گسترش طرح‌ترافیک به محدوده زوج و فرد در روزهای سه‌شنبه ‌و چهارشنبه
تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:, | 8:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست تهران از گسترش منطقه طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: گسترش طرح‌ترافیک به محدوده زوج و فرد در روزهای سه‌شنبه ‌و چهارشنبه

علی اشرفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: طی 273 روز سال جاری وضعیت کیفی هوا به لحاظ آلایندگی نسبت به سال‌های گذشته شرایط مطلوب‌تر را داشته‌ است به طوری که تا به امروز بدون احتساب پرامتر ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، 263 روز پاک و سالم را پشت‌سر گذاشته‌ایم.

وی اضافه کرد: از مجموع روزهای پشت‌سر گذاشته در سال جاری تنها 8 روز، روز ناسالم و یک روز هم، روز بسیار ناسالم را داشته‌ایم.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست تهران ادامه داد: در خصوص ذرات معلق زیر 2.5 میکرون نیز تعداد روزهای ناسالم از 162 روز در سال 90 به 96 روز کاهش پیدا کرده است.

به گفته اشرفی‌پور براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور طی روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری مجدداً‌ شاهد شرایط پایداری هوا در تهران خواهیم بود که باعث غلظت آلاینده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه عادی کمیته کاهش آلودگی هوا که ساعاتی پیش در استانداری برگزار شد، گفت:‌ بنابراین این مسئله در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران مورد توجه قرار گرفت و مصوباتی جهت مدیریت شرایط پایداری هوا نیز در این جلسه به تصویب رسید.

اشرفی‌پور تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا اعم از دولتی و شخصی و خودروهای فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، محدودیت تردد و اعمال قانون توسط پلیس راهور برای خودروهایی که براساس مصوبه سال 90 دولت در ارتباط با مدیریت کاهش آلودگی هوا دارای محدودیت هستند برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته و گسترش محدوده طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد را از جمله مصوبات جلسه امشب کارگروه مقابله با کاهش آلودگی هوای استان تهران عنوان کرد.

سخنگوی کمیته کاهش آلودگی هوای تهران به سایر مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: ممنوعیت فعالیت کارگاه‌های شن و ماسه و آسفالت در شهر تهران، غرب و جنوب غربی استان تهران در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه، فعالیت تمام کارگاههای صنعتی دارای پتانسیل آلایندگی هوا در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه ممنوع بوده و واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس دارای پتانسیل آلایندگی هوا مکلفند طی این روزها با حداقل ظرفیت فعالیت کنند.

اشرفی‌پور ادامه داد: ممنوعیت تردد میکسرهای حمل بتن و کامیون‌ها در سطح شهر تهران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه یکی دیگر از مصوبات بوده است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران اضافه کرد: در صورت تشدید شرایط هشدار با اعلام دبیرخانه کارگروه، اورژانس و هلال‌احمر تهران نسبت به استقرار اتوبوس آمبولانس به تعداد معین در میادین شهر اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد:‌ انتظار می‌رود شهروندان با جدی گرفتن شرایط آلودگی هوا تا آنجا که امکان دارد از سفرهای درون‌شهری پرهیز کرده و از قرار گرفتن در محیط‌های باز برای کودکان، نوجوانان، سالخوردگان و بیماران قلبی و ریوی خودداری کنند.

اشرفی‌پور تأکید کرد: در این روزها شهروندان از وسائط نقلیه عمومی جهت سفرهای درون‌شهری خود استفاده کنند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: