شليك مرگبار در خيابان فرشته
تاريخ : 9 / 10 / 1391برچسب:, | 8:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

با اعلام خبر به پليس آگاهي و قاضي كشيك ويژه قتل، بلافاصله تيم بررسي صحنه جرم اداره دهم پليس آگاهي به همراه عوامل تشخيص هويت، پزشكي قانوني و قاضي شهرياري در محل ارتكاب جنايت حاضر شدند.
 
با توجه به شواهد و دلايل بدست آمده در خصوص ارتكاب جنايت، پرونده مقدماتي با موضوع قتل عمد تشكيل و به دستور بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران، پرونده در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
 
با آغاز تحقيقات از اعضاي خانواده مقتول، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه خواهر مقتول در حدود ساعت 23:00 پس از مراجعه به منزل، با جسد برادرش در داخل اتاق ميهماني مواجه مي‌شود. خواهر مقتول ضمن تماس تلفني با پدر خود، موضوع را به اورژانس نيز اطلاع مي‌دهد كه با حضور عوامل اورژانس و اعلام خبر مرگ مقتول، بلافاصله موضوع از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي به كلانتري 101 اعلام مي‌شود.
 
در ادامه تحقيقات و بر اساس اظهارات اعضاي خانواده مقتول، كاراگاهان اطلاع پيدا كردند كه قاتل يا قاتلين پس از ارتكاب جنايت اقدام به سرقت دو عدد شمعداني به ارزش20 ميليون تومان، يك تخته فرش، يك عدد گيتار برقي، يك عدد لپ تاپ و يك دستگاه خودروي گران‌قيمت متعلق به مقتول به ارزش تقريبي 300 ميليون تومان كرده‌اند. 
 
در ادامه و در بررسي محل جنايت هيچگونه آثاري كه نشان از درگيري ميان مقتول با قاتل يا قاتلين وجود داشته باشد، كشف نشد ؛ لذا با توجه به دلايل و شواهد بدست آمده، كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه قاتل يا قاتلين از افراد آشنا و به احتمال بسيار زيادي از دوستان مقتول هستند كه با استفاده از همين آشنايي و بدون هرگونه تخريب درب منزل و يا درگيري با مقتول وارد خانه شده و با استفاده از غفلت مقتول وي را در يك لحظه از ناحيه پشت سر و از فاصله نزديك مورد اصابت گلوله قرار داده اند ؛ همچنين دربازرسي دقيق انجام شده از محل جنايت و با توجه به كشف ديگر اموال باارزش كوچك، كارآگاهان فرضيه ارتكاب جنايت با انگيزه سرقت را دور از واقعيت دانسته و با توجه به دلايل و قرائن بدست آمده به تحقيق از دوستان و افراد مرتبط با مقتول پرداختند.
 
شناسايي و دستگيري قاتل
 
كاراگاهان اداره دهم در ادامه، ضمن شناسايي تعدادي از دوستان و افراد نزديك به مقتول در تحقيقات نامحسوس خود اطلاع پيدا كردند كه يكي از دوستان مقتول به هويت "محمد. د" ( 23 ساله ) از چندي پيش و به صورت غيرقانوني اقدام به خريد و نگهداري يك قبضه سلاح كمري نموده و در چندين نوبت و براي بزرگ نمايي، اسلحه خود را در ميان دوستان خود به نمايش گذاشته است.
 
با شناسايي هويت "محمد. د" و با توجه به ارتكاب جنايت با اسلحه كمري، بلافاصله كارآگاهان محل سكونت محمد را مورد شناسايي قرار داده و در ادامه اطلاع پيدا كردند كه وي همزمان با روز جنايت و پس از مراجعه به خانه، در كمتر از چند ساعت محل سكونت خود را ترك كرده است.
 
در ادامه و با انجام تحقيقات پليسي، كارآگاهان اداره دهم با شناسايي مخفيگاه محمد در خيابان دامپزشكي و اطمينان از حضور وي، ضمن انجام هماهنگي با مقام قضايي ششم دي ماه با ورود به مخفيگاه محمد، او را قبل از هرگونه اقدام جهت استفاده از سلاح گرم همراه خود دستگير و در بازرسي از مخفيگاهش موفق به كشف گيتار برقي متعلق به مقتول و همچنين مبلغ يك ميليون و 570 هزار تومان حاصل از فروش فرش سرقت شده از محل جنايت شدند.
 
با توجه به دلايل بدست آمده از محل دستگيري، محمد به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اوليه خود ضمن اعتراف صريح به ارتكاب جنايت، محل پارك خودرو متعلق به مقتول را نيز به كارآگاهان نشان داد كه خودروي گرانقيمت نيز در ميدان جمهوري ـ خيابان اروميه كشف شد؛ محمد در ادامه اعترافات خود عنوان كرد: با نيت قبلي و به منظور قتل به محل جنايت رفتم و با شليك گلوله از پشت سر و در حاليكه دانيال بر روي تخت نشسته بود، وي را به قتل رساندم و در ادامه مدعي شد كه قتل را با انگيزه سرقت انجام نداده و سرقت را تنها براي ايجاد انحراف در مسير تحقيقات پليس انجام داده و به همين علت و پس از خروج از محل سرقت نيز (بنا بر ادعاي خود) دو عدد شمعداني و همچنين لپ تاپ متعلق به دانيال را در بين مسير و در داخل بزرگراه از ماشين به بيرون انداخته اما با اين وجود و در خصوص علت فروش فرش ـ به قيمت يك ميلون و 570 هزار تومان ـ و همچنين نگهداري گيتار برقي سكوت كرد.
 
اعترافات متهم
 
متهم در خصوص نحوه آشنايي خود با مقتول گفت: از طريق يكي از دوستان، براي اولين بار به منزل دانيال رفته و با او آشنا شدم ؛ بعد از چند نوبت رفت و آمد و آشنايي، با او به تنهايي ارتباط برقرار كردم و آين آشنايي از حدود هفت يا هشت ماه پيش آغاز شد.
 
متهم در خصوص شب جنايت نيز گفت: بامداد چهارم دي ماه پس از رسيدن به درب منزل دانيال، به همراه وي و براي زدن بنزين با خودروي مقتول به پمب بنزين رفته و سپس به خانه وي بازگشتيم ؛ بعد از گرم كردن و خوردن مقداري غذا، در حاليكه پيش از آن تصميم به كشتن دانيال گرفته بودم به جلو آئينه رفته و با استفاده از موقعيت، از پشت سر به دانيال شليك كرده و او نقش بر زمين شد ؛ پس از كشته شدن دانيال، كنترل درب پاركينگ را از جيبش برداشته و فرش، دو عدد شمعداني و همچنين لب تاپ و گيتار برقي متعلق به دانيال را به داخل ماشين برده و با خودرو از محل فرار كردم ؛ پس از پارك ماشين در حوالي ميدان جمهوري به خانه رفته و در حدود ساعت 06:00 مقداري استارحت كرده و در حدود ساعت 11:00 پس از پس از فروش فرش، به خانه يكي از دوستانم رفتم كه در آنجا و توسط مأموران دستگير شدم.
 
متهم در خصوص انگيزه خود در خصوص ارتكاب جنايت نيز به كارآگاهان گفت: دانيال به واسطه موقعيت اقتصادي و اختلاف سطح طبقاتي خود و خانواده اش با من، دائما مرا تحقير مي‌كرد و به همين علت من نيز تصميم به قتل او گرفتم ؛ با همين انگيزه و در حدود يك ماه پيش با خريد سلاح، منتظر زماني مناسب براي قتل دانيال شدم تا اين‌كه سرانجام او را به قتل رساندم.
 
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به ارتكاب جنايت، قرار بازداشت موقت از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: