دیدار شركت‌كنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن كریم با رهبر انقلاب
تاريخ : 18 / 3 / 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار اساتید، قاریان و حافظان شركت كننده در سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم، یكی از دستورات مهم قرآن خطاب به مسلمانان را حفظ اتحاد و یكپارچگی دانستند و تأكید كردند: امروز هر حنجره و زبانی كه مسلمانان را به وحدت دعوت كند، حنجره الهی است و هر حنجره و زبانی كه مسلمانان و مذاهب اسلامی را به دشمنی با یكدیگر تحریك كند، زبان شیطان است.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با تأكید بر لزوم انس و آشنایی بیشتر مسلمانان با قرآن و معارف سعادت بخش و عزت آفرین آن افزودند: یكی از خطاب های قرآنی به مسلمانان، اتحاد حول ریسمان الهی و متفرق نشدن است كه در مقابل آن، آموزش و روش استعماری قرار دارد كه ایجاد اختلاف میان امت اسلامی و تشدید تعصب های مذهبی، دستور كار آن است.
ایشان با اشاره به فریب خوردن برخی حكومت ها و دولت های اسلامی، و بازی آنان در زمین دشمن، خاطرنشان كردند: اتحاد و اتفاق میان مسلمانان، یك فریضه فوری است.
رهبر انقلاب اسلامی، كشتار و خونریزی، تروریسم كور و فجایع مربوط به آن، و بوجود آمدن فرصت برای رژیم غاصب صهیونیستی را از نتایج اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی برشمردند و گفتند: امروز، روز امتحان برای مسلمانان و دولت های اسلامی است، و ملت های اسلامی باید كاملاً هوشیار باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به موج اسلام ستیزی كه از جانب غرب بر ضد دنیای اسلام آغاز شده است، تأكید كردند: دشمنان غربی، شمشیر را بر ضد مسلمانان از رو بسته اند، بنابراین امت اسلامی باید عوامل اقتدار و توانایی درونی خود را تقویت كنند كه یكی از مهمترین این عوامل، اتحاد و یكپارچگی و تمركز بر نقاط اشتراك است.
رهبر انقلاب با اشاره به اینكه دنیای اسلام امروز تشنه ی حقایق قرآنی است افزودند: برخلاف گذشته كه برجستگان دنیای اسلام برای رساندن صدای آزادی خواهی خود شعارهای سوسیالیستی و كمونیستی سر می دادند امروز از شرق تا غرب دنیای اسلام اگر كسانی بخواهند شعار عدالت، استقلال، آزادی و عزت را فریاد كنند شعارهای قرآنی را سر می دهند.
ایشان برگزاری جلسات و مسابقات قرآنی را وسیله ای برای نزدیك شدن بیشتر به حقیقت و روح قرآن كریم دانستند و خاطرنشان كردند: فراگرفتن معارف قرآنی زمینه ای برای رسیدن به سلامت، امنیت و عزت و سامان یافتن زندگی مسلمانان در سایه ی تعالیم قرآن است.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از تلاشهای این سازمان در جهت بسط معارف قرآنی و همچنین برگزاری سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم بیان كرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی حضور قاریان، حافظان و اساتید قرآنی از 70 كشور جهان را از نقاط برجسته این دوره از مسابقات خواند و گفت: سازمان اوقاف در یكسال گذشته به منظور توسعه و همچنین ارتقاء فعالیتهای قرآنی در كشور برنامه های متنوعی را در دستور كار قرار داده است.
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: