ایران شناورهای فاقد بیمه در آب‌های خود را بیمه می‌کند
تاريخ : 21 / 6 / 1391برچسب:, | 3:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: ایران شناورهای فاقد بیمه در آب‌های خود را بیمه می‌کند.

خبرگزاری فارس: ایران شناورهای فاقد بیمه در آب‌های خود را بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز سیدمحمد کریمی صبح امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: سال 83 در کشور 13 شرکت بیمه وجود داشت که این رقم هم‌اکنون به 25 رسیده و در آینده نزدیک دو شرکت بیمه دانش و خاورمیانه نیز وارد صنعت بیمه می‌شوند که شرکت خاورمیانه به صورت تخصصی در رشته بیمه فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: برای گسترش نظارت در استان‌‌ها، مدیران یکی از شرکت‌های بیمه مستقر در هر استان را به عنوان رئیس شورای هماهنگی بیمه در استان انتخاب کردیم تا آن فرد با هماهنگی سایر مسئولان استان برای رفع مشکلات بیمه‌گذاران فعال باشد.

کریمی با بیان اینکه این کار در اغلب استان‌ها صورت گرفته و تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود، ادامه داد: هم اینک 19 شرکت بیمه‌ای در استان فعال هستند که بر همین اساس طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته قرار شد شورایی برای هماهنگی بیمه‌ها در استان‌ها راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس با سفر به استان ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده و بازدید از این مناطق و بررسی نحوه پرداخت خسارت، شورای  هماهنگی صنعت بیمه به ریاست آقای ناظمی رئیس بیمه ایران در استان راه‌اندازی شد تا از این به بعد هماهنگی‌های لازم بین بیمه‌های فعال صورت گیرد.

کریمی افزود: ریاست این شوراها با تشکیل کارگروه‌هایی متشکل از کارشناسان انتخاب شدند که مدیرکل صدا و سیما، نماینده ولی فقیه، استاندار و نیروی انتظامی برای خدمات بهتر بیمه‌ای به مردم عضو آن خواهند بود و در جلسات آن شرکت خواهند کرد.

وی، بیمه را یک ضرورت و سرمایه‌گذاری مطمئن خواند و گفت: متاسفانه اقبال کمی نسبت به بیمه کردن در ایران وجود دارد که مردم آن را تنها هزینه ارزیابی می‌کنند، در حالی که همین بیمه با هزینه کردن مبالغ ناچیز از سوی بیمه‌گذار می‌تواند در شرایط بحرانی و بروز حادثه بهترین و بیشترین خدمات را به مردم ارائه دهد.

کریمی در ادامه دلیل این عدم اقبال را ضعف اطلاع‌رسانی از سوی مسئولان و رسانه‌های دیداری و شنیداری ارزیابی کرد و خواهان حضور پررنگ اصحاب رسانه برای معرفی ضرورت و خدمات پوشش‌های بیمه‌ای شد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص تشکیل کنسرسیوم داخلی گفت: متاسفانه تحریم‌ها در عین ظالمانه بودن سختی‌های زیادی را برای صنعت بیمه در دنیا فراهم آورده است اما به هر حال هیچ‌گاه نتوانسته و نخواهد توانست خللی در عزم ملت ایران به ویژه در این صنعت به وجود آورد.

کریمی افزود: آمریکا به خیال خود فکر می‌کرد از طریق تحریم صنعت بیمه می‌تواند بزرگ‌ترین خسارت‌ها و ضربه‌ها را به ایران اسلامی بزند که به فضل الهی دست به دست هم داده و از این بحران پلی به سوی توسعه و آبادانی ساختیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: با وجود تحریم‌ها، بیمه‌نامه‌های نفتکش‌های ایرانی در سال گذشته باعث صرفه‌جویی ارزی به میزان 700 میلیون دلار و جلوگیری از خروج این مبالغ از کشور شد.

وی گفت: خوشبختانه شرکت‌های بیمه داخلی به خوبی توانستند پوشش‌های لازم برای نفتکش‌ها و هواپیماهای کشور ایجاد کنند و حتی اعلام کردیم که شناورهای خارجی در آب‌های ایران با تایید وزارت نفت و بازرگانی را نیز می‌توانیم پوشش بیمه‌ای بدهیم.

کریمی تصریح کرد: هم‌اکنون آمادگی داریم تا کشتی‌ها و نفت‌کش‌های ورودی به آب‌های ایران را در صورت نداشتن پوشش، زیر پوشش بیمه قرار دهیم.

کریمی افزود: ابزار و امکانات موجود برای بیمه کردن تمام فعالیت‌ها در صنعت نفت و گاز ایران مهیا است و ظرفیت بیمه‌های اتکایی در کشور بسیار مطلوب است.

وی با تاکید بر این نکته که هم‌اکنون کشور از بابت تحریم‌ها مشکلی ندارد، تصریح کرد: تحریم‌ها برای ایران تهدیدی بود که به فرصت تبدیل شد، به گونه‌ای که هم‌اکنون آمادگی داریم تا کشتی‌ها و نفتکش‌های ورودی به آب‌های ایران را در صورت نداشتن پوشش، زیرپوشش بیمه قرار دهیم تا حمل‌و‌نقل‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای انجام شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: با این اتفاق، اعتماد به نفس بیمه‌های داخلی ریسک‌های بزرگ ارزیابی بیمه در زمینه پالایشگاه، پتروشیمی، کشتیرانی، هواپیماها و دیگر موارد بالا رفت و کارشناسان بیمه داخلی جای خالی اکچوئرهای خارجی را پر کردند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: