تبریز حال و هوای عاشورایی گرفت / مسئولان این بار نیز خجالت‌زده شهدا شدند

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: امروز مردم تبریز هفت لاله دشت نینوای ایران را بر دوش گرفته و در حالی که بر پیمان قدیمی خود با شهیدانشان تأکید داشتند، این خونین بالان حرم علوی را تشییع کردند.

خبرگزاری فارس: تبریز حال و هوای عاشورایی گرفت / مسئولان این بار نیز خجالت‌زده شهدا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امروز در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) مردم تبریز هفت لاله دشت نینوای ایران را بر دوش گرفته و در حالی که بر پیمان قدیمی خود با شهیدانشان و ولایت تاکید داشتند؛ خونین‌بالان حرم علوی را از میدان شهدای تبریز تا میدان ساعت تشییع کردند.

‌امروز و ‌پس از سال‌ها فراق و دوری پیکر پاک سرداران قبیله خورشید از راه رسید، دلاورمردانی که با دل سپردن به منادی عشق با رمز مقدس یا علی (ع)، یا زهرا (س) و یا حسین (ع) از کمین‌گاه‌های خطر گذشتند.

فضای شهر تبریز با رجعت پیکر پاک هفت حماسه‌آفرین میدان‌های نبرد معطر به عطر کربلای معلی شد، حضور این حماسه‌آفرینان پس از سال‌ها دوری افتخاری بزرگ برای امت هوشیار بود تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه و ایثار جانفشانی مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کنند.

آری هنر واقعی رشادت مردان بزرگی است که با الهام از قیام حضرت سیدالشهدا و آموختن درس عزت و آزادگی، جاودانه‌ترین و اثربخش‌ترین عصاره هنر را به شیفتگان طریق معرفت بخشیدند و بذر این شجره طیبه را با خون پاک خویش آبیاری کردند.

ناسپاسی است که راه این پارسایان راه حق و عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان لا اله الا الله و پرچمشان نصرمن‌الله است را فراموش کنیم.

حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس حفظ و احیا شود.

مردم تبریز در این مراسم تشییع با نثار دسته گل روی تابوت شهدا، یاد و خاطر آنان را گرامی داشتند و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در خصوص شهدا و اجرای مداحی در این مراسم چشمگیر بود.

 

 

تعداد زیادی از عکاسان و فیلمبرداران با حضور در جمعیت انبوه و تهیه فیلم و عکس از این بیعت دوباره با آرمان شهیدان، صحنه‌های بی‌بدیلی را به تصویر کشیدند.

برخی از تشییع‌کنندگان نیز دل نوشته‌های خود را روی پوشش تابوت می‌نوشتند و از شهدا تقاضای شفاعت در روز قیامت داشتند.

تشییع شهدا در طول مراسم با همراهی مارش نظامی گروه موزیک سپاه عاشورا و ادای احترام همراه بود.

مردم شهید‌پرور و همیشه در صحنه تبریز با دود کردن اسپند، پاشیدن گلاب و ذکر «یاحسین یاحسین» این پیکر‌های مطهر را تشییع کردند.

بعد از تشییع و اقامه نماز توسط آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز، پیکر سه تن از این شهیدان برای تشییع در شهرستان کلیبر و سه پیکر پاک به شهرستان مرند انتقال یافتند.

یکی از شهیدان گمنام نیز در محوطه اداره اطلاعات تبریز در کنار سربازان گمنام و هم‌رزمان خود به خاک سپرده شده و در این مکان آرام گرفت.

حضور کمرنگ مدیر‌ان و روسای ادارات که مدیریت خود را مدیون شهدا هستند در مراسم تشییع شهدا موجب اعتراض امت حزب‌الله تبریز بود.

باید گفت مسئولان در این آزمون نیز رد شدند و شهدای ما با پیشانی‌بند یا زهرا (‌س) و یا حسین (ع) سرافرازانه ثابت کردند اسیر بند دنیا و مادیات نبوده و با ندای لبیک به مقتدای خود عاشورایی شدند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: