بچه‌زورگیرهای لویزان دستگیر شدند
تاريخ : 22 / 8 / 1391برچسب:, | 5:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دو جوان ۱۸ ساله که به‌وسیله یکدستگاه موتورسیکلت اقدام به زورگیری از شهروندان کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، به‌ دنبال مراجعه فردی به کلانتری ۱۰۲ پاسداران در ۲۹ شهریور سال‌جاری و اعلام این که در ساعت ۲۱ همان روز در حالی‌ که در بوستان هشتم پاسدران به صورت پیاده مشغول تردد بوده توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت، با تهدید چاقو تلفن‌همراه، دوربین‌عکاسی و تجهیزات همراه آن، مدارک شناسایی و عابربانکش به سرقت رفته است، بررسی موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.

در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور دادیار شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موتورسیکلت سارقان را شناسایی کردند که با شناسایی دقیق موتورسیکلت و در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این موتورسیکلت به صورت قولنامه‌ای به چندین تن واگذار شده که سرانجام آخرین خریدار آن به هویت «محمد - الف» ۱۸ ساله شناسایی شد.

با شناسایی هویت «محمد» و بهره‌گیری از بانک اطلاعات پلیس، کارآگاهان متوجه شدند که محمد از مجرمان سابقه‌دار پایگاه چهارم پلیس آگاهی است که در ۱۲ آبان سال گذشته به اتهام سرقت منزل دستگیر شده است.

با شناسایی محمد و استخراج تصاویر وی، مالباخته به پایگاه چهارم دعوت شد که بلافاصله تصویر متهم به عنوان یکی از سرنشینان موتورسیکلت از سوی وی مورد شناسایی قرار گرفت که با رویت و تأیید تصویر محمد از سوی مالباخته، هماهنگی‌های قضایی انجام و کارآگاهان در سحرگاه روز نهم آبان سال‌جاری متهم را در مخفی‌گاهش واقع در لویزان خیابان فرشادی دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

با انتقال متهم به پایگاه چهارم و در حالی که متهم در لحظه دستگیری منکر هرگونه سرقت شده و خود را بی‌گناه معرفی کرده بود، اما پس از مواجهه حضوری با مالباخته به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف صریح ارتکاب سرقت به شیوه زورگیری، هویت همدست خود به نام «رضا- ک» ۱۸ ساله را نیز فاش کرد.

در ادامه با شناسایی هویت دومین متهم پرونده، محل تردد وی در منطقه شیان لویزان مورد شناسایی قرار گرفت و وی نیز در همان روز دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

با دستگیری متهمان و اعترافات صریح آنان به ارتکاب سرقت‌های متعدد زورگیری با استفاده از موتورسیکلت، کارآگاهان پایگاه چهارم با بررسی شکایات تعداد دیگری از مالباختگان را نیز شناسایی کردند که توسط متهمان مورد، تهدید با سلاح سرد و زورگیری قرار گرفته بودند که با تجمیع پرونده‌های مشابه و شناسایی متهمان از سوی شکات و بررسی شیوه و شگرد سرقت‌ها مشخص شد که متهمان بیشتر سرقت‌های خود را پس از غروب آفتاب و به ویژه در شرق تهران در منطقه لویزان انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به سرقت‌های متعدد زورگیری و شناسایی آنان از سوی تعدادی از مالباختگان، قرار قانونی از سوی بازپرس صادر و تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر مالباختگان در دستورکار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: