پیام آیت‌الله مکارم شیرازی درآستانه محرم
تاريخ : 23 / 8 / 1391برچسب:آیت الله مکارم,عزاداری,محرم,عقاب نیوز, | 4:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی به مناسبت درپیش بودن ماه محرم الحرام اعلام کرد که از مراسم های عزاداری حسینی نباید سوء استفاده انتخاباتی شود.
به گزارش مشرق به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی دراین پیام که روز دوشنبه منتشر شده ، بیان کرده است: ماه محرم ، ماه آگاهی و بیداری، ماه عشق و جانبازی، ماه عظمت و سربلندی بار دیگر فرا رسید و شهادت‌نامه سالار شهیدان و یاران فداکارش قرائتی جدید به صورت گفتاری و رفتاری می‌طلبد.
 
در قسمت دیگری از پیام آیت الله مکارم آمده است: خیل عزاداران حسینی همه جا با عشق و علاقه خود را به صورت خودجوش برای ادای حق مراسم سوگواری آماده می‌کند،البته برای بهره‌گیری کامل از این مراسم پرشکوه که هر سال گسترده‌تر می‌شود رعایت نکاتی لازم است.
 
وی در این پیام بیان کرده است: حرکت امام(ع) و یارانش از مدینه تا کربلا و لحظه شهادت و حرکت تاریخی خیل اسیران از کربلا به کوفه و از آن‌جا به شام و سپس به مدینه همه پیام‌هایی برای زندگی امروز ما دارد و بیش از همه نسل جوان نیاز به شنیدنش دارند که باید توسط خطبای عزیز و اشعار حماسی مداحان حسینی تبیین و تشریح شود.
 
این پیام حاکیست: دشمنان متعصب و لجوج و کوتاه‌فکر از این مراسم که باعث اعتلای اسلام و مکتب اهل بیت (ع) است سخت خشمگین و عصبانی هستند و از مشاهده شکوه و عظمت آن خون می‌خورند باید با کمال شهامت در برابر آنها ایستاد و مراسم را سال به سال باشکوه بیشتری برگزار کرد ولی در عین حال باید مراقب بود بهانه‌ای به دست آنها داده نشود.
 
در بخش دیگری از توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به عزاداران حسینی آمده است: آمیختن خرافات و کارهای موهن مانند قمه‌زنی و امثال آن از این بهانه هاست که دشمن را شاد می‌کند و از آن بهره‌برداری می‌کند، باید همه عزیزان به هوش باشند.
 
پیام حاکیست: قطع یا کم کردن شدید بودجه‌های مربوط به ارسال مبلغان دینی به نقاط دور و نزدیک در داخل و خارج و مخصوصآ مناطق محروم امسال آسیب مهمی به مسأله تبلیغ اسلام در ماه محرم می‌رساند، بارها گفته‌ایم هیچ یک از برنامه‌های دینی مطلقا نه به بودجه این دولت و نه به هیچ دولت دیگری نباید وابسته باشد که مایه بدبختی است، بلکه باید بر دوش کمک‌های همیشگی و جوشان مردمی باشد، بنابراین لازم است امسال عاشقان حسینی از تشریفات اضافی مجالس به کاهند و به جای آن در ارسال مبلغ به مناطق مختلف توسط مراکز اعزام مبلغ حوزه علمیه کوشش کنند.
 
در بخش دیگری ازاین پیام آمده است: ما به سهم خود در پر کردن این خلأ کوشش می‌کنیم ولی نیازها بسیار فراتر از آن است.
 
آیت الله مکارم شیرازی دراین پیام بیان کرده است: عزاداران عزیز در حفظ مراسم و سبک‌های سنتی کوشا باشند، حضور جوانان و نوجوانان را به این مراسم گرامی دارند و آنها را تشویق کنند و اهداف قیام تاریخی عاشورا را برای آنها روشن سازند.
 
پیام حاکیست: باید تمام برنامه‌ها در مسیر حفظ اسلام و نظام شکوهمند اسلامی صورت گیرد و در برابر توطئه‌های دشمن مخصوصآ در این شرایط کاملا هوشیار باشیم و از ورود مسائل سیاسی جناحی مخصوصآ سوء استفاده‌های انتخاباتی جلوگیری کنیم.
 
این پیام حاکیست: عزاداران عزیز به نماز اهمیت فراوان دهند و هنگام برپا شدن نماز جماعت مراسم را موقتآ متوقف نمایند و بعد از نماز ادامه دهند زیرا نماز ستون خیمه دین است، رعایت نظم کامل در برنامه‌ها، عدم اهانت به مقدسات دیگران، ملاحظه حال همسایگان مساجد و حسینیه‌ها، جلوگیری از اسراف و تبذیر مواد غذایی و رساندن آن به نیازمندان و خودداری از قربانی کردن حیوانات در معابر عمومی که سبب آلوده شدن خیابان‌ها و مساجد و تکایا می‌شود، دلیل بر بیداری ملت ما خواهد بود.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: