حجت الاسلام محمدحسنی: نمی شود شیعه بود اما به فکر دیگر شیعیان نبود
تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 9:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت عید ولایت ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و 24 مهر سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فرهنگ غدیر باید در اَعمال شیعان جهان نمود داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت عید ولایت که در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و 24 مهر سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فرهنگ غدیر باید در اَعمال شیعان جهان نمود داشته باشد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ دادرس معاون هماهنگ کننده آجا، امیر سرتیپ شیخ حسنی، جانشین معاونت امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، روسای ادارت عقیدتی سیاسی تابعه و جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان ارتش برگزار شد، حجت الاسلام محمد حسنی طی سخنانی با بیان روایتی از امام علی (ع) درباره انتظارات مولی الموحدین از شیعیان، گفت: شیعیان جهان اگر می خواهند فرهنگ غدیر را توسعه داده و آن را کاربردی کنند، باید این فرهنگ در روش، راه و عملکردشان نمود داشته باشد.

وی در ادامه به انتظارات امیرالمومنین علی (ع) از شیعیان اشاره کرد و گفت: اولین انتظار ایشان از ما، هزینه کرد مال و جان در راه ولایت است همانگونه که حضرت خدیجه (س) از تمام اموالش در راه اسلام گذشت و 72 یار وفادار امام حسین (ع) در کربلا از جان خویش در راه اعتلای اسلام راستین گذشتند.

محمد حسنی، عشق ورزی را دومین خواست امام علی علیه السلام از شیعیان واقعی قلمداد کرد و گفت: نمی شود شیعه بود اما به فکر دیگر شیعیان نبود. شیعه، هنر دوست داشتن را در خود دارد همانگونه که حضرت امیر(ع) در این زمینه می فرمایند " شیعیان ما کسانی هستند که به فکر همدیگر باشند و به هم عشق و مهر بورزند".

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، مبنا و پایه دوستی در میان شیعیان را ائمه اطهار و عملکرد آنها دانست و گفت: رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در این زمینه سرآمد همه هستند. این دو بزرگوار با تمام سختی هایی که در راه رسالت خود متحمل شدند هیچگاه بد کسی را نخواستند و حتی با دشمنان اسلام نیز با مهربانی و عطوفت برخورد می کردند.

محمد حسنی، داشتن اعتدال را یکی دیگر از پایه های فرهنگ غدیر دانست و افزود: شیعه راستین باید در تمامی مراحل زندگی خود اعتدال داشته باشد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش، پاکی چشم، زبان، دست و فکر را از دیگر برکت های فرهنگ غدیر دانست: ائمه اطهار علیه السلام پیروان خود را به پاکی در همه جنبه های زندگی سفارش می کنند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از پنج نفر از دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی که از کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هستند و کتابی را در زمینه مدیریت فرهنگی با موضوع مهدویت، زمینه ساز ظهور تألیف کرده اند، تقدیر شد.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: