تاريخ : 16 / 9 / 1391برچسب:, | 1:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از جام جم ، زندگی در ارتفاع همواره برای انسان‌ها جالب بوده است به همین دلیل بشر در طول تاریخ در صدد پیدا‌كردن راهی برای رسیدن به ارتفاع‌های بالا برآمده است.

یكی از این راه‌ها برج نشینی است به طوری كه درسال‌های اخیر سرمایه‌گذاران بخش مسكن اقدام به ساخت برج‌های بلند مرتبه‌ای كردند كه در نوك آنها پنت‌هاوس‌هایی زیبا و مجلل طراحی شده است كه اقامت در آنها وصف‌ناپذیر است.

برج‌هایی كه بهترین امكانات را در اختیار ساكنانش قرار می‌دهد امكاناتی كه با بهترین و مجلل‌ترین هتل‌ها برابری می‌كند و شاید بالاتر هم باشد به هرحال این برج‌های شیك فقط برای كسانی طراحی شده است كه كمترین دغدغه مالی ندارند و از سرمایه‌های كلان و غیر‌قابل توصیف برخوردارند.


روما رزیدنس

این مجتمع در زمینی با مساحتی بالغ بر ۷۰۰۰ مترمربع در خیابان كامرانیه شمالی قرار دارد.

این مجتمع با ۴۷۰۰۰ مترمربع زیربنا شامل ۳۲۰۰۰ مترمربع مساحت مفید واحدهای مسكونی، ۱۰۰۰ مترمربع واحدهای تجاری و ۱۴۰۰۰ مترمربع فضاهای تفریحی و مشاعات است.

روما رزیدنس شامل ۶۵ واحد مسكونی در ۱۵طبقه است كه محیط تمامی طبقات مسكونی به صورت چلیپا طراحی شده تا تمام واحدها از نور مناسب برخوردار شوند.

همچنین شیب طبیعی زمین پروژه روما كمك شایانی به چشم‌انداز واحدها كرده است. به این صورت كه حتی طبقه اول ساختمان نیز از چشم‌انداز بی‌نظیر برخوردار است.

برج روما رزیدنس دارای سه طبقه زیرزمین و یك طبقه همكف با محیطی مستطیل شكل است كه دربرگیرنده تمامی پاركینگ‌ها، فضاهای تاسیساتی، لابی، مكان‌های تفریحی، سالن اجتماعات، بلوك‌های تجاری و سایر مشاعات و دارای سینمای سه‌بعدی است.

پنت‌هاوس ۱۴۰۰متری به صورت دوبلكس در طبقات ۱۴ و ۱۵ قرار گرفته كه در طبقه چهاردهم Master Bedroom، یك سوئیت مستقل با در مجزا، آشپزخانه، سالن غذاخوری، TV Room و فضای سبز قرار گرفته است. چهار اتاق خواب دیگر همراه سایر فضای پذیرایی، در طبقه ۱۵ جانمایی شده است.

همچنین در پنت‌هاوس‌های ۹۲۶متری، پنج اتاق‌خواب، سالن غذاخوری و دو سالن پذیرایی پیش‌بینی شده است.

برای رفاه حال ساكنان پنت‌هاوس‌ها، آسانسورهای اختصاصی در نظر گرفته شده است.
می‌گویند سازه این ساختمان در برابر زلزله تا ۸.۶ ریشتر مقاوم است این ساختمان به سیستم شست‌وشوی نما و پنجره مجهز است. قیمت فروش و اجاره این برج نیز همانند برج چناران پارك است.



مجتمع چناران

مجتمع چناران پارك یكی از مجلل‌ترین برج‌های تهران است كه به ادعای سازندگانش كه در سایت مجتمع نوشته‌اند: ما مجتمعی لوكس و تمام‌عیار بنا كردیم.

این مجتمع بهترین امكانات از قبیل سیستم امنیتی پیشرفته، لابی بسیار مجلل، خدمات سرو غذا، سالن‌های ورزشی با بهترین امكانات، فضای مشجر و بهترین چشم‌انداز را دارد.

در مجتمع چناران پارك رزیدنس چیزی غیرقابل تصور را طراحی و مهندسی كرده‌ایم كه بالا‌ترین انتظارات ساكنان را برآورده سازد.

مجتمع در زمینی به وسعت حدود ۸۰۰۰ متر‌مربع در الهیه با تنوع متراژ آپارتمان‌ها از ۲۶۰ الی ۵۵۰ مترمربع احداث شده است كه فضایی بیش از ۵۰۰۰ مترمربع محوطه و فضای سبز در اطراف برج شامل محیط‌های جذاب، آب‌نما و آبشار‌های زیبا و نیز جاده تندرستی و پیست دوچرخه‌سواری است.

در این سایت آمده است: یك ساختمان مدرن با استفاده از آخرین تكنولوژی ساخت روز دنیا و نیز آرامش فضای سبز محوطه، شما را به یك فضای گرم و كلاسیك داخلی دعوت می‌كند. جایی كه از ورودی و لابی واژه لوكس احساس می‌شود و شما لوكس‌ترین و زیباترین معماری همگون را همراه با بهترین كیفیت مصالح در آپارتمان‌ها مشاهده می‌كنید.

دانیال تیموری كه در امر خرید و فروش این‌گونه آپارتمان‌ها فعالیت می‌كند در مورد قیمت این برج می‌گوید: حداقل قیمتی كه برای واحد‌های این برج می‌توان گفت رقم متری ۱۵ میلیون تومان است كه به بالای متری ۳۰ میلیون تومان هم می‌رسد كه رقم آخر در مورد پنت‌هاوس‌هایی است كه درنوك برج و طبقات بالایی قرار دارند.

وی در مورد امكانات برج می‌افزاید: لابی بزرگ و مجلل، مشاعات بی‌نظیر، استفاده از بهترین مصالح ساختمانی نظیر شیر‌آلاتی كه روی آن آب‌طلا كار شده است همراه امكاناتی چون كیترینگ، كارواش ماشین، خشكشویی، رستوران و سالن ورزشی از امكانات این برج است.

وی همچنین به سیستم ورود و خروج از این ساختمان اشاره می‌كند و می‌گوید: این ساختمان از گارد ویژه‌ای برخوردار است كه ورود و خروج از آن براحتی امكان‌پذیر نیست. درهای ورودی به شكلی كه امروزه همه درها دارای ریموت هستند نیست، بلكه درها با شماره پلاك هر ماشین به صورت دیجیتال باز می‌شود و دیگر احتیاج به ریموت نیست.

تیموری در مورد اجاره واحد‌های این برج اضافه می‌كند: یك واحد ۳۵۰ متری حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تومان رهن كامل اجاره داده می‌شود، البته برخی واحدها تا یك میلیارد تومان هم اجاره رفته است.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا این واحدها همیشه مشتری خود را دارند می‌گوید: همیشه مشتری خریدار خانه‌های لوكس وجود دارد این در حالی است چنین واحدهایی برای اجاره كم است ووقتی موردی پیدا می‌شود بلافاصله اجاره می‌رود.



ویلای ۳۱ میلیاردی

تابستان امسال یك خانه ویلایی در جردن در شمال تهران ركورد گران‌ترین ملك مسكونی تهران را در اختیار خود قرار داد.این خانه‌ ویلایی، مساحتی بیش از هزار مترمربع زیربنا دارد.
به گزارش سامانه مجازی معاملات مسكن، مالك آن به دلیل موقعیت ملك، قیمت پیشنهادی فروش را ۱۲ برابر میانگین قیمت مسكن در تهران تعیین كرده است.

قیمت پیشنهادی برای فروش این خانه ویلایی مترمربعی ۲۵ میلیون تومان تعیین شده كه قیمت كل آن ۳۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

مالك این خانه اعلام كرده است: ملك دارای دو اتاق خواب و یك خط تلفن است و در عین حال عمر بنای ساختمان بیست و پنج ساله است. زمین این ملك ۱۲۵۱ مترمربع مساحت دارد و طول بر آن نیز ۴۰ متر است.

ظاهرا مالك این بنا، قیمت فروش را بر حسب ارزش زمین اعلام كرده به این معنی كه عملا بنای ساختمان آن قابل سرمایه‌گذاری نیست.

جستجو در این بخش از واحدهای فروشی نشان می‌دهد كه فایل‌ها اغلب به واحدهای قدیمی، اما بازسازی شده در نقاط شمالی شهر اختصاص پیدا كرده‌اند كه به دلیل سن بالا قیمت پیشنهادی برای آنها از سوی مالك تنها با در نظر گرفتن قیمت زمین ارائه شده است.

به عنوان مثال ویلایی ۶۳۰ متری در فرمانیه با عمری بیش از ۲۵ سال، مترمربعی ۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، اما مالك در توضیحات ملك خود مزایایی را برای آن برشمرده است كه گذر ۱۷ متری، دوبلكس بودن و انجام عملیات بازسازی ویلا از جمله آنها است.

علاوه بر این مالك این ویلا در توضیحات ارائه شده برای ملك خود آورده كه این ویلا گرچه قابل سكونت است، اما در قیمت‌گذاری آن تنها قیمت زمین ویلا لحاظ شده است.


ویلای دیگری در خیابان ملاصدرا كه بیش از ۷۰۰ مترمربع مساحت دارد متری ۱۳‌میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده است.

این واحد نیز بیش از ۲۵ سال عمر دارد و قیمت زمین آن به تنهایی لحاظ شده است. در فروش خانه‌های ویلایی معمولا قیمت كل عبارت است از مجموع قیمت زمین و قیمت بنا. اما در ویلاهای قدیمی برخی مالكان از قیمت‌گذاری بنا صرف نظر و فقط قیمت زمین را لحاظ می‌كنند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: