کشف حجاب در شوهای زیرزمینی لباس
تاريخ : 9 / 8 / 1391برچسب:, | 7:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: این روزها فعالیت گسترده شوهای غیرقانونی و زیرزمینی لباس در حالی صورت می‌گیرد که نمایشگاه‌های عرضه مد و لباس ایرانی - اسلامی چندان جدی و فعال نیستند.

خبرگزاری فارس: کشف حجاب در شوهای زیرزمینی لباس
  •  
  •  
  •  

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از جوان آنلاین، در شرایطی که طی ماه‌های اخیر پلیس از برخورد با شوهای لباس زیر زمینی خبر داده بود اما با گذشت چند ماه به نظر می‌رسد که گردانندگان این شوها، تورهای جدیدی را برای جوانان پهن کرده‌اند.

این در حالیست که شهریورماه امسال سردار ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران از شناسایی و پلمب مراکز شوهای زیرزمینی خبر داد و افزود: این گونه مراکز اقدام به فروش لباس‌های قاچاق و نامناسب می‌کنند و در صورتی که پلیس متوجه شود، بلافاصله با این گونه مراکز برخورد خواهد کرد.

جدا از آن، سردار بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی هم در این ارتباط اعلام کرد: «پلیس از برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد حمایت می‌کند؛ چراکه این نمایشگاه‌ها فرصتی برای عرضه لباس‌های مناسب و شایسته مردم است؛ هر لباسی که ترویج کننده حجاب اسلامی است و با معیار‌ها مطابقت کند، مورد حمایت است؛ هر نمایشگاه یا مزون زمینی و زیر زمینی هم که ارائه‌کننده لباس‌های خلاف شئونات اسلامی باشد، از سوی پلیس پلمب شده و مأموران با عرضه کنندگان لباس‌های نامناسب برخورد می‌کنند.»

* هم مانکن جذب می‌کنند هم مشتری

با این حال، دایره فعالیت شوهای زیر زمینی در حال افزایش است؛ با عبور از کنار برخی مغازه‌ها و آرایشگاه‌های زنانه به خوبی می‌توان کاغذ‌ها و پوسترهایی را دید که شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان را به این شوهای زیر زمینی دعوت می‌کنند.

در این بین رویای ورود به دنیای افراد فشن، خودنمایی و جلب توجه دیگران به قدری در ذهن برخی‌ها نقش می‌بندد که به عاقبت حضور در چنین شوهای زیرزمینی و عکس‌هایی که از آنها گرفته می‌شود، فکر نمی‌کنند. آنها نمی‌دانند که صحنه‌گردانان این شوها در پس این دنیای پر زرق و برق چه دامی برای آنها پهن کرده‌اند؛ همچنین برخی از آرایشگاه‌ها به تازگی اقدام به برگزاری شوی لباس اسپرت و مجلسی زنانه می‌کنند و پس از هماهنگی با برخی از آتلیه‌ها، عکس‌های این شوها را هم به صورت سی دی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند!

* اختلاط، کشف حجاب و...

در این بین اختلاط زن و مرد، بی‌حجابی و بسیاری از ناهنجاری‌های دیگر گریبان مشتریان و مدل‌های حاضر در این شوها را می‌گیرد؛ اختلاط‌هایی که به سبک شوهای شبکه‌های ماهواره‌ای و کشورهای غربی برگزار می‌شود.

جدیداً در برخی از این شوها، دخترهایی که به عنوان مانکن و مدل روی صحنه حاضر می‌شوند، با کشف حجاب و پوشیدن لباس‌ها نامتعارف، علاوه بر شکستن قبح عریانی، خواسته یا ناخواسته در بازی خطرناک صاحبان شوهای زیرزمینی قرار می‌گیرند.

*غیبت مدیران فرهنگی، جولان فرصت‌طلبان

هر چند قوانینی که برای ترویج مد ایرانی - اسلامی تدوین شد در ظاهر سبب توقف شوهای زیرزمینی لباس شد اما آشفتگی در نمایشگاه‌های مد ایرانی- اسلامی این فرصت را برای بسیاری از سودجوها ایجاد کرده است تا از آشفتگی موجود نهایت استفاده را برده و به ناهنجاری‌های اجتماعی دامن بزنند و در نهایت با سوءاستفاده از دختران، پسران و زنان جوان، بسیاری از این صحنه‌ها را در اختیار شبکه‌های ماهواره‌ای قرار دهند.

ناصر باکیده، کارشناس فرهنگی در همین ارتباط می‌گوید: در حال حاضر، هجمه‌های بسیار زیادی برای تغییر سبک زندگی و اعتقاد ما که در ایران زندگی می‌کنیم و فرهنگ غالب ما فرهنگ ایرانی- اسلامی است، صورت می‌گیرد؛ این هجمه‌ها گاهی پررنگ و گاهی هم کمرنگ می‌شود.

وی می‌افزاید: در هر مقطعی که غفلت کنیم نسبت به الگوها، این هجمه‌ها پررنگ می‌شود و اتفاقات اینچنینی مانند شوهای غیرقانونی مد و لباس رخ می‌دهد؛ با این حال باید گفت که این رفتارها جای تأمل و بحث دارد و باید پرسید چرا مسئولان فرهنگی و مد و لباس اکنون سکوت کرده‌اند! آنها باید فعالیت خود را بیشتر کرده و اینگونه از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند؛ برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و تشویق و ترغیب عوامل و طراحان لباس در این مقطع، یک ضرورت است.

باکیده خاطر نشان می‌کند: نباید فراموش کرد که به موازات تلاش‌های ما، همواره هجمه‌های بیرونی هم حضور دارند و نباید از آنها اینگونه غافل شد که اکنون جوانان را به بیراهه بکشانند.

*نقش ماهواره

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط با این ماجرا می‌گوید: این مسائل جزئی از ناهنجاری‌های اجتماعی است و باید برای کمرنگ کردن آنها کارهای فرهنگی را اولویت داد و سر و سامانی به این حوزه بخشید.

شهروز افخمی می‌افزاید: در مجلس کمبود قانونی در این زمینه وجود ندارد و پلیس می‌تواند با تمام قدرت در این زمینه اقدام کند. جدا از آن نهادهای ذی ربط هم باید به این ماجرا ورود پیدا کنند؛ زیرا فقط حضور پلیس و برخورد انتظامی نمی‌تواند به طور ریشه‌ای و کامل ماجرا را حل‌و‌فصل کند.

وی خاطر نشان می‌کند: تبلیغات ماهواره‌ای و رسانه‌های غربی در این قضیه تأثیرگذارند؛ می‌توان با تولید بیشتر محصولات داخل به گونه‌ای عمل کرد که با فرهنگ ایرانی- اسلامی پیش برویم.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: