برخورد با مراسم قمه زنی
تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:قمه زنی,عقاب نیوز, | 8:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حسن موحدیان بعد از ظهرشنبه در جلسه هم اندیشی دستگاه های مرتبط دربرگزاری مراسم ماه محرم وصفر که در موسسه فرهنگی مکتب الزهراء مشهد برگزار شد، با اشاره به آگاهی بخشی به مردم در زمینه دین و عاشورا اظهار کرد: وقتی که مردم توسط هیئات مذهبی آگاه شوند درست انتخاب می کنند و اگر در جهل ونادانی باشند هنگام انتخاب به سوی باطل خواهند رفت.

وی از همه هیئت های مذهبی خواست تا در انجام کارهای شان با مسئولان هیئت های استان و سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگ باشند.

موحدیان همچنین در ادامه افزود: هیئت ها مراقب باشند برای همسایه های مساجد و خیمه های که در آن مراسم سوگواری برگزار می شود مزاحمت ایجاد نشود واز آنان خواست از بیرون گذاشتن بلند گوهای خود جدا خود داری کنند.

فرماندار مشهد همچنین در مورد بحث تغذیه شرکت کنندگان در مراسم از مسئولان هیئت ها خواست تا در رعایت بهداشت دقت زیادی داشته باشند و خطاب به آنان گفت: ما در شهر مشهد دو نفر کشته به دلیل وجود تب کریمه کنگو را داشته ایم پس بنابراین از شما می خواهم از ذبح دام در خیابان و شرایط غیر بهداشتی خود داری کنید.

وی همچنین بااشاره به نظر مراجع نسبت به مراسم قمه زنی این عمل را غیر قانونی دانست و اظهار داشت : در صورت مشاهده این عمل غیر قانونی با آن برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: باید دهه اول محرم را به دهه آگاهی سازی مردم تبدیل کنیم و در صورتی که این اتفاق بیفتد مردم با هر نظر و گرایشی مکتب امام حسین (ع) را انتخاب خواهند کرد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: