قاچاق زنان روسپی يكي از منابع درآمد المپيك 2012 لندن
تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 12:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دسانتوس پابلیک؛ پیش از آغاز بازی‌های المپیک لندن، مقامات انگلیسی ابراز امیدواری می‌کردند، دولت این کشور با استفاده از سودهایی که این بازی‌ها برای ‌آن‌ها به همراه خواهد داشت مقداری از آلام اقتصادی خود کاسته و شاید از بحران اقتصادی خارج شوند. اما با پایان بازی‌های المپیک، نه تنها انگلیس به سود 14 میلیارد پوندی مورد انتظار خود دست نیافت بلکه به 5 میلیارد پوند نیز قانع شد.

 وب سایت تحلیلی دسانتوس پابلیک در یکی از مقالات خود درباره المپیک با نام "اقتصاد شبانه/ آن سوی تاریک المپیک" به موضوع ورود روسپی‌ها از کشورهای مجاور به لندن پرداخته و اشاره می‌کند که شرکت‌های مسئول المپیک از کشورهایی نظیر آسیای شرقی و اروپای شرقی اقدام به قاچاق روسپی کرده‌اند تا بخشی از کم‌بودهای اقتصادی المپیک را این‌گونه جبران کنند.

با توجه به گزارش دسانتوس، طی بازی‌های المپیک، لندن به مرکز گردهمایی گروه‎‌های کلاهبردای، دزدها، کاسب‌های مواد مخدر و روسپیان تبدیل شده است.

در اوایل بازی‌ها هم دولت انگليس براي جبران كسري بودجه و نگرانی‌هایی كه داشت، بیش از 10 هزار بلیط توسط منابع وابسته به خود را در بازارهای سیاه و با قیمت‌های کلان به فروش رساند.دسانتوس پابلیک اذعان می‌کند که کلاه‌برداری‌های اینترنتی و بلیط فروشی‌های غیر قانونی که منبع آن‌ها به دولت می‌رسد تنها بخش کوچکی از جرایم موجود در بازی‌های المپیک بوده است.

رییس یکی از مسافرخانه‌های شهر لندن در گفتگویی اقرار کرده است که گردشگران در پایان اقامت خود با قبوضی مواجه می‌شوند که روحشان هم از آنها خبر ندارد،شارژهایی از قبیل پرداخت مالیات برفروش که هم اکنون ميزان آن در انگلیس 20 درصد است.

در ادامه این گزارش به نقل از موسسه کودک‌یاری باماردو آمده است، در پی سوء استفاده‌های جنسی در خلال بازی‌های المپیک و در راستای ارضای تمایلات جنسی برخی از گردشگران و بویژوه سودطلبی‌های مقامات انگلیسی، در برخی از مکان‌ها، مواردی از کودک آزاری‌هایی گزارش شده است که در تمامي موارد كودك آزاري افراد قرباني متعلق به خود کشور انگلیس بوده‌اند.

   

دولت انگلیس برای بازی‌های المپیک حدود 9 هزار پوند سرمایه گزاری کرد و انتظار داشته است که 14 مییلیارد پوند برداشت کند، اما با پايان بازي‌هاي المپيك ميزان سوددهي اين بازي‌ها 5 میلیارد پوند بوده است و دولتمردان انگليسي هم به همين 5 ميليارد پوند راضي شده‌اند.

بنا بر این گزارش، شرکت‌های انگلیسی از قاچاق زنان روسپی به عنوان اقتصاد شبانه استفاده کرده است تا بتواند بخشی از بازده اقتصادی المپیک را جبران کند.

شایان ذکر است که مقامات انگلیسی پیش ازآغاز بازی‌ها ابراز امیدواری می‌کردند که بازی های المپیک بازده اقتصادی مناسبی داشته باشد وآن ها را از بحران نجات دهد.

 

 

 

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: