13 هزار خانوار عشایر در آذربایجان ‌شرقی زندگی می‌کنند
تاريخ : 12 / 10 / 1391برچسب:, | 2:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: 2 درصد جمعیت عشایر استان با 1.5 میلیون واحد دامی 20 درصد مواد پروتئینی استان را تولید می‌کنند.

خبرگزاری فارس: 13 هزار خانوار عشایر در آذربایجان ‌شرقی زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید محمدحسن آل‌هاشم ظهر امروز در شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: طبق آخرین آمار سرشماری، 13 هزار و 297 خانوار عشایر آذربایجان‌شرقی معادل 70 هزار نفر عشایر کوچنده استان بوده است که این جمعیت در فصل قشلاق هشت هزار و 97 خانوار و در فصل ییلاق 5 هزار خانوار به صورت مهمان از استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون هکتار مرتع در اختیار عشایر استان قرار دارد، افزود: عشایر آذربایجان‌شرقی با تولید 20 درصد مواد پروتئینی و داشتن 20 درصد دام استان، نقش موثری در تولید لبنیات دارد.

آل‌هاشم با اشاره به نقش موثر عشایر آذربایجان‌شرقی در امر دامپروری و صنایع دستی گفت: عشایر استان در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین، اهر، چاراویماق، هریس، میانه و سراب به امر دامداری اشتغال دارند که سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار تن شیر و در کنار آن با توسعه صنایع دستی، سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و همچنین 91 هزار مترمربع قالی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: