مشخصه‌های افرادی که شیشه مصرف می‌کنند
تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 10:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آفتاب: کارشناس نظارت بر مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: بی قراری تهیج فعالیت جسمانی زیاد بدون احساس خستگی رفتار های خشن هذیان و توهم گرایشات و سواسی گشادی مردمک چشم بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون و از علائم فردی است که شیشه مصرف کرده است.

شیراز -اسماعیل فیروزی دوشنبهبه ایرنا افزود: شیشه یا آمفتامین یک محرک بسیار قوی شبیه به کریستال های بی بو و تلخ مزه است که به آسانی در آب و الکل قابل حل است.

وی گفت : شیشه با آزاد سازی دو ماده شیمیایی در مغز باعث برانگیختگی سیستم عصبی مرکزی شده در مراحل اولیه مصرف ، باعث افزایش هوشیاری و از بین بردن گرسنگی و رفته رفته باعث ایجاد سرخوشی و نشاط شدید و سپس ایجاد بی قراری و رفتارهای عجیب و غریب می نماید.

وی افزود : در اثر مصرف شیشه ۵۰ درصد از گیرنده های دوپامین در مغز برای همیشه از بین می رود.

به گزارش ایرنا این کارشناس ادامه داد: گیرنده های سروتونین نیز با همین آسیب و شدیدتر روبرو خواهند شد که منجر به عوارض روانی شدید و پایدار مثل روان پریشی خواهد شد.

وی گفت: اعتیاد به شیشه صرفا جسمانی نیست و این ماده ایجاد وابستگی روانشناختی می کند که همین موضوع ترک مصرف شیشه را دشوار کرده و در حال حاضر مؤثرترین راه برای درمان اعتیاد به شیشه مداخلات شناختی رفتاری است.
کد مطلب :



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: