هلاکت سرکرده داعش در صلاح الدین
تاريخ : 30 / 3 / 1393برچسب:هلاکت سرکرده داعش,صلاح الدین عقاب نیوز, | 9:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
هلاکت سرکرده داعش در صلاح الدین،حمایت رئیس اقلیم کردستان عراق از مبارزه با تروریستها،امن بودن بخش اعظم بابل و درخواست کمک یک مسئول دولت اقلیم کردستان عراق برای مقابله به اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  مشرق، عدی الزایدی رئیس جبهه مردمی برای نجات عراق تاکید کرد: داعش از ورود به هر کشوری برای دست زدن به کشتار و سوزاندن دریغ نمی کند و این گروهک ساخته اطلاعات آمریکا و اسرائیل است.

از سوی دیگر صباح الفتلاوی فرمانده عملیات سامراء اعلام کرد: نیروهای امنیتی طی عملیاتی در بیجی در شمال تکریت موفق به هلاکت ابو خبیب الجزائری مسئول داعش در تکریت شدند.

وی همچنین از زخمی شدن خالد الهلالی سرکرده داعش در صلاح الدین و انتقال وی به بیمارستان تکریت و مرگ وی در این بیمارستان خبر داد.

این در حالی است که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در گفتگوی تلفنی با جو باید معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: اقلیم کردستان همواره جزیی از راه حل بوده است.تعامل برخی مسئولان در بغداد عامل مشکلات میان عراقی ها و به وجود آمدن بحران بزرگ شده است.

وی افزود: اوضاع اخیر عراق را وارد مرحله جدیدی کرده است همانطور که رابطه میان اقلیم کردستان و بغداد را نیز وارد مرحله جدید کرده است.

بارزانی تاکید کرد: موضع کردها در قبال تروریسم مشخص است و کردها با همه گروههای تروریستی مبارزه خواهند کرد زیرا گروههای تروریستی خطری برای همه محسوب می شوند.مشکلات عراق باید از راه سیاسی حل شود و نمایندگان همه طیف های عراقی بر اساس اصل مشارکت و توافق باید در عرصه حضور داشته باشند.

از سوی دیگر رعد الجبوری رئیس شورای استان بابل اعلام کرد: مناطق شمال بابل 95 درصد امن است و نیروهای امنیتی و همه داوطلبان اقدامی پیشگیرانه برای ضربه زدن به مخفیگاههای داعش انجام می دهند.

وی افزود: نیروهای امنیتی آموزش گروه جدید از داوطلبان را به پایان رسانده اند و تعداد داوطلبان آموزش دیده بیش از 60 هزار نفر است و آنها هم اکنون آماده جنگ با تروریسم در هر نقطه عراق بر اساس صلاح دید فرماندهی نیروهای مسلح هستند.

الجبوری تاکید کرد: مسئولان محلی در بابل اجازه تسلیح یا آموزش هیچ داوطلبی را خارج از چتر دولت یا دستگاه امنیتی نمی دهند.

از سوی دیگر یک مسئول امنیتی در دولت اقلیم کردستان عراق به روزنامه الشرق الاوسط گفت: ما شش ماه قبل به بغداد و دستگاههای اطلاعاتی غربی درباره هجوم قریب الوقوع داعش هشدار داده بودیم.دولت اقلیم کردستان اطلاعاتی را درباره شخصیت های اصلی داعش، مراکز آموزشی آنها در خاک عراق و اینکه این گروهک به طور گسترده ای اقدام به جابجایی نیرو و تجهیزات از مرز سوریه و عراق می کند ارسال کردیم اما اقدامی در این باره انجام نشد.

وی افزود: ما تا ابد نمی توانیم ادامه دهیم و به کمک نظامی و حمایت مالی، تسلیحاتی و مهمات نیاز داریم.اگر این مقدور نیست حداقل نیاز به پوشش هوایی داریم.ما مراکز این تروریست ها را می دانیم واین را همه می دانیم که بمبها و موشکهای خود را در کجا مخفی کرده اند.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: