دولت تصمیم جدید ارزی گرفت
تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 9:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از فردا اولویت 8 گروه‌های کالایی نیز مشمول دریافت ارز در اتاق مبادلات ارزی می‌شوند، گفت: بر اساس تصمیم جدید دولت، مبنای محاسبه ارز و تعدیل تعرفه‌ها در گمرکات به گونه‌ای خواهد بود که اجرای نرخ مبادله‌ای و تعدیل تعرفه‌ها، تغییری در محاسبه و پرداخت عوارض گمرکی نسبت به قبل صورت نگیرد.

حمید صافدل در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه جزئیات تصمیم‌گیری دولت برای تغییر در عوارض صادراتی ظرف روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: کمیته‌های کارشناسی در حال بررسی موضوع هستند که امیدواریم نتایج مناسبی برای صادرات کشور به دست آید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص غربالگری کالاهای اولویت 8 برای دریافت ارز از اتاق مبادلات ارزی افزود: ظرف امروز و فردا، اولویت 8 گروه کالایی نیز از اتاق مبادلات ارزی، ارز دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: سیاست دولت از ابتدا این بوده است که به اولویت‌های 3 تا 8 ارز مبادلاتی اختصاص دهد که بر این اساس با اضافه شدن اولویت 8 به دریافت‌‎کنندگان ارز از اتاق مبادلات ارزی، این وعده محقق می‌شود.

به گفته صافدل، البته اختصاص ارز به نرخ مبادله‌ای به اولویت 9 نیز در دستور کار دولت قرار دارد و بر این اساس، تصمیم بر این است که رویه اختصاص ارز به تمامی گروههای کالایی استمرار یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی از گروههای کالایی اولویت 8 که در رده‌های ماده اولیه، کالاهای نیمه‌ساخته یا کالای ساخته شده قرار دارند، به تفکیک دسته‌بندی شده‌اند، ولی اختصاص ارز به آنها تغییری نسبت به قبل ندارد؛ چراکه در بین اولویت‌ها، مبنای اختصاص ارز، به نرخ مبادله‌ای است و تنها گروه 1 و 2 کماکان ارز مرجع می‌گیرند.

وی همچنین از تصمیم جدید ارزی دولت خبرداد و گفت: بر اساس تصمیم جدید دولت، مبنای محاسبه ارز و تعدیل تعرفه‌ها در گمرکات به نحوی خواهد بود که همزمانی اجرای اختصاص نرخ مبادله‌ای به کالاها با تعدیل تعرفه‌ها، باعث می‌شود که تغییری در محاسبه و پرداخت عوارض گمرکی صورت نگیرد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: