ثریا قاسمی از دغدغه‌های بازیگری می‌گوید
تاريخ : 14 / 6 / 1394برچسب:, | 7:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مشکلی برای کار کردن با جوان‌ها ندارم و هدف اصلی من انتقال تجربیات بازیگری‌ام به آنهاست.

ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص ویژگی‌های کار خود و بازی در نقش‌های گوناگون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تاکنون بسیار اتفاق افتاده که در نقش‌هایی ظاهر شده‌ام که کل قصه روی محوریت آن کاراکتر شکل گرفته است اما به هر حال نمی‌توان تک پرسوناژ کار کرد و به دلیل اینکه اکثر نویسنده‌های ما جوان و بیشتر راغب‌ هستند که درباره مسائلی که بیشتر راجع به آن‌ها اطلاعات دارند بنویسند و مسائل مورد نظر آن‌ها مشکلات و معضلات جوان‌ها در حال حاضر است. مشکلاتی مانند ازدواج، طلاق، شغل و بسیاری از مشکلات دیگر.

 

وی ادامه داد: در نتیجه جوان‌ها سعی می‌کنند که معضلات و مشکلات جوان‌ها را قصه کرده و بسازند که البته این موضوع بد هم نیست. به هر شکل حل کردن مشکلات جوان‌ها از این طریق هم خوب است. همین امر دلیلی است که خیلی به معضلات مسن‌ترها پرداخته نمی‌شود و یا اگر کار هم شود، تعداد آن‌ها خیلی نیست. به هر حال اشکالی هم ندارد. چراکه نمی‌توان منتظر نقشی بود که روزی پیشنهاد شده و حول محور یک شخصیت بچرخد. در هر صورت هر جا و به هر شکلی بتوانم در کاری برای کارگردان و یا نقش و قصه کمک‌کننده باشم، به طور حتم در آن کار همکاری لازم را خواهم داشت اما نشستن و منتظر ماندن برای یک نقش ایده‌آل چیزی است که شاید هرگز به آن نرسیم و در واقع عمر آدمی کفاف ندهد.

 

قاسمی در مورد بازی در نقشی که ایده‌آل او بود و همیشه در ذهن داشته، گفت: نقش خیلی خاصی مد نظرم نیست. نقش ایده‌آل من نقشی است که گره‌گشا بوده و بتواند در داستان دری را به روی شخصیت‌های دیگر باز کند و زیاد و کم بودن آن به هیچ وجه مهم نیست. گاهی ممکن است بازیگری در دو سکانس یک مجموعه کار کند اما همان دو سکانس به اندازه کافی تأثیرگذاری خود را دارد. مانند سریال «تعبیر وارونه یک رویا» که عوامل آن نزدیک به یک سال و اندی در حال فعالیت بودند و من در کل شاید سه یا چهار بخش با آن‌ها همکاری داشته‌ام اما نقش بسیار زیبا و اثرگذار بود.

 

وی افزود: قصه به هیچ وجه روی دوش این خانم نبوده و قصه به طور کامل مردانه بود. با داستانی اطلاعاتی و جاسوسی کار کردن در همین سه چهار بخش برای من کافی است زیرا این مجموعه به حدی خوب بود که ارتباط با دو شخصیت قصه نیز کفایت می‌کند. من در این سریال به اندازه‌ای که در توانم بود، همراه قصه بوده و همین مقدار برایم کافی بود.

 

ثریا قاسمی در مورد چگونگی کار و فعالیت در کنار جوان‌ها بیان کرد: قطع به یقین کار کنار جوان‌ترها خیلی خوب است. فکر و ذکر من همیشه این است که اندوخته‌ها و اندیشه‌ها، افکار و اطلاعاتی که در طول این سال‌ها در پی مطالعه، تحصیل، کار و... اندوخته‌ام را اگر انتقال ندهم، چه فایده‌ای خواهد داشت. در صورتی که بهتر است من در ارتباطی که با جوان‌ها برقرار می‌کنم این تجربیات را به آن‌ها القا نمایم.

 

وی افزود: همچنین اگر بتوانم بسیاری از مسائلی که در زمینه‌های اخلاق، انضباط، وقت‌شناسی کاری، اخلاقیات سر صحنه تمرینات و صبوری‌هایی که در طول سال‌ها فعالیت اندوخته‌ام را به جوان‌ها نمایانده و بیاموزم، بسیار عالی خواهد بود. هیچ پرهیز و مشکلی برای کار کردن با جوان‌ها ندارم چرا که آن‌ها می‌دانند که در این کار توانایی داشته و آنرا خیلی بلدم و قسمت‌های مختلف آن را کار کرده‌ام و تجربه اندوخته‌ام. در نتیجه آن‌ها نیز با من رابطه خوبی داشته و می‌دانند که اگر موردی را به آن‌ها گوشزد می‌کنم، از روی دانسته‌هایم است.

 

قاسمی در پایان در خصوص همکاری با جیرانی عنوان کرد: به هر حال آقای جیرانی در این عرصه کارگردان آب دیده‌ای است. من درگذشته در فیلم «شام آخر» با او همکاری داشته‌ام. در مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا» به دلیل همزمانی نویسندگی و کارگردانی وی، در کل کار برای گروه کمی مشکل بود. البته نه برای من و بازیگران. معتقدم اگر متن سریال از ابتدا آماده باشد و سپس عوامل شروع به ساخت کنند، به تمام کارها بهتر می‌توان رسید. اگر متن کامل به دست افراد برسد و همه از آن آگاه باشند، بسیار بهتر خواهد بود.

 

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: