تاريخ : 13 / 11 / 1390برچسب:, | 11:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: اسامی 11 زائر ایرانی که روز گذشته در سوریه گروگان گرفته شده‌اند، اعلام شد.

روز گذشته 11 نفر از زائران یک کاروان ایرانی که عازم زینبیه دمشق بودند، پس از خروج از شهر حلب توسط گروهی از معارضان سوری به گروگان گرفته شدند.

اسامی این 11 زائر به این شرح است:

1.غلامحسین درویشی

2.محمدسرهنگ فلاح

3.صحبت الله حسین پور

4.شاه مراد نجفی

5.علی محمودی

6.حسن بازگیر

7.شاه قلی کردعلی وند

8.علی عباس رزانی

9.درویش علی فتحی پور

10.چراغ علی عالی پور

11.نورالدین بهاروند
 



تاريخ : 13 / 11 / 1390برچسب:, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایسنا: هيات مركزي نظارت بر انتخابات سومين ميان‌دوره‌اي چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري اطلاعيه‌اي صادر كرد.

به گزارش ايسنا، در اين اطلاعيه آمده است:

«به اطلاع آن عده از داوطلبان نمايندگي سومين ميان‌دوره‌اي چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري كه توسط شوراي نگهبان احراز صلاحيت نشده‌اند، مي‌رساند كه اين افراد بر اساس تبصره 2 ماده 16 آيين‌نامه اجرايي قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبري مي‌توانند حداكثر ظرف مدت سه روز از تاريخ ابلاغ در وقت اداري به نشاني دفاتر نظارت و بازرسي شوراي نگهبان در استان‌ها و يا در تهران به نشاني خيابان امام خميني (ره)، روبه‌روي دانشگاه افسري امام علي (ع)، خيابان فلسطين، شوراي نگهبان مراجعه و پس از دريافت فرم، شكايت خود را تنظيم و پس از تحويل، رسيد دريافت كنند.»



تاريخ : 13 / 11 / 1390برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 



عقاب نیوز:

قوه قضائیه بشدت و قاطعیت با اتهامات اخلالگران اقتصادی رسیدگی می کند
 
وی به وضعیت اقتصادی چند هفته اخیر در بازار ارز و سکه اشاره کرد و با تاکید بر این‌که این مسئله در دو بعد اجرایی و قضایی قابل مدیریت و رسیدگی است، افزود: بخش عمده تنظیم بازار اقتصادی بر عهده قوه اجرایی کشور و ستادهای ویژه و سازمان‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعزیرات است، با این حال قوه قضائیه نیز بشدت و قاطعیت به اتهامات اخلالگران اقتصادی که به دستگاه قضایی معرفی شوند رسیدگی و برخورد قضایی مناسب خواهد کرد و به لحاظ اهمیت موضوع حتی از صدور مجازات اعدام نیز دریغ نخواهد کرد و اخلالگران اقتصادی باید بدانند که مبارزه با آنها نیز همچون مبارزه با قاچاقچیان، اشرار و مجرمان مواد مخدر در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است که نمونه بارز آن در فساد مالی اخیر و برخورد قاطعی است که با آنان شده و خواهد شد.
 
رئیس قوه قضائیه البته بخشی از مسائل و مشکلات پیش‌ آمده در بازار ارز و سکه را به دلیل توطئه و اخلالگری گروه‌های وابسته به دشمنان نظام دانست و گفت: در پشت صحنه‌ این جریان دشمنان نظام از طریق برخی افراد و گروه‌های متصل و وابسته به بیگانگان قرار دارند که با ایجاد سایت‌های مختلف در مورد سکه و ارز نرخ‌سازی می‌کردند تا بازار را ملتهب کنند.
 
آملی لاریجانی تصریح کرد: از مسئولان محترم اجرایی می‌خواهیم با تدبیر مناسب و تلاش بیشتر اجازه سوءاستفاده بیگانگان از وضعیت اقتصادی کشور را ندهند.
 
نظام تلاش عده‌ای اندک برای ایجاد تلاطم در وضعیت اقتصادی کشور را تحمل نمی کند
 
وی " تلاش عده‌ای اندک برای ایجاد تلاطم در وضعیت اقتصادی کشور " را برای نظام قابل تحمل ندانست و با اشاره به این‌که برخی از نابسامانی‌های اقتصادی نیز از بی‌تدبیری‌ها ناشی می‌شود، افزود: همه ارکان نظام در کنترل وضعیت اقتصادی کشور تلاش خواهند کرد و قوه قضائیه نیز در این مورد کوتاه نخواهد آمد و اجازه نمی‌دهد که عده‌ای اندک با سرنوشت هفتاد میلیون انسان بازی کنند؛ از مسئولان محترم اجرایی و نمایندگان مجلس می‌خواهیم که با تدابیر مناسب اجازه هیچ‌ حرکت مذبوحانه‌ای را به دشمنان ندهند.
 
پس از سخنان رئیس قوه قضائیه بحث و بررسی درباره عملکرد شوراهای حل اختلاف در دستور کار مسئولان عالی قضایی قرار گرفت و گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره ارزیابی عملکرد این شوراها ارائه شد.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 2:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

روز هشتم ربيع الاول مصادف است با روز شهادت امام حسن عسكري(ع) و آغاز امامت حضرت مهدي(عج). مي‌توان گفت زندگي و شخصيت امام حسن عسكري (ع) همچون معصومين ديگر، بدليل بي‌توجهي بسياري از پيروانشان هنوز هم آنچنان كه بايد و شايد در ميان عامه مردم شناخته شده نيست و شايد بتوان اين نكته را در مورد شناخت امام زمان‌(عج) نيز گفت؛ اميدواريم كه با شناخت صحيح حضرت ولي عصر (عج)، راه مطلوب و مورد نظر ايشان و ديگر معصومين (ع) را بپيماييم.

به گزارش ايسنا، امام حسن عسكري(ع) با توجه به خفقان جامعه و ظلم حاكمان زمانه‌شان بيشتر عمرشريف خود را در زندان بسر بردند اما اين امر موجب نشد كه از كوشش‌هايي علمي و انقلابي فرهنگي مانند تشكيل حوزه علميه، انجام تاليفات، ايجاد شبكه ارتباطي با شيعيان توسط پيك‌ها و نامه‌ها و تعيين نمايندگان و تلاش‌هاي آنها و ارتباط با آنها دست بردارند.

در اين نوشتار ضمن اشاره كوتاهي به زندگينامه آن بزرگوار، به بخش‌هايي از فعاليت‌هاي آن حضرت پرداخته مي‌شود:

نام: حسن (ع).

لقب معروف: عسكري (ع). ابن‌الرضا (ع) و سراج.

كنيه: ابومحمد (ع).

پدر و مادر: امام هادي (ع)، سليل (ع) (سوسن، حًدْيث).

وقت و محل تولد: روز جمعه هشتم ربيع‌الثاني يا ۲۴ ربيع‌الاول سال ۲۳۲ هجري قمري در مدينه.

وقت و محل شهادت: هشتم ربيع‌الاول سال ۲۶۰ ه.ق به دسيسه معتمد (چهاردهمين خليفه عباسي) در شهر سامرا و در سن ۲۸ يا ۲۹ سالگي به شهادت رسيدند.

مرقد: در شهر سامرا واقع در عراق.

دوران زندگي ايشان را در دو بخش مي‌توان ذكر كرد:

۱ـ قبل از امامت (۲۲ سال) از سال ۲۳۲ تا ۲۵۴ ه.ق.

۲ـ دوران امامت (۶ سال) از سال ۲۵۴ تا ۲۶۰ ه.ق.

حاكمان عصر امامت ايشان عبارتند از:

۱ـ مهتدي، چهاردهمين خليفه عباسي (از سال ۲۵۵ تا ۲۵۶)

۲ـ معتمد، پانزدهمين خليفه عباسي (از سال ۲۵۶ تا ۲۶۰)

چرا امام حسن عسكري (ع) همواره در زندان بودند؟

شايد بتوان گفت كه هيچ يك از امامان (ع) همانند امام حسن عسكري (ع) در خفقان خلفاي عصر و در زندان‌ها نبوده اند، تا آنجا كه حتي در زندان، جاسوسي را بر ايشان گماشته بودند تا گفتار و رفتارشان را گزارش دهد.

اين همه خفقان براي چه بود؟

پاسخ: حكام بني‌عباس از چند جهت در مورد امام حسن عسكري (ع) ترس و نگراني داشتند و حساس بودند:

۱ـ جمعيت شيعيان در آن عصر، به ويژه در عراق، بسيار بود.بنابراين خلفا ترس آن داشتند كه آنها قدرت را به دست گيرند و با زعامت و رهبري امام حسن عسكري (ع) تاج و تخت عباسيان را واژگون كنند.

۲ـ از سوي ديگر بايد به اين مساله مهم نيز توجه داشت كه شيعيان توجه خاصي به امام حسن عسكري (ع) داشتند و اموال بسياري به محضرشان مي‌رسانند، تا آنجا كه به عنوان مثال، آن حضرت يكبار صدهزار دينار (يعني صد هزار مثقال طلا) به يكي از دوستان و نمايندگان مورد اطمينانش به نام «علي بن جعفر هماني» دادند تا بين مستمندان و شيعيان در مراسم حج، تقسيم كند، بار ديگر صد هزار دينار براي او فرستادند و بار سوم سي هزار دينار براي او حواله كردند.

۳ـ تلاش‌هاي سياسي، نامه‌ها و پيك‌ها، فعاليت شاگردان و نمايندگان، حوزه علميه طاغوت برانداز، گفتار سازنده و حركت‌بخش امام حسن عسكري(ع و ... همه و همه نشان مي‌داد كه ايشان نه تنها هرگز تسليم دستگاه بني‌عباس نيستند، بلكه زمينه‌سازي فرهنگي و سياسي عميق و گسترده‌اي بر ضد آن دستگاه مي‌كنند.

۴ـ طبق روايات متعدد و متواتر، همه مسلمانان مي‌دانستند كه سرانجام قائم آل محمد حضرت مهدي (عج) ظهور مي‌كند و واژگوني تاج و تخت شاهان و سلاطين جور در سراسر جهان به دست ايشان است، از طرفي دريافته بودند كه اين مصلح جهاني از نسل امام حسن عسكري (ع) است، بنا بر اين در مورد آن حضرت بسيار حساس بودند و احساس خطر مي‌كردند و بر همين اساس حضرت مهدي (عج) از هنگام ولادت (در سال ۲۵۵) حتي در عصر پدر (تا سال ۲۶۰) يعني پنج سال جز براي ياران بسيار مخصوص، مخفي بودند.

تلاش‌هاي هفت‌گانه امام حسن عسكري (ع)

كوتاه سخن آنكه از بررسي تلاش‌هاي آن امام (ع) و يارانشان فهميده مي‌شود كه آن بزرگمرد علم، كمال و سياست در هفت مورد، تلاش عميق و چشمگيري داشته‌اند كه آنها عبارتند از:

۱ـ تشكيل حوزه علميه و كوشش‌هاي علمي و انقلاب فرهنگي.

۲ـ ايجاد شبكه ارتباطي با شيعيان توسط پيك‌ها و نامه‌ها و تعيين نمايندگان و تلاش‌هاي آنها و ارتباط با آنها.

۳ـ تلاش‌هاي سري و محرمانه سياسي.

۴ـ پشتيباني مالي شيعيان از امام حسن عسكري (ع) و حمايت مالي آن حضرت از مستضعفان براي حفظ كيان تشيع.

۵ـ تقويت و توجيه سياسي رجال و عناصر مهم شيعه و روحيه دادن به آنها و سفارش آنها به مقاومت و استقامت در برابر ستمگران.

۶ـ آماده‌سازي شيعيان براي دوران غيبت.

امام حسن عسكري (ع) در راستاي اين اصول تا سر حد شهادت ايستادگي كردند و تحت شديدترين شكنجه‌ها و خفقان‌ها در زندان‌ها، خانه و بيرون خانه، رسالت خود را به جهانيان ابلاغ فرمودند و سرانجام با نيرنگ معتمد عباسي مسموم شده و به شهادت رسيدند.

حوزه علميه و دانشگاه امام حسن عسكري (ع)

يكي از مهم‌ترين كارهاي امام حسن عسكري (ع) مانند پدر و اجداد پاكشان، تربيت شاگرد و حفظ فقه تشيع و انديشه ناب اسلام در برابر دشمنان و مخالفان بود.

ايشان در اين راستا با اينكه در شرايط سخت سياسي به سر مي‌بردند و مدت امامتشان شش سال و مدت عمرشان ۲۸ سال بيشتر نبود، تا آخرين حد امكان با گردآوري شاگردان پدر و اجدادشان و تربيت شاگردهاي جديد و مطرح كردن بحث‌ها و مناظرات شفاهي و كتبي به تشكيل مجمع علمي عمق و وسيع پرداختند و خط فكري تشيع را از گزند حوادث و برخوردها حفظ نمودند و با پاسخ به شبهه‌ها و سوالات گوناگون از حريم دانشگاه جدشان، امام جعفر صادق (ع) محافظت كردند.

تاليفات امام حسن عسكري (ع)

امام حسن عسكري (ع) در كنار كارهاي علمي، مجموعه‌هايي از تفسير، روايات، معارف اسلامي و عقايد را تاليف كردند. بعضي از اين مجموعه‌ها به صورت نامه‌هايي طولاني بود كه براي اشخاص مي‌فرستادند، به علاوه روايات بسيار در ابواب فقه و ساير علوم اسلامي توسط افراد مختلف، از آن حضرت نقل شده است.

علامه سيدمحسن امين پنج مجموعه را تحت عنوان تاليفات امام حسن عسكري (ع) ذكر كرده كه عبارتند از:

۱ـ تفسير معروف قرآن، منسوب به امام حسن عسكري (ع).

۲ـ نامه آن حضرت به اسحاق بن اسماعيل نيشابوري، مذكور در كتاب تحف‌العقول.

۳ـ مواعظ قصار، مذكور در كتاب تحف‌العقول.

۴ـ رساله المنقبه، مشتمل بر اكثر احكام حلال و حرام (اين رساله در كتاب مناقب، ج ۴، ص ۴۲۴ با نام "المقنعه" ذكر شده است).

۵ـ مكاتبات الرجال (كتاب اعيان الشيعه، ج ۲، ص ۴۱).

منبع:

سيره چهارده معصوم (ع)، محمد محمدي اشتهاردي، چ بهار ۱۳۸۱، نشر مطهر.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

در کلیپ تبلیغاتی کوتاهی که از سوی شرکت سامسونگ و یک شرکت تبلیغاتی اسرائیلی ساخته شده و از شبکه تلویزیون کابلی "هات" رژیم صهیونیستی پخش شده است، شرکت سامسونگ با خوش‌خدمتی قابل توجهی به این رژیم، به کشور و مردم ایران و به خصوص زنان ایرانی توهین‌های خاصی کرده است.

به گزارش سایت اوباما، در این تیزر تبلیغاتی که درست چند روز بعد از ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی پخش شده، شرکت سامسونگ که محصولات آن به طور وسیع در ایران به فروش می‌رسد، به نوعی موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را به سخره گرفته و آن را به مثابه آب خوردن برای جاسوسان رژیم صهیونیستی دانسته است.

داستان این کلیپ که با همکاری مشترک یک شرکت بازرگانی اسرائیلی و شرکت سامسونگ کره جنوبی ساخته شده، به 4 بازیگر اسرائیلی مربوط می‌شود که شوهای خاصی برگزار می‌کنند و شنیده‌اند که حتی در ایران نیز طرفدار دارند. به همین منظور، برای دیدار با طرفداران خود در ایران، به اصفهان سفر می‌کنند.



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تنظیم بودجه 91 با دلار 1150 تومان و نفت بشکه ای 85 دلار خبر داد.

محمد دهقان در گفتگو با مهر، اظهار داشت: در زمان ارائه بودجه 91 به مجلس توسط رئیس جمهور از عزیزی معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور نظر دولت درباره نرخ قیمت دلار و قیمت هر بشکه نفت جویا شدیم که بر اساس اطلاعاتی که به ما دادند قیمت دلار را 1150 تومان و قیمت هر بشکه نفت را 85 دلار در بودجه در نظر گرفتند.

رقم کلی بودجه ارائه شده به مجلس 510 هزار میلیارد تومان است که از سوی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس ارائه شد.
 



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سخنگوی اقتصادی دولت از برگزاری جلسات فاز دوم هدفمندی یارانه ها با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: ستاد هدفمندی یارانه ها و رئیس جمهور در مورد زمان اجرای فاز دوم تصمیم‌گیری خواهند کرد.

سید شمس الدین حسینی امروز در همایش روز جهانی گمرک در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر مبنی بر اینکه آیا دولت همچنان مصمم است که فاز دو هدفمندی یارانه ها را پیش از پایان سال اجرایی نماید، گفت: در این خصوص جلسات مستمری با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است و ابعاد مختلف اجرای فاز دو مورد بررسی قرار می گیرد.

سخنگوی اقتصادی دولت از انجام بررسی های لازم در این زمینه خبر داد و افزود: باید ببینیم ستاد هدفمندی یارانه ها و رئیس جمهور چه تصمیمی را در مورد زمان اجرای فاز دوم هدفمندی اتخاذ خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به سال آینده موکول شود وجود دارد یا خیر، گفت: احتمال هر چیز خوبی وجود دارد.

حسینی همچنین گفت: یارانه بهمن ماه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
 



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران هفته بیست و چهارم را اعلام کرد.

بر این اساس علیرضا فغانی که هفته گذشته نیز جدال تیم های همشهری تراکتورسازی و شهرداری تبریز را سوت زده بود، این شانس را به دست آورد که برای نخستین بار دربی 74 پایتخت را نیز سوت بزند.

فغانی را در این مسابقه حست کامرانی فر و رضا سخندان به عنوان کمک داور سعید بخشی زاده به عنوان داور چهارم همراهی خواهد کرد. ضمن اینکه یدالله سلیمانی نیز ناظر داوری است.

 

ا img:hover{border-radius: 50px; opacity:0.8;filter:alpha(opacity=80); -webkit-transform:scale(1.1):( Webkit: Scale up image to 1.2x original size); -moz-border-radius:6px;-webkit-border-radius:30px; box-shadow: 10px 10px 5px #000; -moz-transform:scale(1.1):( Mozilla scale version); -moz-transform:scale(0.9):(Explorer scale version); } img:out{border-radius: 40px; opacity:1;filter:alpha(opacity=100); -webkit-transform:scale(0.9):( Webkit: Scale down image to 0.8x original size); padding:0px; float:center; -moz-transform:scale(0.9):(Mozilla scale version); -moz-transform:scale(0.9):(Explorer scale version); } img{ -webkit-transform:scale(0.8); /*Webkit: Scale down image to 0.8x original size*/ -moz-transform:scale(0.8); /*Mozilla scale version*/ -o-transform:scale(0.8); /*Opera scale version*/ -webkit-transition-duration: 0.5s; /*Webkit: Animation duration*/ -moz-transition-duration: 0.5s; /*Mozilla duration version*/ -o-transition-duration: 0.5s; /*Opera duration version*/ opacity: 0.7; /*initial opacity of images*/ margin: 0 10px 5px 0; /*margin between images*/ } img:hover{ -webkit-transform:scale(1.1); /*Webkit: Scale up image to 1.2x original size*/ -moz-transform:scale(1.1); /*Mozilla scale version*/ -o-transform:scale(1.1); /*Opera scale version*/ box-shadow:0px 0px 30px gray; /*CSS3 shadow: 30px blurred shadow all around image*/ -webkit-box-shadow:0px 0px 30px gray; /*Safari shadow version*/ -moz-box-shadow:0px 0px 30px gray; /*Mozilla shadow version*/ opacity: 1; }



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - سینما آزادی همزمان با آغاز سی امین دوره جشنواره فیلم فجر، میزبان سه اثر بخش مردمی شركت كننده در این رویداد هنری می شود.

1390/11/12 - 09:55

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، سینما آزادی از فردا(پنجشنبه) و در نخستین روز برپایی جشنواره سی ام فیلم فجر به پیشواز فیلم های 'گشت ارشاد'، 'بیداری' و 'رویدن در باد' می رود.

در اولین سانس در روز پنجشنبه 13 بهمن ماه ساعت 14، فیلم سینمایی 'گشت ارشاد' به تهیه كنندگی و كارگردانی سعید سهیلی در سینما آزادی به نمایبش در می آید.

حمید فرخ‌نژاد، جمشید هاشم‌ پور، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی‌ و ساعد سهیلی در این اثر سینمایی ایفای نقش می كنند.

'گشت ارشاد' داستان سه جوان جنوب شهری است كه به خاطر به دست آوردن پول، دست به كارهای خطرناكی می‌زنند.

سهیلی پیشتر كارگردانی فیلم‌های 'ازدواج در وقت اضافه'، 'چار چنگولی'، 'چهار انگشتی'، 'سنگ، كاغذ، قیچی'، 'مردی از جنس بلور' و 'مردی شبیه باران' را برعهده داشته است.

همچنین در ساعت 16، فیلم 'بیداری' ساخته فرزاد موتمن برای علاقه مندان پخش می شود.

فیلمنامه این اثر سینمایی را كریم هاتفی‌نیا و سعید حاجی‌میری به نگارش درآورده‌اند كه مضمونی مرتبط با سی‌ سال انقلاب اسلامی ایران دارد.

در این فیلم كه دارای صحنه هایی از تظاهرات خیابانی مربوط به روزهای انقلاب اسلامی است، از بیش از 200 هنرور و ادواتی چون تانك و نفربر در جلوه های میدانی استفاده شده است.

نیكی كریمی، شقایق فراهانی و مهدی احمدی از جمله بازیگران فیلم 'بیداری' هستند.

آخرین ساخته موتمن، داستان زنی به نام 'زهرا' است كه حافظه اش از زمانی كه برای آخرین بار دختر 6 ساله اش یاسمن را دیده، متوقف شده است و پس از گذشت 24 سال از آن اتفاق، حافظه زهرا بازگشته و او قصد دارد دختر گمشده‌اش را بیابد... .

نیره فراهانی، كیهان ملكی، هوشنگ قوانلو، مریم كاویانی، مهوش وقاری، افسانه ناصری، حسین محب‌اهری، رویا جاوید نیا، فلور نظری، فرحناز منافی ‌ظاهر، رضا نوروزی، شیوا خنیاگر و امیرحسین صدیق سایر بازیگران جدیدترین فیلم موتمن محسوب می‌شوند.

در سانس سوم این سینما، فیلم 'روییدن در باد' ساخته رهبر قنبری ساعت 18 به روی پرده می رود.

این فیلم كه در استان اردبیل و اطراف شهرستان سرعین و ارتفاعات سبلان فیلمبرداری شده، درباره نوجوانی ایلیاتی است كه شاگرد اول منطقه قشلاق می‌شود.

در این فیلم گوهر خیراندیش، امید زندگانی، حسین عابدینی، ذبیح اله افشار، یلدا قشقایی، قاسم سید سیاح، كاظم هاشم زاده، ژیلا شاهی و محمدرضا خدایی به ایفای نقش می پردازند.

در نوبت های 20 و 22 نیز به ترتیب دو فیلم 'گشت ارشاد' و' بیداری' به روی پرده می روند.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه به دبیری 'محمد خزاعی' برگزار می شود.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: به گفته مدیر روابط عمومی اپراتور اینترنت پرسرعت مبین‌نت، پوشش سراسری اینترنت در نمایشگاه بین‌المللی تهران کامل شد.

خبرگزاری فارس: پوشش سراسرس اینترنت پرسرعت بی‌سیم در نمایشگاه بین‌المللی تهران

مسعود چهره قانی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پوشش اینترنت پرسرعت بی‌سیم در نمایشگاه بین‌المللی تهران سراسری شد.

مدیر روابط عمومی اپراتور مبین نت، گفت: هم اکنون تمام فضای داخلی و خارجی نمایشگاه بین‌المللی تهران تحت پوشش کامل و سراسری شبکه اینترنت پر سرعت بی‌سیم قرار گرفته است.

وی گفت: به این ترتیب استفاده از اینترنت برای دارندگان اشتراک این اپراتور در تمام محیط نمایشگاه فراهم شده است.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: بخش صحنه‌ای سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از چهارشنبه 12 بهمن‌ماه آغاز به کار می‌کند و این در حالی است که هنوز قرارداد اجرای عمومی آثار در مجموعه تئاتر شهر منعقد نشده و این امر باعث ایجاد شایعاتی شده مبنی بر اینکه احتمال دارد مجموعه تئاتر شهر به بهانه‌ بازسازی تعطیل شود. 

سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روزهای نهایی خود را با برگزاری بخش نمایش‌های صحنه‌ای آغاز می‌کند. طبق روال برگزاری هر دوره از جشنواره، آثاری که قرار است در اسفندماه اجرای عمومی داشته باشند در آخرین روز جشنواره در سالن‌های مدنظر به صحنه می‌روند.
 



ادامه مطلب

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: در همایش بین‌المللی بانوان برگزیده ادیان آسمانی بویی از احترام به زنان به مشام نمی‌رسید و نمونه بارز آن بی احترامی به عکاس زن خبرگزاری فارس، توهین به وی و تهدید به ضبط دوربینش بود.

خبرگزاری فارس: بی احترامی به عکاس زن در همایش تکریم از زنان/ کارشناس تشریفاتی که نقش محافظ را ایفا می‌کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، همایش بین‌المللی بانوان برگزیده ادیان آسمانی از صبح امروز (چهارشنبه) در هتل اسپناس تهران در حالی آغاز به کار کرد که بی نظمی و عدم هماهنگی از ابتدای جلسه بر همایش حکمفرما بود.

عدم صدور کارت برای بسیاری از خبرنگارانی که قبلا ثبت نام کرده بودند، بر مشکلات و بی نظمی‌های موجود افزوده بود.

در همایشی بین‌المللی که به زنان اختصاص داشت، بویی از احترام به زنان به مشام نمی‌رسید. به نحوی که در مراسم افتتاحیه که عکاسان و تصویربرداران همه رسانه‌ها مجازند تا به کار حرفه‌ای خود بپردازند یکی از کارشناسان تشریفات ریاست جمهوری به جای راهنمایی مهمانان خارجی، نقش محافظان را ایفا و در مقابل حضار ضمن بی احترامی و با پرخاش و صدایی بلند که توجه سایران را جلب کرد، عکاس "خانم" خبرگزاری فارس را تهدید به ضبط دوربین و بیرون کردن از همایش کرد.

حال جای سؤال است که نباید در همایشی که آن هم توسط مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و به موضوع زنان و تکریم‌ آنها اختصاص دارد، حداقل برای حفظ ظاهر هم که شده به خانم‌ها احترام گذاشته شود؟



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، امروز دوازدهم بهمن ماه نخستین گروه از زایران ایرانی راهی مدینه منوره شدند.

بنابراین گزارش، در پی صدور روادید زایران ایرانی، اعزام عمره‌گزاران با چند روز تاخیر آغاز شده و در روز گذشته عوامل اجرایی عمره به عربستان سعودی اعزام شدند.

این گزارش می‌افزاید: زایران استان‌های تهران، خراسان رضوی و یزد به عنوان نخستین گروه به مناسک عمره امسال مشرف شدند و عملیات صدور روادید به خوبی در جریان است و بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص، اعزام‌ سایر زایران ثبت‌نام شده در کاروان‌ها عمره 90 و 91 انجام می‌شود.

گفتنی است؛ اعزام زایران ایرانی برای انجام مناسک عمره مفرده تا اوایل ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

امسال نزدیک به 800 هزار زایر ایرانی به برای انجام عمره مفرده به عربستان اعزام خواهند شد.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

یازده زائر ایرانی دیگر ساعت سه بامداد امروز، در مسیر حلب به دمشق ، نرسیده به شهر«حماه» در سوریه ربوده شدند . 

به گزارش واحد مرکزی خبر، این یازده نفر از کاروانی از خرم آباد لرستان بودند که در کمین افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند .

به گفته «مسعود اخوان» مسئول نمایندگی سازمان حج و زیارت کشورمان در سوریه ، افراد مسلح پس از گرفتن موبایل ها، گذرنامه ها و تمامی اموال و داراییهای این کاروان ، یازده تن از مردان را از دیگران جدا کرده و با خود به نقطه ای نامعلوم برده اند .

وی افزود: بجز این تعداد، افراد مسلح ، ۳۵ نفر دیگر از اعضای این کاروان را که شامل چهار مرد و زنان و کودکان بودند، رها کردند .

اخوان گفت: از سرنوشت زائران ایرانی ربوده شده خبری در دست نیست و هماهنگی لازم برای انتقال دیگر اعضای کاروان ، به دمشق انجام شده و این گروه هم اکنون در مسیر دمشق هستند .

نماینده حج و زیارت کشورمان در دمشق افزود: این کاروان نیز، از جمله کاروان هایی هستند که خارج از چارچوب حج و زیارت برای زیارت عتبات مقدسه در سوریه و عراق ثبت نام کرده و به صورت آزاد عازم سوریه بودند .

افراد مسلح ناشناس، همچنین بامداد روز پنج شنبه ششم بهمن ، یازده زائر ایرانی را در مسیر حلب دمشق ربوده بودند که آنان نیز جزو کاروان های آزاد بودند .

همچنین در آخرین روزهای آذر ماه گذشته افراد مسلح ناشناس هفت مهندس و تکنسین ایرانی شاغل در نیروگاه برق «جندر» در حومه «حمص» را ربوده بودند .

با ربودن این تعداد ، شمار ایرانیان ربوده شده در سوریه در سه مرحله به بیست و نه نفر رسید .
 



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش «خراسان»، پس از اتفاقات و حواشي که درباره فرود برخي هواپيماها در تهران پيش آمده و به تيتر روزنامه ها تبديل شد، گفته مي شود سازمان هواپيمايي کشوري در نامه اي به همه شرکت هاي هواپيمايي و فرودگاهها، به آنها تاکيد کرده است که با توجه به اين رويدادهاي پروازي، خلبانان براي اقدام جهت فرود در فرودگاه بين المللي مهرآباد در شرايط بد جوي و ديد کم، بايد از دستگاه مدرن ILS استفاده کنند.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 11:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

 

 

 



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 7:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

زشک تیم فوتبال راه‌آهن شهرری اعلام کرد حسین کاظمی به دلیل شکستگی فک بالا تا سه هفته نمی‌تواند این تیم را در مسابقات لیگ برتر همراهی کند.

به گزارش مهر، در جریان برگزاری دیدار تیم‌های راه‌آهن شهرری و شهرداری تبریز از هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر که روز یکشنبه هفته جاری در ورزشگاه اکباتان برگزار شد، حسین کاظمی و مهرداد کفشگری به شدت با هم برخورد کرده و دچار مصدومیت شدند.

علیرضا شهاب، پزشک تیم راه آهن در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت این بازیکنان مصدوم گفت: حسین کاظمی در این برخورد دچار شکستگی فک بالا شده و صورتش باید بی‌حرکت باشد، به همین دلیل نمی‌تواند سه هفته تیم را همراهی کند.

وی با بیان اینکه کاظمی می‌تواند در تمرینات گروهی شرکت کند ولی برای پیشگیری از وارد آمدن ضربه مجدد به فک، در مسابقات، تیم راه‌آهن را همراهی نخواهد کرد، افزود: در این برخورد سه دندان کاظمی هم شکسته است، ضمن اینکه در صحنه‎‌ای دیگر سرش دچار خراش سطحی شد و مشکلی ندارد.

پزشک تیم فوتبال راه‌آهن شهرری در مورد مهرداد کفشگری اظهار داشت: این بازیکن هم سرش 9 بخیه خورده و باید استراحت کند، پس نمی‌تواند در بازی آینده به میدان برود.

دیدار تیم‌های فوتبال فجرسپاسی شیراز و راه‌آهن شهرری در هفته بیست و چهارم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور ساعت 15:30 روز جمعه هفته جاری در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می‌شود.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 7:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس پلیس فرودگاه های کشور، از آمادگی کامل پلیس فرودگاه برای خدمات رسانی به حجاج عمره مفرده خبر داد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ حیدری در کارگاه آموزشی مدیران پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه پلیس عربستان در سه سال گذشته، هیچ زائر حج عمره و تمتع را دستگیر نکرده است، افزود: این موفقیت، حاصل تلاش و حضور پر رنگ پلیس فرودگاه ها در جلسات توجیهی کاروان ها، آموزش همگانی، تبلیغات و هشدارهای پلیسی است.
 
وی با اشاره به  ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: بر طبق این قانون، چنانچه هر تبعه ایرانی با هر قصدی اقدام به حمل یا قاچاق مواد مخدر به هر میزان کند و در فرودگاه ‌های کشور دستگیر شود گذرنامه وی باطل و از یک سال تا 5 سال ممنوع ‌الخروج می‌شود.
 
سردار حیدری افزود: برای بار دوم، چنانچه فرد به هر مقداری که مواد مخدر داشته باشد اگر در پرواز خارجی دستگیر شود گذرنامه وی باطل و از 5 تا 15 سال ممنوع‌ الخروج می ‌شود.
 
 
وی گفت:  در صورتی که در پروازهای داخلی و خارجی اعم از سیاحتی و زیارتی حتی اگر یک گرم مواد مخدر کشف شود مسافر از ادامه سفر بازخواهد ماند و در صورتی که پرواز خارجی باشد، گذرنامه و ویزای وی باطل می‌شود.
 
 
رئیس پلیس فرودگاه های کشور با بیان اینکه حمل متادون بدون مجوز در پروازهای داخلی جرم محسوب می شود و مجازات دارد، گفت: این گروه از مسافران فقط در صورت داشتن کارت درمان از کلینک‌های خودمعرف وزارت بهداشت و درمان و یا سازمان بهزیستی می‌توانند با خود متادون حمل کنند.
 
 
سردار حیدری افزود:  در پروازهای خارجی، متادون کشف شده ضبط می‌ شود زیرا در برخی کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس متادون را معادل روانگردان ها می‌‌ دانند.
 
 
رئیس پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به نوسازی و بازسازی دستگاه های کمک بازرسی فرودگاه از قبیل بادی اسکنر، بیوسنسور، گیت ری، آموزش ماموران پلیس در 17 فرودگاه کشور و آشنایی آنها با انواع جاسازی موادمخدر گفت: با توجه به پیچیدگی جاسازی موادمخدر، پلیس با دقت عمل و نصب دستگاه های پیشرفته نسبت به کشف و ضبط مواد اقدام خواهد کرد.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 7:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایرنا: سفیر ایران در لبنان گفت: هموطنان ایرانی از تاریخ 12 بهمن می توانند بدون اخذ روادید از سفارت لبنان در تهران و به محض ورود به مبادی زمینی، هوایی و حتی دریایی لبنان با اخذ روادید رایگان یك ماهه به لبنان سفر كنند.

غضنفر ركن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به موضوع اعطای روادید به مسافران لبنانی و ایرانی در مبادی ورودی دو كشور گفت: به مناسبت 12 بهمن (تاریخ ورود امام خمینی(ره) به ایران) مصوبه دولت لبنان در این خصوص اجرا خواهد شد.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان  ضمن شرح روند اعطای روادید به مسافران ایرانی و لبنانی در مبادی ورودی دو كشور گفت: اگر مسافران ایرانی به مدت یك ماه به لبنان سفر كنند، نیازی به دریافت روادید از سفارت این كشور در تهران ندارند ولی این بدان معنا نیست كه روادید میان دو كشور مانند آنچه میان سوریه و ایران وجود دارد، لغو شده است.
 
وی افزود: اگر این مسافران بیشتر از یك ماه در لبنان اقامت داشته باشند، باید نسبت به دریافت روادید از سفارت لبنان در تهران یا مراجع ذی ربط در بیروت اقدام كنند.
 
ركن آبادی افزود: بنا به اعلام رسمی مراجع ذی صلاح لبنان به سفارت ایران در بیروت، از 12 بهمن مصوبه اعطای روادید مجانی در مبانی ورودی لبنان به مدت دو ماه اجرا خواهد شد و پس از آن این امر تابع اقدام متقابل ایران خواهد بود كه با توجه به موافقت دولت ایران با رایگان بودن روادید یك ماهه برای شهروندان لبنانی، مشكلی در اجرای دائم این مصوبه ایجاد نخواهد شد.
 
هیأت دولت لبنان در تاریخ هفتم ماه جاری میلادی اعطای روادید به مسافران ایرانی در مبادی ورودی را تصویب كرد.