محمدی گلپایگانی: تفکیک روحانیت از نظام محال است

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام راحل حق حیات به گردن همه ما دارند گفت: تفکیک روحانیت از نظام محال است چون روحانیت با نظام جمهوری اسلامی عجین شده است.

خبرگزاری فارس: محمدی گلپایگانی: تفکیک روحانیت از نظام محال است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در کنگره فقیه آگاه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله گلپایگانی با وجود فقدان والدین و در سایه سعی و تلاش خود به این جایگاه و مقام رفیع رسید.

وی با اشاره به نکات آموزنده در پیام رهبری گفت: یکی از ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله گلپایگانی صلابت در اجرای احکام الهی بود به این معنا که ایشان وقتی به چیزی معتقد می‌شدند هرگز از آن گذشت نمی‌کردند و پای نظر خود می‌ایستادند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان فقط در یک مورد استثناء عمل کردند و آن جایی بود که پس از ابلاغ سلام رهبری به ایشان عرض کردم حرفی ندارید که فرمودند «اگر چیزی که به نظرم خلاف برسد، ببینم گفتنش موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی می‌شود، نخواهم گفت و اگر ببینم اظهارش موجب تضعیف نظام نمی‌شود می‌گویم چون من تضعیف نظام جمهوری اسلامی را حرام می‌دانم».

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بعد از اسلام تاکنون هیچ کشوری به این صورت برپا نبوده است، گفت: هنر بزرگ امام این بود که تمام مجاهدت‌ها در طول تاریخ را که سبب شد این پتانسیل مبارزه با ظلم و تشکیل حکومت اسلامی از قوه به فعل برسد به همراه نیروهای زیر فشار و دربند را آزاد کرده و خوب از آنها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) حق حیات بر گردن همه ما دارند، اذعان کرد: رمز دشمنی دول استعماری در همین نکته است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف نظام تاکید کرد: تفکیک این نظام از روحانیت محال است چرا که این نظام با روحانیت عجین شده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: به برکت نظام اسلامی و خون شهدایی که برای استحکام نظام ریخته شده است، ریشه‌های این نظام آن چنان محکم است که کسی جرأت تعرض به آن را ندارد.

وی تاکید کرد: آنچه موجب شده است در این دنیای طوفانی ایران از امنیت بالایی برخوردار باشد، قدرت ماست چرا که اگر اینها درصدی احتمال می‌دادند می‌توانند این نظام را سرنگون کنند لحظه‌ای تردید نمی‌کردند اما می‌دانند ایران بیشه شیران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی قدرت نیروهای نظامی و مسلح کشور را بالا توصیف کرد و با اشاره به درماندگی استکبار از مهار بیداری اسلامی گفت: این بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی نشأت گرفته است و بنابراین حفظ حوزه علمیه با توجه به نقش روحانیت در این بیداری مهم و حساس است.

وی با اشاره به مرارت‌ها و رنج‌های بزرگان حوزه از جمله آیت‌الله العظمی گلپایگانی بیان کرد: ایشان با تمام وجود تلاش می‌کرد این شیرازه از هم نپاشد و الحمدلله به نتیجه رسید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پایان تاکید کرد: روحانیت باید از زحمات اسلاف خود مطلع باشد و این دستور قرآن کریم است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: