تاريخ : 2 / 6 / 1394برچسب:, | 1:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

سالن تازه تاسیس «هما» به دلیل شکایت شاکی خصوصی و تغییر کاربری بدون مجوزهای لازم، پلمپ شد

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سالن خصوصی تازه تاسیس «هما» که چندی پیش افتتاح شده بود، توسط اداره اماکن پلمپ شد. این سالن شاکی خصوصی دارد.

قرار بود از شب گذشته نمایش «کالیگولا» کار همایون غنی‌زاده(موسس این سالن) روی صحنه برود، اما برخلاف فروش بلیط سالن این نمایش پلمپ شد. این سالن تاکنون میزبان هیچ نمایشی نبوده و در اولین گام متوقف شد.

علت پلمپ سالن هما مسائل کاربری این مکان بوده است که گویا مجوزهای لازم برای ایجاد سالن نمایش را نداشته است؛  به نظر می‌رسد عدم آگاهی مسئولان نمایش «کالیگولا» و موسسان سالن از قوانین باعث این مشکل شده است و  صاحب این ملک به دلیل تغییر کاربری آن از مستاجر خود شکایت کرده است.

 



تاريخ : 1 / 6 / 1394برچسب:, | 3:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

کامران نجف‌زاده مجری بخش صرفا جهت ‌اطلاع که پنجشنبه شب‌ها از شبکه دوم سیما پخش می‌شود در ایلام خبرساز شد.

 

خبرگزاری فارس: کامران نجف‌زاده در ایلام خبرساز شد
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طی ساعت‌های گذشته خبری روی سایت‌های ایلام مبنی بر واکنش محمدرضا مروارید استاندار ایلام به سخنان چند شب پیش کامران نجف‌زاده خبرنگار صدا و سیما منتشر شد که واکنش‌های متعددی را در گروه‌های فضای مجازی از سوی خبرنگاران به دنبال داشته است.

 

کامران نجف‌زاده در بخش خبری صرفاً جهت اطلاع اخبار 20:30 پنجشنبه شب هفته گذشته(29 مرداد) گفت: اگر می‌بینید خبرها به این صورت شده بدانید حقوق ما دست دولت است و اگر غیر این عمل کنیم بودجه صدا و سیما را نمی‌دهند و حقوق ما را قطع می‌کنند پس مجبوریم بگیم همه جا آرومه...

 

این موضوع از سوی شماری از خبرنگاران استان ایلام مورد توجه و عنایت قرار گرفت که خبرگزاری فارس به بخش‌هایی از این اظهارنظرها می‌پردازد.

 

یکی از خبرنگاران معتقد است که استاندار ایلام نباید وارد توهین به اهالی رسانه شود و در این رابطه اظهار نظر کند و خبرنگار دیگری معتقد است که این نوع اطلاع‌رسانی رسانه‌ها نوعی سیاسی کاری است که نباید اینچنین اطلاع‌رسانی شود.

 

یکی دیگر از خبرنگاران هم معتقد است، سیاسی کاری را خود مسئولان استان شروع می‌کنند و خود برای خود زمینه رسانه‌ای شدن آن را فراهم می‌کنند.

 

این در حالی است که اظهارات استاندار ایلام در چت خصوصی نبوده بلکه در گروهی با عضویت 95 نفر این اظهارت آورده شده است.

 

وقتی امام جمعه محترم ایلام از توهین اصلاح‌طلبان به رئیس جمهور در خطبه‌های نماز جمعه از کسانی که ادعای طرفداری از دولت دارند را بیان می‌کند نشان می‌دهد که مسئولان خود به دنبال سیاسی کاری هستند نه رسانه و این اولین باری نیست که از جانب دولت این گونه با رسانه‌ها برخورد می‌شود و با این رویه آخرین بار هم نیست.

 



تاريخ : 27 / 5 / 1394برچسب:, | 2:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مصرف نمک، استرس و استعمال دخانيات تنها عوامل افزايش فشارخون نيست و علت هاي پنهاني نيز در اين امر دخيل است. نتايج داده ها نشان مي دهد، افزايش فشارخون با بالا رفتن سن به طور معمول اجتناب ناپذير است.

به گزارش مشرق، خراسان نوشت: به گفته متخصصان با رسيدن به ۵۵ سالگي، احتمال افزايش فشارخون ۹۰درصد است. اما اين موضوع به اين معنا نيست که نمي توان از بروز آن پيشگيري کرد. در واقع قدم اول ايجاد تغيير در شيوه زندگي از جمله کاهش وزن، ورزش کردن و اتخاذ کردن برنامه غذايي سالم است. برخي از عواملي که در افزايش فشار خون نقش دارد، به شرح زير است:

*BPA:

ماده شيميايي «BPA» موجود در برخي قوطي ها و شيشه هاي پلاستيکي مي تواند با راه يافتن به مواد غذايي و نوشيدني، باعث افزايش فشارخون شود. نتايج بررسي ها نشان مي دهد که قرار گرفتن در معرض اين مواد شيميايي با بيماري قلبي و فشارخون ارتباط دارد. براي کاهش خطر از محصولات عاري از BPA استفاده کنيد. مصرف غذاهاي کنسروي را کاهش دهيد، از ظروف غيرپلاستيکي مانند شيشه، استيل و چيني براي سرو غذاها و نوشيدني هاي داغ استفاده کنيد. از قرار دادن غذا در ظروف پلاستيکي ساخته شده با BPA براي گرم کردن آن بپرهيزيد. زيرا با استفاده مکرر احتمال شکسته شدن و نفوذ اين ماده شيميايي به مواد غذايي بيشتر مي شود.

*قند:

به گفته محققان مصرف قند مي تواند بيشتر از نمک به قلب آسيب برساند.قندي که به غذاها و نوشيدني هاي صنعتي افزوده مي شود نقش عمده اي در افزايش فشارخون دارد.به نقل از Webmd ،محققان آمريکايي مصرف روزانه حداکثر ۶ قاشق چاي خوري شکر را به زنان و ۹ قاشق چاي خوري را به مردان توصيه مي کنند و نه بيشتر.

*آپنه خواب:

اين اختلال به خر و پف کردن، بي خوابي و احتمالاً فشارخون بالا منجر مي شود. زيرا با ايجاد تداخل در عملکرد سيستم تنفسي، باعث کاهش اکسيژن در بدن مي شود. در اين شرايط مغز و سيستم اعصاب علايمي ارسال مي کند تا روند اکسيژن رساني به قلب و مغز افزايش پيدا کند و در نتيجه رگ هاي خوني تنگ مي شود.افت مکرر ميزان اکسيژن خون همراه با کاهش کيفيت خواب نيز مي تواند ترشح هورمون هاي استرس زا را تحريک کند و ضربان قلب را افزايش دهد و خطر افزايش فشارخون را بيشتر کند. تغيير در شيوه زندگي مانند کاهش دادن وزن، مي تواند به طور موفقيت آميزي آپنه خواب را درمان کند.

*احساس تنهايي:
احساس تنهايي نه تنها بر اعتماد به نفس و ميزان استرس تأثير مي گذارد بلکه باعث بالا رفتن فشارخون نيز مي شود. بنابراين، منزوي نشويد و وقت بيشتري را با دوستان و نزديکان بگذرانيد.

*جکوزي و سونا:

رفتن به جکوزي و سونا به ويژه در هواي سرد يا زماني که عضله و مفصل شما درد مي کند، باعث آرامش مي شود اما اگر فشارخون شما بالاست از رفتن به اين دو مکان بپرهيزيد زيرا حرارت ايجاد شده از جکوزي و سونا باعث باز شدن رگ ها مي شود. همچنين اگر پزشک، شما را از انجام دادن ورزش هاي متعادل منع کرده است از استفاده از جکوزي و سونا بپرهيزيد.کنترل دماي سونا سخت است اما مي توانيد دماي جکوزي را تنظيم کنيد.

*دارو:

اگرچه دارو براي درمان و کمک به بهبودي فرد در نظر گرفته شده است امامصرف برخي داروها باعث افزايش فشارخون مي شود. محققان مي گويند افرادي که به طور روزانه استامينوفن مصرف مي کنند بيشتر از ديگران در معرض خطر ابتلا به فشارخون بالا قرار مي گيرند. مصرف برخي مسکن ها و داروهاي ضد التهابي مانند پروفن، ادويل، ناپرکسن سديم و داروهاي ضد افسردگي مانند نپرامين و... باعث افزايش فشارخون مي شود. برخي مکمل هاي گياهي مانند جنسينگ، شيرين بيان و... نيز مي تواند باعث افزايش فشارخون شود.

 

 



تاريخ : 27 / 5 / 1394برچسب:, | 2:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

شاید شما هم جزو آن دسته از کاربران باشید که چند ماهی است تلویزیون بزرگ و مناسب LED خریداری کرده و علی‌رغم پرداخت هزینه‌ی بالا و علاقه زیاد به تماشای تلویزیون، احساس درد و خستگی زیادی در چشمانشان می‌کنند؛ ما در این مقاله به عوامل مرتبط با این موضوع می‌پردازیم و به دنبال راه چاره‌ای آن هستیم. بیایید با هم این مشکل و راه حل آن را بررسی کنیم.

پرسشی که شاید بسیاری از کاربران مطرح کنند این است که آیا تماشای تلویزیون‌های صفحه عریض از نوع LED LCD می‌تواند به چشم آسیب برساند یا موجب بروز خستگی در آن شود؟

اجازه دهید موضوع را با هم موشکافی کرده و از نزدیک بررسی کنیم. اول از همه اینکه ما پزشک متخصص نیستیم، اما این موضوع را از پزشکان بسیاری پرسیده‌ایم. ظاهرا آسیب‌های چشمی که در حین تماشای تلویزیون به وجود می‌آیند موضوعی شایع است، اما در صورت بروز هرگونه آسیب بهتر است در اولین فرصت به چشم پزشک مراجعه و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

مشکل از کجاست؟

یکی از عمده‌ترین دلایل بروز آسیب‌های چشمی، تماشای صفحات نمایش کوچک و پرنور تلویزیون در محیط تاریک است. به دلیل تاریکی محیط عنبیه‌ی چشم گشادتر (بازتر) می‌شود تا نور بیشتری به کره‌ی چشم وارد شود. زمانی که صفحه‌ی نمایش تلویزیون بخش بسیار کوچکی از فضای روبروی شما را پر کرده است، عنبیه قادر نیست آن قدرها که باید بسته شود.

به عبارت دیگر، اگر نوری که در اتاق روشن موجود است به اندازه‌ی 80 درجه‌ی نوری یا (Foot-lamberts) باشد، عنبیه به طور طبیعی گشادتر از زمانی خواهد بود که همه‌ی اتاق تاریک‌تر بوده و تنها صفحه‌ی نمایش تلویزیون با همین مقدار تابش روشن است.

یعنی، تمرکز نور در تاریکی نه تنها به آسیب‌های چشمی ختم می‌شود، بلکه سردرد را نیز در پی خواهد داشت. از این گذشته این شرایط علی رغم سرزنده بودن فرد به بروز خستگی در وی و چشمانش منجر می‌شود.

از دیگر عوامل موثر در این زمینه می‌توان به تمرکز بیش از اندازه به یک نقطه‌ی خاص اشاره کرد که رفع این نقیصه تا حدودی دشوار و وقت‌گیر خواهد بود. اما تمام توصیه‌هایی که از منظر یک متخصص فناوری – و نه یک چشم‌پزشک – می‌توانیم به شما ارائه کنیم عبارتند از:

گام نخست (راه آسان)

تقریباً تمامی LCDها دارای تنظیماتی برای نور زمینه خود هستند. برای نیل به این مهم می‌توانید سطح کلی نور زمینه‌ی تصویر خروجی را کاهش دهید و میزان آن را تا اندازه‌ی مورد نظر پایین بیاورید. اگر هرگز این تنظیمات را تغییر نداده‌اید و همان تنظیمات اولیه‌ی کارخانه است، احتمالاً اعداد مربوطه در بالاترین حد خود قرار دارند. به خصوص کاهش این اعداد و بهبود میزان درخشندگی نور می‌تواند تماشای تلویزیون در شب را راحت‌تر کند. این کار همچنین به ارتقای طیف رنگ مشکی و بهینه‌سازی تصویر کمک شایان توجهی می‌کند. (البته توجه داشته باشید که این کار به تغییر نسبت کنتراست تصویر ختم نمی‌شود).

اگر تلویزیون شما فاقد تنظیمات نور زمینه است، بهتر است به مرحله دوم رجوع کنید.

در صورتی که از تلویزیون‌های پلاسما استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم میزان کنتراست تصویر را کم کنید. تغییر میزان نور خروجی که ارتباطی هم به تلویزیون‌های LCD ندارد، موجب تار شدن تصویر می‌شود. در تلویزیون‌های پلاسمای جدید سامسونگ، تنظیماتی وجود دارد که نور سلول یا (Cell Light) نام داشته و شباهت زیادی به تنظیمات نور زمینه دارد، که با کم و زیاد کردنش می‌توان میزان خروجی نور تصویر را تغییر داد.

مرحله‌ی 2 (راه ساده‌تر):

بهترین راه برای مقابله با انواع آسیب‌ها و خستگی‌های چشمی روشن‌تر کردن محیط اتاق است. پیش‌تر اذعان کرده‌ام که این مرحله به دو دلیل راه خوبی است: نخست، بسیاری از شما مثل من ترجیح می‌دهید که در اتاقی تاریک به تماشای فیلم و تلویزیون بنشینید. و دوم اینکه، گاهی اوقات به دلیل جای‌گیری نورهای اتاق، بازتاب آن بر روی صفحه نمایش می‌افتد که برای رفع این بازتاب‌ها می‌توانید به این راهنما مراجعه کرده و محیط تلویزیون HDTV خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که خبری از بازتاب نور در آن نباشد.

گزینه‌ی دیگری که در پیش روی دارید، خریداری یا ساخت نور محیطی مناسب برای کم کردن حجم تاریکی اتاق است. این نور که می‌توان آن را در پشت تلویزیون قرار داد به رنگ خاکستری است که رنگی خنثی است. بدین ترتیب می‌توانید با افزایش میزان نور محیط از بروز آسیب‌های چشمی جلوگیری کنید؛ این در حالی است که این نور تغییر محسوسی در نور خروجی تلویزیون نخواهد داشت. برای ساخت چنین منبع نوری می‌توانید در اینترنت گشتی بزنید.

مرحله‌ی سوم (راهی که قدری دشوار است):

در این مرحله باید تا اندازه‌ای ابعاد و اندازه‌های نمایش را افزایش دهیم. در واقع صفحه نمایشی که به مراتب بزرگ‌تر است، می‌تواند بخش بیشتری از فضای پیش چشم شما را پر کند. از این گذشته، این احتمال وجود دارد که تلویزیون‌های بزرگ‌تر، از مدل‌های تازه‌تری باشند که دارای قابلیت تنظیم نور زمینه هستند. یا اینکه مدلی از تلویزیون پلاسما وجود دارد که آنقدر پر نور نیست که به چشمان شما آسیب برساند.

حتی می‌توانید از یک دستگاه پروژکتور به جای تلویزیون معمولی خود استفاده نمایید. جالب است بدانید پروژکتورها به اندازه‌ی تلویزیون‌های غول‌آسا گران نیستند؛ از این گذشته می‌توان آن را به سادگی در اتاق‌ نصب و راه‌اندازی نمود. اگر نگران مشاهده‌ی تلویزیون یا فیلم‌ها در حین روز هستید، می‌توانید همچنان از LED LCD فعلی خود استفاده کنید و برای برنامه‌های شبانه از پروژکتور بهره ببرید.

این راه آخر را حتی می‌توان از اول نیز انجام داد؛ البته اگر بخواهید و پول لازم برای تهیه یک صفحه نمایش 100 اینچی نو را داشته باشید!

منبع: زومیت

 

 



تاريخ : 27 / 5 / 1394برچسب:, | 2:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک خودرو با 11 میلیون و 600 هزار ریال خلافی در ماسال توقیف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فرمانده انتظامی ماسال اعلام کرد : این خودروی به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز راننده در این شهر توقیف شده است .

سرهنگ وحید اصلانی گفت : در سوابق راننده 29 ساله این خودروی  پژو 405 ، 23 مورد تخلف  به ثبت رسیده  است.

 فرمانده انتظامی شهرستان ماسال افزود: پژو 405 با جریمه میلیونی تا زمان پرداخت جریمه در پارکينگ می ماند .



تاريخ : 26 / 5 / 1394برچسب:, | 1:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: نظامیان اهل قلم در ایران، از سرمایه ارزشمندی بنام دفاع مقدس برخوردارند و می توانند برای نگارش در زمینه عرصه های مختلف آن به بیان واقعیات بپردازند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز دوشنبه در پنجمین همایش اندیشه و قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در این میان توجه به اندیشه و قلم در نظام ارتش جمهوری اسلامی ایران طبیعی است، اما در عین حال عده ای هنوز از این پیوند ناگسستنی که به برکت انقلاب اسلامی بوجود آمده، متعجب هستند.
وی ادامه داد: افرادی که هم اهل قلم بوده و هم نظامی هستند به پیشوای خود حضرت علی(ع) اقتدا می کنند، زیرا آن حضرت هم اهل قلم و هم اهل نظامی گری بودند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت فرارسیدن 26 مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: نظامیان اهل قلم در ایران، از سرمایه ای ارزشمندی بنام دفاع مقدس برخوردار هستند که می توانند برای نگارش در زمینه عرصه های مختلف آن به بیان واقعیات بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: جنگ یک زلزله اجتماعی همانند یک زلزله طبیعی است که آثاری را از خود برجای می گذارد که پس از آن نقش مهم نویسندگان است که سال ها برجای خواهد ماند.
حداد عادل گفت : اگر یک نظامی بتواند تجربیات و واقعیات جنگ را به رشته تحریر در آورد، اقدامی بسیار مهم و ارزشمند برای آیندگان خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه پس از جنگ، سرمایه عظیمی به نام ادبیات دفاع مقدس بوجود آمد، افزود: تاکنون 10 هزار عنوان کتاب در زمینه خاطرات، داستان و تجربه ها و تحلیل های مختلف در نیروهای مسلح به رشته تحریر درآمده است.
حداد عادل گفت: مرکب قلم علما از خون شهیدان است و در عرصه ای که جوهر قلم علما از خون شهدا ترکیب شده حاصل آن نتایج ارزشمندی را به بار می آورد.

** قلم پل ارتباطی زمین و آسمان است

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در این همایش گفت: مهمترین رویداد بشر نقش قلم در حیات انسانها است، زیرا گردش قلم به صفحه کاغذ سرنوشت بشر را رقم می زند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به مهین اسلامی و قدردانی از نویسندگان و اهالی قلم افزود: قلم پاسداشت افکار اندیشمندان و پل ارتباطی گذشته، حال و آیندگان است و حتی می توان از آن به عنوان پل ارتباطی زمین و آسمان یاد کرد.
وی خاطر نشان کرد: قلم راز دار بشر و خزانه دار علوم و جمع کننده علم است و خداوند در قرآن کریم به آن قسم یاد کرده و این مهم نشانه ارزشمند بودن قلم است.
آل هاشم، هدف از برگزاری این همایش را شناسایی اهل قلم ارتش و نویسندگان غیر نظامی مرتبط عنوان کرد.
وی گفت: 460 اثر توسط 250 نفر به دبیرخانه این همایش ارسال شده که پس از بررسی های لازم نفرات واجد شرایط انتخاب و معرفی شدند.
در پایان این مراسم به نفرات منتخب لوح قدردانی و جوایز اهدا شد.

 



تاريخ : 22 / 5 / 1394برچسب:, | 10:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله احمد جنتی بر گزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نماز جمعه این هفته تهران از ساعت 11:50 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در دانشگاه تهران آغاز می‌شود.

پیش از خطبه های نماز جمعه حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی رئیس شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت به مناسب آغاز دهه کرامت و حجت الاسلام و المسلمین قومی معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری درباره نقش علما روحانیون و دیپلماسی مذهبی در خشکاندن ریشه فرقه های افراطی سخنرانی خواهند کرد.



تاريخ : 22 / 5 / 1394برچسب:, | 10:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت:امشب 22 مرداد بهترین زمان برای مشاهده بارش شهابی پرساووشی در آسمان سراسر کشور است.

فرداشب آسمان شهاب باران میشودبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان ، مهندس مسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: امسال سالی خوب برای رصد شهاب های بارش شهابی پرساووشی خواهد بود؛ نبود نور ماه عامل اصلی ایجاد این ویژگی است . 
وی افزود: شب های 21 و 22 مرداد 94 زمان اوج بارش شهابی پرساووشی است که برخی به غلط با خذف پ در زمان فارسی با تلفظ نام عربی به صورت برساووشی از آن یاد می کنند. 


عتیقی خاطر نشان کرد: دنباله دار سویفت تاتل عامل این بارش شهابی است که هر 133 سال یکبار خورشید را دور می زند و این جرم از سری دنباله دارهای میان دوره محسوب می شود، سرعت شهاب های این بارش 225 هزار کیلومتر در ساعت است. 

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران افزود: آذر گوی که تحت عنوان شهاب سنگ طی هفته های گذشته گزارش شده بود از جمله آذرگوی های این بارش شهابی بوده که مشاهده آن در اوایل این ماه در آسمان دور از انتظار نبود. 

عتیقی، ZHR (میزان بارش ساعتی سمت الراسی) این بارش را 100 شهاب در ساعت عنوان کرد و گفت: البته باید توجه داشت که این تعداد از درون شهرها و به ویژه شهرهای بزرگ به مراتب کمتر است زیرا آلودگی هوا و آلودگی نور شدید شهرها، مزاحم مشاهده شهاب های یک بارش خواهند بود و چه بسا در شهرها بین 3 تا 10 شهاب بسته به آلودگی نوری هر شهر قابل مشاهده باشد. 

وی با اشاره به اینکه ارتفاع کانون بارش نیز در تعداد شهاب های قابل مشاهده موثر است، افزود: کانون این بارش صورت فلکی مشهور پرساووش است که در این شب ها حدود ساعت 22:30 دقیقه از افق شمال شرق آسمان بطور کامل طلوع می کند و در پایین صورت فلکی زن به زنجیر کشیده یا همان آندرومدا قرار دارد. 

عتیقی خاطر نشان کرد: بدیهی است شهاب ها از اطراف این صورت فلکی نورانی و در آسمان دیده می شود و نباید متوقع بود که از درون کانون بارش که همان صورت پرساووش است، قابل مشاهده گردد. 

وی در توضیح برای یافتن کانون بارش گفت: علاقمندان می توانند از امتداد شهاب ها در هر کجای آسمان که مشاهده کنند، با ترسیم خطی خلاف حرکت شهاب به کانون بارش برسند. 

عتیقی نیمه شب 21 و 22 مرداد را بهترین زمان برای مشاهده این شهاب ها عنوان کرد و گفت: از جمله ویژگی این بارش مشاهده آذرگوی ها و یا همان شهاب های بسیار پر نور است که حتی تا مدتی رد نور آنها پس از عبور در آسمان دیده می شود. 

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران، میزان درجه جابجایی هر شهاب در آسمان ، تعیین حد قدری شهاب ها، صورت فلکی مورد مشاهده در مسیر شهاب، تعداد آذرگوی ها و شمارش تعداد شهاب ها را از جمله کارهای علمی عنوان کرد که علاقمندان برای تهیه گزارش از این بارش و اساسا هر بارش شهابی انجام می دهند. 

عتیقی افزود: عکاسی از بارش شهابی ترجیحا با لنز زاویه باز و با مدت زمان نوردهی تا لحظه عبور یک شهاب از جلوی لنز دوربین از دیگر کارها برای ثبت بارش های شهابی است. 

وی تهیه اسکچ و یا همان ترسیم با دست آزاد از شهاب های مشاهده شده را از دیگر کارهای آماتورهای ستاره شناسی در اقصی نقاط جهان عنوان کرد. 

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: مشاهده شهاب ها برای چشم انسان هیچگونه خطری ندارد و در حقیقت ذرات میلی متری و میکرومتری هستند که در فاصله 100 تا 150 کیلومتری از سطح زمین در برخورد با جو ، اتم های جو را برانگیخته نموده و نور فلورسانی از خود ایجاد می کند که هرگز به زمین نمی رسند. 

عتیقی خاطر نشان کرد: رصد بارش های شهابی نیاز به تلسکوپ و ابزار رصدی ندارد و علاقمندان می توانند صرفا با چشم غیر مسلح، این زیبایی خلقت را به دور از نور شهرها و در دل کوهستان ها مشاهده کنند. 

وی ادامه داد: انجمن نجوم آماتوری ایران در منطقه تاریخی الموت قزوین این بارش زیبا را با گروه پژوهشی خود مورد رصد و مطالعه قرار خواهد داد.

عتیقی گفت: بارش های شهابی بعدی بارش جباری در مهر و بارش مهمتر از آن بارش شهابی اسدی در اواخر آبان خواهند بود.

 



تاريخ : 22 / 5 / 1394برچسب:, | 7:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرانجام حکم نهایی پرونده پاساژ علاءالدین در دیوان عدالت اداری صادر شد. براساس این حکم، طبقه هفتم این پاساژ که غیرمجاز ساخته شده، باید تخریب و به‌طور کل جمع‌آوری شود.

 

همچنين بخش‌هايي ازجمله طبقه منفي 3پاساژ كه كاربري انباري داشته اما به واحد تجاري تبديل شده بود بايد به وضعيت قبلي كه همان كاربري انباري دارد،‌ برگردد.البته رأي غيرمجاز بودن طبقه هفتم پاساژ علاءالدين دي‌ماه سال گذشته توسط كميسيون ماده100 صادر شده بود. رأي اين كميسيون به‌خاطر تخلفات گسترده در احداث طبقه بدون مجوز، آن هم بدون درنظر گرفتن موارد ايمني صادر شده بود اما مالك پاساژ مذكور به حكم صادر شده توجهي نكرد و سرانجام كار به شكايت وي در ديوان عدالت اداري كشيد تا ديروز خبر حكم نهايي ديوان منتشر شد؛ اگرچه مديران شهري به‌خاطر دفاع از حقوق شهروندي و گامي بزرگ در جهت جلوگيري از ساخت‌وسازهاي غيرمجاز، انتظار داشتند كه ديوان عدالت رأي مربوط به اين پاساژ را خيلي زودتر از اينها صادر كند.

 

به هرترتيب با گذشته 6ماه‌ونيم بررسي پرونده پاساژ علاءالدين در ديوان عدالت اداري، روز گذشته مديركل حوزه رياست اين نهاد خبر داد كه طبقه هفتم پاساژ علاءالدين به مساحت 2هزار و 73مترمربع بنا، بايد تخريب شود. اينطور كه علي اكبر بختياري به خبرگزاري ميزان گفت اين پرونده با شكايت شاكي از كميسيون ماده 100شهرداري در ديوان عدالت اداري تشكيل شد كه شعبه بدوي ديوان رأي صادر شده از شعبه تجديد نظر ماده100 را تأييد كرد.

 

وي با بيان اينكه پرونده پاساژ علاءالدين با اعتراض شاكي مجددا مورد تجديد نظر قرار گرفت، افزود: در اين مرحله به‌دليل اهميتي كه داشت و به دستور رئيس ديوان عدالت اداري از كارشناسان دعوت شد كه در اين خصوص نظر بدهند. شايد اين موضوعي را كه بختياري به آن اشاره كرد بتوان يكي از دلايل زمان‌بر شدن حكم نهايي ديوان عدالت اداري دانست.

 

ابوالفضل قناعتي، عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران هم كه چندي پيش از تأخير صدور حكم ديوان انتقاد كرده بود، گفت كه طي 6ماه‌ونيم گذشته 5گروه كارشناسي روي پرونده كار مي‌كردند. اما به هرحال نكته اصلي اين است كه ديوان عدالت اداري شكايت شاكي پرونده را رد كرده و بر اين اساس طبقه هفتم پاساژ علاءالدين بايد تخريب شود. طبقه منفي3 به مساحت 1063مترمربع هم بايد به انباري تغيير كاربري دهد و طبقه منفي 4 كه پاركينگ‌هاي آن تبديل به واحدهاي تجاري شده بود، بايد به حالت سابق برگردد. علاوه بر اين مديركل حوزه رياست ديوان عدالت اداري عنوان كرد كه كيوسك‌هاي تجاري بخش مشاعات و راهروها نيز بايد برابر حكم جمع‌آوري شوند زيرا موانعي در تردد به‌حساب مي‌آيند و از نظر ايمني مشكل دارند.

 

  • توافقات اوليه مجوز نيست

 

يكي از نكاتي كه بايد درنظر گرفت اين است كه مالك پاساژ علاءالدين چنانچه براي ساخت طبقه هفتم توافقاتي داشته و مجوزهايي گرفته است، اين توافقات نيز از ارزش قانوني برخوردار نيستند. اين مسئله را بختياري، مديركل حوزه رياست ديوان عدالت اداري تأييد كرده و گفت: «ممكن است مالك بگويد كه توافقاتي صورت گرفته و مجوزهايي براي اين اقدامات گرفته است ولي برابر حكم مرجع تجديد نظر ديوان، اين توافقات اوليه بوده و به‌صورت پروانه و مجوز براي ساخت تلقي نمي‌شود.» وي البته به اين نكته هم اشاره كرد كه اگر با اين توافقات ضرري متوجه مالك شده مي‌تواند به مراجع ذيصلاح مراجعه كند.

 

  • رأي صادره لازم‌الاجراست

 

به گفته قناعتي، عضو شوراي شهر تهران رأي كميسيون ماده100 با همه اجزايش تأييد و قطعي شده و از سوي شهرداري لازم‌الاجراست. وي بر همين اساس تأكيد كرد كه شهرداري بايد براساس وظيفه ذاتي هرچه زودتر اكيپي را براي تخريب كامل طبقه هفتم به اين پاساژ اعزام كند.

 

  • ماجراي علاءالدين از ديروز تا امروز

 

اگرچه موضوع ساخت‌وساز غيرمجاز پاساژ علاءالدين نيمه دوم سال گذشته بر سرزبان‌ها افتاد و نهايتا اواسط دي‌ماه پس از حكم كميسيون ماده 100، با اقدام شهرداري تهران براي تخريب طبقه هفتم همراه شد، اما شهردار تهران در جلسه 14دي سال93 شوراي شهر اعلام كرد كه از 15ماه پيش (از حدود آبان سال 92) شخصا موضوع را دنبال مي‌كرده است. محمدباقر قاليباف در آن جلسه، زمان‌بر شدن پيگيري پرونده علاءالدين را به‌نوعي مانع‌تراشي برخي دستگاه‌ها اعلام كرد.

 

البته وي تأكيد كرد كه مبارزه با فاسد حتي در مورد اين پرونده چه درون شهرداري و چه خارج از شهرداري به‌شدت پيگيري مي‌شود. در اين ميان اگر بخواهيم ماجراي علاءالدين را نيز به‌طور خلاصه بيان كنيم، بايد گفت كه تخلفات گسترده‌اي از نظر ايمني و ساخت‌وساز در اين پاساژ طي سال‌هاي گذشته اتفاق افتاده است. اين تخلفات به حدي رسيدند كه سرانجام طبق اعلام شهرداري با ورود كميسيون ماده100 همراه شد.

 

پس از اين كارشناسان شهرداري و كميسيون ماده100، عنوان كردند كه طبقه غيرمجاز ساخته شده، به‌حدي بار اضافي روي سازه ايجاد كرده كه هر آن احتمال بروز حادثه‌اي مهيب به‌خاطر آن وجود دارد. از طرف ديگر مشكلات سيستم‌هاي اعلام و اطفاي حريق، ايجاد موانع در راهروها و مشاعات و همچنين تغيير كاربري‌ انباري‌ها و پاركينگ‌ها نيز مطرح شد. به همين دليل كميسيون ماده100 در مرحله بدوي و تجديدنظر رأي به قلع طبقات 7 و منفي3 داد كه با شكايت مالك، ديوان عدالت اداري نيز وارد ماجرا شد.

 

البته ديوان شكايت مالك را رد كرد و آذر‌ماه سال93 حكم قلع طبقات پس از گذشت 20روز قطعي شد اما در مرحله اجرا با استنكاف مالك مواجه شد. پس از اين نيز حدود 19روز ديگر گذشت و چون مالك به قانون توجه نكرد، شهرداري رأي صادره را در پنجشنبه‌شب 11دي‌ماه 93 به‌اجرا درآورد. مالك كه هيچ‌گاه تصور نمي‌كرد اين اتفاق بيفتد، در اقدامي جالب اعلام كرد كه وي نيز شكايتش را بازهم پيگيري مي‌كند. اين در حالي بود كه‌ بسياري ازصاحبان و مستاجران واحدهاي تجاري طبقه هفتم پاساژ نيز از اقدامات مالك شاكي بودند. بنابراين براي بررسي ابعاد ديگر ماجرا ديوان عدالت اداري گروه‌هاي كارشناسي تشكيل داد كه نتيجه آن حالا پس از گذشت بيش از 6ماه، حكم نهايي قلع و تخريب است.

 

 

 



تاريخ : 21 / 5 / 1394برچسب:, | 9:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چند روز قبل مردي وارد اداره پليس شد و از مأموران براي بازگرداندن همسرش از كشور آلمان درخواست كمك كرد.

شاكي در توضيح ماجرا گفت: من استاد دانشگاه هستم. مدتي قبل از طريق شبكه اجتماعي اينستاگرام با دختري به نام پرستو كه همراه خانواده‌اش مقيم كشور آلمان بود، آشنا شدم. او گفت گاهي همراه خانواده‌اش به ايران سفر مي‌كند. ارتباط مجازي ما ادامه داشت تا اينكه به پرستو علاقه‌مند شدم و او را در سفري كه به ايران داشت، ملاقات كردم. در همان اولين قرار به او پيشنهاد ازدواج دادم كه آن را مشروط قبول كرد. او شرط گذاشت بدون اجازه من حق داشته باشد به سفر خارج از كشور برود و در دفترخانه اين شرط را ثبت كنم. من هم به خاطر علاقه‌اي كه به او پيدا كرده بودم، شرط را قبول كردم. چند روز بعد هم به صورت رسمي عقد كرديم و مشغول آماده كردن مقدمات عروسي شديم. چند روز قبل بعد از تعيين روز عروسي، كارت عروسي سفارش داديم و ميهمانان را به تالار دعوت كرديم.

مرد جوان ادامه داد: يك شب قبل از برگزاري جشن پرستو به خانه ما آمد و داشتيم درباره نحوه برگزاري مراسم هم حرف مي‌زديم كه مادرم وارد بحث شد و بين او و پرستو مشاجره‌اي روي داد. وقتي مشاجره بالا گرفت، پرستو به حال قهر خانه را ترك كرد. سعي كردم او را آرام كنم و به خانه برگردانم اما قانع نشد و به خانه پدرش رفت. صبح روز بعد در حالي كه ماشين را گل زده بودم به در خانه پرستو رفتم تا او را به آرايشگاه ببرم. وقتي زنگ خانه‌شان را زدم مادرش مقابل در خانه آمد و گفت پرستو چمدان‌هايش را بسته و راهي آلمان شده است. اول فكر كردم‌ شوخي مي‌كند اما بعد متوجه شدم كه ماجرا كاملاً جدي است و عروس دستم را در پوست گردو گذاشته و راهي سفر شده است.

خيلي زود خودم را به فرودگاه رساندم اما متوجه شدم كه پرستو به طرف آلمان پرواز كرده است. شاكي در پايان گفت: من پول زيادي ‌براي مراسم در تالار هزينه كردم اما همسرم با فرار به آلمان آبروي من و خانواده‌ام را برد. حالا از همسرم شكايت دارم و درخواست دارم پرستو از طريق مراجع قانوني به ايران برگردانده شود.

با طرح اين شكايت پرونده براي بررسي بيشتر به دستور قاضي حسين‌پور، بازپرس دادسراي جنايي پايتخت در اختيار مأموران پليس قرار گرفت.



تاريخ : 21 / 5 / 1394برچسب:, | 5:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 همزمان ورود محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به دمشق، فعالان و رسانه های دولتی اعلام کردند دست کم 16 نفر در گلوله باران شدید این شهر توسط شورشیان کشته شدند.

 قرار است ظریف احتمالا درباره پیشنهاد طرح صلح چهار ماده ای که ایران می خواهد به منظور پایان دادن به جنگ داخلی سوریه به سازمان ملل ارائه دهد، بحث کند ولی فقط گفتگو درباره این طرح، که براساس گزارش ها شامل برقراری آتش بس و تشکیل یک «دولت وحدت ملی» است، احتمالا درگیری هایی را که از ماه مارس سال 2011 به کشته شدن بیش از 250 هزار نفر منجر شده است، متوقف نخواهد کرد.

«دیده بان حقوق بشر سوریه» که گروهی مستقر در انگلیس است، اعلام کرد گلوله باران دمشق توسط شورشیان در ساعات شلوغی صبح امروز آغاز شد به طوری که بیش از 50 گلوله به پایتخت سوریه اصابت کرد.

این گروه افزود گلوله باران به کشته شدن یک زن و زخمی شدن دست کم 20 نفر منجر شد.

تلویزیون دولتی سوریه به نقل از وزارت کشور اعلام کرد گلوله باران به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن 58 تن منتهی شد.

براساس این گزارش، تروریست ها مسئول گلوله باران هستند.

مدت کوتاهی پس از آن، هواپیماهای جنگنده دولت به چندین منطقه حومه پایتخت سوریه که تحت کنترل شورشیان است، حمله کردند.

گروه موسوم به «کمیته های هماهنگی محلی» اعلام کرد این حملات هوایی به کشته شدن 15 تن و زخمی شدن دهها تن دیگر منجر شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد این حملات هوایی به کشته شدن 27 تن و زخمی شدن بیش از 120 تن منتهی شد.

آمار متناقض تلفات در هرج و مرج پس از حملات در سوریه، شایع است.

این حملات در بحبوحه تلاش های دیپلماتیک تازه ایران برای پایان دادن به جنگ سوریه روی داده است.

در بیروت، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله به منظور بحث درباره بحران های منطقه ای از جمله جنگ داخلی سوریه، با ظریف دیدار کرد.

شبکه تلویزیونی «المنار» حزب الله اعلام کرد نصرالله و ظریف درباره تلاش ها «برای پیدا کردن راه حل هایی در بیش از یک کشور» گفتگو کردند.

 

 



تاريخ : 21 / 5 / 1394برچسب:, | 3:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان از شهادت جمعی از بسیجیان شهرستان کامیاران در درگیری با عوامل ضد انقلاب در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابراهیم حسینی روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان در سنندج بدون اشاره به تعداد شهدا و یا ارایه جزئیات بیشتر از این عملیات، افزود: پژاک با این اقدام کور، انتقام از دست دادن مقر اصلی خود در مرز را از نیروهای بسیجی گرفت.

وی با بیان اینکه گروهک پژاک اخیرا مقری در شمال غرب کشور داشت و بارها به آنان هشدار داده شد که مقر را در نواری مرزی جمهوری اسلامی ایران تخلیه کنند گفت: اما پژاک به این هشدار توجهی نکرد و امتناع ورزید.

او گفت: در عملیاتی موفقیت آمیز این مقر به تصرف نیروهای خودی درآمد و این عملیات و تصرف مقر برای گروهک پژاک کار سختی بود و ما می دانستیم که در عملیاتی تاکتیکی انتقام این اقدام ما را می گیرند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه پژاک با از دست دادن مقر خود در شمال غرب کشور و متضرر شدن از این ناحیه به دنبال انتقام بود گفت: شامگاه سه شنبه درگیری سختی در منطقه کامیاران میان نیروهای پژاک و بسیجیان روی داد و تعدادی از همرزمان ما شهید شدند.



تاريخ : 21 / 5 / 1394برچسب:, | 8:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در یک حادثه باورنکردنی و غم انگیز پره های هلی کوپتر نخست وزیر پرو سر یک دختر جوان را قطع کرد.

پدرو کاتریانو نخست وزیر پرو با هلی کوپتر به سواحل رودخانه ای در نزدیکی شهر کوچک تومبس در این کشور عزیمت کرد.

هلی کوپتر نخست وزیر، سر دختر را قطع کرد!

هنگامی که هلی کوپتر روی زمین نشسته بود دوسلیندا فیئخو زاپاتا دختر جوان 20 ساله می خواست به نخست وزیر نزدیک شود تا نامه ای را به او بدهد که در آن درخواست آزادی برادرش را کرده بود.

دوسلیندا فیئخو زاپاتا به اندازه عجله داشت تا به نخست وزیر برسد که متوجه نشد پره های دم هلی کوپتر که پدرو کاتریانو از آن خارج شده هنوز در حال چرخش است.

هلی کوپتر نخست وزیر، سر دختر را قطع کرد!

زمانی که او قصد عبور از پشت هلی کوپتر را داشت پرههای هلی کوپتر در برابر دوربین های تلویزیونی سر دختر جوان را قطع کردند.

در پی این حادثه، ارتش پرو در بیانیه ای قول داد که از هرگونه حمایتی از خانواده قربانی دریغ نخواهد کرد.

 



تاريخ : 19 / 5 / 1394برچسب:, | 4:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: باید از جوانان محافظت و پشتیبانی کنیم تا استعدادهای بالقوه آنان به فعل درآید زیرا افتخارات امروز کشور به برکت جوانان مومن و متعهد است.

 

افتخارات امروز کشور به برکت جوانان مومن و متعهد استبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در اتاق فکر ابتکارات راهبردی این سازمان که در مرکز آموزش شهید اسدی دژبان ارتش برگزار شد با اشاره به اینکه باید از جوانان محافظت و پشتیبانی کنیم تا استعدادهای بالقوه آنان به فعل درآید، گفت: افتخارات امروز کشور به برکت جوانان مومن و متعهد است.

 

 

آل هاشم در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام سید علی فقیه، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، امیر سرتیپ دوم رمضان زاده فرمانده دژبان کل آجا و نیز جمعی از معاونین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، خدمت مقدس سربازی را فرصتی برای خودسازی و مسؤلیت پذیری جوانان دانست و افزود: سربازانی که به خدمت مقدس سربازی می‌آیند و ترخیص می‌شوند باید افرادی خوشبین به نظام باشند و این خوشبینی بستگی به عملکرد ما دارد. در میان این افراد نیز آدم‌های تحصیل کرده و علاقه‌مند به کشور و نظام هستند که باید از آنها پشتیبانی کنیم

 

 

وی در ادامه با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در مورد حفظ جوانان گفت: باید از جوانان محافظت و پشتیبانی نماییم تا استعدادهای بالقوه آنان به فعل در آید چرا که اگر امروز به افتخارات کشورمان در عرصه‌های گوناگون می‌بالیم به برکت همین جوانان است. البته در ارتش، فرماندهان و مسئولان توجه ویژه‌ای به جوانان دارند و در راستای تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی آنها قدم های خوبی برداشته شده است

 

 

شایان ذکر است در آغاز این جلسه، امیر سرتیپ دوم رمضان زاده و حجت‌الاسلام سلیمانی‌تبار، فرمانده و رئیس عقیدتی سیاسی دژبان ارتش طی گزارشی به تشریح گوشه‌ای از اقدامات فرهنگی، تبلیغی، آموزشی، خدماتی و رفاهی ارائه شده در این مرکز پرداختند. 

 



تاريخ : 19 / 5 / 1394برچسب:, | 9:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

بعد از موافقت فدراسیون جانبازان و معلولان مبنی بر حضور زهرا نعمتی در تمرین و رقابت با افراد سالم، صحبت‌هایی مبنی بر عدم حضور نعمتی در تیم ملی جانبازان و معلولین به گوش می‌رسد؟

به گزارش مشرق، ماجرا مربوط به هدف‌های بزرگ نابغه تیراندازی باکمان کشورمان است. کمانداری که توانمندی‌هایش را در مسابقات پارالمپیک 2012 به همگان ثابت کرد و بهترین ورزشکار سال گذشته لقب گرفت و در سازمان ملل نیز سخنرانی‌هایی انجام داد.

وی در بازی های پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی بار دیگر مورد توجه قرار گرفت و رکورد مسابقات جهانی و پارالمپیک و افراد توانمند تیراندازی باکمان ایران را نیز ارتقاء داد. وی که به اهدافش رسیده بود این بار تلاش کرد که این بار توانایی‌اش را به افراد توانمند ثابت کند.

برای همین به اردوی تیم ملی تیراندازی باکمان افراد توانمند دعوت شد و تمریناتش را آغاز کرد. درست از همین زمان ورق برگشت و انتقادهای زیادی مطرح شد. سرمربی تیم ملی تغییر کرد و یک مربی اوکراینی جای حجت الله واعظی را گرفت.

کهتری رئیس انجمن تیراندازی باکمان مصاحبه هایی انجام داد و اعلام کرد؛ زهرا نعمتی نمی تواند در مسابقات المپیک و پارالمپیک موفق باشد. این مسابقات فاصله کمی دارد و خستگی ناشی از مسابقات روی عملکردش اثر بدی می‌گذارد. وی حتی موفقیت نعمتی را در مسابقات کسب سهمیه دشوار تلقی کرد تا شوک جدیدی به تیم ملی وارد کند.

درعین حال مصاحبه‌ای از زهرا نعمتی بعد از مسابقات کسب سهمیه المپیک دانمارک منتشر شد که کمی مشکوک به نظر می رسد. در این مصاحبه زهرا نعمتی از مربی اوکراینی و شرایط تیم ملی تیراندازی باکمان جانبازان و معلولین ابراز نارضایتی کرده است.

به هر روی امکان صحبت کردن با نعمتی درخصوص صحت موارد مطرح شده و برنامه اش برای مسابقات آتی امکان پذیر نبود، چراکه وی در اردوی لهستان است و برای مرحله سوم رقابت‌های جام جهانی آماده می شود. از این رو با رهام شهابی پور، همسرش صحبت کردیم که وی از این مصاحبه و صحبت‌های کهتری تعجب کرد.

مواردی نیز در مکاتبات زهرا نعمتی با رئیس انجمن تیراندازی باکمان و خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین و رئیس کمیته ملی پارالمپیک وجود دارد که دلیل بر موافقت فدراسیون جانبازان و معلولین با رقابت وی در میان افراد سالم دارد.

حال سوال اینجاست که بعد از این موافقت، حرف‌هایی مبنی بر نبودن نعمتی در تیم ملی جانبازان و معلولین به گوش می‌رسد؟ مگر چند بازیکن نابغه در این تیم و پارالمپیک وجود دارد؟ چرا از فردی که می خواهد با عملکردش اعلام کند، معلولیت، محدودیت نیست، حمایتی نمی شود و مرتب صحبت هایی مبنی بر "نشدن" به گوش می‌رسد؟

مگر موفقیت نعمتی در المپیک ریو چه ضرر و آسیبی به سایر ورزشکاران می‌رساند؟ اگر چنین ورزشکاری از پارالمپیک حذف شود، چند ورزشکار نابغه دیگر داریم که بتواند به راحتی به هدف زده و در بدترین حالت بهترین عملکرد را داشته باشد؟ مشکل اصلی کجاست؟ مسئولان فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک چه پاسخی به هواداران و مسئولانی که به نعمتی جایزه بهترین ورزشکار سال را داده و وی را به سازمان ملل دعوت کردند، می‌دهند؟ این سوالات تنها بخشی از مواردی است که خلاصه به آن پرداختیم، چراکه غیبت نعمتی در مسابقات پارالمپیک شوک بزرگی را به کاروان ایران وارد خواهد کرد.

 



تاريخ : 19 / 5 / 1394برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مدیرعامل نگین خودرو در مورد قیمت این خودرو نیز گفت: برای این خودرو در حال حاضر سه تیپ آپشن در نظر گرفته شده که قیمت آنها در مدل پایه حدود 67 میلیون تومان و در مدل‌های فول به حدود 75 میلیون تومان می‌رسد.

رونمایی نسل جدید ال‌90نمایندگی رسمی رنو در ایران، شنبه شب گذشته از خودرو رنو سیمبول رونمایی کرد تا فروش این خودرو فرانسوی را رسما در ایران آغاز کند.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این مراسم جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو با اشاره به‌خصوصیات فنی رنو سیمبول گفت: این خودرو از موتوری با حجم 1600 سی‌سی و قدرتی برابر با 105 اسب بخار، برخوردار است و با بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم در بازار ایران جای یک خودرو سدان اروپایی با قیمت مناسب خالی است و از این رو شرکت نگین‌خودرو تصمیم گرفت به‌عنوان نماینده رنو فرانسه در ایران، واردات رنو سیمبول را انجام دهد.

وی گفت: یکی از دلایلی که محصولات رنو با قیمت‌های پایینی در بازار ایران می‌تواند عرضه شود این است که شرکت نگین خودرو هزینه‌های ناشی از تحریم را متحمل نبوده و مبنای محاسبه قیمت آن کاهش ارزش یورو در مقایسه با دلار مد نظر قرار می‌گیرد.

او افزود: در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس رنو سیمبول به‌دلیل قیمت مناسب و امکانات بالایی که دارد، پرفروش بوده و از این نظر با خودروهایی مانند تویوتا یاریس صندوق‌دار و هوندا سیتی قابل قیاس است.

مدیرعامل نگین خودرو در مورد قیمت این خودرو نیز گفت: برای این خودرو در حال حاضر سه تیپ آپشن در نظر گرفته شده که قیمت آنها در مدل پایه حدود 67 میلیون تومان و در مدل‌های فول به حدود 75 میلیون تومان می‌رسد.

البته تلاش داریم این خودرو را به قیمت پایین‌تری برسانیم و در بازار ایران عرضه کنیم. مدیرعامل نگین‌خودرو درخصوص چشم‌انداز بازار خودرو در ایران گفت: پیش‌بینی‌ام این است که قیمت خودرو بیش از این نمی‌تواند کاهش بیابد؛ زیرا طبیعتا به تولید ملی آسیب وارد می‌کند.

حسینی در ادامه افزود: بازار خودرو ایران یک سدان اروپایی را کم داشت که فکر می‌کنم رنو سیمبول اصلا قابل مقایسه‌ با خودروهای چینی در بازار نیست، اما پیش‌بینی می‌کنم به‌عنوان یک رقیب برای خودروهای چینی مطرح باشد.

به گفته حسینی، همچنین مصرف‌کننده‌ای که بخواهد 68 میلیون تومان بدهد، به جای خودروی چینی، مطمئنا محصول فرانسوی را انتخاب می‌کند. او افزود: رنو سیمبول نسل جدید ال‌90 است و بسیار خودرو توسعه‌یافته‌ای است.

حسینی در ادامه به محصول دیگر این شرکت که در آستانه ورود به ایران است، اشاره کرد و گفت: محصول بعدی که شرکت نگین‌خودرو قصد دارد وارد کند، خودروی قاجار است؛ این خودرو را در بازار اروپا دو ماه است که مشتریان ثبت‌نام می‌کنند.

به گفته وی، به جرات می‌توان گفت خودرو قاجار بیانگر این است که رنو طراحی‌های خود را عوض کرده و تحولی بزرگ در طراحی محصولاتش ایجاد کرده است.

 

 



تاريخ : 18 / 5 / 1394برچسب:, | 12:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

با اجرای طرح «رها» در بانک مسکن، امکان فروش آپارتمان‌های وام دار در سال‌های پایانی دوره بازپرداخت، فراهم شد.

 

طرح «رها»، عنوان یک خدمت جدید در بانک مسکن است که در قالب آن، مالکان آپارتمان‌های مسکونی در رهن بانک، بعد از طی زمان معین از پروسه بازپرداخت وام مربوطه، می‌توانند در ازای سپرده‌گذاری معادل ١١٠ درصد مبلغ اقساط باقی مانده، واحد مسکونی خود را از رهن بانک مسکن خارج کنند.

جزئیات این طرح حاکی است: مالکان آپارتمان‌های وام‌دار (واحدهایی که به واسطه دریافت وام خرید یا وام جعاله، در رهن بانک مسکن هستند) به کمک این خدمت جدید، قادر می‌شوند طی پنج سال آخر دوره بازپرداخت تسهیلات، بدون آنکه وام خود را تسویه کنند، واحد را فک رهن کرده و از مزایای این آزادسازی استفاده کنند.

مسعود ایزدی مدیر روابط عمومی بانک مسکن در این باره اعلام کرد: «رها» دارای این مزیت برای وام گیرنده‌ها است که مالکان آپارتمان‌های رهنی قادر می‌شوند آپارتمان خود را در عین باقی ماندن بخشی از اقساط وام آن، فک رهن کرده و آن را بفروشند

ایزدی تاکید کرد: در این طرح افرادی که معادل ١١٠ درصد اقساط باقی مانده وام خود ، حساب در بانک مسکن افتتاح می‌کنند، از سود ٢٠ درصدی سالانه بهره مند می‌شوند بنابراین با سود دریافتی، می‌توانند بخشی از اقساط باقی مانده وام خود را پرداخت کنند.

مدیر روابط عمومی بانک مسکن افزود: در حالت طبیعی و بدون استفاده از طرح «رها»، یک مالک آپارتمان وام‌دار، چنانچه بخواهد به هر دلیل ملک خود را فک رهن کند، باید کل اقساط باقی مانده را یکجا تسویه کند که این کار از توان اکثر وام گیرنده‌ها خارج است اما با «رها»، افراد می‌توانند در عین آزادسازی ملک خود از رهن بانک مسکن، کماکان اقساط باقی مانده وام را به صورت تدریجی و ماهانه پرداخت کنند.

برای این منظور، سپرده ١١٠ درصدی، صرفا نقش ضمانت بازپرداخت باقی مانده تسهیلات را دارد که جانشین رهن ملک می‌شود.

برای استفاده از طرح «رها» باید حداکثر ٦٠ قسط ماهانه باقی مانده باشد ولیکن در حال حاضر بانک مسکن به منظور رضایت مشتریان و خدمات رسانی مطلوب به آنها، این خدمت را بدون محدودیت به مشتریان خود ارایه می‌کند.
 
 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به عدم افزایش شهریه ثابت دانشجویان موجود در سال ۹۴ گفت: تا مهر ۹۵ هیچ گونه افزایشی در شهریه ثابت دانشجویان فعلی دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

 

به گزارش ایسنا، دکتر حميد میرزاده در کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: می‌توان این ادعا را مطرح کرد که شهریه یکسال تحصیلی دانشگاه آزاداسلامی حتی از شهریه مدارس غیرانتفاعی نیز کمتر است.

 

وی در ادامه گفت: درآمد ناشی از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی صرف امور تحقیقاتی و پژوهشی نظیر اجرای طرح شفا (شرکت فناوری آزاد)، ساها (سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد)، پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام و ... شده است.

 

دکتر میرزاده با بیان اینکه بیش از 110 هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند، گفت: بیش از 74 درصد از خانواده شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند که این موضوع باعث افتخار دانشگاه است.

 

در جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه‌ آزاد اسلامی مصوب شد كه مجتمع بین‌المللی واحد تبریز، تحت نظر واحد تبریز به جذب دانشجوی خارجی بپردازد.

 

همچنین نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریمان به مناسبت بزرگداشت شهید مطهری به واحد مطهری و واحد تفرش به نام پروفسور حسابی تغییر کرد.

 

از دیگر مصوبات این جلسه تشکیل شورای عالی آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی زیر نظر رییس هیات امنا و بررسی و تصویب ساختار تشکیلاتی و آیین‌نامه داخلی این شورا بود.

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبرماخامنه ای تحت حمایت علی/ رهبر فرزانه ما ای علی روزگار/وارث خونهای پاک وازخمینی یادگار/ یا علی جان مقتدای من تویی/رهبرمن،مرجع من،پیشوای من تویی/

نماهنگ یاران خورشید کاری از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و تدوین علیرضامرادعلی بیگی و علی اصغرسلطانی به همراه سخنرانی سیدالاسرای ایران آزاده خلبان شهیدحسین لشکری از این بخش قابل مشاهده است.

 

لیک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید

 



تاريخ : 5 / 5 / 1394برچسب:, | 12:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

قهوه، چای و نوشیدنی‌های گازدار اسید معده را افزایش می‌دهند و باعث بازگشت اسید از معده به مری هم می‌شوند.

دارچین و نعناع دوای درد معدهپزشک و محقق طب سنتی گفت: مصرف دارچین و نعناع برای درد معده موثر است.

مریم نواب‌زاده، گفت: دارچین برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است.

وی افزود: افرادی که در طول هفته زیاد درد معده را تجربه را می‌کنند، با خوردن غذاهای چرب و شور دردشان بیشتر می‌شود و خوراکی‌هایی مانند مایونز و کلم از جمله این موادغذایی هستند.

این پزشک و محقق طب سنتی اظهار کرد: افرادی که دچار سوءهاضمه و درد معده می‌شوند، بهتر است مصرف قهوه، گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌شده و نوشابه‌های گازدار را کمتر کنند.

نواب‌زاده ادامه داد: قهوه، چای و نوشیدنی‌های گازدار اسید معده را افزایش می‌دهند و باعث بازگشت اسید از معده به مری هم می‌شوند.

وی تصریح کرد: این افراد بهتر است به‌ جای خوردن گوشت قرمز، مصرف مرغ و ماهی را در برنامه خود جای دهند و خوردن فیبر نیز از نفخ و دردهای معده می‌کاهد.

پزشک و محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: مصرف نعناع و زنجبیل به تسکین درد معده کمک می‌کند، همچنین جویدن دانه رازیانه نیز موثر است.