گرمترین و سردترین اعضای بدن
تاريخ : 28 / 10 / 1390برچسب:, | 10:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا
عقاب نیوز:
دستیار دکترای رشته طب سنتی گفت: قلب گرمترین و چربی و پیه سردترین عضو بدن است.
مژگان تن‌ساز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مزاج اعضای بدن انسان از نظر ترکیب نسبی ارکان متفاوت است و اندام‌های بدن دارای مزاج‌های متفاوت هستند.

وی گفت: قلب گرم‌ترین عضو بدن است و پس از آن کلیه، کبد، طحال، شریان، ورید و پوست بدن به ترتیب گرم‌ترین اعضای بدن هستند.

وی گفت: پیه و چربی سرد‌ترین نقاط بدن هستند همچنین مو، استخوان، غضروف، رباط، غشاء، عصب، مغز و پوست به ترتیب از سردترین نقاط بدن محسوب می‌شود.

دستیار طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: از مرطوب‌ترین اعضای بدن می‌توان به چربی اشاره کرد همچنین خشک‌ترین‌ها قسمت‌های بدن مو و ناخن است.

به گزارش توانا، قلب گرم‌ترین و خشک‌ترین عضو بدن است؛ زیرا تنها عضو پرحرکت است که لازمه حرکت زیاد آن حرارت و خشکی زیاد است و اگر قلب این حرارت و خشکی را از دست بدهد بزرگ، تنبل و دچار نارسایی می‌شود.

کبد گرم‌ترین و مرطوب‌ترین عضو است زیرا مهمترین عامل رشد و تغذیه بدن است و رشد و نمو بدن با گرمی و رطوبت کافی به وجود می‌آید.

استخوان سردترین عضو است و غلبه خاک عنصری در آن باعث سخت بودن و ثبات می‌شود. غلبه رطوبت بر استخوان سبب نرمی استخوان می‌شود.

چربی، سرد و تر است و افرادی که کم‌ فعالیت می‌کنند دچار تجمع چربی و پدیده چاقی می‌شوند همچنین مغز هم سرد و تر آفریده شده تا به علت ورود اطلاعات فراوان دچار غلبه گرمی و خشکی نشود.

غلبه گرمی و خشکی بر مغز موجب تحریک‌پذیری، بی‌خوابی و اضطراب می‌شود همچنین پوست، به ویژه پوست دست و انگشتان، معتدل‌ترین عضو بدن است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: