واسطه‌هادلیل افزایش قیمت آردعشایر/وجودزیرساخت لازم در ۹۰درصدمناطق
تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 4:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

واسطه‌هادلیل افزایش قیمت آردعشایر/وجودزیرساخت لازم در ۹۰درصدمناطق

 
 نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی دخالت واسطه ها را دلیل اصلی افزایش قیمت آرد مورد نیاز عشایر دانست و خواستار ارائه مستقیم آن به خود عشایر شد.

به گزارش خبرنگار مهر از اهر، عباس فلاحی شنبه در جمع عشایر این شهرستان در روستای ساری سولی گفت: عشایر منطقه مجبور هستند آرد مورد نیاز خود را از طریق واسطه ها و بیشتر از قیمت مصوب تأمین کنند که مسئولان ذیربط باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته و سهمیه آرد به خود عشایر داده شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود دام عشایر در منطقه و بروز مشکلات در آن به دلیل شرایط نامناسب اقلیمی و جوی در سال های گذشته خاطرنشان کرد: در اثر خشکسالی ها و سرمازدگی های اخیر و با توجه به کمبود منابع آبی، محصولات زراعی و باغات در مناطق زندگی عشایر آسیب دیده اند که  باید در تأمین نهاده ها، جو و علوفه دام و به خصوص در مناطق عشایری برنامه ریزی شود.

 

 

 

عباس فلاحی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار ساماندهی راه های ییلاقی عشایر در جهت تسهیل رفت و آمد آنان شد و تصریح کرد: هرچند یک درصد از منابع صنوق توسعه ملی جهت توسعه مناطق محروم و روستاها و عشایر اختصاص یافته است اما با توجه به نیازها و مشکلات عشایر و روستائیان، این میزان پاسخگوی رفع مشکلات و نیازهای آنان نخواهد بود.

فلاحی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به لزوم استفاده از انرژی های نو در مناطق عشایری برای سهولت و کاهش هزینه های زندگی آنان، خواستار اتمام عملیات های آسفالت ریزی به موقع راه های روستاهای اولویت دار شد و اظهار داشت: امیدواریم سال آینده برق رسانی به روستاهای باقی مانده منطقه، مجتمع آبرسانی یخفروزان و طرح هادی در روستاها تسریع شود.

محمد حسن آل هاشم مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تسهیل معیشت جامعه عشایری استان گفت: بیش از ۹۰ درصد از مناطق عشایری آذربایجان شرقی از زیر ساخت های مناسب برای بهبود کیفیت زندگی این افراد برخوردار هستند.

محمد حسن آل هاشم راه های دسترسی، امکاناتی بهداشت، مسکن، مدارس، گازرسانی، شبکه های مخابراتی و عملیات های آبرسانی را بخشی از این زیرساخت ها اعلام و تصریح کرد: شورای عشایر با هدف بررسی مشکلات و مسایل این جامعه در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

سید محمد عابدی فرماندار شهرستان اهر

سید محمد عابدی فرماندار شهرستان اهر نیز در این مراسم سوخت رسانی، احداث مجتمع های آبرسانی برای تأمین آب و ایجاد راه های دسترسی را از نیازهای مهم عشایر منطقه برشمرد و با اشاره به حضور عشایر در مناطق ییلاقی شهرستان اهر در فصل بهار خواستار حفاظت از این مناطق و تعادل دام و چرا در این زمان شد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: