شناسایی ویروس شبیه سارس در خاورمیانه
تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 2:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: حال یک مرد قطری که با یک ویروس مرتبط با سارس و سرماخوردگی معمولی آلوده شده بود در بیمارستانی در بریتانیا وخیم است.

خبرگزاری فارس: شناسایی ویروس شبیه سارس در خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان بهداشت جهانی با اعلام هشداری در مورد این ویروس اعلام کرده که این مرد 49 ساله اخیراً به عربستان سعودی سفر کرده است. مرد دیگری نیز بر اثر ابتلا به ویروسی مشابه در عربستان جان باخته است.

مقامهای بهداشتی بریتانیا و متخصصان بیماری های تنفسی اعلام کرده‌اند که هنوز جای نگرانی نیست با این وجود هرگونه تغییرات و نشانی از انتشار ویروس را به شدت مد نظر دارند و اعلام کرده‌اند که این ویروس کاملاً  متفاوت از ویروسهای قبلی شناخته شده در انسانهاست.

اثبات هر گونه ارتباط میان این ویروس و عربستان سعودی باعث نگرانی عمده خواهد بود چرا که ماه آینده مراسم حج مسلمانان در عربستان برگزار خواهد شد.

این ویروس با نام کوروناویروس شناخته شده و از خانواده سارس است که در سال 2002 منجر به مرگ حدود 800 تن شد.

به نوشته رویترز این مرد قطری ابتدا در قطر دچار نشانه‌های بیماری تنفسی می‌شود و سپس به بریتانیا منتقل می‌شود و بر اساس اعلام بیمارستان بریتانیایی حالش وخیم است.

ویروس سارس در سال 2002 در چین آشکار شد و به آلوده شدن بیش از 8 هزار نفر در سراسر جهان و مرگ 800 نفر منجر شد تا زمانی که تحت کنترل درآمد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که با مقامات کشورهای بریتانیا، قطر، عربستان سعودی و مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری ها در استکهلم سوئد در تماس است.

مقام های بهداشتی بریتانیا اعلام کرده‌اند که تحقیقات نشان داده ویروس مرد قطری 99.5 درصد مشابه با ویروسی بوده که چندی پیش یک مرد 60 ساله عربستانی بر اثر ابتلا به آن جان باخت.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: