خريد و فروش كاخ در شمال تهران+ عکس
تاريخ : 28 / 7 / 1391برچسب:, | 1:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خريد و فروش كاخ شايد در زمانه فعلي، آن هم در شهري مثل تهران كمي غيرقابل باور و رويايي به نظر بيايد.
به گزارش اقتصادآنلاین، خريد و فروش كاخ شايد در زمانه فعلي، آن هم در شهري مثل تهران كمي غيرقابل باور و رويايي به نظر بيايد. با اين حال اما بايد باور كنيد كه در همين تهراني كه خريد يك مسكن ۷۰ متري امري بسيار بسيار دشوار به نظر مي‌آيد خانه‌هايي در شمال شهر خريد و فروش مي‌شوند كه نمي‌توان بر آنها اسم «مسكن» گذاشت. 

بنابراين فروشنده‌ها و خريداران اينطور به اصطلاح مسكن‌ها هم از اين اسم فراري‌اند و املاكشان را به اسم كاخ خريد و فروش مي‌كنند.بيشتر ما كاخ‌ها را يا در فيلم‌هاي تاريخي ديده‌ايم و يا در بازديدهاي عمومي از كاخ‌هايي كه اكنون تبديل به موزه شده‌اند نگاهي به آنها انداخته‌ايم. 
 



غافل از اينكه اكنون در مناطق شمالي شهر از جمله نياوران كاخ‌هايي نوساز و به‌روز در حال ساختند. البته بازديد از اين خانه‌ها به سادكي بازديد از كاخ‌ موزه‌ها نيست زيرا قبل از ورود به آنها بايد ثابت كنيد كه پول خريد آنرا خواهيد داشت.آگهي اين كاخ‌ها را مي‌توان در سايت‌هاي مجاز و يا بنرهاي تبليغاتي خيابان در شمال شهر مشاهده كرد. 



آنطور كه مشاهدات نشان مي‌دهد اين كاخ‌ها توسط سازنده‌هايي گردن كلفت و سرمايه‌دار ساخته مي‌شود كه گاهي به رانت‌هاي خاص دسترسي دارند. نكته دومي كه بايد به آن توجه داشت اين است كه برخي از اين كاخ‌ها بر اساس نرخ دلار فروخته مي‌شوند و نرخ‌هاي ريالي براي آنها آنچنان معنايي پيدا نمي‌كند.دليل فروشنده‌ها هم براي فروش كاخ‌ها براساس نرخ دلار اين است كه بسياري از مصالح و مبلمان اين خانه‌ها از كشورهاي خارجي و به صورت مستقيم وارد شده‌‌اند و نمي‌توان به راحتي براي آنها قيمت ريالي در نظر گرفت.نمونه‌اي از اين كاخ‌ها كه اكنون شرح داده‌ شد در محله نياوران تهران قرار دارد. اين ساختمان به گفته سازنده آن ۷ طبقه است و هر طبقه آن ۲ واحد دارد. اين واحدها ۲۴۰ متري هستند و به گفته فروشنده ديدي منحصر به فرد دارند. البته آنچنان مشخص نيست كه كاخي ۷ طبقه در نياوران چگونه مي‌تواند ديدي منحصر به فرد بر تهران داشته باشد. چون تهران نه دريا و جنگلي دارد و نه از فراز كاخي ۷ طبقه مي‌توان چشم‌اندازي از تهران مشاهده كرد. 



از سوي ديگر اين كاخ مجهز به استخر بزرگسالان و استخر كودكان است. همچنين لابي مجللي دارد كه از خصوصات منحصر به فرد آن مي‌توان به سقف بسيار بلندش اشاره كرد.صاحب اين ملك كه خود آنرا كاخ خطاب مي‌كند مي‌گويد كه تمام امكانات و مصالح اين خانه خارجي و وارداتي هستند و از ابزارآلات و مبلمان نامرغوب به هيچ عنوان در آن استفاده نشده است. 

او عنوان مي‌كند كه اگر قيمت هر متر از واحدهاي كاخ را از دلار به ريال تبديل كند براي خريد هر متر آن بايد ۱۶ تا ۱۷ ميليون تومان پول هزينه شود. يعني براي خريد هر واحد ۲۴۰ متري بايد به فروشنده ۳ ميليارد و ۸۴۰ ميليون تومان و برای کل آن باید بیش از 53 میلیارد تومان پرداخت كرد .

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: