نماینده تفرش،آشتیان‌ و فراهان: تصویب قانون اساسی نشان‌ دهنده جایگاه مهم مجلس خبرگان است

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

در 12 آذرماه سال 1358 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که با فرمان رهبر کبیر انقلاب پیش‌نویس آن آماده و در مجلس خبرگان رهبری به تصویب رسید بود در یک همه پرسی مردمی به تایید ملت ایران رسید و بنیان قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران را بنا نهاد.

 

 

در همین ارتباط عباس صلاحی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، تصویب قانون اساسی در مجلس خبرگان رهبری را نشان دهنده اهمیت و جایگاه مهم این نهاد دانست.

 

 

 

وی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) با روشن‌بینی دستور به تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دادند و مجلس خبرگان پس از سه ماه کار فشرد،ه آن را تنظیم و به تصویب رساند.

 

 

 

صلاحی با اشاره به تنظیم قانون اساسی توسط فقهای عالم گفت: قانون اساسی با رای و نظر فقهای عالم زمان تنظیم شد و قوانین با حساسیتی که در آن زمان وجود داشت به تصویب رسید و پس از آن به رای گذاشته شد.

 

 

وی افزود: با توجه به آنکه این قوانین در اوایل انقلاب و با شرایط خاص آن زمان به تصویب رسید نیازمند آن هستیم با توجه به شرایط حال حاضر نسبت به بازنگری آن اقدام شود.

 

 

 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان اظهار کرد: بایستی در بازنگری قانون اساسی توجه به اصل این قوانین شود و تنها جایی مورد بازنگری قرار گیرد که با توجه به شرایط کنونی قابل تغییر باشد.

 

 

 

وی در پایان با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر ضرورت اصلاح قانون اساسی توسط دولت گفت: با توجه به صحبت‌هایی که مطرح شده است این بازنگری از وظایف مجلس است و قوه مجریه می‌بایست قوانینی که در مجلس به تصویب می‌رسد اجرا نماید.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: