آیت الله آل هاشم: امام حسین (ع) فرهنگ نماز را در جامعه پیاده کرد

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تبریز – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یارانش در کربلا فرهنگ نماز را در جامعه پیاده و نهادینه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: سید شهدا در این زمینه یکی از ارکان مهم اسلام است و ایشان به خوبی نشان دادند که دین مبین اسلام بسیار والاتر و شیرین تر از جان خود و اقوامشان است و در راه تبلیغ اسلام از جان گذشتگی کردند.

وی با بیان اینکه شهادت حضرت اباعبدالله حسین و یارانش اسلام را بیمه کرد ، افزود: ما نیز باید در نخستین گام ، خود و خانواده مان را در مسیر اسلام قرار داده و سپس دیگران را به دین اسلام دعوت کنیم.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز پس از حضرت امام خمینی(ره) نقش بسزایی در احیای امر به معروف و نهی از منکر ایفا کردند و در مقابل مستکبرین دنیا و دشمنان اسلام همچنان ایستاده و از اسلام دفاع می کنند.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه از عزاداران حسینی خواست ضمن مراعات شئونات عزاداری ، در برگزاری سنتی عزارداری و مکتب قدیمی و شرعی عزاداری در کوچه ، بازار و مساجد ضمن برگزاری هر چه باشکوه تر ، دقت کافی داشته باشند.

وی در خصوص خودکفایی گندم در کشور نیز گفت: کشاورزان و روستاییان که نقش مهمی در آسایش مردم کشور و همچنین مانع دست دراز کردن ملت ایران به بیگانان ایفا می کنند ، در بخش کشت و برداشت تلاش مضاعفی انجام داده و توجه خاصی داشته باشند چراکه خداوند در زراعت برکت خاصی قائل است.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه تبریز ضمن قدردانی از رزمندگان رزمایش مشترک پدافند هوایی ارتش و سپاه در نیمه شرقی کشور اظهار کرد: این رزمایش دشمن شکن بوده و موجب شادی دوستان شده است و دشمنان اسلام به قدرت نظامی کشور پی برده و اعتراف کرده اند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: