افرایش آلودگی هوا از دوشنبه
تاريخ : 24 / 9 / 1391برچسب:, | 4:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از دوشنبه تا پایان هفته پیش رو با شرایط افزایش آلودگی هوا مواجه خواهیم بود، از تجهیز 12 فرودگاه به سامانه خودکار هواشناسی خبر داد و گفت: این سامانه‌ها تا پایان سال به 8 فرودگاه دیگر تعمیم می‌یابد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، بهرام صناعی در نشست خبری در سومین نمایشگاه راه و شهرسازی اظهارداشت: هم‌اکنون شبکه ایستگاه‌های کشور در 58 گردنه برف‌خیز جاده‌ای در حال نصب است که 99 درصد پیشرفت داشته و دهه فجر افتتاح می‌شود.
 
وی افزود: 6 میلیارد تومان اعتبار ساخت این 58 ایستگاه است که با همکاری سازمان راهداری تأمین شده است.
 
وی ادامه داد: وجود این ایستگاه‌ها کمک بسزایی در ایمنی حمل و نقل جاده‌ای برای مردم و دست‌اندرکاران جاده است.
 
رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: با احتساب 12 ایستگاه هواشناسی جاده‌ای قبلی، 70 ایستگاه خواهیم داشت.
 
صناعی افزود: هم‌اکنون 180 ایستگاه هواشناسی سطح زمینی، 197 ایستگاه هواشناسی تکمیلی، 34 ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی و 119 ایستگاه هواشناسی ساحلی دریایی داریم.
 
وی افزود: ایستگاه جمع‌آوری داده‌های موردنیاز برای باران‌سنجی 3946 ایستگاه است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه 5030 ایستگاه هواشناسی در کل کشور داریم،گفت:‌قبل از سال 84 یک رادار هواشناسی در کشور وجود داشت اما هم اکنون 6 رادار هواشناسی در کشور داریم.
 
صناعی تصریح کرد: رادار هواشناسی استان بوشهر در دهه فجر، رادار هواشناسی استان گیلان تا پایان سال 91 و رادار هواشناسی استان فارس در سال 92 بهره‌برداری می‌شود.
 
وی با بیان اینکه 531 ایستگاه خودکار هواشناسی داریم، گفت: در سال زراعی جاری، میانگین بارندگی کشور حدود 30 درصد از حد نرمال بالاتر بوده است.
 
رئیس سازمان هواشناسی افزود: 16 استان بیش از 40 درصد بارندگی، 8 استان بین 10 تا 40 درصد بارندگی و 6 استان درحد میانگین بارش داشته‌اند.
 
وی ادامه داد: میانگین بارش کشور از ابتدای سال تاکنون 70.9 میلی‌متر بوده است که بالاترین بارش مربوط به شهرستان نوشهر با 630 میلیمتر بود.
 
*هفته آینده هوای تهران باز آلوده است
 
وی با بیان اینکه ستاد مدیریت آلودگی کلان‌شهرها با استفاده از پیش‌بینی هواشناسی انجام می‌شود، گفت: شرایط در هفته پیش در حد هشدار بود که با تعطیل شدن سه روزه از حد هشدار فراتر نرفت.
 
رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: در زمستان معمولاً با سرد شدن سطح زمین شرایط برای آلودگی هوا با وارونگی هوا فراهم می‌شود.
 
صناعی گفت: هر سال از پایان آذر تا اسفندماه با سرد شدن هوا، وارونگی رخ می‌دهد که با گرم شدن سطح زمین این موضوع از بین می‌رود.
 
وی یادآور شد: با فراهم شدن شرایط، از دوشنبه تا پایان هفته پیش‌رو با فراهم شدن شرایط با افزایش آلودگی هوا مواجه هستیم که امیدواریم با مدیریت صحیح به شرایط هشدار و اضطرار نرسیم.
 
وی با بیان اینکه، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال شرایط بارندگی نرمال خواهد بود، گفت: میزان بارش‌ها از ابتدای مهرماه تا 31 شهریور سال بعد که یک سال زراعی است مشخص می‌شود.
 
رئیس سازمان هواشناسی، افزود: امسال در مهر و آبان، بارش‌ها کم بود، اما در آذرماه بارش‌ها افزایش یافت و در مجموع با توجه به گرم شدن دمای کره زمین، میزان بارش‌ها در کل دنیا روند کاهشی دارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در 5 سال گذشته، میزان بارش‌ها 19 درصد پایین‌تر از حد نرمال بود و در سال‌های 86 و 87 کمترین بارش‌ها را داشته‌ایم.
 
* افزایش سامانه خودکار هواشناسی فرودگاهی به 20 دستگاه تا پایان سال
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در فرودگاه‌هایی که سیستم ILS وجود دارد، پروازها تا دید 800 متر انجام می‌شود،‌اما فرودگاه‌هایی که این سیستم را ندارند، از دید کمتر از 2000 متر، پرواز انجام نمی‌شود.
 
وی افزود: هم‌اکنون در 12 فرودگاه کشور سامانه خودکار هواشناسی فرودگاهی وجود دارد که سعی کردیم با تجهیز، فرودگاه‌ها به این سیستم تا پایان سال این رقم به 20 فرودگاه افزایش یابد.
 
وی یادآور شد: تلفن 134، سیستم خودکار هواگوی سازمان هواشناسی برای اعلام وضعیت هوای کشور است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: