بنویس هاشمی؛ بخوان خستگی‌های 78 سالگی
تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

رزمندگان جبهه‌ها و سرداران دفاع مقدس که با شعار "جنگ، جنگ تا پیروزی" و "راه قدس از کربلا می‌گذرد" و نیز با فرماندهی ستادی آیت‌الله! به جبهه‌های نبرد گسیل شده بودند؛ شاید هیچگاه تصوّرش را هم نمی‌کردند که فرمانده مستقیم آنها و کسیکه تصویرش را در کنار تصویر مرحوم منتظری بر روی ابدان مطهر شهدا و تابوت‌های آنها قرار می‌دادند، پس از گذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ؛ منادی صلح و کوبشگر جنگ شود و بی‌آنکه حتی اشاره‌ای به ضرورت محو غده سرطانی اسرائیل و یا فرمان امام برای حمایت از جنبش‌های آزادیبخش جهان در مقابل مستکبران بکند، در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود از این بگوید که "ما با هیچ کشوری سر جنگ نداریم!".

حامیان دهه 60 آیت‌الله هاشمی که فرمانده‌شان را به شجاعت و قدرت در تصمیم‌گیری می‌شناختند، شاید هرگز به مخیّله خویش هم راه نمی‌دادند که مرد مردستان آنها در روزگاری آنسوتر به صحنه بیاید و در حالیکه شاید از یاد برده باشد پیر جمارانی ما فرموده بود: "تا مبارزه هست ما هستیم"؛ در رقابت‌های انتخاباتی سال 84 در مقابل دوربین تلویزیون بنشیند و به واگویه‌های دخترکی عاصی دل انتخاباتی بدهد و بدتر از آن، سیل اشک را هم بر گونه جاری کند.

البته آنهایی که از بصیرت نافذ برخوردار بودند در همان دهه شصت نیز اشکالات خود را به آیت‌الله وارد کردند که چگونه است که صدام حسین در نامه صلح خود شما را "برادر هاشمی رفسنجانی" می‌نامد؟!

شما چه کرده‌اید که دیکتاتور عراق، عِرق برادری در وجود شما دیده است؟!

از آن لحظات، روزهای زیادی می‌گذرد. حالا دیگر کسی تعجب چندانی ندارد از اینکه آیت‌الله 78 ساله نیز از "اسلام منطبق شده بر حقوق بشر"!!! و نه حقوق بشر منطبق بر اسلام در دیدار با جمعی از مدیران صنعتی سخن بگوید.

دلسوزان واقعی انقلاب از همان مقطع سال 88 که هاشمی رفسنجانی در فرودگاه مشهد مقدس از این گفته بود که "عده‌ای از نخبگان! و دانشجویان! اعتراضاتی دارند" دانسته بودند که دیگر تعجبی نخواهد بود اگر آیت‌الله در مقطع دیگری به صحنه بیاید و پرچمدار این شود که اگر اینطور و آنطور، پس دیگر "نیازی به اقتصاد مقاومتی نداشتیم"!


و آیت‌الله 78 ساله بیخبر از اینکه اقتصاد مقاومتی نه یک نسخه مقطعی که وجه اقتصادی استقلال یک امت و شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" است.

هاشمی رفسنجانی این واضحات را می‌داند یا اینکه سمت دیگری را به عمد در پیش گرفته است؟!

او در صحبت‌های اخیر خود جمله عجیب دیگری را نیز بر زبان می‌راند.
"...مردم... اگر خلوص و حسن‌نیت در کنار اراده سیاسی تردیدناپذیر برای حرکت در مسیر صحیح و پیشرفت ببینند در حمایت از مسئولان دلسوز در برابر توطئه‌ها و شیطنت‌ها کوتاهی نخواهند کرد.!"

گزاره منطقی برای این صحبت هاشمی آنست که در صورت محقق نشدن مولفه‌های "اگری" که هاشمی بیان می‌کند مردم از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود کوتاهی خواهند کرد!.

وَه که چه بد نظراتی را باید از جانب کسانی شنید که به یار انقلاب بودن شهره بوده‌اند.

پاسخ اینست که مردم اگر اراده‌ای برای پیشرفت نبینند، آن اراده‌ها را در سایه اسلام ناب بوجود خواهند آورد و خواهند خواست. نه اینکه دست از پشتیبانی ولایت و نظام بردارند و لبخند را بر لبان دشمنان بنشانند.

و البته اگر منصف باشیم که به زعم آیت‌الله 78 ساله آنجا که در همان سخنرانی گفته بود "تحلیگران منصفی نیستند!"، نیستیم؛ این نظرات ناخوب را شنفتن از جانب خانه‌ای که یک متهمه و یک متهم فتنه از آن راهی زندان شده‌اند نه عجیب است و نه غیر منتظره.

آیت‌الله 78 ساله درباره مواضع اخیر خود که روز به روز نیز صورت کارگزارانی و اصلاح‌طلبانه آنها بیشتر مشخص می‌شود اما در مقابل یک سوال بزرگ نیز قرار دارد.

"چرایی تطابق صحبت‌های آیت‌الله و احمدی نژاد"؟!


احمدی نژاد 55 ساله از مذاکره با آمریکا می‌گوید و آیت‌الله 78 ساله از "اعلام آماگی برای شفاف سازی در مقابل دشمنان!".

جریان خاص حاضر در حواشی دولت از مقوله‌ مشکوکی به نام "اسلام رحمانی" سخن می‌گوید و آیت‌الله هاشمی بهرمانی از "برخورد رحمانی"!.

برخی چهره‌های جریان خاص از دوستی با تمام مردم دنیا سخن می‌کنند و منتقد آنها یعنی هاشمی نیز با ادبیات "با هیچ کشوری سر جنگ نداریم"، به پیشواز این سخنان می‌آید!.

آیت‌الله هاشمی این روزها و در ادامه پروژه "دیدید گفتم‌"! خود در حال انتقاد از کسانی است که خود بی پرده در حال تکرار کردن حرف‌های آنهاست. بی هیچ اِبایی و یا تلاش برای تغییری در کلمات.

تناقض‌ها و خستگی‌های آیت‌الله در سن 78 سالگی‌اش دیگر قابل کتمان نیستند.

***

توضیح: منبع اشارت‌ها به صحبت‌های آیت‌الله هاشمی، اخبار منتشره از دیدار اخیر ایشان با جمعی از مدیران وزارت صنایع است!


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: