تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 2:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ سردار سرلشكر پاسدار 'محمدعلی جعفری' در این پیام تاكید كرد كه روز 29 فروردین یادآور ذكاوت و نیز عنایت ویژه رهبر كبیر انقلاب اسلامی به دلاور مردان و جان بركفان همیشه سرافرازی است كه زیر پرچم ولایت و در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لحظه ای نیاسودند و برای اهتزاز گوهر ایمان، عزت و شرافت بر تارك زخم دیده این مرز و بوم، جان در كف اخلاص نهادند.

وی در این پیام ضمن گرامیداشت روز 29 فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی از خداوند بصیر و حكیم سلامتی، بهروزی و توفیقات بیش از پیش فرمانده كل ارتش را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه توجهات و عنایات حضرت بقیه الله اعظم (عج) و تحت زعامت حكیمانه فرمانده معظم كل قوا مسالت كرد.



تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 11:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: وحدت، هماهنگی، همکاری و همراهی ارتش و سپاه مایه اعتماد و خرسندی ملت ایران و اقتدار، صلابت و سربلندی نظام در برابر دشمنان است.



ادامه مطلب

عقاب نیوز:

دو كتاب "ارتش كلمه طيبه 2" و "يك آسمان ستاره" كه مجموعه‌هايي گردآوري شده از بيانات مقام معظم رهبري است، توسط انتشارات ارتش منتشر و امروز رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين دو كتاب صبح امروز در مراسمي با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين آل هاشم ـ رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش ـ و تعدادي از فرماندهان نظامي كشور رونمايي شدند.

اين دو كتاب مجموعه گردآوري‌شده‌اي از سخنراني‌هاي مقام معظم رهبري درباره ارتش و مسائل نظامي است.

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در اين مراسم، به قرار داشتن در آستانه 29 فروردين ـ روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفريني‌هاي نيروي زميني ـ گفت: ارتش بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به خوبي نشان داد كه شايستگي اين را داشته است كه يك روز را به نام آن ثبت كند.

آل‌هاشم يادآور شد: در روزهاي اوليه انقلاب، منافقين و دشمنان به دنبال انحلال ارتش بودند اما حضرت امام با شناختي كه از بدنه ارتش داشتند بر حفظ ارتش تاكيد كردند و دستور دادند كه ارتش در بيست و نهم فروردين هر سال در شهرها رژه برود و ارتش هم شايستگي خود را در سالهاي پس از انقلاب و بخصوص دوران دفاع مقدس نشان داد؛ تا جايي كه مقام معظم رهبري ارتش را ارتش حزب‌الله و كلمه طيبه نام گذاشتند.

وي با بيان اينكه "امروز مي‌بينيم كه نيروهاي ارتش و ساير نيروهاي مسلح در دل مردم جاي دارند و مردم از صميم قلب به آنها عشق مي‌ورزند و قدرشناس تلاش و كوشش آنان هستند"، افزود: امروز به بركت همين نيروهاي مسلح و فداكاري‌هاي آنهاست كه مسئولان سياسي ما در مذاكرات خود با قدرت و اقتدار از كشور عزيز ما ايران حمايت مي‌كند و سخن مي‌گويند و در مقابل آمريكاي جنايتكار و اسرائيل غاصب با سربلندي صحبت مي‌كنند.

آل‌هاشم در ادامه، به بيان ارزش كتاب و فعاليت‌هاي انتشارات ارتش پرداخت و گفت:‌ امروز با همت همكاران ما در معاونت فرهنگي سازمان عقيدتي سياسي ارتش از دو كتاب ارزشمند ارتش كلمه طيبه 2 و يك آسمان ستاره كه مجموعه گردآوري شده از بيانات مقام معظم رهبري است رونمايي و در كنار آن از 11 عنوان كتاب براي بزرگسالان و 12 كتاب براي كودكان و نوجوانان نيز عرضه مي‌شود.

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان اظهار كرد: انتشارات ارتش با كمك گرفتن از صاحب‌نظران و كارشناسان فن و با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي خود در حوزه نشر به دنبال ارائه كتاب‌هايي ارزشمند و گرانقدر است.



عقاب نیوز:

 

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، صبح امروز مراسم صبحگاه مشترك یكان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی و فرماندهان عالیرتبه ارتش، در مركز آموزش جواد الائمه (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

این مراسم كه با حضور یگان‌های نمونه از نیروی زمینی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، نیروی هوایی، نیروی دریایی در این مركز برگزار شد، نیروهای حاضر در میدان، ایمان، انضباط، آموزش و آمادگی و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تبریك 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان به محضر مقام معظم رهبری فراندهی كل قوا و همچنین ملت شریف و نجیب ایران گفت: امروز نیروهای مسلح ایران با پیروزی از تدابیر مقام معظم رهبری و با داشتن تجهیزات پیشرفته از استحكام و قابلیت‌های بالایی برای دفاع و ضربه به دشمن در زمین، هوا و دریا برخوردار هستند.

وی ارتقای توان رزمی را محور همه فعالیت‌ها در ارتش توصیف كرد و افزود: ارتش از هر فرصتی برای ارتقای قابلیت‌های عملیاتی استفاده می‌كند و به روز كردن تاكتیك‌ها و تكنیك‌ها از اولویت‌های ما است. همه این تلاش‌ها در قالب دكترین دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به معنای اصل بازدارندگی است.

در این مراسم، نیروهای ویژه نیروی زمینی ارتش با رزمایشی در قالب انجام عملیات حفاظت از شخصیت‌ها، رهایی گروگان و همچنین نیروهای زبده این مركز با اجرای عملیات‌های ویژه رزمی و نمایشی بخشی از تونایی‌های خود را به اجرا گذاشتند.

 



تاريخ : 22 / 1 / 1391برچسب:, | 4:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا واحدي، معاون فرهنگي و روابط عمومي ارتش با اعلام اين خبر گفت: هفته ارتش امسال با عناوين: 23 فروردين‌ماه روز «ارتش،بصيرت و ولايتمداري»،24 فروردين‌ماه، روز «ارتش،شهداء و ايثارگران»،25 فروردين‌ماه، روز «ارتش، معنويت و اخلاق»،26 فروردين‌ماه، روز «ارتش،سربازان و جوانان»،27 فروردين‌ماه، روز «ارتش ،آموزش و خودكفايي و مردم ياري،،28 فروردين‌ماه روز «ارتش، خانواده و منزلت اجتماعي» و 29 فروردين‌ماه روز «ارتش، اقتدار بين‌المللي،امنيت ملي و حماسه آفريني‌هاي نيروي زميني» نامگذاري شده است.

وي رونمايي از كتب مختلف در حوزه دفاع مقدس، ديدار با خانواده‌هاي شهداء، ايثارگران و پيشكسوتان و تجليل از مقام شامخ ايشان، اعزام خانواده‌هاي معظم شهداء به مناطق عملياتي و برگزاري نمايشگاه‌هاي عكس با موضوع ارتش در دفاع مقدس را از جمله برنامه‌هاي هفته گرامي‌داشت ارتش برشمرد.



عقاب نیوز:

به گزارش خبرنگار دفاعی برنا، وزارت دفاع با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی اعلام کرد: شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی فریاد بلند مظلومیت ملت ایران و نمایانگر ددمنشی دشمنان این مرز و بوم‌ و مشاهده بوسه ولی امیر مسلمین جهان بر تابوت مطهر وی‌‌ ستاره‌ای است که تا ابد در آسمان افتخارات ملت رشید ایران اسلامی از درخشش نخواهد افتاد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: جایگاه رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبدیل شدن ملت عظیم ایران به الگوی حیات و بیداری ملل آزادیخواه جهان مرهون مجاهدت‌‌ و ایثار مردان و زنانی است که دفاع از آرمان‌های انقلابی و اسلامی و تبعیت از ولایت را سرلوحه خویش قرار دادند و با گذشت‌ از تعلقات دنیوی، در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و نظامی فداکاری و ایثار را تجسم عینی بخشیدند.‌

‌‌بیست و یکم فروردین ماه‌ سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی است که حیاتش همه حماسه بود و جانفشانی، ولایتمداری و تعهد و افتخار، و شهادتش نیز فریاد بلند مظلومیت ملت ایران و نمایانگر ددمنشی دشمنان این مرز و بوم‌ و مشاهده بوسه ولی امیر مسلمین جهان بر تابوت مطهر وی‌‌ ستاره‌ای است که تا ابد در آسمان افتخارات ملت رشید ایران اسلامی از درخشش نخواهد افتاد.

شهید سپهبد‌ علی صیاد شیرازی، امیری از تبار عشق، وفاداری و‌ قهرمانی که در جهاد اکبر پیروز میدان مبارزه با نفس بود و هرگز دل به دنیا نسپرد و در التهاب هجرت به دیار دوست سر از پا نمی‌شناخت؛ امیری شجاع و دلاور از خیل رزمندگان ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران که حیاتش نمونه بارز شرف و غیرت و اوج تبعیت از مقام شامخ ولایت در دفاع از عزت و سربلندی اسلام و ایران بود و شهادتش به دست منافقان کوردل سند مظلومیت این ملت و ددمنشی دشمنان این آب و خاک و در توصیف جایگاه او همین بس که ولی امر مسلمین ‌وی را "سرباز صادق و فداکار دین و قرآن و نظامی مومن و پارسا و پرهیزگار" و "بنده برگزیده خدا" نامید.

ترور ناجوانمردانه امیر سرافراز جبهه‌های حق علیه باطل تنها نمونه‌ای از این تلاش‌های مذبوحانه بدخواهانی بوده است که چشم دیدن عزت و اقتدار ایران اسلامی را ندارند، اما همان طور که امام راحل عظیم‌الشان فرمودند "بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود" و به راستی این خون‌ها نتیجه‌ای جز بالندگی بیشتر ملت ‌تاریخ‌ساز ایران ندارد وکیست که نداند سربلندی امروز ایران اسلامی و پیشرفت‌های خیره کننده ملت ایران در تمامی عرصه‌ها ثمره خون شهدایی است که با بذل جان خویش به پاسداری از دستاورد‌‌های انقلاب اسلامی پرداختند.

و اکنون، فریادهای حق‌طلبانه دو ‌شهید بزرگوار این ایام، سید شهیدان اهل قل سید مرتضی آوینی و شهید صیاد شیرازی و همه شهدا و مجاهدان راه حق و حقیقت، از گلوی جوانان برومند عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی خارج می شود که موجب هراس دشمنان و امید ملت‌های تحت ستم شده است.

کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امیر سرافراز ارتش اسلام و همه شهدای سرافراز ایران اسلامی و عرض تبریک فرا رسیدن سیزدهمین سالگرد عروج ملکوتی ‌این شهید بزرگوار به محضر حضرت ولی عصر(عج)، فرماندهی معظم کل قوا، یاران و همسنگران آن شهید سرافراز و ملت بزرگ ایران، آمادگی کامل خود را برای ادامه راه و تحقق آرمان‌های والای انقلاب، امام راحل و شهدا گرانقدر در زمینه پیشرفت روز افزون صنعت دفاعی در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام می‌دارد.



تاريخ : 21 / 1 / 1391برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سازمان وظیفه عمـومی نـاجـا در خصوص مدت خدمت دوره ضرورت در سال 1391 اعلام کرد: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح مدت خدمت دوره ضرورت برای مشمولانی که از فروردین سال 1391 به خدمت اعزام می‌شوند به نسبت مدت قانونی آن که 24 ماه بوده حسب مورد کاهش یافته است.

در این اطلاعیه آمده است: طبق آخرین ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح مدت خدمت دوره ضرورت برای کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح و یگان‌های حفاظت 21 ماه و این مدت برای کارکنان وظیفه مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی به جزء یگان حفاظت 24 ماه است و همچنین مدت خدمت کارکنان وظیفه در مناطق جنگی و امنیتی درگیر 18 ماه و برای کارکنان وظیفه غیربومی در مناطق امنیتی غیردرگیر ومناطق عملیاتی و همچنین مناطق محروم و بد آب و هوا 19 ماه است.

این سازمان یادآورشد: سربازانی که در سال 90 و قبل ازآن به خدمت اعزام شده‌اند مدت خدمت انان برابر مقررات سابق (مناطق عادی 18ماه ، مناطق جنگی و عملیاتی 16 ماه ، مناطق محروم وبدآب وهوا 17 ماه ) خواهد بود.
 



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 8:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، سعید ایزدیان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ صبح امروز یک کشتی چینی توسط دزدان دریایی در آبهای عمومی نزدیک چابهار به تصرف آنها درآمد.

وی ادامه داد: این کشتی چینی به نام «چی‌یانگ فومن» دارای ۲۸ خدمه و تحت پرچم کشور پاناما بود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این کشتی در ساعت ۱۰:۴۵  امروز به تصرف دزدان دریایی درآمده بود، گفت: دزدان این کشتی را در آبهای آزاد و در ۴۵ مایلی بندر جاسک به تصرف درآوردند اما با عملیات موفق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کشتی آزاد شد و ۹ نفر از دزدان دریایی دستگیر شدند.

ایزدیان اضافه کرد: این کشتی چینی جنرال کارگو و حامل‌ آهن‌آلات بود و به مقصد بندر امام خمینی (ره) حرکت می‌کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه دزدان دریایی اهل کشور سومالی بودند، خاطرنشان کرد: این کشتی با تلاش دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران امشب و حدود ساعت ۲۰:۴۵ از دست دزدان آزاد شد و ۹ نفر از این دزدان دریایی دستگیر شدند.

ایزدیان تصریح کرد: کشتی هم‌اکنون در حال حرکت به سمت بندر امام خمینی (ره) است.



تاريخ : 16 / 1 / 1391برچسب:, | 5:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه، همه نیروهای مسلح را به حفظ و تقویت انگیزه‌های دینی و الهی در كنار ارتقاء آمادگی‌ها توصیه و تأكید كردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارای تجربه بسیار مهم و ارزشمند 8 سال دفاع مقدس هستند كه باید این تجربه گرانبها همواره مورد بازنگری و استفاده قرار گیرد.
ایشان تجربه سال‌های دفاع مقدس را در تاریخ كشور كم‌نظیر خواندند و افزودند: در این هشت سال، در واقع همه قدرت‌های دنیا اعم از شرق و غرب و كشورهای وابسته به آنها در مقابل جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی كرده بودند و پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار رژیم بعثی عراق قرار دادند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: كشورهای غربی مدعی حقوق بشر و دمكراسی حتی از دادن سلاح‌های شیمیایی به رژیم بعث عراق دریغ نكردند تا شاید بتوانند نظام اسلامی و مردم ایران را به زانو درآورند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: با وجود همه این تلاش‌ها و حمایت‌ها، قدرت‌ها نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورند كه این فصل از تاریخ ایران، تجربه‌ای بسیار ارزشمند و بزرگ است  و در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد.
ایشان سعادت و پیشرفت ملت‌ها را در گرو صبر و استقامت برای عبور موفقیت‌آمیز از مقاطع تاریخی دانستند و تأكید كردند: ملت ایران با داشتن تجربه‌های گرانبهایی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین موقعیت خوب امروز، قطعاً از مقطع كنونی نیز با سربلندی عبور خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تهدیدهای دشمنان ملت ایران خاطرنشان كردند: كثرت تهدیدها نشان‌دهنده قدرت نظام اسلامی است، زیرا اگر جمهوری اسلامی قدرت و تأثیرگذاری بالایی نداشت، بدخواهان ملت ایران اینگونه سراسیمه خود را به آب و آتش نمی‌زدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنان خود نقش نیروی انسانی را در نیروهای مسلح مهم ارزیابی و بر لزوم قانع نبودن به پیشرفت‌های كنونی و حفظ روحیه دفاع مقدس تأكید كردند.
در ابتدای این دیدار سردار سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد كل نیروهای مسلح، گزارشی از آمادگی‌های دفاعی این نیروها و برنامه‌های سال جدید بیان كرد.



تاريخ : 15 / 1 / 1391برچسب:, | 12:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این نیرو در مقابله با دزدان دریایی سومالیایی که به بازداشت 13 نفر از آنان منجر شد از ناوشکن جمهوری اسلامی (جماران) استفاده کرد گفت: مقابله با دزدان دریایی بار دیگر اقتدار و توانمندی نیروی دریایی را به اثبات رساند.

به گزارش مهر امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به عملکرد نیروی دریایی ارتش در مقابله با دزدان دریایی افزود: کشتی تجاری حامل 10 هزار تن کالا به مقصد ایران در حال حرکت بود که مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت و از زمانی که این موضوع به نیروی دریایی اعلام شد در کمترین زمان ممکن مثل عقاب وارد صحنه شدیم.

وی گفت: از این رو در تاریخ یازدهم و در ساعت 2 شب به کشتی رسیدیم و بنای خود را بر آن گذاشتیم تا با عملیات غافلگیرانه کشتی را آزاد کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه 36 ساعت مبارزه با دزدان دریایی طول کشید افزود: در این مبارزه توانستیم 13 نفر از دزدان را دستگیر کنیم و کشتی را آزاد کنیم همچنین با این عملیات به مدیران و کارکنان کشتی نیز آسیبی وارد نشد و در دوازدهم فروردین ماه به برکت روز جمهوری اسلامی ایران عملیات نیروی دریایی در مبارزه با دزدان دریایی به پایان رسید.

وی گفت: خوشبختانه کشتی سالم است و به زودی به بندرعباس می رسد.

سیاری با بیان اینکه این عملیات اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رساند افزود: اگر بخواهیم از این عملیات نتیجه گیری کنیم باید به چند پیام مهم اشاره کنیم که اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دریا یکی از این پیام ها است.همچنین تاکنون هیچ کشوری این عملیات را به این گونه انجام نداده بود چرا که عملیات اخیر با اقتدار انجام شد و هیچ صدمه ای به کشتی وارد نشد این در حالی است که عملیات های مشابه در کشورهای دیگر با تیراندازی یا از طریق هوا صورت می گیرد و باعث آسیب هایی نیز می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه ضمن تشکر از دریادلان نیروی دریایی ارتش افزود: این عملیات نشان داد که دریادلان همچنان در جهت حفظ منافع نظام تلاش می کنند . روز 7 فروردین که در تعطیلات به سر می بردیم نیروهای ارتش وارد صحنه شدند به همین جهت باید حضور نیروهای دریایی در جهت دفاع از نظام اسلامی را مهم ارزیابی کرد.

سیاری با اشاره به اینکه اخبار تکمیلی در روزهای آتی اعلام خواهد شد افزود: هم اکنون کشتی در سواحل عمان است و هر موقع که به بندرعباس برسد ما دزدان را به دستگاه قضایی تحویل خواهیم داد.

بنابراین گزارش فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه این نشست خبری به سئوال خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سئوال که نیروی دریایی برای تنگه هرمز چه برنامه هایی دارد افزود: ما قبلا این موضوع را بیان کرده ایم. ایران مقتدرانه در جهت برقراری امنیت در تنگه هرمز اقدام می کند و همچنین بر حضور خود در دریاهای آزاد نیز تاکید دارد البته این حضور بر اساس قواعد و قوانین بین المللی است. ما هیچگاه قصد تجاوز نداشته و نداریم فقط می خواهیم با حضور در دریا های آزاد توانمندی و اقتدار کشور خود را به نمایش بگذاریم.

وی همچنین درباره  اینکه آیا نیروی دریایی ارتش در سال جدیدی رزمایشی را برگزار می کند یا نه نیز گفت: نیروی دریایی ارتش آمادگی دارد تا هر گونه رزمایشی را برگزار کند اما تصمیم گیری درباره برگزاری رزمایش ها بر عهده ستادهای بالاست و آنها باید در این باره تصمیم گیری کنند.

خبرنگاری از سیاری سئوال کرد مهمترین برنامه های نیروی دریایی ارتش در سال 91 چیست که وی در پاسخ گفت: اهم برنامه ها در قالب ارائه توان رزمی تعریف می شود هم چنین در این راستا باید به ساخت و ساز زیردریایی ها و آموزش نیرو اشاره کنیم.

وی انجام رزمایش های مناسب و حضور به موقع در دریا را یکی دیگر از اهداف نیروی دریایی ارتش در سال جدید عنوان کرد و گفت: تمامی این برنامه ها در قالب افق 1404 است.

این مقام مسئول در نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تجهیزات نیروی دریایی در راستای اهمیت به تولید ملی است افزود: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران یکی از تولیدات ملی ما است . ما این ناوشکن را در سال 88 ساختیم ضمن آنکه از این ناوشکن در عملیات اخیر نیز استفاده کردیم.

وی تاکید کرد: ما هیچگاه برای تجهیز سلاح و تجهیزات دست خود را به سوی کشورهای دیگر دراز نمی کنیم و فقط از سلاح و تجهیزات خود در داخل کشور استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقل عمل می کند و تحت کنترل و هدایت هیچ کشوری قرار ندارد افزود: البته  اگر هر کشوری از ما درخواست کمک کند ما در دریا به کمک این کشور می آییم.

سیاری گفت: ایران ، هندوستان و روسیه سه کشوری هستند که استقلال خود را در عرصه دریا نشان داده اند و مابقی کشورها تحت کنترل آمریکا عمل می کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی همچنین تصاویری ازکشتی ربوده شده را به خبرنگاران نشان داد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی در سالهای گذشته از 1500 فروند کشتی اسکورت کرد گفت: همچنین صد مورد درگیری با دزدان دریایی نیز داشتیم ضمن آنکه عملیات ویژه این نیز در دریا انجام دادیم به طوری که 15 هزارنفر نیرو را در دریا مامور کرده بودیم.
 



عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در حالی که هر کس دوست دارد ایام تعطیلات را بهمراه خانواده به تفریح و مسافرت بپردازد، اما بسیاری از مردم ما، ایام نوروزی خود را در مناطق عملیاتی جنوب می‌گذرانند.

خبرگزاری فارس: حضور گسترده مردم و کاروانهای راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس ارتش

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به منظور بازدید از نمایشگاههای ارتش در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، در جنوب کشور حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، ضمن تبریک سال نو به تمام ملت ایران، گزارشی از عملکرد نیروهای مختلف ارتش در مناطق عملیاتی جنوب ارائه کرد.

 

آل‌هاشم با بیان اینکه کارنامه کاروانهای راهیان نور هر ساله نسبت به سال قبل موفقیت آمیزتر است، تصریح کرد: جا دارد به ملت عزیز ایران به خاطر این استقبال بی نظیر از راهیان نور آفرین گفت.

 

وی افزود: در حالی که هر کس دوست دارد ایام تعطیلات، خصوصا در نوروز را بهمراه خانواده به تفریح و مسافرت بپردازد، اما بسیاری از مردم ما بویژه نسل جوان، ایام تعطیلات نوروزی خود را در مناطق عملیاتی جنوب و در قالب کاروانهای راهیان نور می گذرانند.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، کاروانهای راهیان نور را یکی از بهترین راههای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل های آینده دانست و گفت: بنا بر آنچه بنده از نزدیک مشاهده کردم، امسال حضور اقشار مختلف بخصوص جوانان در این مناطق و یادمان های شهدا بسیار چشمگیر بود.

 

آل‌هاشم ادامه داد: امسال سه یادمان دهلاویه، چزابه و رمضان (منطقه عملیات رمضان) که در سالهای قبل در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بود، تحویل نیروی زمینی ارتش شد تا بتواینم از عزیزانمان در این یادمان ها به نحو مطلوبی پذیرایی کنیم.

 

وی همچنین به نمایشگاه نیروی هوایی ارتش در پایگاه چهارم شکاری دزفول (شهید وحدتی) اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه که با پرواز انواع جنگنده های نیروی هوایی همراه است، شاهد استقبال چشمگیر مردم هستیم که می توانند از نزدیک با دستاوردها و پیشرفت های هوایی ارتش آشنا شوند.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه از استقبال کاروانهای راهیان نور و اقشار مختلف مردم از نمایشگاه پدافند هوایی در گروه پدافند هوایی شهر اهواز و نیز نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی در پایگاه دریایی خرمشهر خبر داد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از کارونهای راهیان نور در سه محل پادگان "دژ خرمشهر، پادگان حمید و پادگان میشداغ" پذیرایی خواهد کرد تا این عزیزان بتوانند با فراق خاطر و بدون هیچ مشکلی از نزدیک با مباحث مربوط به دفاع مقدس آشنا شوند.



تاريخ : 1 / 1 / 1391برچسب:, | 12:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: سه تن از پاسداران سپاه علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) در جریان نجات سربازان و پاسداران از سنگرهای برف‌گرفته، دچار یخ‌زدگی شده و به شهادت رسیدند.

خبرگزاری فارس: شهادت 3 تن از پاسداران سپاه علی‌ بن‌ ابیطالب (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در پی عملیات لشکر 17 علی‌ بن‌ ابیطالب در غرب کشور به منظور ایجاد امنیت و بیرون‌ راندن نیروهای ضد انقلاب، در آستانه سال نو، سه تن از تکاوران سپاه علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) به نام‌های روح‌الله شکارچی، سعید غلامی شهروز و محمد سلیمانی در این منطقه به شهادت رسیدند.

شهادت این پاسداران در نقطه صفر مرزی در ارتفاعات جاسوسان شمال‌غرب کشور و به دنبال بارش سنگین برف در این منطقه اتفاق افتاده است.

این سه نفر در جریان نجات سربازان و پاسداران از سنگرهای برف‌گرفته، دچار یخ‌زدگی شده و به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) طی پیامی شهادت این سه پاسدار غیور را به مقام معظم رهبری و خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام مهدی مهدوی‌نژاد به این شرح است:

«در آستانه تحول طبیعت، ترنم بهاری، فضای آکنده از ولایتمداری را با عطر جانفشانی دلاورمردان عرصه جهاد و شهادت و حافظان امنیت در فضای شهرمان، روح و جان حماسه‌سازان 22 بهمن و دوازدهم اسفند مردم همیشه آگاه، بصیر، مخلص استان قم را عطرآگین و طراوتی دوباره بخشید تا بر همگان روشن شود راه نورانی و سعادتمندانه شهادت همچنان به روی مشتاقان باز است و سبب شود دلدادگان در آرزوی رسیدن به فیض عظمی در غبطه خود غوطه‌ور باشند.

شهادت پاسداران سلحشور و سرافراز و رشید سپاه اسلام، شهیدان عزیز روح‌الله شکارچی، سعید غلامی شهروز و محمد سلیمانی که در حین اجرای ماموریت در نقطه صفر مرزی در سلسله ارتفاعات جاسوسان شمال‌غرب کشور و پاسداری از انقلاب مقدس اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند را به محضر مبارک امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا، امت همیشه در صحنه و ولایتمدار استان قم، خانواده شهیدان و همرزمان این شهدا، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.»

مراسم تشییع این سه شهید ساعت 10 صبح فردا از مسجد امام حسن عسکری(ع) به طرف حرم حضرت معصومه(س) و پس از اقامه نماز در حرم مطهر، به سمت گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم بزرگداشت نخستین شب شهادت این سه غیورمرد سپاه علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) فردا چهارشنبه، پس از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم برگزار خواهد می‌شود.

لشکر عملیاتی علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) از تیرماه امسال در منطقه کردستان و غرب کشور، مشغول انجام عملیات به منظور پاکسازی این مناطق از اشرار و ضدانقلاب است.

ارتفاعات جاسوسان که دارای سه طبقه سنگر مستحکم دفاعی بود در مهرماه توسط دلاورمردان این لشکر فتح شد و نیروهای لشکر عملیاتی علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) به منظور حفظ امنیت هموطنان غرب کشور در طول مدت زمستان از این منطقه حفاظت می‌کرده‌اند.



تاريخ : 28 / 12 / 1390برچسب:, | 5:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب گفت: یکی از مهمترین وظایف نیروهای مسلح در راهیان نور، علاوه بر نمایش دستاوردهای جنگ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس، نمایش قدرت و اعتماد به نفس کشور با اتکا به توان داخلی است.

خبرگزاری فارس: راهیان‌نور عرصه نمایش قدرت و اعتماد به نفس کشور با اتکا به توان داخلی است

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، سرهنگ رحیم آقایی‌پور فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب، در آیین افتتاحیه نمایشگاه راهیان نور مرکز پدافند هوایی ارتش که با حضور حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از مسئولان در محل پایگاه فرماندهی پدافند هوایی اهواز برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت نشان دادن پیشرفت‌های نظام و ملموس شدن فاصله کشور از وضعیتی که در جنگ داشته است تا امروز، این را حق نسل جوان دانست که بدانند جوانان ما در زمان جنگ با چه امکاناتی و در چه شرایطی از کشور دفاع کردند.

سرهنگ آقایی‌پور با اشاره به اهمیت حفظ حریم آسمان کشور در شرایط کنونی، آسیب دیدن شهرهای کشور در نتیجه حملات موشکی و بمباران‌های عراق را از تلخ‌ترین خاطرات دوران جنگ برای ملت خواند و افزود: اکنون با اقتدار پدافند هوایی، دست هر دشمن تجاوزکاری از حریم هوایی کشور قطع شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف نیروهای مسلح در راهیان نور، علاوه بر نمایش دستاوردهای جنگ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس، نمایش قدرت و اعتماد به نفس کشور با اتکا به توان داخلی است و برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی در راهیان نور اهمیت فراوان دارد.

نمایشگاه راهیان نور پدافند هوایی، با هدف نمایش برخی تجهیزات نظامی و پدافند هوایی و نیز غرفه‌های متعدد دیگر با برنامه‌هایی همچون اجرای مانور پدافند و حفظ حریم هوایی کشور، از ۲۷ اسفند تا پایان برپایی اردوهای راهیان نور در محل پایگاه فرماندهی پدافند هوایی اهواز در معرض دید عموم قرار دارد.



عقاب نیوز:

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در جمع فارغ التحصیلان دافوس آجا:
دشمنان می‌دانند برخورد فیزیکی با ایران برای آنان بسیار پرهزینه خواهد بود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی ارتش گفت: امروز دشمنان ما به این نتیجه رسیدند که برخورد فیزیکی با ایران اسلامی برای آنان بسیار پرهزینه خواهد بود.

خبرگزاری فارس: دشمنان می‌دانند برخورد فیزیکی با ایران برای آنان بسیار پرهزینه خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسمی که به مناسبت دانش آموختگی دانشجویان دوره‌های بیست و یکم و پنجم حرفه‌ای دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) در سالن همایش‌های کوثر این سازمان برگزار شد، گفت: ولایتمداری از ویژگی‌های ارتش و وجه تمایز آن با سایر ارتش های دنیا است.

وی ضمن اشاره به شرایط مطلوب حاکم بر دانشگاهای ارتش به ویژه دافوس افزود: امروز دانشجویان این دانشگاه با کسب مهارت‌های تخصصی نظامی و علمی لازم در سایه تلاش و ایمان جزء برترین‌ها در سطح منطقه و دنیا هستند.

آل‌هاشم در ادامه پیشرفت و اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون شهدا، امام شهدا و همچنین رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) دانست و گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پایبندی آنان به آرمان های انقلاب، همانند سیلی محکمی براستکبار بود و تمام معادلات آنان را برهم زد. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به وحدت نیروهای مسلح حول محور ولایت پرداخت و دراین باره خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ما به این نتیجه رسیدند که برخورد فیزیکی با ایران اسلامی برای آنان بسیار پرهزینه خواهد بود فلذا جنگ نرم و ناتوی فرهنگی را دستور کار خود قرار دادند که البته هوشیاری ما را می‌طلبد و اگر ما کوتاهی کنیم آنان به اهدافشان خواهند رسید.

وی در پایان گسترش فعالیت‌های فرهنگی را تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و افزود: بحمدالله امروز ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران با گسترش اینگونه فعالیت ها کارکنانی ولایی و با بصیرت داریم که در تمام زمینه های فرهنگی و دینی در داخل و در سطح منطقه  جزء برترین ها هستند.



تاريخ : 21 / 12 / 1390برچسب:, | 12:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عملیات موفقیت آمیز تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که مانع از ربایش نفتکش ایرانی هاتف توسط دزدان دریایی شد در ۲۴ ساعت اخیر بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه داشته است.

به گزارش مهر، تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در عملیاتی مقتدرانه مانع از ربوده شدن نفتکش ایرانی هاتف توسط دزدان دریایی شدند. بر این اساس، نفتکش ایرانی هاتف که از جزیره خارک به سمت کانال سوئز در حال دریانوردی بود در محدوده ورودی خلیج عدن و ۸۰ مایلی جنوب رأس فرتاک طی دو مرحله مورد حمله ۶ فروند قایق دزدان دریایی قرار گرفت که با رشادت و هوشیاری تکاوران نیروی دریایی ارتش از تعرض پدیده شوم تروریسم دریایی در امان ماند.
 
بنابر این گزارش، دزدان دریایی در دو مرحله با چهار فروند قایق تندرو به نفتکش مذکور حمله کردند که پس از مواجهه با تیراندازی های ایذایی تکاوران دریایی ارتش متواری شده و نفتکش ایرانی هاتف در سلامت کامل حرکت خود را به سمت مقصد ادامه داد.
 
در همین راستا امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اسکورت نفتکش‌های ایرانی در آبهای آزاد در برابر حملات دزدان دریایی، برنامه نیروی دریایی ارتش برای اسکورت نفتکش‌های ایران در برابر حمله دزدان دریایی خلیج عدن، دریای سرخ و اقیانوس هند را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر ناوگروه هجدهم جمهوری اسلامی و ناوشکن‌های مختلف آن در آبهای آزاد برای مقابله با حملات دزدان دریایی مستقر شده اند.
 
اما امروز رسانه های مختلف منطقه ای و بین المللی در گزارشهایی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آبهای بین المللی در مواجهه با تهدیدات مختلف را بازتاب داده اند.
 
خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال در گزارشی نوشت: نیروی دریایی ایران با نجات یک نفتکش ایرانی از چنگال دزدان دریایی نشان داد که از نفتکشهای ایرانی و خارجی در برابر حملات دزدان دریایی دفاع و پشتیبانی خواهد کرد.
 
در ادامه این گزارش به اظهارات دریادار سیاری با خبرگزاری مهر درباره تاکتیکهای ایرانی در مواجهه با تهدیدات در آبهای منطقه ای و بین المللی اشاره شده است.
 
روزنامه الحیات چاپ لندن امروز در گزارشی با عنوان "ایران از نفتکشها در برابر حملات دزدان حفاظت می کند" به بازتاب عملیات اخیر تکاوران نیروی دریایی پرداخته و درادامه گزارشی از وقایع روز گذشته در خلیج عدن منتشر کرده است.
 
روزنامه الوسط بحرین اما امروز در گزارشی این عنوان را برای گزارش خود انتخاب کرد: نیروی دریایی ایران دو حمله دزدان دریایی به نفتکش ایرانی را خنثی کرد.
 
روزنامه الدستور اردن نیز در گزارشی نوشت: حمله دزدان دریایی به نفتکشهای ایرانی در خلیج عدن با پاسخ نیروی دریایی ارتش ایران مواجه شد. این روزنامه اردنی در ادامه به بازتاب اظهارات فرمانده نیروی دریایی ارتش دربارهمواجهه پر قدرت ایران در برابر تهدیدات در آبهای بین المللی اشاره کرده است.
 
خبرگزاری فرانسه، روزنامه الیوم السابع و صدی البلد مصر، پایگاه خبری النشره و اذاعه النور لبنان و روزنامه االقدس و دنیاالوطن فلسطین از دیگر منابعی بوده اند که عملیات اخیر نیروی دریایی ایران در آبهای بین المللی را بازتاب داده اند.



تاريخ : 20 / 12 / 1390برچسب:نفتکش , ایرانی , دزدان , دریایی, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، نفتکش ایرانی "هاتف" که از جزیره خارک به سمت کانال سوئز در حال دریانوردی بود، در محدوده ورودی خلیج عدن و 80 مایلی جنوب رأس فرتاک، طی دو مرحله مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت که با رشادت و هوشیاری تکاوران نیروی دریایی ارتش از تعرض پدیده شوم تروریسم دریایی در امان ماند.

بنابر این گزارش، دزدان دریایی در دو مرحله و در ساعات 23:30 و 02:00 بامداد با چهار فروند قایق تندرو به نفتکش مذکور حمله کردند که پس از مواجهه با تیراندازی های ایذایی تکاوران دریایی ارتش متواری شده و نفتکش ایرانی هاتف در سلامت کامل حرکت خود را به سمت مقصد ادامه داد.
 



تاريخ : 6 / 12 / 1390برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 


 

دريادلان نيروي دريايي ارتش با هوشياري كامل يك فروند نفتكش ايراني را از چنگ دزدان دريايي نجات دادند.

تكاوران نيروي دريايي ارتش كه به منظور تأمين امنيت خطوط مواصلاتي و صيانت از منافع اقتصادي كشور جمهوري اسلامي ايران در آبهاي آزاد مشغول گشت زني بودند مانع از تجاوز دزدان دريايي به نفتكش ايراني شدند.

بر اساس اين گزارش، يك فروند نفتكش ايراني كه در 35 مايلي شمال تنگه باب المندب در حال حركت بود مورد حمله 6 فروند قايق دزدان دريايي قرار گرفت كه با رشادت تكاوران نيروي دريايي ارتش مواجه شده و پس از تيراندازي هاي مكرر تكاوران دريادل ارتش و متواري شدن دزدان دريايي، نفتكش مذكور در سلامت كامل حركت خود را به سمت مقصد ادامه داد

منبع: روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران



تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 1:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا از مشمولان دارای کسر خدمت و متقاضیان معافیت سه برادری خواست تا پایان سال جاری برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+10 مراجعه کنند.

به گزارش فارس، سرهنگ محمدرضا اکبرحلوایی گفت: آن بخش از مقررات مربوط به ایثارگران و مددجویان که در قانون خدمت وظیفه عمومی لحاظ شده در سال آینده نیز مورد اقدام و رسیدگی قرار خواهد گرفت و سایر مقررات مانند کسر خدمت مشمولین که از سابقه جبهه و جانبازی والدین آنها ناشی می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین معافیت سه برادری که مصوب مقام معظم فرماندهی کل قوار است، در حال حاضر و تا پایان سال 90، مورد اقدام قرار می‌گیرد و استمرار آن در سال 91 همانند سال‌های گذشته به تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح بستگی خواهد داشت.
 
معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی تاکید کرد: از آنجا که سربازان در حال خدمت با داشتن یکسال سابقه خدمت بعنوان یک برادر خدمت کرده محسوب می‌شوند لذا مشمولان متقاضی معافیت سه برادری که مدت خدمت برادر حین خدمت آنان تا پایان سال 90 به یکسال تمام برسد چنانچه در خواست خود را تا زمان اعتبار معافیت مذکور در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+10) ثبت کنند می‌توانند از این معافیت استفاده کنند.



تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 1:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، سرهنگ رحمان عليدوست در گفت‌وگو با ايسنا افزود: توزيع مشمولان به ويژه مشمولان دانشگاهي بر اساس تخصص، رشته تحصيلي و متناسب با نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح در سامانه وظيفه عمومي انجام مي‌گيرد.

وي ادامه داد: بر اين اساس سربازان پس از فراگيري دوره‌هاي آموزش عمومي و ابلاغ درجات پيش‌بيني شده بر اساس نوع تخصص و مهارت‌هاي فردي در رشته‌هاي مرتبط با نيروهاي مسلح سازماندهي و بكار گرفته مي‌شوند.

عليدوست با بيان اينكه وضعيت تاهل مشمولان به هنگام توزيع نيز مدنظر قرار گرفته مي‌شود، تصريح كرد: مشمولان متاهل به نيروهايي اختصاص داده مي‌شوند كه آن نيرو در استان محل سكونتشان داراي رده و يگان خدمتي باشد تا امكان اشتغال به خدمت در استان محل سكونت مشمولان متاهل فراهم شود.

به گفته وي نيروهاي مسلح در همين راستا سياست‌هايي را در حوزه بكارگيري مشمولان دارد كه اين امكان را براي بكارگيري آنان در استان محل سكونتشان فراهم مي‌كند.



عقاب نیوز:

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، تاکنون بارها پیش آمده که افراد متعددی در مقاطع مختلف به بیان مصادیقی از زندگی ساده و بدون آلایش رهبر معظم انقلاب پرداخته و نکات و بعضا خاطراتی را بیان کرده‌اند.

اما آنچه در زیر می خوانید بخشی از خاطرات امیر خلبان تورج دهقانی زنگنه فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی ایران است که برای اولین بار با موضوع سفرهای رهبر انقلاب با هواپیما به مناطق مختلف کشور در خبرگزاری فارس منتشر می‌شود.

امیر دهقانی زنگنه به واسطه مسئولیتی که در آشیانه جمهوری اسلامی ایران دارد یکی از کسانی است که در بسیاری از سفرهای مقام معظم رهبری ایشان را همراهی می‌کند.

سفر به کردستان با هواپیمای عادی

معمولا  حضرت آقا با تهیه بلیت با هواپیمای عادی سفر می‌کنند.

برای نمونه در سفر ایشان به استان کردستان، رهبر معظم انقلاب همچون گذشته با پرواز عادی به همراه دیگر مسافران به این استان سفر کردند.

 تلاوت اذان در گوش یک نوزاد در پرواز تهران-مشهد

در یکی از سفرهای معظم‌له به مشهد مقدس بود که آقا از تیم همراهشان خواستند ممانعتی برای کسانی که می خواهند ایشان را ببینند، ایجاد نشود.

اشتیاق مسافران برای دیدار باعث شد تا حضرت آقا تا پایان سفر حتی فرصت برای نوشیدن یک استکان چای هم نداشته باشند.

در همین پرواز بود که یک زوج جوان فرزندشان را که تازه متولد شده بود خدمت آقا آورده و ایشان نیز در گوش کودک اذان گفتند. چند نفر لبنانی هم در این پرواز حضور داشتند که توانستند با آقا دیدار و گفت‌وگو کنند.

در یکی دیگر از سفرها خانمی حدود 40ساله به همراه مادر 70 ساله‌اش به فاصله دو سه ردیف صندلی با آقا نشسته بودند.

با شروع پرواز، دختر آن خانم به او گفت که چند ردیف جلوتر از ما، آقای خامنه ای نشسته اند.

مادر که باورش نشده بود، گفت آقا که با هواپیمای معمولی سفر نمی‌کنند و پس از اینکه از حرف های دخترش قانع نشد، برگشت از من که لباس نظامی به تن داشتم سؤال کرد و گفت: واقعا ایشان آقای خامنه‌ای هستند؟ من هم گفتم بله.

باز پرسید: آن خانمی که پشت سر ایشان نشسته، همسرشان است؟ مجددا گفتم بله.

بعد اجازه خواست تا برود و با همسر آقا چند کلمه‌ای صحبت کند. می‌گفت می‌خواهم کمی با ایشان در مورد مشکلات پیری و بیماری که دارم درد دل کنم.

ماجرای یک بسته میوه اضافی برای آقا

در یک سفر دیگر قرار شد حضرت آقا با پرواز ایران‌ایر بروند. مسئولان پرواز بعد از اینکه متوجه حضور رهبر انقلاب در این هواپیما شدند، علاوه بر خوردنی‌های معمول، که برای پذیرایی مسافران در نظر گرفته شده بود، یک بسته میوه اضافه هم برای ایشان آوردند.

آقا با دیدن این بسته میوه ناراحت شده و به یکی از همراهان خود اعتراض کردند که این بسته میوه را بردارند و ببرند.

در واقع ایشان اصلا اجازه نمی‌دهند که برای سفرهایشان تدارک خاصی دیده شود و معمولا در پروازها تنها با یک استکان چای (از همانی که به مسافران داده می‌شود) و یک کیک کوچک که از فروشگاه‌های بیرون تهیه شده از ایشان پذیرایی می‌شود و اجازه نمی‌دهند چیز دیگری به اینها اضافه شود.



تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 11:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اتخاذ سياست‌هاي خصمانه عليه ايران؛
غرب مي‌داند خيزش‌هاي مردمي منطقه متاثر از انقلاب اسلامي ايران است


 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ششمين گردهمايي فرماندهان عمده نيروي زميني ارتش با عنوان "سلحشوران ولايت‌مدار نزاجا" با اشاره به اتخاذ سياست‌هاي خصمانه عليه ايران گفت: غرب خيزش‌هاي مردمي منطقه را از چشم جمهوري اسلامي مي‌بيند.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل‌هاشم در اين مراسم با بيان اينكه غرب نگران الگو برداري انقلاب‌هاي منطقه از جمهوري اسلامي ايران است، گفت: موج بيداري اسلامي در كشورهاي عربي، غرب را وادار به اتخاذ سياست‌هاي خصمانه اخير از جمله‌ تحريم، ارعاب و تهديد عليه كشورمان كرده‌است، زيرا آنها مي‌دانند خيزش‌هاي مردمي منطقه متاثر از انقلاب اسلامي ايران است.

آل‌هاشم ادامه داد: غرب همچنين با هدف تاثير گذاري برفضاي انتخابات 12 اسفند مجلس شوراي اسلامي و دلسرد كردن مردم نسبت به مشاركت در آن دست به چنين اقداماتي مي‌زند.

وي با اشاره به جايگاه قوه مقننه در كشور و نقش حساس آن در جمهوريت نظام تصريح كرد: مجلس مرجع مهم در پاسداري از اصول انقلاب و محور اصلي نظارت بر قوه مجريه است و از اين رو به انتخابات پيش‌رو هم بايد جدي نگاه كرد.

وي در تشريح ويژگي‌هاي لازم براي مجلس در جمهوري اسلامي، به همسو بودن با سياست‌هاي نظام و تدابير رهبري، برخاستن از اراده مردم و ايستادگي در برابر كانون‌هاي قدرت و ثروت اشاره كرد و گفت: كانديداها نيز بايد داراي تعهد، تدين، تقوا، وارستگي، روحيه تعبد در برابر خدا، اعتقاد و التزام عملي به ولايت فقيه، برخورداري از روحيه استكبار ستيزي و ايستادگي در برابر مطامع بيگانگان، حساسيت نسبت به حفظ بيت‌المال و موضيع گيري شفاف در برابر فتنه داشته باشند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان همچنين توجه به هشدارها و رهنمود‌هاي مقام معظم رهبري، مبني بر مشاركت حداكثري مردم و تشكيل مجلس مردمي و مقتدر از بستر انتخابات را يادآور شد

منبع : روابط عمومی ارتش



تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 11:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از سپاه نیوز؛ سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در آغاز این رزمایش گفت: این رزمایش به عنوان مرحله نهایی سلسله رزمایش‌های نیروی زمینی سپاه در سال 1390 و با حضور بخشی از یگان‌های پیاده و تعداد زیادی از گردان‌های امام حسین(ع) بسیجی برگزار می‌شود.
سردار پاکپور از حضور با نشاط و پرشور رزمندگان بسیجی در این رزمایش خبر داد و افزود: رزمندگان بسیجی سازماندهی شده در گردان‌های امام حسین(ع) لشکر عملیاتی 18 الغدیر یزد، تحت کنترل عملیاتی قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه با شرکت در رزمایش "والفجر"، اقتدار و میزان آمادگی‌های خود برای رویارویی با تهدیدات و تعرضات عملی احتمالی دشمنان انقلاب و میهن اسلامی را به نمایش می‌گذارند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: یکپارچگی، هم‌افزایی، هماهنگی و اقتدار برای اجرای عملیات‌های رزمی و تاکتیک‌ها و روش‌های نوین دفاعی مشترک بین نیروهای پیاده و گردان‌های عملیاتی متشکل از نیروهای سلحشور و مخلص بسیجی از ویژگی‌های رزمایش "والفجر" به شمار می رود.
مرحله اصلی و پایانی رزمایش "والفجر" نیروی زمینی سپاه فردا دوشنبه در منطقه عمومی استان یزد برگزار می‌شود.



عقاب نیوز:

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با اشاره به هشدارها و رهنمودهاي مقام معظم رهبري درباره انتخابات پيش رو گفت: معظم‌له به هيچ قيمتي حاضر نيستند سرسوزني خدشه‌اي به انتخابات وارد شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين آل‌هاشم در گردهمايي روحانيون مقيم مركز سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ستاد نيروي زميني ارتش، اظهار كرد: انتخابات پيش رو به دليل به وقوع پيوستن موج بيداري اسلامي در منطقه و اين‌كه اولين انتخابات بعد از حوادث سال 88 است، بسيار حساس و جدي محسوب مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي در سال 57 خاطرنشان كرد: الگو قرارگرفتن قيام تاريخ‌ساز مردم ميهن اسلامي در بهمن 57 موجب هراس و وحشت ايادي استكبار و تنهايي رژيم غاصب صهيونيستي در منطقه شده است به گونه‌اي كه آنان امروز از روي درماندگي به ترور، تهديد و تحريم روي آورده‌اند.

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش افزود: متاسفانه برخي در داخل نيز خواسته يا ناخواسته با بزرگ‌نمايي برخي مسائل، در راستاي اهداف دشمنان قدم برمي‌دارند كه البته مردم هوشيار و بصير ما با انتخاب نمايندگان ولايتمدار و انقلابي از ورود اين‌گونه جريانات به داخل اركان اصلي نظام بويژه مجلس شوراي اسلامي جلوگيري خواهند كرد و بار ديگر قدرت و عظمت ايران اسلامي را با حضور حداكثري در انتخابات به رخ جهانيان خواهند كشيد.

آل‌هاشم در ادامه، به ويژگي و جايگاه مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: مردم ما مجلسي مي‌خواهند كه مستقل، مصمم و همسو با تدابير مقام معظم رهبري و آرمان‌هاي انقلابي امام راحل( ره) باشد زيرا مجلس اهرم اساسي در اسلاميت نظام و ركن اساسي قوام ولايت فقيه است.

وي مجلس شوراي اسلامي را مرجعي مهم در پاسداري از اصول و مباني گفتمان امام(ره) و رهبري دانست و اظهار كرد: تقوا، برخورداري از روحيه استكبارستيزي و ايستادگي در برابر مطامع استكبار، حساسيت به بيت‌المال و التزام عملي به مقام ولايت، از شاخصه‌هايي است كه مردم ايران اسلامي حتماً در انتخاب نمايندگان اصلح مدنظر قرارخواهند داد اما بايد توجه كرد كه دشمنان با تمام امكانات و عوامل خود سعي دارند انتخابات را كمرنگ جلوه دهند.

آل‌هاشم در ادامه با اشاره به مشكلات اقتصادي غرب و نارضايتي‌هاي بوجود آمده در آمريكا گفت: مردم آمريكا با حمل پلاكاردهايي كه سياست‌هاي جنگ‌طلبانه سردمداران كاخ سفيد را محكوم مي‌كرد به خيابان آمدند و امروز آمريكا با ميلياردها دلار بدهي خارجي در آستانه فروپاشي است.

نماينده ولي‌فقيه در ارتش در پايان اظهار كرد: تهديد ايران از سوي آمريكا و اسرائيل، در واقع تلاش براي فرافكني مشكلات دروني خودشان است.



تاريخ : 29 / 11 / 1390برچسب:, | 11:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

چهارمين دوره از رقابتهاي قرآني نيروهاي مسلح دو كشور جمهوري اسلامي ايران و عمان به ميزباني عمان برگزار گرديد. 

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين محمد طاهر محمدي پيام، مدير امور قرآن، عترت و نماز ارتش، با بيان اين مطلب گفت: چهارمين دوره مسابقات قرآن كريم بين ارتش‌هاي دو كشور جمهوري اسلامي ايران و عمان روزهاي 23 و 24 بهمن‌ماه به ميزباني ارتش عمان و در مسجد اعظم سلطان قابوس شهر مسقط برگزار شد.


وي در ادامه افزود: اين مسابقات در رشته‌هاي حفظ شش جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 18 جزء و حفظ كل قرآن كريم با شركت سه نفر در هر رشته از دو كشور برگزار گرديد، كه نفرات برتر در مراسم اختتاميه معرفي گرديدند.

مدير دارالقرآن ارتش تصريح كرد: در اين دوره از مسابقات تمام نفرات اعزامي از سوي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران حائز رتبه شدند.

وي گفت: كاروان اعزامي از كشورمان در اين دوره از مسابقات شامل 14 نفر بود كه 12 نفر متسابق همراه با يك هماهنگ كننده و يك سرپرست در اين مسابقات شركت كردند.

حجت الاسلام محمدي پيام عنوان كرد: در چهارمين دوره مسابقات قرآن كريم دوستي بين ارتش‌هاي دو كشور ايران و عمان، منتخباني از ارتش، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي و وزارت دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح به سرپرستي ارتش جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند.


منبع :روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران



تاريخ : 26 / 11 / 1390برچسب:, | 3:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، كليه مشمولان فارغ التحصيل دانشگاهي كه برگ آماده به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ اول اسفندماه سال جاري را دريافت كرده‌ و نحوه و چگونگي اعزام به خدمت دوره ضرورت آنان در قالب برگ معرفي‌نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح به اطلاعشان رسيده است بايد براساس اطلاعات مندرج در آن برگ اقدام كنند.

بنابراين مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ معرفي‌نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح نشده‌اند بايد با مراجعه به نزديكترين دفتر پليس+10 نسبت به دريافت اين برگ اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن رفتار كنند.

كليه مشمولان بايد در تاريخ تعيين شده اوراق مربوط به اعزام خود مانند برگ آماده به خدمت، برگ واكسيناسيون، معرفي‌نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح و ساير مدارك مورد نياز از جمله شناسنامه، كارت ملي و ... در هنگام مراجعه به وظيفه‌عمومي به همراه داشته باشند.



عقاب نیوز:

تهران – قایق های گشت و هواپیماهای ایرانی، روز سه شنبه ناو هواپیمابر آمریكایی را تا هنگام عبور از تنگه هرمز و خروج از خلیج فارس، تعقیب و كنترل كردند.

1390/11/26 - 09:46

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، افسران ناو هواپیمابر آبراهام لینكلن روز سه شنبه با اعلام این خبر گفتند، هیچ درگیری میان دو طرف صورت نگرفت و كنترل ناوهای خارجی، اقدامی است كه ایران همیشه در تنگه هرمز انجام می دهد.

به گفته دریادار 'تروی شومیكر'، فرمانده ناو هواپیمابر آمریكا، تفنگداران دریایی ایرانی كه لباس سرخ رنگ برتن داشتند، سوار بر یك قایق مجهز به اسلحه خودكار دیده می شدند و این در حالی است كه یك قایق گشتی دیگر و یك هواپیمای شناسایی ایرانی هم در نزدیكی ناو هواپیمابر آبراهام لینكلن حاضر بودند و این ناو را مراقبت می كردند.

تنگه هرمز به طور مشترك توسط ایران و عمان كنترل می شود.

آخرین باری كه یك ناو هواپیمابر آمریكایی (جان استنیس) از خلیج فارس خارج شده بود، فرمانده كل ارتش ایران به ایالات متحده هشدار داد كه این ناو هرگز نباید به منطقه بازگردد.

مقام های ایرانی هنوز واكنشی نسبت به خروج ناو آبراهام لینكلن نشان نداده اند.



عقاب نیوز:

تهران - رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مهمترین رویدادی كه امروز پیش‌رو داریم انتخابات مجلس شورای اسلامی است كه دشمنان تمام سعی و تلاش خود را بكار بسته‌اند تا این انتخابات را كم رنگ جلوه دهند.

1390/11/25 - 08:48

به گزارش روزابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران،حجت الاسلام والمسلمین'سید محمد علی آل هاشم'،صبح روز سه شنبه در جمع فرماندهان و كاركنان نیروی هوایی، ضمن گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: نوزدهم بهمن ماه به نام روز بصیرت ارتش و به خصوص نیروی هوایی در قبل از انقلاب نام گرفته است.

وی ادامه داد: در این روز كاركنان مومن و متعهد نیروی هوایی با حضور در مدرسه علوی با بیعت با رهبر كبیر انقلاب اسلامی، كمر رژیم طاغوت را شكستند و تمام امید رژیم منحوس پهلوی را به یأس تبدیل كردند.

آل هاشم حوادث بعد از پیروزی انقلاب از جمله ترور شخصیت ها و ائمه جمعه و همچنین تحمیل جنگ 8 ساله را توسط دشمن، توطئه ای خنثی از سوی استكبار دانست.

وی با اشاره به برنامه ریزی استكبار برای مقابله با تأثیر انقلاب اسلامی بر خیزش های اسلامی منطقه افزود: باید با بینش و بصیرت بالا موضوع انتخابات را پیگیری كنیم، زیرا این انتخابات اولین انتخابات بعد از بیداری اسلامی در سطح كشورهای جهان و منطقه می باشد و تمامی نگاه های كشورهای اسلامی به حضور مردم ایران در انتخابات پیش رو است و در حال الگوگیری از نحوه برگزاری انتخابات جمهوری اسلامی ایران می باشند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به شاخصه‌های نمایندگی در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: قوه مقننه در جمهوری اسلامی به عنوان اهرمی اساسی در اسلامیت نظام بشمار می‌رود كه مرجع مهمی در پاسداری از اصول و گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی در پایان ضمن تشكر از شركت آحاد مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن امسال با بیان اینكه ملت ایران همواره با هوشیاری و بصیرت امتحان های بزرگی را پشت سر گذاشته است ابراز امیدواری كرد با حضور پرشور مردم در انتخابات افتخار دیگری برای اینده نظام اسلامی رقم بخورد .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین از نمایشگاه عكس با موضوع ارتش و انقلاب اسلامی بازدید كرد.



تاريخ : 18 / 11 / 1390برچسب:, | 2:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: مراسم گرامیداشت "19 بهمن، روز نیروی هوایی" با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، شهردار تهران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی و فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

 

 

 

 

 



ادامه مطلب

عقاب نیوز:

فارس: معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح ما از چنان اقتداری برخوردار هستند که اگر دشمن قصد تجاوز به خاک کشورمان را داشته باشد آسمان، دریا و زمین ایران را به گورستان آنها تبدیل خواهیم کرد.

امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش سراسری جوان سرباز که صبح امروز در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، با اشاره به اقدامات و فداکاری‌های سربازان در ایام دفاع مقدس خاطرنشان کرد: گاهی در طول ۸سال جنگ تحمیلی سربازان ما تا 30 ماه به خدمت پرداختند و در آخر کار تنها یک کارت پایان خدمت گرفتند و از هیچ مزایا و امتیاز ویژه‌ای نیز برخوردار نشدند.

حسنی سعدی با تأکید بر حفظ شأن سربازها در جامعه گفت: ما باید ارزش خدمت سربازی را به جامعه معرفی کنیم اما متأسفانه در این امر یعنی شناسایی چهره واقعی یک سرباز به مردم نتوانستیم به خوبی عمل کنیم.

وی همچنین بر اهمیت رسیدگی به وضعیت سربازان در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح باید تمامی هزینه‌های سربازها را تأمین کنند و اوضاع جوری نباشد که این سربازها محتاج خانواده خود باشند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح همچنین خطاب به سربازها گفت: البته شما نیز باید وجهه و ارزش یک سرباز واقعی را در منظر افکار عمومی به نمایش بگذارید و طوری عمل کنید که در جامعه به سرباز احترام گذاشته شود.

سعدی ادامه داد: در برخی کشورها وقتی جوانی به سربازی می رود، بالای سر خانه او پرچم نصب می‌کنند و مردم به احترام آن سرباز، به آن خانواده احترام می گذارند.

حسنی سعدی در پایان به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح ما از چنان اقتداری برخوردار هستند که اگر دشمن قصد تجاوز به خاک کشورمان را داشته باشد آسمان، دریا و زمین ایران را به گورستان آنها تبدیل خواهیم کرد.



عقاب نیوز:

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس:

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: مواضع ضدصهيونيستي رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه اخير موجب احساس غرور و شادي دنياي اسلام شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،                    

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل‌هاشم، صبح امروز در جمع كاركنان و مديران سازمان عقيدتي سياسي ارتش، ضمن تبريك به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولي‌عصر(عج) و فرارسيدن 19 بهمن روز نيروي هوايي، گفت: كاركنان قهرمان نيروي هوايي ارتش در بيعت تاريخي‌شان در سال 57 بصيرت خود را قبل از پيروزي انقلاب اسلامي به اثبات رساندند.

وي با بيان اينكه "بصيرت ارتش در سرعت گرفتن پيروزي انقلاب نقش مهمي داشت"، رهبري امام(ره)، حضور مردم در صحنه‌ و تاسي از آموزه‌هاي مكتب اسلام را در تحقق و بقاي انقلاب اسلامي موثر دانست و افزود: نظام اسلامي موجب عزت، سيادت و سروري مردم ايران و همچنين پيشرفت و قطع وابستگي كشور شد.

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه روز گذشته تهران افزود: معظم‌له مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال اتفاقات منطقه‌اي را بيان كردند و ادعاي سران كشورهاي عربي از جمله بحرين، مبني بر دخالت كشورمان در امور داخلي آنان را بسيار زيبا رد كردند.

آل هاشم همچنين خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب در بياني بسيار صريح و قاطع حمايت ايران از جنبش‌هاي ضدصهيونيستي در جهان را اعلام كردند كه اين مساله موجب احساس غرور و شادي دنياي اسلام است.

به گزارش ايسنا، رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش امروز همچنين در مراسم رونمايي از كتاب «نيروي دريايي، نيروي راهبردي» حضور يافت و گفت: با هدايت‌ها و تدابير راهبردي مقام معظم رهبري و فرمانده كل قوا و نيز همت آحاد فرماندهان و كاركنان دريادل نيروي دريايي ارتش، امروز اين نيرو در دل مردم ايران اسلامي جاي دارد.

آل‌هاشم ضمن تبريك ايام‌الله دهه فجر اظهار كرد: يكي از عوامل اصلي پيروزي انقلاب اسلامي، رهبري امام(ره) و همراهي و پيروي مردم از ايشان بود، كما اينكه امروز نيز يكي از عوامل اصلي تداوم انقلاب و سربلندي نظام اسلامي در عرصه‌هاي گوناگون، وجود مبارك مقام معظم رهبري و رهبري‌هاي داهيانه و تدابير حكيمانه معظم‌له در مسير پيشبرد اهداف نظام مقدس اسلامي است.

وي در ادامه با اشاره به تهديدهاي اخير دشمنان و يادآوري سخنان مقام معظم رهبري در ئانشكده افسري ارتش طي ماه‌هاي گذشته، گفت: سخنراني فرمانده معظم كل قوا در مراسم فارغ‌التحصيلي دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش، پاسخ كوبنده‌اي به ياوه‌گويي‌هاي دشمن بود و موجب عقب‌نشيني دشمنان شد.

 

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه، با تشكر از دست‌اندركاران تدوين كتاب "نيروي دريايي نيروي راهبردي" تصريح كرد: بازخواني و اجراي تدابير نوراني و ارزشمند مقام معظم رهبري همچون چراغ راهي براي دريادلان نيروي دريايي ارتش، موجب تحول و پويايي اين نيروي راهبردي شده است.

در ادامه اين مراسم نيز امير دريادار حبيب‌الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش، با اشاره به منافع راهبردي و كلان كشور در دريا گفت: مقام معظم رهبري از سال 61 تاكنون در بيانات، رهنمودها و تدابير ابلاغي به نيروي دريايي، همواره بر حضور مقتدرانه اين نيرو در دريا بويژه آبهاي آزاد تاكيد فرموده‌اند و ان‌شاء‌الله با تلاش و همت بيشتر در اجراي تدابير معظم له، بتوانيم نيروي دريايي راهبردي را محقق سازيم.

وي همچنين از پهلو گرفتن ناوگرو اعزامي نيروي دريايي ارتش ـ متشكل از ناو خارك و ناوشكن شهيد نقدي ـ در بندر جده عربستان خبر داد و افزود: علاوه بر حضور و ادامه مسير اين ناوگروه در درياي سرخ، ماموريت‌هاي ديگري نيز به اين ناوگروه ابلاغ شده كه متعاقبا به اطلاع هموطنان خواهد رسيد.

بر اساس اين گزارش، در ادامه مراسم، امير سرتيپ رضا خرم‌طوسي، رييس شوراي سياستگذاري تبيين نقش مقام معظم رهبري در ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز طي سخناني با تاكيد بر اينكه شاخص ما براي حركت و خدمت در نظام اسلامي، مقام معظم رهبري است، افزود: نيروي دريايي ارتش با تمسك بر اين شاخص و اجراي تدابير داهيانه معظم‌له، پيشرفت بسيار خوبي داشته و افتخارات متعددي بدست آورده است كه اميدواريم در ادامه اين مسير بيش از پيش موفق باشد.

به گزارش ايسنا، كتاب «نيروي دريايي، نيروي راهبردي» به همت دفتر پژوهش‌هاي نظري و مطالعات راهبردي نيروي دريايي ارتش به چاپ رسيده است كه مجموعه‌اي از رهنمودها و تدابير فرمانده كل قوا در جمع فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي ارتش از سال 1360 تا تيرماه سال جاري است.



عقاب نیوز:

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ماموریت ناوگروه هجدهم، گفت: این ناوگروه شامل ناو خارک و ناوشکن شهید نقدی و با همراهی گروهی از دانشجویان دانشگاه امام نوشهر، صبح امروز در بندرجده پهلو گرفت.

به گزارش فارس،‌ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم رونمایی از کتاب "نیروی دریایی نیروی راهبردی" که صبح امروز شنبه برگزار شد،‌ با بیان اینکه این کتاب می‌تواند به عنوان یک مرجع مورد استفاده نیروی دریایی قرار گیرد، گفت: بیانات مقام معظم رهبری درباره حضور در دریاهای آزاد و اقتدار کشور و همچنین دیگر تدابیر و فرمایشات ایشان درباره نیروی دریایی به صورتی است که راه را برای یک قرن دیگر نیز مشخص کرده است.

وی افزود: این کتاب به تدریج در سال‌های آینده تکمیل خواهد شد. ایران برای رسیدن به قله 1404 باید از این تدابیر استفاده کند و من مطالعه کتاب "نیروی دریایی، نیروی راهبردی" را برای همه ستادها و نیروها پیشنهاد می‌کنم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص جایگاه و اهمیت دریا برای هر کشور و به خصوص ایران اظهار داشت: دریا از بُعد اهمیت دفاع استراتژیک و جنبه‌های اقتصادی منابع دریا، انتقال فرهنگ، تجارت دریایی، سازندگی و توسعه پایدار در هر کشور دارای اهمیت است.

سیاری با اشاره به ماموریت ناوگروه هجدهم ارتش، گفت: این ناوگروه شامل ناو خارک و ناوشکن شهید نقدی و با همراهی گروهی از دانشجویان دانشگاه امام نوشهر در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری برای حضور در دریاهای آزاد و برای نشان دادن اقتدار کشور، صبح امروز در بندرجده پهلو گرفت.

وی با تاکید بر تلاش نیروی دریایی در جهت اجرایی کردن تدابیر مقام معظم رهبری برای حضور در دریاها، افزود: این ماموریت چند روز پیش آغاز شده است و هدف از اعزام این ناوگروه به دریای سرخ و بندر جده، نشان دادن اقتدارنظام جمهوری اسلامی  ایران در عرصه آب‌های ازاد و مقابله با ایران هراسی است و ماموریت این ناوگروه 70 تا 80 روز خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه پیام ما برای همه کشورهایی که با آنها رفت و آمد می کنیم پیام صلح و دوستی است، ادامه داد: در این ماموریت نیز امروز دید و بازدیدهای مختلف فرماندهان ناوگروه و دانشجویان، با هم ردیفان خود و دید و بازدید رسمی از بندر جده در دستور کار است و پس از توقف چند روزه ادامه مسیر خواهند داد.

سیاری در ادامه به رزمایش ولایت90 اشاره و تصریح کرد: در این رزمایش ما به اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم از جمله اینکه عزم و اراده جدی نیروهای مسلح بویژه نیروی دریایی در منابع و منافع کشور و توان دفاع و بازدارندگی نیروی دریایی نشان داده شد.



تاريخ : 15 / 11 / 1390برچسب:, | 10:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رزمایش بزرگ "حامیان ولایت" نیروی زمینی سپاه از صبح امروز شنبه در منطقه عمومی جهرم آغاز شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 1:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، هواپیماهای نیروی هوایی روسیه در مسیر رفت و برگشت به یک نمایش هوایی در  کشور بحرین، با  اخذ مجوز از آسمان ایران عبور کردند. یکی از خلبانان روسی حاضر در این مأموریت، تصاویری از این پرواز گرفته و آن را در اختیار یک سایت روسی قرار داده که نشان دهنده اسکورت این گروه توسط هواپیماهای اف-4 فانتوم و اف-14 تامکت است.

طبق قانون های بین المللی، هواپیماهای نظامی بیگانه در عبور از یک کشور از ابتدای ورود تا خروج می توانند توسط هواپیماهای آن کشور مشایعت شوند.
 
ایلیوشین76 ترابری، سوخو-27 های تیم آکروجت شوالیه های روسیه و فانتوم های ایران
 
اف-14های مسلح به موشک میانبرد اسپارو(تامکت جلویی) و دوربرد فینیکس(تامکت عقبی)
 
سوخو-27 ها و اف-4 فانتوم(حمل موشک کوتاه برد سایدویندر مشخص است)

 



تاريخ : 7 / 11 / 1390برچسب:, | 2:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 
 
 
 

 

دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت پدر سردار سرتیپ علی فدوی فرمانده محترم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،دکتر علی لاریجانی در پیامی درگذشت پدر سردار سرتیپ علی فدوی  فرمانده محترم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای سردارسرتیپ علی فدوی، فرمانده محترم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

در گذشت پدر گرامیتان را تسلیت گفته و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای جنابعالی و خانواده محترمتان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

                                                                                            علی لاریجانی

                                                                                      رییس مجلس شورای اسلامی