آیت الله حسینی بوشهری: حضور روحانیت در نهادهای مختلف پشتوانه‌ای محکم برای نظام اسلامی است

عقاب نیوز :

قم - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: حضور روحانیت در نهادهای مختلف پشتوانه‌ای محکم برای نظام اسلامی و موجب حفظ ارزش‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رئیس و معاونان سازمان عقدیتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تاثیر حضور روحانیون در نهادهای مختلف  نظام، اظهارداشت: حضور روحانیت در نهادهای مختلف پشتوانه‌ای محکم برای نظام اسلامی و موجب حفظ ارزش‌ها می‌شود.

مدیرحوزه های علمیه ادامه داد: باید همگی شکرگزار نعمت هایی باشیم که خدای متعال به نظام اسلامی عنایت کرده، ولی باید  بگویم حق این همه نعمت را خوب ادا نکرده ایم و زمانی به ارزش  آن پی خواهیم برد که با فقدانش مواجه شویم.
 
روحانیون خدمتگذار در نهادهای مختلف باید الگوی دیگران باشند
عضو خبرگان رهبری با بیان این که روحانیون شاغل در نهادها، نماینده مراجع و حوزه علمیه محسوب می شود، ادامه داد: روحانیونی که در نهادهای مختلف نظام بخصوص ارتش خدمت می کنند، باید الگوی دیگران باشند چرا که آنها نماینده حوزه علمیه، مراجع عظام و هزاران روحانی هستند.
 
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روال آموزشی روحانیون شاغل باید طبق ضوابط حوزه، انجام شود افزود: باید برنامه های آموزشی که ارتش و دیگر نهاد ها برای روحانیون اجرا می شود طبق ضوابط  حوزه انجام گیرد، تا تلقی خودمختاری ایجاد نشود.
 
لزوم برنامه ریزی برای ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارتش
وی ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی شود که روحانیون شاغل در ارتش بتوانند به راحتی ادامه تحصیل داده و نگرانی از روند آموزشی خود نداشته باشند.
 
عضو شورای عالی حوزه در پایان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی دروس سطوح عالی در حوزه، ادامه داد: مشکل اساسی که تاکنون در ارائه دروس حوزوی وجود داشت تدریس نشدن محدوده های تعیین شده از سوی آموزش حوزه توسط برخی اساتید بود ولی با اجرای طرح ساماندهی دروس سطوح عالی این مشکل برطرف شده است.
 
به گزارش مرکز خبر حوزه، در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان ارایه داد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: