آغاز به کار خط صدور کارت ملی هوشمند از عید غدیر
تاريخ : 13 / 7 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رییس سازمان ثبت‌احوال گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خط صدور کارت ملی هوشمند از عید غدیر خم امسال آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محمد ناظمی‌اردکانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اتقان اسناد هویتی، اظهار کرد: با صدور کارت ملی هوشمند همه اطلاعات هویتی در این کارت ثبت شده و امکان جعل آن نیز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بیش از 97 درصد جمعیت کشور دارای کارت ملی هستند و با توجه به اهمیت موضوع همه بسترها برای صدور کارت هوشمند ملی نیز فراهم شده است و تاکنون به صورت آزمایشی تعدادی کارت نیز برای افراد صادر شده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی اسناد نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان به‌شمار می‌آید، ابراز کرد: در همین راستا 80 میلیون سند از 120 میلیون سند هویتی موجود در کشور اسکن و بارگذاری شده است و با توجه به اهمیت موضوع کار با سرعت بالایی در حال انجام است.

وی به وضعیت رشد جمعیت در کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به روند رشد جمعیتی کشور، پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد جمعیت در ایران تا 40 سال آینده به صفر برسد که این موضوع نگران‌کننده بوده و نیاز به برنامه‌ریزی دارد و معتقدیم با دو فرزند برای هر زوج این مشکل تا حدودی برطرف گردد.

ناظمی‌اردکانی وضعیت نرخ سالمندی در کشور را نیز تا حدی نگران‌کننده عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به هرم سنی در کشور، ایران با دو موج سالمندی مواجه خواهد شد، چرا که در حال حاضر 8 درصد از جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند که تا سال 1400 این رقم به 10 تا 12 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: موج دوم سالمندی تا سال 1425 رخ خواهد داد که پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد این قشر به 20 درصد برسد.

این مقام مسئول همچنین به آمار جمعیتی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جمعیت ایران 75 میلیون و 200 هزار نفر است که از این تعداد بیش از 51 میلیون و 900 هزار نفر را جمعیت شهرنشین شامل می‌شود و جمعیت روستایی نیز حدود 23 میلیون و 300 هزار نفر گزارش شده است.

رییس سازمان ثبت‌احوال، جمعیت مردان در ایران را 38 میلیون و 400 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 51 درصد جمعیت کشور را مردان تشکیل می‌دهد و زنان با 36 میلیون و 700 هزار نفر 49 درصد کشور را شامل می‌شوند.

ناظمی‌اردکانی در ادامه با اشاره به نرخ ولادت در ایران، ابراز کرد: در حال حاضر 18 ولادت در هزار نفر رخ می‌دهد که این نرخ برای وفات 6/5 نفر در هزار نفر است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: نرخ ازدواج در ایران بر اساس آخرین آمارها 7/11 ازدواج در هزار بوده و نرخ طلاق 9/1 در هزار است.

ناظمی‌اردکانی به وضعیت آماری جمعیت استان زنجان نیز اشاره کرد و یادآور شد: استان زنجان دارای یک میلیون و 23 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 600 هزار نفر شهرنشین و 433 هزار نفر روستایی هستند.

وی ادامه داد: 514 نفر از جمعیت استان را مردان و 514 هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند و نرخ ازدواج در استان بالا بوده و رتبه دوم کشوری را دارا است.

وی بیشترین نرخ ولادت در استان زنجان را مربوط به شهرستان خدابنده عنوان کرد و افزود: بیشترین نرخ فوت مربوط به شهرستان ماه‌نشان و بالاترین نرخ ازدواج به خدابنده تعلق دارد و این در شرایطی است که بالاترین آمار طلاق در خرم‌دره ثبت شده است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: