تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 6:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مونیکا زاپوتوزنی 45 ساله دوقلوهایش را از تخمک هایی به دنیا آورد که آنها را در سن 33 سالگی منجمد ساخته بود.
 
این زوج که سالها تحت درمان لقاح خارج رحمی (IVF) قرار داشتند فکر می کردند هرگز نمی توانند بچه دار شوند.
 
اما مونیکا سال گذشته باردار شد و دوقلوهای ناهمسانش به نام های مرسدس و گوادالوپ در ماه ژانویه و به روش سزارین به دنیا آمدند.
 
علاوه بر این اینکه این تولد بارقه امید را در دل نجات یافتگان از سرطان زنده می کند تا خودشان فرزندی به دنیا آورند.
 
این خبر برای زنانی نیز که مجبورند به خاطر شغلشان دیرتر صاحب فرزند شوند نیز خوشایند خواهد بود.
 
رکورد قبلی متعلق به زنی بود که توانست پس از هفت سال، از تخمک های منجمد شده صاحب فرزند شود.



تاريخ : 22 / 8 / 1391برچسب:, | 5:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز



تاريخ : 5 / 8 / 1391برچسب:, | 2:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


تحقیقات نشان داده است گذراندن وقت در اینترنت به نحوه حفظ کردن اطلاعات در حافظه تاثیر می گذارد.

به گزارش مشرق، دکتر فریبرز نبوت، روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا اینترنت قاتل حافظه است گفت: تحقیقات نشان داده است گذراندن وقت در اینترنت بر نحوه حفظ کردن اطلاعات در حافظه تاثیر می گذارد.

وی در ادامه مطلب خود افزود: زمانی که همواره با اینترنت سرو کار داشته باشید قادر خواهید بود اطلاعات مورد نیاز خود را هر زمان به راحتی به دست بیاورید.
 
این روانپزشک تصریح کرد: بنابراین هیچ گاه سعی نمی کنید اطلاعات را به حافظه بسپارید  چرا که آنها همیشه در دسترس هستند.

نبوت اظهار داشت: ولی اگر تصور کنید که این اطلاعات قابل دستیابی نیستند و نمی توانید مجددا به آنها دست یابید مطمئنا آنها را حفظ کرده و به خاطر می سپارید.
 
وی خاطر نشان کرد: و به این ترتیب پیش از بیش از حافظه خود استفاده می کنید و در واقع به خاطر نسپردن اطلاعات به علت دسترسی راحت به آنها حافظه را ضعیف می کند.



تاريخ : 8 / 7 / 1391برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

در بامداد فردا یکشنبه 9 مهرماه، ماه کامل شکل خواهد گرفت.
 
به گزارش مهر، زمانی که ماه به نقطه مقابل زمین نسبت به خورشید می رسد و فاصله زاویه ای ماه و خورشید 180 درجه می شود، تمام قرص ماه روشن به نظر می رسد که به آن بدر (Full Moon) می گویند. 

در ساعت 6:50 فردا یکشنبه 9 مهر ماه کامل شکل خواهد گرفت. در این زمان ماه در مقابل خورشید نسبت به زمین قرار می گیرد و قسمت شرقی قرص ماه توسط اشعه نور خورشید روشن می شود.

بر خلاف زمین، ماه فاقد آب، هوا و میدان مغناطیسی است. بر روی کره ماه دهانه هایی ایجاد شده است که نتیجه اصابت سنگهای آسمانی در اولین روزهای شکل گیری آن است.

در لبه غربی ماه، دهانه ای به قطر 70 کیلومتر قرار گرفته که به افتخار عمر خیام، ریاضیدان، منجم و شاعر فارسی زبان نامگذاری شده است. این دهانه با موقعیت 58 درجه شمالی و 102.1 درجه غربی، در پشت ماه قرار گرفته و بعضی اوقات به دلیل حرکت رخگرد ماه در لبه قمر زمین قرار می‎گیرد.

نام این دهانه در سال 1970 از سوی اتحادیه بین المللی نجوم IAU به تصویب رسید.



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 2:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

معاون فنی مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از فعال شدن سامانه ثبت نام از مردم در برنامه پزشک خانواده به نشانیwww.1590.ir خبر داد.

به گزارش رجانيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر سید رضا مظهری افزود: اقدام سرپرست خانوار برای ثبت‌نام در برنامه پزشک خانواده و انتخاب پزشک کافی است و لزومی ندارد تک‌تک اعضای خانوار برای ثبت‌نام اقدام کنند.
 
وی بر لزوم ثبت صحیح اطلاعات هویتی و شماره تلفن‌های همراه مردم در این سامانه تاکید و اضافه کرد: سرپرست خانوار می‌تواند پس از کامل کردن ثبت نام خود در پایگاه www.1590.ir، با باز کردن صفحات مربوط در این سامانه، برای ثبت دیگر اعضای خانوار و همچنین انتخاب پزشک خانواده اقدام کند.
 
معاون فنی مرکز مدیریت توسعه شبکه وزارت بهداشت با پیشنهاد این که اعضای خانواده به صورت مشترک یک پزشک را به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب کنند، گفت: پس از این که سرپرست خانوار محل سکونت را در سایت مربوط تعیین کرد، صفحه مربوط به پزشکان خانواده آن شهر باز می شود و در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در این زمینه نیز توصیه می‌شود افراد نزدیک‌ترین مطب به محل سکونت را به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب کنند.
 
مظهری با بیان این که تعداد زیادی از پزشکان درخواست شرکت در برنامه پزشک خانواده تهران را داشته‌اند، افزود: تا این لحظه1157پزشک برای شرکت در برنامه پزشک خانواده در تهران ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد در حال افزایش است بنابراین اسامی پزشکان خانواده در پایگاه www.1590.ir در هر شهرستان و از جمله تهران همچنان در حال اضافه شدن است.
 
وی اضافه کرد: به این ترتیب اگر نام پزشک مورد نظر در سامانه www.1590.ir وجود نداشت، آن فرد می‌تواند ثبت نام خود را انجام دهد و برای انتخاب پزشک خانواده خود تا زمان اضافه شدن نام پزشک مورد نظر منتظر بماند.
 
مظهری گفت: در سامانه www.1590.ir پوشه ای به صورت اختصاصی برای هر خانوار در نظر گرفته می‌شود که افراد می‌توانند از این طریق با پزشک خانواده خود در ارتباط باشند، پیام‌ها، پرسش‌ها و شکایات احتمالی خود را به سوپروایزرهای شهرستانی و ملی انتقال دهند و پاسخ لازم را نیز دریافت کنند.
 
وی افزود: پزشک خانواده نیز به صورت موردی اگر کاری با افراد تحت پوشش خود داشته باشد، می‌تواند از این طریق با آنها ارتباط برقرار کند. در مجموع علاوه بر راه‌اندازی سامانه پیام‌کوتاه و انتقال اطلاعات از این طریق، افراد می‌توانند از طریق پوشه الکترونیکی نیز اطلاعات لازم را دریافت کنند.
 
معاون فنی مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: به محض این که ثبت‌نام افراد در برنامه پزشک خانواده قطعی شود، پوشه الکترونیکی اختصاصی آن خانوار نیز فعال می‌شود.



تاريخ : 22 / 12 / 1390برچسب:, | 4:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش  ايسنا «رولاند» بدليل تحقيقات در خصوص مضرات كلروفلوروكربن ها (CFC) كه باعث تخريب لايه ازن مي‌شوند، به همراه دو تن ديگر در سال 1995 ميلادي برنده جايزه نوبل شيمي شده بود.

نبوغ فكري اين دانشمند از كودكي مشخص شده بود، بطوريكه وي در سن 16 سالگي وارد دانشگاه شد و به سرعت توانست مدارج علمي را طي كرده و پس از اخذ مدرك دكتري در دانشگاه هاي پرينستون و كانزاس مشغول بكار شد و از سال 1956 ميلادي به عنوان مدير دپارتمان شيمي دانشگاه ايروين كاليفرنيا انتخاب شد.

منبع: ايسنا



تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 1:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشرق: دكتر محسن مشكات گفت: اين نوع مرغ بدون استفاده از هرگونه آنتي بيوتيك پرورش يافته و در شرايط كاملا طبيعي توليد شده است.

وي با بيان اينكه اين مرغ توليد مرغداري هاي استان هاي قزوين و قم است، افزود: طرح توليد مرغ سبز در ديگر مرغ داري هاي كشور نيز آغاز شده است، اما با توجه به اينكه بسياري از مرغداري هاي كشور براي توليد اين نوع محصول استاندارد نيستند و نياز به تغييراتي دارند كه در اين زمينه سازمان دامپزشكي از مرغداري هايي كه مايل به توليد اين نوع محصول باشند، حمايت مي كند.

مشكات در ادامه اظهار داشت: مرغ سبز با توجه به اينكه در شرايط كاملا طبيعي و استاندارد توليد مي شود و تعداد كمي از مرغداري ها در اين زمينه پيشگام هستند، لذا طبيعي است كه از مرغ معمولي گرانتر باشد.



عقاب نیوز:

معضل آلودگی هوا گسترده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود و اگر به همین ترتیب پیش برویم مرگ تهران در آینده حتمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس،  در حالی که توسعه کیفی و کمی حمل و نقل عمومی به عنوان نخستین راهکار کاهش آلودگی هوا مورد تاکید مجامع و محافل علمی داخلی و خارجی قرار دارد که عدم پرداخت مطالبات حمل و نقل عمومی پایتخت، توسعه این بخش را با محدودیت ها و مشکلات جدی مواجه کرده است.

در این میان هوای پایتخت کشورمان به مرحله ای از آلودگی رسیده که حتی بارندگی های کم سابقه اخیر تهران نیز تاثیر چندانی در کاهش این آلودگی نداشته و همین مهم علاوه بر اساتید و متخصصان داخلی و اندیشمندان و صاحب نظران خارجی، مراکز و نهادهای بین المللی را نیز به واکنش واداشته است.
 



ادامه مطلب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد