کارخانه تولید همبرگر در قم پس از رسانه‌ای شدن تخلف پلمپ شد
تاريخ : 30 / 7 / 1391برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، روز گذشته وقتی یکی از همشهریان استان قم هنگام بازکردن درب همبرگر با انگشت دست یک فرد روبه‌رو شد که موجب بیهوش شدن آن خانم شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به گزارش مشاهده قطعه‌ای از انگشت انسان در محصول همبرگر تولیدی یکی از شرکت‎‌های فراورده‌های گوشتی استان گفت: با مشاهده نمونه مذکور و تایید موضوع به همراه کارشناسان اداره نظارت برمواد غذایی و بهداشتی این دانشگاه در محل شرکت حاضر و به بررسی موضوع پرداختیم.

مجتبی احمدزاده قمی افزود: در بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد در تاریخ 24 مهرماه امسال یکی ازکارگران به نام (ح ر) حین کار با دستگاه قالب زن همبرگر دچار مصدومیت از ناحیه انتهایی انگشت سبابه دست چپ (دوسوم ناخن و بافت نرم اطراف آن ) شده که به مرکز درمانی منتقل می‌شود.

وی یا بیان اینکه مسوول فنی کارخانه باید با توجه به شرح وظایف محوله اقدام به نظارت برچگونگی تهیه مواد اولیه و تولید وکنترل کیفی نهایی محصولات کارخانه می‌کرد، اظهار داشت: متاسفانه مسوول فنی این کارخانه بدون رعایت اصول فنی و بهداشتی پس از انتقال محصولات تولیدی به سردخانه جهت انجماد اولیه اقدام به بسته بندی محصول 60درصد همبرگر، در روز چهارشنبه 26 مهرماه می‌کند که مراتب بدون لحاظ کردن موضوع و حتی قرنطینه گذاری، همان روز وارد بازار می‌شود و روز بعد یکی از شهروندان محصول تولیدی را از یکی از مغازه‌های موادغذایی شهر خریداری می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه با توجه به مستندات موجود تمامی خطوط تولیدی شرکت از قبیل همبرگر، مرغ برگر، کباب لقمه و انواع سوسیس و کالباس با دستور قاضی تعزیرات پلمب شد، گفت: تا روشن شدن موضوع و به‌منظور صیانت از سلامت مصرف کنندگان از ادامه فعالیت شرکت جلوگیری به‌عمل آمد.

احمدزاده افزود: دستور جمع آوری تمامی محصول توزیعی از تاریخ 24 مهر به شرکت متخلف ابلاغ و تمامی محصولات تولیدی شرکت نیز توقیف شد.

وی با اشاره به 18 بار بازدید کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذائی و بهداشتی این دانشگاه در 18 ماه گذشته از این واحد تولیدی گفت: در این بازدیدها این واحد تولیدی 8 بار به علت تخلفات بهداشتی به اداره تعزیرات حکومتی استان معرفی شد که مستندات آن در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی موجود است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم در راستای صیانت از سلامت جامعه بدون هیچ اغماضی نسبت به پیگیری موضوع تا حصول نتیجه و اعلام مقصرین اصلی، مراتب را پیگیری خواهد نمود.

احمدزاده با بیان اینکه در 18 ماه گذشته 4039 مورد بازرسی از کارخانجات تولیدی موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی استان انجام شده است، افزود: دراین مدت 1298156 کیلوگرم مواد غذایی توقیف و تا کنون 264523 کیلوگرم آن معدوم شده است.

وی تصریح کرد: دراین مدت 30 واحد تولیدی غیرمجاز در سطح استان نیز شناسایی و پلمپ و به 686 مورد شکایت رسیدگی شد.

لازم به ذکر است مراتب با حضور ریاست محترم شعبه هفتم اداره تعزیرات حکومتی ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی واحد تولیدی مذکور صورتجلسه و تمامی محصول تولیدی شرکت مذکور در فروشگاه مورد شکایت جمع آوری شد و پرونده پس از احضار مطلعین و مسوولین شرکت در دایره جنایی اداره آگاهی قم درحال پیگیری است.

نکه جالب توجه اینجا است که چرا پس از 8 بار تخلف و گرفتن تذکر این کارخانه هیچ اقدامی برای پلمپ نشد و اینبار که کار به رسانه‌ها کشید، مسوولان به تکاپو افتاده و اقدام به پلمپ می‌کنند!

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: