بارش برف مدارس اردبیل را تعطیل کرد
تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 1:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در پی بارش سنگین برف در اردبیل و برودت هوا بیشتر مقاطع تحصیلی این استان تعطیل شد.

به گزارش ایسنا، بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل به دلیل برودت هوا روز شنبه بیستم دی‌ماه مدارس نوبت صبح در بیشتر شهرهای اردبیل، بیله‌سوار، پارس‌آباد و خلخال در صبح مقاطع پیش دبستانی، دبستان و و راهنمایی تعطیل شد.

همچنین بارش سنگین برف در شهرهای نیر، نمین و هیر کلیه مقاطع تحصیلی را به تعطیلی کشاند و تنها امتحان‌های نهایی دی‌ماه در این شهرها برگزار شد.

بارش برف همراه با بوران و کولاک که از روز پنجشنبه بیشتر مناطق استان اردبیل را فرا گرفته بود، سبب کاهش دمای هوا تا 20 درجه سانتیگراد و اختلال در رفت و آمد شد.

رسول همتی سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل در گفت وگو با ایسنا گفت: با تغییر الگوی فشاری هوا بارش برف در منطقه قطع شده و انتظار جوی آرام ازبعد ظهر روز شنبه وجود دارد.

همتی با بیان اینکه هم‌اکنون در بخش‌های مختلفی از استان هوای سرد حاکم است، افزود: کمینه دمای هوای اکثر شهرهای استان اردبیل امروز و فردا تا 10 درجه زیر صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در طی دو روز بارندگی بیشترین بارش برف با 30 درچه سانتیگراد در شهرستان سرعین به ثبت رسیده است عنوان کرد: فعالیت سامانه ناپایدار در مناطقی از استان بصورت پراکنده همچنان تداوم دارد ولی بتدریح از منطقه خارج شده و در روزهای آتی هوای ابری در برخی مناطق مه‌آلود همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

لزوم استفاده از زنجیر چرخ در جاده هاهمچینن بارش برف در اردبیل از دیروز سبب کندی تردد در جاده‌ها و سطح شهرهای استان شده و بیشتر گردنه‌ها و مناطق کوهستانی به دلیل وجود کولاک شدید تردد روان خودروها بدون زنجیرچرخ و وسایل ایمنی زمستانی امکان‌پذیر نیست.

حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نیروهای راهداری، امدادگران و پلیس راه از روز پنجشنبه در تمام محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه های الماس، حیران و صائین مستقر هستند و از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری می شود.

همچنین با توجه به شرایط کوهستانی و افت دما و یخبندان شدید تردد در گردنه الماس با مشکل مواجه است و به دلیل مسدود شدن محور خلخال به پونل از دو ماه گذشته به علت ریزش بهمن رانندگان و مسافران می‌توانند برای سفر به مرکز استان و کشور از مسیر جاده قدیم خلخال به اسالم و مسیر خلخال هشجین و برای سرچم زنجان از طریق اتوبان زنجان تهران به مرکز کشور استفاده کنند.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: