تيم امدادي تركيه بازگردانده شد
تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 7:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان آذربايجان شرقي گفت: با توجه به اعلام عدم‌نياز به كمك‌هاي بين‌المللي در حوزه امداد و نجات و حضور بدون هماهنگي يك تيم از تركيه در منطقه، اين تيم با تشريفات خاصي به كشور خودشان راهي شدند.

دكتر نوري در گفت‌وگو با ايسنا گفت: مرحله اول و دوم شامل عمليات نجات و اسكان موقت به طور كامل در منطقه به اتمام رسيده است و برنامه‌ريزي و هماهنگي‌هاي لازم براي اسكان دائم حادثه‌ديدگان در منطقه در دست اقدام است.
 
وي با بيان اينكه در 36 ساعت گذشته از وقوع زلزله به تمامي روستاهاي حادثه‌ديده سر زده شده و اقلام مورد نياز آنان تهيه شده است، افزود: در مورد چادر و اقلام غذايي در حال حاضر هيچ مشكلي در منطقه وجود ندارد.
 
مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان آذربايجان شرقي افزود: فقط در منطقه‌ ورزقان مشكل امنيتي و توزيعي داشتيم كه الحمدالله در حال حاضر رفع شده و تمام اقلام مورد نياز توزيع شده است.
 
نوري در مورد كمبود چادر در منطقه افزود:‌ در اين مورد هيچ مشكلي وجود ندارد و چادر بيش از حد مورد نياز در منطقه موجود است و كمبود چادر به خاطر درخواست شهروندان شهرهاي اهر و ورزقان كه به خاطر ادامه پست‌لرزه‌ها نمي‌توانند به خانه‌هاي خود برگردند، است كه اميدواريم مردم در اين مورد همكاري لازم را با مسئولان حاضر در منطقه داشته باشند.
 
تشكيل كميته رفع مشكل زنان زلزله زده
 
با اينكه اين روزها دستگاه‌هاي امدادي به دنبال نجات جان مجروحان و بازسازي هستند اما مريم مجتهدزاده رييس مركز زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري كه صبح امروز به استان آذربايجان شرقي سفر و از اهر و ورزقان ديدار كرده است، اظهار كرد: قرار است در پايان امروز كميته‌اي به منظور رفع مشكلات كودكان و زنان مناطق زلزله‌زده تشكيل شود تا مسايل كوتاه مدت، ميان مدت و دراز مدت آنان در اين كميته بررسي شود.
 
وي افزود: قرار است با مشاركت زنان خير و نمايندگان سازمان‌هاي مردم‌نهاد فعال در امور زنان، مشاوران و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي، كميته رفع مشكلات زنان و كودكان مناطق زلزله زده تشكيل شود و تا رفع كامل مسايل آنان به كار خود ادامه مي‌دهد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: