تنها به قالب‌هاي كليشه‌اي براي بيان زندگي شهدا اكتفا نكنيم
تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 2:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: دشمنان تلاش مي‌كنند در انتخابات آينده توطئه  ديگري را راه بيندازند.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران،‌حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در يادواره شهيدان خلبان سرهنگ اصغري و سرگرد فاني پايگاه هوايي بندرعباس با اشاره به فتنه 88،گفت:كساني كه در فتنه سال 88 مردم و اسلام را  مورد آزار قرار دادند،به عاشوراي اباعبدالله اهانت كردند و در روز قدس شعار هاي انحرافي دادند، دنبال اهدافي بودند،اما مردم در نهم دي به‌طور خودجوش به ميدان آمدند و همچون اوايل انقلاب، تمام توطئه‌هاي دشمنان را پاسخ دادند.

وي با بيان اين‌كه در آن سال برخي در داخل نتوانستند لحظه‌ را تشخيص دهند، گفت: معناي بصيرت هم شناخت زمان و موقعيت است. اي بسا ممكن است كسي هدفش خيانت به كشورنباشد، اما بصيرت نداشته باشد و ناخودآگاه به دشمن كمك مي‌كند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با بيان اينكه نهم‌ دي تجلي بصيرت مردم بود،اظهار داشت: نهم دي تجلي تولي و تبري با هم بود چون مردم هم حمايت خود را از  نظام و ولايت فقيه نشان دادند و هم برائت خود را از آشوبگران اعلام كردند و به اين شيوه ولايت‌مداري خودشان را به اثبات رساندند.

وي گفت: دشمنان در انتخابات رياست جمهوري مجلس گذشته به اهداف خود نرسيدند و از آن پس دست به  تحريم كشورمان زدند.

وي با اشاره به سخنراني اوباما و تأكيد وي به اين‌كه در 100 سال اخير چنين تحريمي به اين اندازه در خصوص هيچ كشوري انجام نشده است، گفت: دشمنان تلاش مي‌كنند از طريق فشار بر مردم،در انتخابات آينده توطئه ديگري را راه بيندازند كه اميدواريم با روشنگري مُبلغين و اساتيد و هوشياري مردم، ان‌شاء‌الله اين توطئه دشمنان هم خنثي شود.

در اين يادواره كه با هدف تجليل از شهداي نيروي هوايي بندرعباس برگزار شد،حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم با بيان اين‌كه غفلت و سرگرم شدن به زندگي روزمره معمولاً گذشته را از ياد مي‌برد، گفت:برگزاري ايام خاصي به مناسبت سالگرد شهدا يا هفته دفاع مقدس و دهه فجر، يادآوري ايثاگري‌هاي آن دوران است و به لحاظ فرهنگي و آموزشي اهميت دارد.

 رئيس سازمان عقديتي سياسي ارتش با بيان اين‌كه با پايان يافتن دوران دفاع مقدس نبايد شهدا، ايثارگران و فداكار‌هاي آنها فراموش شود، گفت:دفاع مقدس پايان پذيرفته است ولي نبايد شهدا، ايثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس را فراموش كنيم چرا كه نسل جديدي كه به دنيا مي‌آيد، با خاطرات آنها روبرو است و وظيفه ماست كه اين نسل جديد جامعه را با شهدا و ايثاگران  آشنا و اهميت و ارزش كار شهدا را  در جامعه مطرح كنيم.

وي با بيان اين‌كه جامعه‌اي كه بتواند آرمان شهدا و ايثارگران را به خوبي درك كرده و ترويج كند، از كاركردهاي مثبت آن بهره‌مند خواهد شد،گفت:شكل‌گيري يك محيط انساني سالم، اسلامي والهي در جامعه از جمله كاركرد‌هاي اين فضا است.

 وي افزود:حقيقت مطلب اين است اگر خدمات شهدا و ايثارگران به خوبي براي مردم معرفي شود و تنها به قالب‌هاي كليشه‌اي براي بيان زندگي شهدا اكتفا نكنيم، قطعاً نسل جديد دنباله رو اين شهيدان است.

حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم با بيان اين‌كه ما همگي مديون شهدا، ايثارگران و رزمندگان هستيم، اظهار داشت: يكي از طُرقي كه ما مي‌توانيم در قبال شهدا اداي دين كنيم، شناساندن شهدا و مسيري است كه آنها ممارست داشتند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، تصريح كرد:تاريخ دفاع مقدس ما پُر است از مرداني كه با رشادت و غيرت، سرود عشق را زمزمه كردند و در ميان غوغاهاي مادي‌گرايي، معنويت را با زيباترين جلوه هاي ايثار و گذشت، نمايان كردند.

 وي گفت: بدون ترديد كساني مي‌توانند شگفت‌ترين و بزرگترين عظمت‌ها را رقم بزنند كه والا‌ترين آرمان‌ها را در پيش چشمان خود داشته و قوي‌ترين اعتقاد و ايمان را در قلب خود جاي دهند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، تكريم خانواده شهدا و پيشكسوتان دفاع مقدس را تجليل از عشق، مردانگي، گذشت و فداكاري دانست و گفت:پيشكسوتان دفاع مقدس، اسطوره‌هاي تاريخ معاصر انقلاب هستند كه بايد از آنها تقدير كنيم.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با طرح اين سوال كه  وظيفه امروز ما در قبال شهدا چيست؟، تأكيد كرد: امروز اگر امنيت در جامعه ما برقرار است، اين وظيفه ماست كه راه آنها را با عمل به وصيت شهدا عمل كنيم. يكي از وصايان شهداي ما، توصيه به تبعيت از ولي‌فقيه  زمان است.

 حجت الاسلام و المسلمين آل‌ هاشم با  اشاره به بيداري اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا،گفت: گسترش بيداري اسلامي بر اثر همان فرهنگ شهادت ايجاد شده است و مردم بسياري  در سراسر جهان در سايه همين خون هاي شهدا بيدار شدند.

وي با بيان اين‌كه امروز تخلف از وصاياي حضرت امام و شهداي دفاع مقدس، گناهي نابخشودني است، خاطر نشان كرد:پيام شهدا، حفظ وحدت، مقابله و ايستادگي در مقابل زورگويان، اطاعت از  ولي فقيه و ايجاد اميد و نشاط در بين آحاد جامعه است.

 او در پايان تأكيد كرد:امروز هرحركتي كه باعث شود خون شهدا هدر رود، اين حركت خيانتي به ايران اسلامي است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: