تاريخ : 7 / 5 / 1391برچسب:, | 10:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک 2012 با نواخته شدن بزرگترین ناقوس اروپا در ساعت 12:20 به وقت لندن با حضور 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه اصلی شهر لندن آغاز شد و مشعل المپیک با یک قایق موتوری که توسط دیوید بکهام هدایت می شد به ورزشگاه المپیک لندن رسید.

یکی از ورزشکاران انگلیسی مشعل را از بکهام گرفت و آن را به 7 قهرمان المپیک که پرچم المپیک را حمل می کردند تحویل داد تا هفت مشعل روشن شود تا با همدیگر مشعل المپیک را روشن کنند.

قیمت 2 هزار پوندی بلیت افتتاحیه پیکارهای المپیک موجب شد تا بسیاری از مردم نتوانند این مراسم را از نزدیک تماشا کنند.



تاريخ : 7 / 5 / 1391برچسب:, | 8:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک 2012 لندن در فضایی که به صورت کاملا طبیعی طراحی شده بود برگزاری شد.

به گزارش فارس از لندن، در حالی مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره المپیک به میزبانی لندن آغاز شد که مسئولان برگزار کننده فضایی کاملا طبیعی مانند یک روستا را برای برگزاری مراسم طراحی کرده‌اند.

دهکده‌ای که برای مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره بازیهای المپیک طراحی شده بود، در میانه های این مراسم در طول چند دقیقه غیب شد و جای آن زندگی سنتی را دوره جدیدی از زندگی مردم انگلیس گرفت که در نوع خود جالب و دیدنی بود.

این دهکده که بافت یک روستای قرون وسطی انگلیس را در ذهن تداعی می کرد و بخش های مختلفی داشت دقایقی پس از شروع مراسم با ورود نیروهای جدیدی به مجموعه قبلی از صحنه خارج شد و به جای آن کوره های ذغالی انقلاب صنعتی از زمین بیرون آمد. تعداد این کوره ها هفت کوره بود که از روی انها دود برمی خواست.در این دقایق نفرات پرتعدادی وارد ورزشگاه شدند و هر کدام در بخشی مشغول تغییر دکور داخلی بودند. در بخش های مختلف زمین ورزشگاه تاریخ صنعتی شدن انگلیس به تصویر کشیده شده بود. بخش هایی مثل آهنگری، دریاداری و... شامل این برنامه می شد.

* علاقمند و مسئولان با حضور خود در ورزشگاه، محل برگزاری مراسم افتتاحیه را مملو از جمعیت کردند.

* وجود درختان، چمن‌ها و حیوانات مختلف فضایی کاملا طبیعی را برای تماشاگران ایجاد کرده بود. مسئولان برگزار کننده پیش از اعلام کرده بودند که این مراسم کاملا انسانی و طبیعی باشد.

* هزار راهنما در اطراف محل برگزار مراسم افتتاحیه حاضر بودند که شعار مشترک آنها "همه دنیا یک ملت است" بود. راهنما کننده‌ها از کشورهای مختلف انتخاب شده بودند.

* هوای شهر لندن کاملا ابری است. پیش از این پیش‌بینی شده بود بخشی از مراسم افتتاحیه زیر بارش باران برگزار شود.

* نظم خاصی در محل برگزاری مراسم وجود دارد. امکانات مناسبی برای عکاسان در نظر گرفته شده که کار را برای آنها آسان می‌کند.

* مهمانان ویژه و رئیس جمهور چند کشور هم که قرار بود به ورزشگاه بیایند، در جایگاه ویژه حضور دارند و مراسم افتتاحیه را از نزدیک تماشا می‌کنند.

* پیش از آغاز رسمی مراسم، ورزشگاه با پرچم‌هایی برای دقایقی به رنگ آبی درآمد.

* پیام بان‌کی‌مون،دبیرکل سازمان ملل از اسکوربرد پخش شد. وی در بخشی از سخنان خود اعلام کرد که امیدوار است در تمام دنیا صلح حاکم شود و اثری از جنگ نباشد، که این بخش از پیام وی به شدت مورد استقبال حاضران در ورزشگاه قرار گرفت.



تاريخ : 7 / 5 / 1391برچسب:, | 8:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

کمان داران ایرانی در نخستین روز از المپیک در جایگاه سی‌ونهم و پنجاه‌وپنجم قرار گرفتند.
نتایج حضور ایرانیان در اولین روز المپیک
 
به گزارش افکار نیوز - ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در سی امین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن رقابت های خود را از جمعه ششم مرداد ماه  آغاز کردند.
 
میلاد وزیری و زهرا دهقان دو کماندار کشورمان در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان رفتند که وزیری در جایگاه سی‌ونهم و دهقان در جایگاه پنجاه‌وپنجم قرار گرفتند.
 
در مرحله حذفی، سه‌شنبه زهرا دهقان از ساعت ۱۳:۰۹ به وقت ایران به مصاف ماریانا آویتیا، کماندار مکزیک که در مرحله مقدماتی دهم شد، می‌رود که در صورت برتری در این مرحله از ساعت ۱۴:۳۵ در همان روز با برنده نمایندگان روسیه و بریتانیا به رقابت خواهد پرداخت.
 
میلاد وزیری نیز چهارشنبه در مرحله حذفی از ساعت ۱۴:۰۱ مقابل لوئیز ادواردو ولز مکزیکی که در جایگاه بیست‌وششم قرار گرفت به میدان می‌رود که در صورت پیروزی در این مرحله با حضور در جمع ۳۲ کماندار برتر باید ساعت ۱۴:۴۰ با برنده نمایندگان چین و اسلوونی رقابت کند.



تاريخ : 6 / 5 / 1391برچسب:, | 10:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

 

 

لیگ برتر - دولت انگلیس سرانجام در تصمیمی سیاسی مانع از حضور رئیس فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی در لندن شد.

به گزارش خبرآنلاین ؛ سید مهدی هاشمی با مشکل تراشی مقامات دولت انگلیس ، اجازه حضور در المپیک را ندارد. در فاصله 24 ساعت تا آغاز بازی های المپیک ، همچنان ستاد برگزاری بازی ها برای رئیس فدراسیون تیراندازی ایران کارت ویژه مسابقات را صادر نکرده و این درحالی است که هاشمی غیر از ریاست فدراسیون ایران ، عضو تشکیلات فدراسیون جهانی و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ایران است. او با این سمت ها می تواند از 3 مرجع مختلف برای بازی ها کارت ویژه مسابقات را بگیرد اما دولت انگلیس از میان همه اعضای کاروان ایران ، روی نام او خط قرمز کشیده است.
سید مهدی هاشمی یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی است و دولت انگلیس که بعد از بسته شدن سفارت شان در تهران ، دنبال بهانه هایی واهی است برای مشکل تراشی. هاشمی در این باره به خبرآنلاین می گوید:« متاسفانه تا همین امروز هم خبری از صدور کارت من نشده است. فکر می کنم دولت انگلیس مشکل تراشی کرده است. آنها حتی وضعیت ما را مشخص نمی کنند که بالاخره قرار است برویم یا نه. من حتی مشکلی برای گرفتن ویزا از ترکیه نداشتم چون دوست داشتم با حضورم در کنار بچه های تیم ملی اگر شد و کاری از دستم بر آمد برای شان کاری انجام بدهم. حالا اگر این مشکل حل نشد ، ایرادی ندارد . به هر حال دوستانی که در کنار تیم هستند تمام تلاش شان را می کنند تا بچه ها با بیشترین آمادگی در مسابقات حاضر باشند. »
رئیس فدراسیون تیراندازی درباره ورزشکارانش هم می گوید:«برای اولین بار بعد از 70 سال ما 2 خانم تیرانداز را با سهمیه در این بازی ها داریم که حتی حضورشان در این بازی ها برای کشور افتخار آفرین است. »

 

 



تاريخ : 6 / 5 / 1391برچسب:, | 9:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

دو کشور ایران و عربستان اجازه ندادند پرچمشان به شکل نماد بازی های المپیک 2012 تغییر کند. این نماد که عدد «2012» را به عنوان سال برگزاری بازی ها، به شکل خاصی (کلمه zion به معنی صهیون) نشان می دهد، طوری است که اگر پرچم دو کشور ایران و عربستان با آن تلفیق می شد، کلمه «الله» و «الله اکبر» در پرچم ایران و «لا اله الا الله محمد رسول الله» در پرچم عربستان از حالت خود خارج می شد. به همین دلیل دو کشور ایران و عربستان اجازه نداده اند پرچشمان با عدد «2012» تلفیق شود.

 



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد