گلایه خریداران از افزایش ۴۴ درصدی قیمت رانا/ دعوتنامه‌ها نرسید
تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 12:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: قیمت مصوب 21.5 میلیون تومانی رانا روز گذشته در حالی اعلام شد که با وجود آغاز تعهد تحویل این خودرو از مهرماه، هنوز قیمت آن به نمایندگی‌های ایران خودرو ابلاغ نشده و دعوت‌نامه‌ای هم برای خریداران ارسال نشده‌ است.

خبرگزاری فارس: گلایه خریداران از افزایش ۴۴ درصدی قیمت رانا/ دعوتنامه‌ها نرسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سازمان حمایت در شرایطی اخیراً با قیمت 21.5 میلیون تومانی رانا موافقت کرده که مسئولان ایران خودرو قبلاً قیمت پایه این خودرو را 15 میلیون تومان اعلام کرده بودند و از این طریق توانستند در پیش فروش رانا، تعداد قابل توجهی از مشتریان بازار خودروهای داخلی را به سمت این خودرو جذب کنند.

هر چند قیمت پایه رانا در زمان منطقی، مدیرعامل سابق ایران خودرو 11 میلیون تومان عنوان شده بود اما با مدیریت نجم‌الدین در این شرکت ، وی اعلام کرد که عرضه رانا با قیمت 11 میلیون تومان برای ایران خودرو صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل با افزایش سطح داخلی‌سازی این خودرو، قیمت آن را 15 میلیون تومان عنوان کردند.

این در حالی استکه حال پس از گذشت چند ماه از پیش فروش رانا، قیمت این خودرو نسبت به آنچه قبلاً مطرح می‌شد، حدود 44 درصد افزایش یافته است.

یکی از خریداران رانا در این مورد به فارس می‌گوید: مسئولان ایران خودرو قبل از پیش فروش رانا، قیمت این خودرو را 15 میلیون تومان اعلام کردند و ما با همین دید نسبت به خرید رانا اقدام کردیم.

وی ادامه می‌دهد: در زمان پیش خرید رانا، 10 میلیون تومان به حساب ایران خودرو واریز کردیم و برای پرداخت 5 میلیون تومان باقی مانده هم پول جمع کردیم اما حالا قیمت این خودرو 21.5 میلیون تومان اعلام شده که در توان خریدمان نیست.

وی معتقد است: در حالی ایران خودرو با اعلام قیمت اولیه 15 میلیون تومان توانسته مشتری زیادی برای این خودرو جذب کند که اگر مردم از قبل می دانستند قرار است قیمت این خودرو به بالای 21 میلیون تومان افزایش یابد شاید تعداد مشتریان این خودرو به حداقل می رسید.

و ی تاکید می کند، مسئولان ایران خودرو باید در قبال این مساله پاسخگو باشند. 

 

* هنوز دعوت‌نامه‌ای ارسال نشده است

شوک ناشی از قیمت‌گذاری جدید رانا در حالی به خریداران وارد شده که هنوز قیمت این خودرو از سوی ایران خودرو به نمایندگی‌های فروش ابلاغ نشده است. به این ترتیب علی رغم وعده معاون فروش ایران خودرو مبنی بر آغاز تحویل رانا به خریداران در مهرماه، با گذشت 20 روز از مهر هنوز قیمت رانا به نمایندگی‌ها ابلاغ نشده و دعوت نامه‌ای نیز برای خریداران ارسال نشده است.

* تولید تنها 900 دستگاه رانا طی امسال

از سویی، با وجود اینکه امسال بیش از 20 هزار دستگاه رانا توسط ایران خودرو پیش فروش شد و قرار بود تحویل این خودرو از ماه جاری آغاز شود اما آمار وزارت صنعت در خصوص تولید خودرو طی 6 ماهه اول امسال نشان می‌دهد که تنها 910 دستگاه رانا طی سال جاری تولید شده که پاسخگویی به تمام متقاضیان نیازمند افزایش چشمگیر این میزان تولید است.

به این ترتیب خودروی رانا که روزی قرار بود محصول ارزان قیمت ایران خودرو باشد با قیمت 21.5 میلیون تومان به خریدارانی تحویل داده خواهد شد که به امید خرید یک خودروی 15 میلیون تومانی، این محصول را پیش خرید کرده‌اند.

این اتفاق نیز در کنار افزایش چشمگیر قیمت دیگر خودروهای داخلی، دلخوری‌هایی را برای خریداران بازار انحصاری خودروسازان ایرانی ایجاد کرده که لازم است مسئولان سازمان حمایت سکوت خود را بشکنند و به ابهامات موجود در مورد دلایل این نوع قیمت‌گذاری‌ها پاسخ دهند.

گزارش از نرگس نیک ضمیر



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: