کنترل ترافیک زوج و فرد تهران مکانیزه می‌شود / جریمه ورود غیرمجاز هر ساعت یک بار است

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: به‌زودی تمام ترافیک طرح زوج و فرد تهران با دوربین‌های مداربسته به صورت مکانیزه کنترل می‌شود و ورود غیرمجاز به طرح ترافیک هر ساعت یک بار جریمه در بر دارد.

خبرگزاری فارس: کنترل ترافیک زوج و فرد تهران مکانیزه می‌شود / جریمه ورود غیرمجاز هر ساعت یک بار است

جمال بذرافشان در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای طرح ترافیکی در تهران با استفاده از دوربین‌های مداربسته، اظهار کرد: در مرکز شهر تهران ورود خودروهای شخصی که مجوز ورود به طرح ترافیک را ندارند با استفاده از دوربین‌های نظارتی و هوشمند کنترل می‌شوند.

وی ادامه داد: با ورود به طرح ترافیک دوربین‌ها پلاک خودروها را می‌خوانند و اگر راننده خودرویی مجوز ورود داشته باشد در حافظه سیستم ثبت است و عکس می‌گیرد و پایش و حذف می‌شود اما کسانی که مجوز نداشته باشند شماره پلاک خودروی آنها در سیستم اجراییات جریمه ثبت و منظور می‌شود و اگر بدون مجوز وارد طرح ترافیک شوند هر ساعت یک بار جریمه می‌شوند.

جانشین فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه در تهران از چند نوع دوربین مداربسته برای کنترل ترافیک استفاده می‌شود، ابراز کرد: حدود 200 دوربین مربوط به طرح ترافیک است یعنی در تمام مبادی فرعی و اصلی ورودی شهر تهران به طرح ترافیک دوربین نصب شده است.

وی حضور فیزیکی پلیس در معابر را بی‌معنا دانست و تصریح کرد: طرح ترافیک تهران بدون حضور پلیس و به صورت مکانیزه کنترل می‌شود و تمام خودروها که وارد طرح ترافیک می‌شوند قبل از ورود به محدوده، تابلو نصب شده و نشان می‌دهد که از اینجا به بعد کنترل به صورت مکانیزه است و رانندگان از این موضوع اطلاع دارند و مردم نیز توجیه هستند.

بذرافشان تصریح کرد: هر کس وارد طرح ترافیک تهران شود هر یک ساعت یک بار به دلیل ورود غیرمجاز جریمه می‌شود.

وی وضعیت تصادفات رانندگی تهران نسبت به سال‌های گذشته را بهتر خواند و ابراز کرد: تهران مدت دو سال است که رتبه نخست کاهش تصادفات رانندگی در کشور را دارد.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته در تصادفات درون شهری تهران 146 نفر نسبت به سال 89 کاهش کشته داشتیم و در هفت ماه نخست امسال از فروردین تا پایان مهر ماه نیز 87 فقره تصادف رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی درباره اجرای طرح زوج و فرد در تهران، اذعان کرد: این طرح در شعاع گسترده‌تر در تهران اجرایی شده است.

بذرافشان افزود: با توجه به آلودگی هوای تهران، ترافیک بخشی از این محدوده آلوده توسط نیروی انسانی اداره می‌شود که به‌زودی این منطقه آلوده نیز با دوربین‌های هوشمند به صورت مکانیزه کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعات منطقه مذکور تهران انجام گرفته و مقدماتش فراهم شده است، خاطرنشان کرد: به‌زودی دوربین‌ها نصب می‌شود و عامل انسانی دیگر حضور نمی‌یابد.

جانشین فرمانده پلیس راهور تهران یادآور شد: با نصب دوربین‌های مداربسته در منطقه مذکور، کنترل ترافیک در طرح زوج و فرد تهران تماما با دوربین‌های مکانیزه انجام می‌شود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: