ديدار فرماندهان و مسئولان جامعه پزشكي آجا با رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش
تاريخ : 1 / 6 / 1391برچسب:, | 7:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به مناسبت يكم شهريور ماه، سالروز ولادت بزرگ دانشمند و طبيب برجسته نامدار ايراني جهان اسلام، شيخ الرئيس ابوعلي سينا و روز پزشك جمعي از فرماندهان و مسئولان جامعه پزشكي ارتش جمهوري اسلامي ايران صبح امروز با حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد علي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش ديدار و گفتگو كردند.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در اين ديدار كه امير سرتيپ دكتر لشكري، رئيس اداره بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ارتش نيز حضور داشت؛ حجت الاسلام آل هاشم ضمن تبريك روز پزشك گفت: اين روز فرصت مغتنمي است تا تلاشهاي ارزنده پزشكان اين مرز و بوم مورد تقدير و توجه قرار گيرد. روز پزشك نه فقط براي پزشكان بلكه براي همه بيماران و دردمنداني كه در سايه مراقبت و مهرباني پزشكان به ادامه زندگي اميدوارند؛ يك روز بسيار بزرگ و فرخنده است.

وي گفت: در فرهنگ اسلامي ارزش دانش گرانقدر پزشكي و فعاليت حرفه اي طبيب بسيار والا و عظيم است ضمن آنكه در متن حيات اجتماعي اين مرز و بوم، طبيب و فرهنگ طبابت نيز از جايگاه ويژه اي برخوردار بوده است. اين فرهنگ در سايه تعاليم الهي، مرداني از جمله ابن سينا، جرجاني، رازي و ... را تربيت كرده كه علم را در خدمت انسانيت و رشد فضيلت هاي اخلاقي قرار داده و فروغ علم و انديشه آنان در سپر دانش بشري راهگشا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم همچنين افزود: جامعه پزشكي ما مفتخر است كه در همه اعصار فضاي معنوي آن معطر به عطر وجود بزرگ مردان گمنام و موحدي بوده كه وسوسه هاي فريبنده مادي و دنيوي در مقابل روح بلند آنان سرتعظيم و ستايش فرود آورده و افتخار خدمت به مستضعفان و محرومان جامعه را با هيچ موقعيتي برابر ندانسته اند.

وي تصريح كرد: حضور حماسي پزشكان در سالهاي دفاع مقدس در مناطق عملياتي فصل بسيار درخشاني است كه به دليل قرابت و همراهي با ارزشهاي معنوي شهادت و ايثار، جاودانگي يافته و ماندگار شده و با تقديم شهداي والامقامي به جامعه پزشكي ارتش و ايران اسلامي عزت و آبرو بخشيده است.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه ضمن تشكر از تلاشهاي ارزشمند جامعه پزشكي ارتش و با اشاره به اينكه در دوران دفاع مقدس و پس از آن هركجا كه به حضور پزشك نياز بوده، پزشكان ارتش جزء نخستين گروه هايي بودند كه اعزام مي شدند؛ گفت: در سوانح طبيعي نيز كادر پزشكان ارتش همواره به محض وقوع حوادث در محل سانحه حاضر شده و به امداد و نجات مجروحان پرداخته اند كه در همين زلزله اخير در استان آذربايجان شرقي نيز نقش بسيار مهم و اثرگذاري ايفا نمودند.

وي همچنين تصريح كرد: امروز نيز جامعه پزشكي ارتش جمهوري اسلامي ايران در بخشهاي مختلف علمي، تحقيقاتي، آموزشي و ستادي پيشرفت هاي قابل توجهي داشته كه جا دارد در همين جا از فعاليتهاي ارزشمند و خستگي ناپذيز همگي اين عزيزان تقدير و تشكر نمايم.

در ادامه اين ديدار صميمانه كه علاوه بر فرماندهان و مسئولان بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ارتش؛ نخبگان و دانشجويان برتر دانشگاه علوم پزشكي آجا نيز حضور داشتند؛ امير سرتيپ دكتر لشكري گزارشي از روند فعاليتها و پيشرفت هاي اخير جامعه پزشكي ارتش را ارائه كرد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: