ششمین کارت زرد بهارستان نصیب "نعمت‌زاده" شد
تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمایندگان ضمن بررسی سوال کامران از وزیر صنعت از توضیحات نعمت‌زاده قانع نشده و به وی کارت زرد دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز سوال ملی حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر صنعت، معدن و تجارت را بررسی کردند.

براساس این گزارش سوال حسن کامران از وزیر صنعت در خصوص علت وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد و عدم پرداخت مستمری آنان و یا دیرکردهای غیرقابل توجیه بود.  
 
در نتیجه بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی آمده بوددر مورخ 28آبان 92 آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت برابر دستور هفتگی برای پاسخ به سوال آقای کامران در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور و به آن پاسخ گفت.  
 
در ابتدای جلسه آقای کامران با تشریح جوانب مختلف سوال خود به نگرانی‌های کارکنان زخمت‌کش بازنشسته فولاد و ذوب آهن و خانواده‌های آنان از بابت عدم پرداخت مستمری و تاخیرهای چند ماهه متوالی در ازای مطالبات قانونی اشاره کرد و آنان را افرادی مومن و خدوم دانست.  
 
کامران افزود: مایه تاسف آن که می‌بینیم و می‌شنویم برخی از آن‌ها گاه و بیگاه مشکلات فرساینده اقتصادی از روی ناداری و آبرومندی سکته می‌کنند و گاهی به لحاظ اعتراضات خیابانی برخوردهای نامناسب می‌شود.
 
پس از سخنان کامران وزیر صنعت در پاسخ گفت: موضوع واگذاری سهام به منظور اخذ مطالبات حقوقی و قانونی بازنشستگان در زمره این اقدامات بود که به گفته ایشان بخش مهمی از سازو کارهای قانونی آن نیز برای کارسازی وجوه معوقه تدارک دیده شده و در مراحل پایانی است و وزارت متبوع وی همگام با وزارتخانه‌های ذیربط دیگر درصدد حل و فصل موضوع است.  
 
نعمت‌زاده حل نهایی این مشکل را در آینده‌ای نزدیک در گرو اجرای ضوابط حاکم قانونی از جمله نقل و انتقال قطعی سهام مورد نظر دانست و نسبت به آن ابراز امیدواری کرد.  
 
در صحن نعمت‌زاده تصریح کرد: از 80 هزار واحد صنایع کوچک حدود 14 هزار واحد خواب بود و 20 هزار واحد زیر 50 درصد بازدهی کار می‌کردند و ما در حال ساماندهی این اوضاع هستیم.
 
نعمت‌زاده خاطر نشان کرد: رشد منفی صنعت به رشد مثبت تبدیل شده است علی رغم آن که در رکود هستیم.  
 
کامران خاطر نشان کرد: آقای نعمت‌زاده نگفتند پول صندوق کجا رفته است؟ اگر پولی در صندوق است چه میزان است؟
 
در پایان سوال کامران از وزیر صنعت به رای گذاشته شد و نمایندگان با 111 رای موافق، 101 رای مخالف و 14 رای ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر از توضیحات وزیر صنعت قانع نشدند بنابراین ششمین کارت زرد مجلس به وزیر صنعت داده شد. 

گفتنی است، وکلای ملت پیش از این به علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، علی جنتی وزیر ارشاد، رضا فرجی دانا وزیر علوم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، کارت زرد داده بودند.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: