روحانی: اداره مدارس به مردم واگذار می شود
تاريخ : 12 / 9 / 1393برچسب:, | 11:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری با اعلام تصمیم دولت برای واگذاری بخشهایی از آموزش به مردم گفت: بر اساس لایحه جدید دولت، اداره مدرسه به مردم واگذار می شود و دولت فقط سرانه تحصیلی دانش آموزان را پرداخت خواهد کرد.

رییس جمهوری با اعلام تصمیم دولت برای واگذاری بخشهایی از آموزش به مردم گفت: بر اساس لایحه جدید دولت، اداره مدرسه به مردم واگذار می شود و دولت فقط سرانه تحصیلی دانش آموزان را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر 'حسن روحانی 'چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری استان گلستان افزود: با این روش، معلم باسوادتر و دانش آموز بهتر تحصیل و علم آموزی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تهیه لایحه مذکور در راستای تصمیم دولت برای واگذاری وظایف خود به مردم جز در امور حاکمیتی صورت می گیرد.

دکتر روحانی، چارچوب حرکت دولت، مجلس و نظام را قانون اساسی دانست و با اشاره به 12 آذر سالروز تصویب و تایید قانون اساسی گفت: قانون اساسی چارچوبی است که همه قوا و مسئولین باید در آن راستا حرکت کنند.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی ترین قوانین است که می توان در سطح جهان به آن افتخار کرد. چرا که از یک سو چارچوب های اسلامی، دینی و ملی و از سوی دیگر چارچوب های مردم سالاری را مورد توجه قرار داده است.

دکتر روحانی یادآور شد: هر چند ممکن است قانون اساسی نیز دارای نقص باشد و لازم باشد اصلاحاتی در آن صورت گیرد، اما ما یک قانون مترقی داریم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه همه ما مردم ایران زیر پرچم واحدی قرار داریم و تلاش همه ما سربلندی ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: قانون اساسی محور ولایت فقیه و اسلام را مورد تأکید قرار داده است و بی تردید محور ولایت فقیه چه در زمان امام راحل و چه در دوران مقام معظم رهبری توانسته است بسیاری از مشکلات و معضلات کشور را برطرف کند.



** علاقه مردم به دولت، احترام به نظام است

رییس جمهوری با قدردانی از محبت و مهمان نوازی مردم گلستان از هیات دولت در جریان این سفر گفت: شور و علاقه مردم به دولت، در واقع احترام به نظام است و این افتخاری برای همه ملت است.

دکتر روحانی به وجود وحدت، اتحاد و همدلی بین نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس، استاندار ، نمایندگان خبرگان رهبری و سایر مسئولان در استان گلستان اشاره کرد و گفت: انسجام موجب حل مشکلات می شود.

رییس جمهوری همچنین از همزیستی بین اقوام و پیروان مذاهب در استان گلستان قدردانی کرد و اظهار داشت: همه مردم ایران زیر یک پرچم واحد هستند و برای سربلندی این پرچم تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه اسلام و قرآن و سیره ائمه اطهار(ع)، عامل وحدت در جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران وحدت بیشتر شده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه مشکلات تمامی استان ها مشابه هم هستند ، بیان داشت: اینکه چگونه باید مشکلات را حل کنیم، مهم است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در سفرهای استانی مشکلات قبل از سفر، کارشناسی و در نشست های مختلف بررسی می شود، اظهار داشت: به همین دلیل، در این سفرها چیزی را به مردم قول می دهیم که توان اجرا و عملیاتی کردن آن را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: چیزی را که در ظرف دولت نگنجد به مردم قول نخواهیم داد و اطلاع می دهیم که چگونه این کار ها را و در چه مدت زمانی اجرا می کنیم.



** دولت به شرکت های دانش بنیان توجه ویژه دارد

رییس جمهوری در ادامه سخنانش گفت: دولت به شرکت های دانش بنیان توجه ویژه دارد و در این خصوص بودجه و تسهیلات بانکی لازم را نیز در اختیار علاقمندان به راه اندازی این شرکت ها بویژه اساتید دانشگاه ها و دانشجویان قرار می دهد.

دکتر روحانی در ادامه نشست شورای اداری گلستان با قدردانی از تلاش های معاونت فناوری ریاست جمهوری در پایان دادن به دعواها و به حرکت درآوردن چرخ شرکت های دانش بنیان از طریق مشخص کردن وظایف آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این زمینه افزود: دولت برای سال آینده تسهیلات بیشتری به شرکت های دانش بنیان که مورد تاکید رهبری انقلاب است، اختصاص خواهد داد.

وی اضافه کرد: هم اکنون گرایش دانشگاه ها و دانشجویان از مقطع کارشناسی به بالاتر به سمت راه اندازی شرکت های دانش بنیان بیشتر شده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه علم و دانشگاه باید سودآور و نفع رسان باشند، تصریح کرد: علم و دانشگاه باید نفع رسان به جامعه باشند و دانشگاهیان باید با فناوریهای نوین به صحنه اقتصاد بیایند.

دکتر روحانی اظهار داشت: بخاطر برخی برنامه ریزی های نادرست امروز شاهد هستیم که برای فارغ التحصیلان دانشگاهها در برخی رشته ها شغل مناسب وجود ندارد و در رشته هایی که مورد نیاز کشور است و نقش مهم در اقتصاد دارد نظیر گردشگری، فارغ التحصیل کافی نداریم.

دکتر روحانی با تاکید بر ضرورت تربیت دانشجو در رشته های موردنیاز کشور گفت: اگر بخش گردشگری فعال شود، می تواند شغل های زیادی درجامعه ایجاد کند و لازمه آن نیز واگذاری امور به مردم است.

وی تصریح کرد: دانشگاه باید افرادی موثر برای جامعه تربیت کند و از مدرک گرایی بپرهیزد زیرا اگر دانشگاه صرفا بدنبال مدرک گرایی باشد، نمی تواند برای جامعه مفید باشد.

رییس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در زمینه حمایت از فناوری های نو اظهار داشت: با اقداماتی که انجام شده در سال های آینده می توانیم شاهد حرکت بزرگی در زمینه فناوری های جدید باشیم.



** محققان ایرانی در صدد تولید واکسن های جدید هستند

رییس جمهوری همچنین بااشاره به تولید واکسن 5 گانه توسط محققان ایرانی، از تلاش های وزارت بهداشت و دولت طی 15 ماه گذشته درحوزه بهداشت و درمان قدردانی کرد و گفت: امروز محققان ایرانی به دنبال تولید واکسن هایی هستند که در جهان وجود ندارد و برای تحقق این هدف، بیش از نیمی از راه را رفته اند.

وی افزود: تلاش مجموعه دولت و وزارت بهداشت و درمان خودکفایی در تولید همه واکسن ها و نیز تولید واکسن های جدید است و دراین خصوص توجه به علم و فناوری های جدید می تواند علاوه بر تحقق این امر، ارزش افزوده بالایی را در کوتاهترین زمان عاید کشور کند.



**جذب سرمایه های مردمی حلال مشکلات اقتصادی کشور است

رییس جمهوری در ادامه سخنانش، جذب سرمایه های مردمی را یکی از مهمترین راهها برای حل مشکلات اقتصادی کشور و استان گلستان دانست و گفت: برای تحقق این مهم، باید کارآفرینان و سرمایه گذاران را از همه جا (داخل و خارج ازکشور) جذب کنیم.

وی با ابراز امیدواری برای رسیدن به توافق جامع هسته ای با کشورهای 5 + 1 و گشایش بیشتر در رفع مشکلات اقتصادی کشور افزود: اگر شرایط مقداری گشایش پیدا کند و سربازان خط مقدم ما در زمینه دیپلماسی بتوانند پیروزی های جدیدی به دست آورند، بدون شک شرایط کشورمان بسیار تفاوت خواهد کرد.

رییس جمهوری افزود: امروز هزاران شرکت بزرگ در دنیا منتظر روزی هستند که با تغییر شرایط، وارد عرصه فعالیت اقتصادی در ایران شوند.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه در برابر فشارها تسلیم نمی شویم و به کمک هم به پیش خواهیم رفت، افزود: تحریم ظلم بزرگی است که توسط قدرتهای بزرگ به ناروا بر کشور ما تحمیل شده است و باید برداشته شود.



** گلایه مندی از نقدهای غیردلسوزانه از تیم هسته ای

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: تیم دیپلماسی کشور تاکنون قدم های خوبی در مذاکرات برداشته و دشمن را به عقب رانده است و انشاء الله در این صحنه به پیروزی خواهیم رسید.

رییس جمهوری با ابراز گلایه از برخی 'نقدهای غیر دلسوزانه' عده ای به تیم مذاکره کننده کشور گفت: دولت هیچ گله ای از نقدها بالاخص نقدهای دلسوزانه ندارد.

وی با بیان اینکه نقدهای غیر دلسوزانه حتی در زمان جنگ نیز وجود داشت، افزود: در دوران جنگ و با وجود اینکه عملیات بزرگی چون 'فاو' و 'والفجر 8 ' انجام می شد باز عده ای از این عملیات انتقاد می کردند.

دکتر روحانی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران دوران دفاع مقدس گفت: ادای احترام و یاد کردن از این عزیزان و خانواده های آنان که کار بسیار بزرگی انجام دادند، ضروری است.

وی افزود: بنده وقتی خدمت خانواده های معظم شاهد و ایثارگر می رسم احساس کوچکی می کنم زیرا این عزیزان کار بسیار بزرگی برای ملت و کشور انجام دادند.

رییس جمهوری اضافه کرد: دولت طی 15 ماه گذشته تلاش زیادی برای خدمت بیشتر به ایثارگران و خانواده های معظم شاهد بویژه پرداخت برخی مطالبات چند سال گذشته آنان انجام داده است.



**دولت به دنبال تعامل سازنده با همه کشورها است

رییس جمهوری همچنین با بیان اینکه نمی توان فقط به اقتصاد درون زا متکی بود، گفت: مگر می شود اقتصاد درون زا باشد و به کشورهای دیگر در صادرات و واردات نیاز نداشته باشد. باید با دنیا تعامل سازنده داشته باشیم.

وی بااشاره به افتتاح خط ریلی ایران - ترکمنستان - قراقستان که امروز با حضور روسای جمهوری سه کشور در اینچه برون استان گلستان صورت گرفت، افزود: انجام این کار اتفاق بسیار بزرگی است و توان ریلی کشور را افزایش می دهد. ما باید از این خط ریلی که شمال را به جنوب وصل کرده، حداکثر استفاده را ببریم.

دکتر روحانی اضافه کرد: برای بهره مندی حداکثری از این خط ریلی، باید برخی گلوگاه های باقی مانده در این کریدور ریلی را رفع کنیم ضمن اینکه خط کنونی با هزینه زیادی انجام شده است.

رییس جمهوری با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت: با اینکه قیمت نفت درمقایسه با سال گذشته از بالای یکصد دلار به کمتر از 70 دلار رسیده و کشور در شرایط تحریم است، باز هم توان اداره کشور را داریم.

وی افزود: با وجود این شرایط از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی کشور هزینه شده است و تلاش می کنیم تا پایان امسال 10 هزار میلیارد تومان دیگر به این بخش اختصاص دهیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: باید با کمک یکدیگر و مردم، کشور را به پیش ببریم و در برابر فشارهای دشمنان تسلیم نشویم.



** کریدور شمال به جنوب به دریای عمان وصل می شود

وی همچنین بااشاره به اهمیت خطوط ریلی در کشور و تحول آفرین بودن آن در اقتصاد، از تلاش های دولت برای انجام عملیات اجرایی راه آهن گرگان - مشهد و و ایجاد کریدور رشت - آستارا و اتصال کریدور شمال به جنوب به دریای عمان خبر داد و گفت: با اتصال کریدور شمال به جنوب به دریای عمان، از ذخایر نفتی خارک و جاسک استفاده خواهد شد.

رییس جمهوری، احداث خط راه آهن چابهار را که از لحاظ استراتژیک برای کشور مهم است، از دیگر برنامه های دولت اعلام کرد و گفت: دولت درتلاش است خطوط ریلی را به همه کشورهای همسایه متصل کند.

رییس دولت تدبیر و امید همچنین با اشاره به ظرفیت های بخش گردشگری، کشاورزی و ریلی گلستان، گفت: دولت تلاش می کند در حد توان مشکلات این بخش ها را رفع کند اگرچه باید دراین خصوص از ظرفیت های مردمی نیز استفاده شود.

دکتر روحانی افزود: منطقه آزاد تجاری گلستان درکنار خط ریلی جدید که مورد تایید دو رییس جمهور ترکمنستان و قراقستان نیز بود، به توسعه هرچه بیشتر این استان کمک می کند ضمن اینکه روسای جمهور این دو کشور نیز آمادگی دولت و بخش خصوصی خود را برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد گلستان اعلام کردند.

رییس جمهوری از مسوولان و مردم استان گلستان و نیز نیروهای مسلح در استقبال از دولت قدردانی کرد.

در ابتدای این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سخنان جداگانه ای با تقدیر از اقدامات و برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید برای پیشرفت و آبادانی کشور نیازها و پیشنهادات خود را برای ارتقای هر چه بیشتر سطح استان مطرح کردند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: