ساختار تشکیلاتی داعش را بشناسید
تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 3:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبراز السومریه نیوز، در این کتاب  آمده است که گروه تروریستی داعش تلاش می کند، با تکرار نکردن اشتباهات گروه های تروریستی دیگر، پایگاه مستحکم حمایتی در داخل عراق و سوریه ایجاد کند.



در این کتاب با عنوان " داعش در داخل ارتش تروریست ها" آمده است:  بیشترتصمیم سازان در گروه داعش از بعثی ها هستند و رویه خود را تلفیقی از خشونت های رژیم صدام و چیزی که گروه های تندرو از آن به عنوان "جهاد" یاد می کنند، قرار داده اند.

حسن حسن روزنامه نگار سوری که در نوشتن کتاب "داعش در داخل ارتش تروریست ها" سهیم بوده است، گفت: گروه داعش تلاش می کند، خود را به عنوان گروهی وحشتناک معرفی کند و عناصر این گروه نیز از پایان دنیا و بازگشت خلافت و سلطه خود بر جهان سخن می گویند.

به نوشته وی، گروه تروریستی داعش تلاش می کند، افکار افراطی را در شکل و قالب جذاب تری ارائه کند.

حسن حسن افزود: عناصر جدید در گروه داعش مورد آموزش های نظامی، سیاسی و دینی قرار می گیرند. آنها همچنین در زمینه مبارزه با جاسوسی برای جلوگیری از عملیات نفوذی آموزش داده می شوند و مسئولان امور شرعی این گروه برای توجیه کردن اقدامات خشونت بار خود از نظر دینی، به متون دینی و سخنان شخصیت های دینی استناد می کنند.

وی درباره ساختار تشکیلاتی گروه داعش گفت: داعش متشکل از شش گروه است. گروه اول فرماندهان و سرکردگان تندرو هستند که سمت های بالای گروه داعش را در دست دارند و عناصر این گروه را به سمت افراط گرای سوق می دهند. گروه دیگر را فرصت طلبان تشکیل می دهند که به دنبال مال و قدرت هستند. یک گروه را نیز عناصر پراگماتیسم تشکیل می دهند به دنبال ثبات هستند.

حسن حسن افزود:گروه دیگری هم عناصر خارجی داعش هستند که تفکرات آنها با ارائه درک نادرست و خطرناکی درباره اوضاع عراق و سوریه، ساخته می شود. یک گروه هم از اوج گیری شیعیان در خاورمیانه نگران است و داعش را تنها گروهی می داند که می تواند از آنها حفاظت کند.

وی گفت: اکثریت تصمیم گیرندگان در گروه داعش، در ارتش سابق عراق یا در سرویس های امنیتی رژیم صدام خدمت کرده اند.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: