مخالفت مقام معظم رهبرى با حذف آیت‌الله دستغیب از مجلس خبرگان
تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 1:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: روزنامه حیات نو: اقدام برخى اعضاى مجلس خبرگان براى حذف آیت‌الله دستغیب، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با مخالفت صریح مقام معظم رهبرى متوقف شد.

خبرگزاری فارس: مخالفت مقام معظم رهبرى با حذف آیت‌الله دستغیب از مجلس خبرگان

* روزنامه حیات نو: اقدام برخى اعضاى مجلس خبرگان براى حذف آیت‌الله دستغیب، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با مخالفت صریح مقام معظم رهبرى متوقف شد.  برخى اعضاى مجلس خبرگان در جریان نشست اخیر این مجلس اقدام به جمع آورى امضا جهت عزل آیت ا... دستغیب از نمایندگى استان فارس کردند. ظاهرا بر اساس آئین‌نامه مجلس خبرگان براى بررسى درخواست عزل یکى از نمایندگان دست کم باید 20 تن از نمایندگان خبرگان از هیئت رئیسه تقاضا کنند، سپس هیئت رئیسه درخواست را به کمیسیون تحقیق جهت بررسى ارجاع خواهد داد و در صورت بررسى کمیسیون تحقیق و موافقت این کمیسیون، موضوع به رأى نمایندگان خبرگان گذاشته خواهد شد.

 

در جلسه روز پنجشنبه نمایندگان خبرگان با رهبرى ، هاشمى شاهرودی، تهیه درخواست مذکور را به اطلاع ایشان رساند که با مخالفت صریح رهبر انقلاب مواجه شد. آیت‌الله خامنه‌اى با تاکید بر اینکه اظهار نظر ایشان به معناى تکلیف بر اعضاى مجلس خبرگان نیست، تصریح کردند که با این گونه اقدامات و حذف کسانى که در مسائل جزیى اختلاف نظر دارند، مخالف اند. ایشان خطاب به خبرگان فرمودند: «این به نظر من اقدام خیلى مناسبى نیست. حالا من البته نمى خواهم به خبرگان تکلیفى بکنم یا چیزى را به عنوان تکلیف بگویم؛ سلیقه‌ من این است. بالاخره یک نفر عقیده‌ دیگرى در یک مسئله‌ خاصى دارد؛ اینجور نیست که در مبانى و اصول اختلافى وجود داشته باشد و به نظرم نمى‌آید اینجورى باشد

 

* رییس جمهور در نشستی با شورای دبیران و مسئولان ارشد هفته‌نامه تایم گفت: «زیر‌خارجه آمریکا مستقیما دخالت و حمایت کرد و وزیر دفاع هم همین‌طور و اوباما هم اظهارنظر کرد که البته بلافاصله اصلاح نمود. چنین مواضعی برای ما خیلی مهم نبود، نکته مهم دخالت آنها در امور داخلی یک کشور دیگر بود که بدون تردید کاری اشتباه بود. عده‌ای که شعار دمکراسی می‌دهند، از اقلیت دفاع می‌کنند. کسی که دنبال دمکراسی است باید از اکثریت حمایت کند گرچه اکثریت در ایران نیازی به حمایت اوباما و هیچ دولت دیگری ندارد.» احمدی نژاد افزود: «بوش علاقه‌مند بود در امور داخلی کشورها دخالت و بحران ایجاد کند و همین کار حیثیت دولت آمریکا را از بین برد. اوباما که می‌خواهد چهره آمریکا را اصلاح کند نباید اشتباهات بوش را تکرار کند و البته این یک توصیه دوستانه است. اینها سیاست‌هایی است که شکست خورده و به دولت آمریکا کمک نمی‌کند.»



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: