افشای یک تخلف دیگر در فوتبال
تاريخ : 22 / 8 / 1391برچسب:فوتبال,تخلف,عقاب نیوز, | 3:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  فارس، بحث تخلف در انتخابات هیئت های فوتبال مسئله تازه ای نیست و رسانه های گروهی این موضوع را بارها مورد نقد و بررسی قرار داده اند.

بعد از مطرح شدن تخلف در هیئت های فوتبال استان فارس و کرمانشاه، اصغر معماری که سال ها در هیئت فوتبال استان هرمزگان فعالیت داشته در گفت و گو با فارس در خصوص انتخابات هیئت فوتبال استانش که دو ماه قبل انجام شده صحبت هایی انجام داد که به شرح زیر است:

مجمع انتخابات هیئت فوتبال استان هرمزگان چهارم شهریور برگزار شد که بنده به همراه آقای دبیده که اکنون رئیس هیئت شده به عنوان کاندیدا حضور داشتیم. این انتخابات به نفع دبیده با 25 رای به پایان رسید و من هم 5 رای آوردم.

وی افزود: 48 ساعت بعد از این انتخابات، متوجه یکسری از تخلفات شدم که بلافاصله نامه خود را به همراه 11 مورد تخلفی که صورت گرفته به فدراسیون فوتبال و اداره کل تربیت بدنی استان فرستادم. این نامه را چند روزی هیچ یک پاسخ ندادند. بعد از 20 روز، آقایی به نام اسدی از فدراسیون فوتبال زنگ زد و گفت از این تخلف‌هایی که صورت گرفته فقط یک مورد از سوی فدراسیون تایید شده که این مورد هم خللی در کار انتخابات ایجاد نمی‌کند. من به این آقای اسدی گفتم اگر هم فدراسیون چنین نظری دارد باید به صورت مکتوب جوابم را بدهید نه شفاهی.

معماری ادامه داد: در تاریخ هشتم آبان نامه ای برای من ارسال شد که بنده با آقای اسدی به توافق رسیده ام و در انتخابات هیئت فوتبال تخلفی صورت نگرفته است. این نامه را به جای اینکه کفاشیان امضا کرده باشد آقای نبی امضا کرده بود.

معماری در ادامه از ابطال شدن انتخابات هیئت فوتبال استان هرمزگان در سال گذشته خبر داد و گفت: در تاریخ 31 اردیبهشت سال 90 انتخابات هیئت فوتبال برگزار شد که در این انتخابات آقای رنجبریان رای آورد و رئیس هئیت فوتبال شد. رقیب او در این انتخابات فرماندار شهر بود. او در نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که تخلف صورت گرفته و چون این فرد سیاسی بود با قدرتی که داشت توانست این انتخابات را ابطال کند. البته وزارت ورزش نامه ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرد و خواستار ابطال کردن این انتخابات شد.

معماری در پاسخ به این سؤال که چه تخلفاتی از سوی وی دیده شده اظهار داشت: وفایی که سرپرست هیئت فوتبال استان بود از تیر سال گذشته که به عنوان سرپرست انتخاب شده بود فقط تا شش ماه به طور قانونی می توانست سرپرست باشد اما سرپرستی بیش از یک سال طول کشید. او در مدتی که از زمان ابطال سرپرستی اش گذشته بود دو رئیس هیئت فوتبال استان را تغییر داد و این دو نفر در انتخابات دو ماه قبل رای دادند. خود همین آقای وفایی مدیرعامل باشگاه شاهین بندرعباس است که با یک استعفای صوری قصد داشت حضورش در هیئت فوتبال را قانونی کند.

وی افزود: نام او همچنان به عنوان مدیرعامل این باشگاه در شرکت ها ثبت شده است. جالب است که مدیرعامل باشگاه شهرداری نوین برای حضور در انتخابات دعوت نشده بود. طبق قانون سه نماینده از تیم های لیگ برتر استان می توانند در انتخابات شرکت کنند اما این اتفاق نیفتاد. حتی تیمی به نام میناب تیور که قهرمان لیگ استان است برای حضور در انتخابات دعوت نشد. 

معماری تصریح کرد: مدیرعامل باشگاه شاهین، حسین وفایی است اما برادر او بهرام وفایی به جایش رای داد در حالی که طبق اساسنامه نمی شود کسی به جای دیگری رای دهد. مدیر تیم فوتسال بانوان شاهین در حالی که حق رای نداشت در این انتخابات حضور پیدا کرد. این تیم اصلا در استان هم مسابقه نداشته که بخواهد به اسم تیم قهرمان نماینده داشته باشد. ملیحه نورالدینی بازیکن تیم شاهین به اسم برترین گلزن در رای گیری حضور داشت در حالی که یک سالی هست این تیم بازی نداشته است. خانم الیزا بصیریان به عنوان نایب رئیس هیئت فوتبال به اسم اینکه داوری می کند رای داد در حالی که طبق قوانین، داوری باید در رای گیری شرکت کند که در بالاترین سطح باشد اما این خانم مدتهاست داوری نکرده است.

کاندیدای ریاست هیئت فوتبال استان هرمزگان تصریح کرد: باشگاهی به نام یگانه امواج خروشان به عنوان نماینده فوتبال ساحلی برای حضور در انتخابات دعوت نشد. این تیم 20 روز قبل از انتخابات از حضور در این جلسه انصراف داد اما بعدا پیشمان شد اما پشیمانی این باشگاه را نپذیرفتند. حتی باید به جای آنها تیم دیگری جایگزین می شد که این کار را هم نکردند. من تا به حال چندین نامه به فدراسیون فوتبال و اداره کل تربیت بدنی نوشته ام اما جوابی به این موارد نداده اند. من به اسدی که از فدراسیون تماس گرفته بود گفتم چون قدرت سیاسی پشتم نیست حرفهایم را گوش نمی دهید.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: