معاون احمدی نژاد: هاشمی رفسنجانی یک آتش واقعی است!
تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 5:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در کمتر از ۴۰ روز باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایران، این کشور با چالش زیادی روبرو شده است: اصلاح طلبان، اصولگرایان و گروه انحرافی
معاون احمدی نژاد: هاشمی رفسنجانی یک آتش واقعی است!
گروه سیاسی: هافینگتون پست در تحلیلی نوشت؛ برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، با وجودی که کمتر از ۵هفته به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، بسیاری از کاندیداها نامعلوم هستند. همه موارد تا زمانی که مردم از دو رییس جمهور سابق ایران، سید محمد خاتمی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی خواستار شرکت در انتخابات شدند، هموار بود. زنگ هشدار زمانی به صدا در آمد که نیروهای اصولگرا فهمیدند که خاتمی و هاشمی قصد شرکت در انتخابات را دارند و یا حداقل بر نتایج انتخابات آتی تاثیرگذار خواهند بود.

به گزارش افکارنیوز به نقل از هافینگتون پست، محمد خاتمی با اعلام احتمال شرکت در انتخابات نشان داد که به دنبال بایکوت و تحریم انتخابات ریاست جمهوری نیست. اما موقعیت علی اکبر هاشمی رفسنجانی بسیار متفاوت است. او یکی از نیروهای انقلابی و حیاتی است که در طی سال های اخیر نفوذ و تاثیر زیادی را در میان روحانیون قم و نظام جمهوری اسلامی داشته است.

او همچنین به خوبی می تواند با تغییر اتحاد سیاسی، حیات خود را در صحنه سیاست حفظ کند؛ به طور مثال در انتخابات ۱۹۹۷ (سال ۱۳۷۶) با پیورزی محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری او ناگاه دنده را تغییر داد. به نظر او الان زمانی است که باید در کنار مردم ایستاد حتی با وجود محبوبیت از دست رفته اصلاح طلبان در ایران.

هافینگتون پست ادعا کرد: هاشمی رفسنجانی ۸۰ سال سن دارد اما شرکت کردن او در انتخابات می تواند چالش و اختلاف قابل توجهی را در انتخابات برانگیزد. شورای نگهبان در صورت رد صلاحیت او با چالش قابل توجهی روبرو خواهد شد چرا که او از مقامات رسمی ایران است. شاید او حمایت خود را از یک کاندیدا اعلام کند که این اقدام او نیز بازی را در انتخابات تغییر خواهد داد.

در سوی دیگر در جناح احمدی نژاد، گفته می شود، رییس دفتر اسبق او اسفندیار رحیم مشایی به عنوان کاندیدا معرفی خواهد شد. رقابت هاشمی رفسنجانی و مشایی در نوع خود می تواند جالب باشد. کاملیا انتخابی فرد، خبرنگار هافینگتون پست می نویسد چند ماه پیش در جریان سفر محمود احمدی نژاد به مصر، من از معاون احمدی نژاد پرسیدم که در مورد هاشمی رفسنجانی چگونه فکر می کنید و او پاسخ داد: "او آتش است؛ او یک آتش واقعی است."



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: