تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 10:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک سوء قصد در میدان سبلان تهران کشته شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، «صفدر رحمت آبادی» معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی که سوار بر خودروی شخصی (پژو پارس) در میدان سبلان، ابتدای خیابان جانبازان شرقی (گلبرگ) بود مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
 
گفته شده، فرد ناشناس با اسلحه، دو تیر یکی به سینه و دیگری به سر وی شلیک کرده است.
 
ماموران نیروی انتظامی همراه با پلیس تشخیص جرم در محل حادثه حضور دارند.

در حال حاضر آمبولانس برای انتقال جسد وی در محل حضور یافته است.
 
هنوز دلایل و جزییات این سوءقصد اعلام نشده است.



تاريخ : 22 / 7 / 1392برچسب:, | 9:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک مقام مسئول شرکت فرودگاه‌‌های کشور گفت: شب گذشته هواپیمای بوئینگ MD شرکت هواپیمایی کاسپین هنگام پرواز از باند فرودگاه مهرآباد خارج شد که در این حادثه هیچ مشکلی برای مسافران رخ نداد ضمن آنکه باند پرواز مهرآباد هم باز است.

خبرگزاری فارس: خروج هواپیمای تهران-اهواز از باند هنگام پرواز/ باند‌ مهرآباد فقط ۱۰ دقیقه بسته شد

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز یدالله آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: شب گذشته پرواز تهران-اهواز متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین هنگام تیک‌آف (بلند شدن) از باند فرودگاه مهرآباد، ظاهراً دچار مشکل فنی شده و از باند خارج شد.

وی با بیان اینکه هواپیمای این پرواز بوئینگ MD بوده است، تصریح کرد: این مشکل ساعت 20:44 شب گذشته رخ داد که شرکت هواپیمایی مذکور بلافاصله هواپیمای جایگزین برای مسافران در نظر گرفته و آنها از طریق هواپیمای BACK UP در ساعت 01:35 بامداد امروز به سمت اهواز پرواز کردند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه هیچ آسیبی به مسافران این پرواز وارد نشده است، تصریح کرد: به دلیل آنکه 2 نفر از مسافران پرواز کمی دچار اضطراب و التهاب شده بودند، تیم پزشکی از آنها معاینه به عمل آوردند.

وی تأکید کرد: به علت بروز این مشکل باند فرودگاه مهرآباد حدود 10 دقیقه دچار اختلال بود و سپس بقیه پرواز‌ها انجام شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرواز‌ها به حالت عادی خود برگشته و هیچ باند فرودگاه مهرآباد بسته نیست و پروازهای این فرودگاه به طور منظم انجام می‌شود.

این مقام مسئول درباره علت وقوع این حادثه توضیح داد: تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره بررسی‌های لازم را به عمل آورده و علت وقوع این مشکل به صورت تخصصی بیان می‌شود.

به گزارش فارس به دلیل وقوع این مشکل، ظاهراً باند فرودگاه مهرآباد شب گذشته به مدت کوتاهی بسته شده بوده است.



تاريخ : 16 / 7 / 1392برچسب:, | 9:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک دستگاه اتوبوس بین شهری با عبور از روی پای یک خانم جوان در محدوده ترمینال جنوب موجب قطع دو پای این شهروند تهرانی شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز   به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ظهر دیروز یک دستگاه اتوبوس بین شهری با عبور از روی پای یک خانم جوان در محدوده ترمینال جنوب موجب قطع دو پای این شهروند تهرانی شد.

ظهر دیروز دوشنبه مأموریتی مبنی بر عبور یک دستگاه اتوبوس بین شهری از روی پاهای خانم 42 ساله‌ای در ترمینال جنوب به مرکز اورژانس تهران اطلاع داده شد.

با اعلام این خبر در ساعت 13:39 آمبولانس پایگاه ترمینال جنوب در کمتر از دو دقیقه در محل حضور یافت، تکنسین‌های اورژانس تهران با انجام اقدامات پزشکی لازم و حیاتی برای حفظ جان مجروح و انجام مراقبت‌های ویژه از اندامهای قطع شده، سریعا مصدوم را به داخل آمبولانس انتقال داده و به دلیل شرایط وخیم حال مصدوم و نیاز به مرکز مجهز درمانی جهت ادامه درمان این نوع آسیب، در حین حرکت از مرکز هدایت آمبولانس‌ها درخواست امداد هوایی نموده و پس از هماهنگی به سمت اتوبان آزادگان تقاطع خیابان شهید رجایی رفته و مکان را با کمک عوامل انتظامی و راهور جهت فرود بالگرد مهیا نمودند.

ساعت 14:02 بالگرد در محل فرود آمده و با تحویل گرفتن مصدوم از همکاران به سمت بیمارستان امام خمینی (ره) پرواز کرده و دقایقی بعد با نشستن در محل فرود بالگرد مصدوم را تحویل عوامل اورژانس بیمارستان نمودند.



تاريخ : 10 / 7 / 1392برچسب:, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

شب گذشته واژگونی تریلر حمل زباله بر روی کاروان عروس در بزرگراه شهید یاسینی به مرگ مغزی داماد انجامید.

 

 



تاريخ : 2 / 6 / 1392برچسب:فرار,پزشک,جراح,اتاق عمل,عقاب نیوز, | 10:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


 پزشك جراح كه به صورت غيرقانوني بيماري را تحت عمل قرار داده بود با ديدن بازرس، جراحي را نيمه‌تمام رها كرد و پا به فرار گذاشت.جراح اين دختر جوان كه به شكلي غيرقانوني دست به اين عمل زده بود با از راه رسيدن بازرس دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان پا به فرار گذاشت و بيمار تا 8 ساعت با شكمي باز در اتاق عمل تنها ماند.

به گزارش ایران، يازدهم مهرماه سال 90 بود كه دختر جواني به نام پريناز به خاطر خونريزي روده به يك جراح عمومي در اروميه مراجعه كرد و قرار شد وي در يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي اروميه تحت عمل جراحي قرار گيرد و اين در حالي بود كه پزشك معالج در يكي از مراكز دولتي به صورت تمام وقت مشغول به كار بود و اجازه جراحي در بيمارستان خصوصي را نداشت. با هماهنگي رئيس بيمارستان و بدون اين‌كه بيمار از پشت پرده اين عمل جراحي اطلاعي داشته باشد اتاق عمل آماده شد.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در این راستا واحد گشتی کلانتری 101 تجریش در حال گشت زنی در ساعت 20 و 55 دقیقه در خیابان الهیه بود که پسر جوان کوتوله‌ای را با همان مشخصات دریافت شده، شناسایی کرد.
پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران: پسر جوانی که با یک دستگاه موتورسیکلت تندرو به کابوسی برای دختران جوان شمال تهران تبدیل شده بود توسط پلیس تهران شناسایی و دستگیر شد.

طبق شکایات دختران جوان شمال پایتخت در خصوص زورگیری با تهدید سلاح سرد توسط جوانی 1 متری، پلیس به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهم را در  الویت کار خود قرار داد.

ماموران پس از اینکه با چند شاکی صحبت کردند توانستند اطلاعاتی را در خصوص مشخصات ظاهری متهم به دست آورند.

به دنبال این موضوع اطلاعات کسب شده از قربانیان به تمامی واحد های گشتی شمال تهران اعلام شد.

در این راستا واحد گشتی کلانتری 101 تجریش در حال گشت زنی در ساعت 20 و 55 دقیقه در خیابان الهیه بود که پسر جوان کوتوله‌ای را با همان مشخصات دریافت شده، شناسایی کرد.

پسر جوان با رویت ماموران با موتورسیکلت کوچک خود اقدام به فرار کرد که طی یک تعقیب و گریز کوتاه متهم تعادل خود را از دست داد و به زمین برخورد کرد.

رئیس کلانتری 101 تجریش "سرهنگ سعید کفراشی" با اعلام این خبر ؛ اظهار داشت: متهم به نام "مهران" 19 ساله در مرحله اول اعمال مجرمانه خود را انکار کرد ولی زمانی که شاکیان وی را در کلانتری شناسایی کردند و با توجه به ادله کافی لب به اعراف گشود و به ده‌ها فقره زورگیری با تهدید سلاح سرد از دختران در خیابان‌های فرشته، دربندی، الهیه، شریفی منش، خزر و تختی اعتراف کرد.

به گفته کفراشی متهم به دلیل حساسیت موضوع و کشف سایر جرائم و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



تاريخ : 22 / 4 / 1392برچسب:انفجار,گاز,جنوبغرب,تهران,عقاب نیوز, | 9:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

انفجار گاز در شهرک ولیعصر تهران به دهها خانه آسیب رساند و 12 نفر را مجروح کرد.

به گزارش مهر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار داشت: ساعت 18:17 روز جمعه انفجار گاز در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر خیابان بنایی به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد. با توجه به حساسیت موضوع آتش نشانان سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسیهای اولیه مشخص شد در یک ساختمان 4 طبقه 4 واحدی انفجار رخ داده و یک واحد مسکونی در طبقه دوم کانون این حادثه بوده است. بر اثر شدت این انفجار دیوارها و سقف خانه های اطراف فرو ریخته و شیشه های تمام منازل این کوچه شکسته شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: بر اثر این حادثه 12 نفر دچار جراحت شده بودند که آتش نشانان با ایمن سازی محل تعدادی از آنها را از داخل ساختمان خارج کرده و 4 نفر برای درمان به مراکز درمانی منتقل شدند. مجروح شدگان 6 مرد، 2 دختر بچه و 3 زن بودند.

ملکی خاطر نشان کرد: بر اثر این انفجار همچنین به 3 دستگاه خودرو که در محل حادثه پارک بود، آسیب جدی رسیده و یک تیر چراغ برق از وسط شکسته بود. آتش نشانان پس از ایمن سازی محل ساعت 20 به عملیات خود پایان داده و به ایستگاههایشان بازگشتند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دستیار تخصصی رشته طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در جلسه دفاع پایان نامه خود درگذشت.

 آفتاب: دكتر مهدي شعباني در زمان دفاع از پایان نامه دكتري تخصصي طب سنتي خود در دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درگذشت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت دكتر مهدي شعباني دستيار  دكتری تخصصي طب سنتي ايران روز گذشته پس از دفاع موفق خود در دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي كه مورد تائيد همه اساتيد حاضر در جلسه دفاع قرار گرفت، به دليل درد ناگهاني شكمي به بيمارستان طالقاني تهران منتقل شد و پس از چند دقيقه درگذشت.

به گزارش مهر،در همین زمینه دكتر خدادوست، معاون طب سنتي ايراني – اسلامي طي پيامي درگذشت اين دستيار جوان طب سنتي را تسليت گفت.



تاريخ : 10 / 4 / 1392برچسب:زلزله,تهران,گسل,مشاء,عقاب نیوز, | 6:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چند زلزله طي هفته اخير، يک گسل مشهور تهران را لرزانده است.
به گزارش مشرق، دکتر مهدی زارع در گفتگو با «نسیم»، در خصوص ثبت زلزله‌های کوچک در اطراف تهران طی چند روز گذشته توضیح داد:
 
- زلزله‌های چند روز اخیر اکثرا در پهنه شمال شرقی تهران که پهنه گسل مشاء است رخ داده است.
- اگر این زمین‌لرزه‌ها را در مکان‌های مختلف وقوع دنبال کنیم، نشان‌ می‌دهد در تمام پهنه گسل مشاء که 180 کیلومتر وسعت دارد این زلزله‌ها در حال رخ دادن است.
- تمامی گسل مشاء فعال است و از این منظر رفتار گسل قابل بررسی است.
 



تاريخ : 7 / 3 / 1392برچسب:, | 5:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آتش‌سوزی در ساختمان متروکه در مجاورت ساختمان شهید فیض دانشگاه صنعتی امیرکبیر جنب خیابان انقلاب باعث سرایت آتش به داخل محوطه این خوابگاه شد.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، آتش‌سوزی یک ساختمان متروکه در مجاورت ساختمان شهید فیض دانشگاه صنعتی امیرکبیر باعث سرایت آتش به داخل محوطه این خوابگاه و سوختن تعدادی تخت چوبی شد.

این آتش‌سوزی به داخل ساختمان نفوذ نکرده و فقط محوطه این خوابگاه دچار آتش‌سوزی شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هیچ دانشجویی در این خوابگاه حضور ندارد و این خوابگاه مکانی برای نگهداری وسایل اسقاطی است.



تاريخ : 6 / 3 / 1392برچسب:, | 8:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

میلگردی که به طور دلخراشی به بدن یک نوجوان 13 ساله فرو رفته بود، از بدنش خارج شد.

به گزارش ایسنا، محمد تیمورخانی، افسر آماده منطقه یک آتش‌نشانی پایتخت در این‌باره گفت: وقوع این حادثه در ساعت 11:44 روز دوشنبه از سوی عوامل بیمارستان امام‌خمینی به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، گروه نجات 1 را به بیمارستان امام‌خمینی اعزام کرد.

وی ادامه‌داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که یک میلگرد آهنی به علت نامعلوم به قسمت شکم پسربچه‌ای 13 ساله فرو رفته و از طرف دیگر خارج شده که وی توسط امدادهوایی به بیمارستان امام‌خمینی انتقال داده شد.

تیمورخانی افزود: عوامل گروه نجات با استفاده از تجهیزات خود، میلگرد را برش داده و این نوجوان را برای جراحی و مداوا به پزشکان بیمارستان تحویل دادند.

به گفته افسر آماده منطقه یک آتش‌نشانی پایتخت در این حادثه دلخراش، خوشبختانه به اجزای داخلی شکم این پسربچه آسیب جدی وارد نشده بود.



تاريخ : 24 / 2 / 1392برچسب:, | 2:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرمسئول روزنامه پیروزی و همسر وی در یک سانحه رانندگی دچار آسیب دیدگی شدند.
 
به گزارش نامه، شب گذشته محمدحسین انصاری فرد مدیرمسئول روزنامه پیروزی و برادر مدیران عامل سابق پرسپولیس دچار سانحه رانندگی شد.
 
وی در این سانحه از ناحیه لب و سر دچار آسیب دیدگی شد و با 40 بخیه از بیمارستان مرخص شد.
 
همسر انصاری فرد نیز در این سانحه از ناحیه جمجمه و بینی با شکستگی مواجه شد.



تاريخ : 8 / 2 / 1392برچسب:, | 9:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حوالی ساعت 15 روز یکشنبه دختر نوجوانی در خیابان حافظ اقدام به خودکشی کرد. در این حادثه دختر نوجوان حدودا 17 ساله با روپوش مدرسه خودش را از پل عابر پیاده نرسیده به پل حافظ (خیابان فیروزگر) به خیابان انداخت.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، «فرهاد» یکی از شاهدان عینی ماجرا به خبرنگار پارسینه گفت:«من دیدم که این دختر از نرده‌های پل خودش را آویزان کرده. ابتدا تصور کردم چیزی مثل شال یا لباسش از پل آویزان شده و می‌خواهد آن را بردارد؛ اما لحظاتی بعد او خودش را از نرده‌های پل آویزان کرد، چیزی حدود 10 ثانیه با دست هایش از پل آویزان بود و قبل از آنکه ما بتوانیم کاری بکنیم، خودش را پرت کرد.»

 

 



عابران دور دختر حادثه‌دیده تجمع کرده‌اند

 

بر اساس مشاهدات این دختر ظاهرا آسیب جدی ندیده بود و تنها بهت‌زده به جمعیت زیادی که دورش جمع شده بودند نگاه می‌کرد.

 

بر اساس این گزارش در این حادثه هم تجمع مردم و ماشین‌ها برای تماشای حادثه،ترافیک سنگینی ایجاد کرد و مانع از امدادرسانی به موقع شد و اورژانس با تاخیر به محل اعزام شد.

«حامد» یکی از کسبه محل که برای نخستین‌بار به اورژانس تلفن کرده بود، گفت:«آمبولانس تقریبا 20 دقیقه بعد به محل رسید و چند دقیقه‌ای هم در ترافیک خیابان معطل ماند. من از راننده آمبولانس پرسیدم چرا دیر آمده و او گفت نشانی درستی به آنها نداده‌اند و آنها ابتدا به خیابان آبان در همین محدوده رفته‌اند.»

 

با انتقال مصدوم توسط اورژانس،خیابان خلوت و ترافیک عادی شد.



تاريخ : 5 / 2 / 1392برچسب:, | 9:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز اطلاعات جغرافیایی شهر تهران و براساس نقشه مکان یابی بلند مرتبه‌سازی، محله قدیم تهران موسوم به ارگ قدیم، امن ترین ناحیه از نظر وجود گسل‌های زلزله مي‌باشد.

با وجود سه گسل اصلی شمال، شرق و گسل ری در جنوب کمتر قسمتی را مي‌توان یافت که در فاصله‌ای مناسب از سه گسل فوق واقع شده باشد. گسل شمال تهران از لشکرک و سوهانک شروع شده تا فرحزاد و حصارک و از آنجا به سوی غرب امتداد مي‌یابد. این گسل در مسیر خود، نیاوران، تجریش، زعفرانیه، الهیه و فرمانیه را در بر مي‌گیرد.

گسل ری درجنوب تهران نیز که در صورت فعالیت پرتلفات‌ترین گسل کشور و شاید جهان مي‌باشد از جاده خاوران شروع و با گذر از دولت آباد و حرکت روی جاده کمربندی تهران در حد نصاب کوره‌هاي آجرپزی چهار دانگه پایان مي‌یابد. گسل شرق نیز که توانایی قوی ترین زلزله را دارا است از شرق به تهران وارد شده و با گذر از اراضی سرخه حصار و حرکت روی بزرگراه شهید بابایی تا مجیدیه و سید خندان امتداد مي‌یابد. جالب اینجاست که اکثر حریم‌های انتقال نیروی شهر تهران نیز روی همین گسل‌هاي زلزله واقع شده است.

در این میان تک گسل ملاصدرا نیز که از خیابان شریعتی تا شهرک غرب انتقال یافته، محلات ونک، میرداماد، سعادت آباد و شهرک غرب را نا ایمن ساخته است. احداث برج میلاد نیز دقیقا در مجاورت این گسل صورت گرفته است.
از محلات به نسبت امن تر شهر تهران مي‌توان به راه آهن، محور نواب، محور خیابان انقلاب و آزادی، هفت چنار به علاوه ارگ قدیم تهران اشاره کرد. ارگ قدیم تهران حد فاصل خیابان شوش، هفده شهریور، انقلاب و کارگر جنوبی را شامل مي‌شود که بازار تهران، خیابان مولوی، میدان بهارستان، میدان امام خمینی، محله امیریه و خیابان جمهوری اسلامی را شامل مي‌شود.
به نظر مي‌رسد که مکان یابی حاصل از تجربه چند صد ساله مردم ساکن تهران که منجر به تشکیل محدوده ارگ قدیم شهر شده، بسیار قابل اعتمادتر از مکان‌یابی سال‌های کنونی در گسترش و احداث شهرک‌های حاشیه‌ای شهر تهران مي‌باشد.




ساختمان مدرن اسناد ملی ایران دقیقا روی گسل بزرگ سید خندان و در فاصله ۱۰۰ متری محل تقاطع این گسل با گسل داوودیه.
ساختمان عظیم بانک مرکزی که شبیه برج‌های دوقلوی نیویورک است بین فاصله ۲۰۰متری از گسل داوودیه و ۴۰۰ متری گسل سید خندان.
ساختمان بلند مرتبه و سنگین روزنامه اطلاعات در کنار گسل در زیر بزرگراه جهان کودک واقع است و همچنین در پشت آن ساختمان گسل سید خندان قرار دارد.

مجموعه ساختمان‌هاي کتابخانه ملی ایران -که یکی از سازه‌هايي است که مورد بازدید دانشجویان مهندسی عمران قرار مي‌گیرد- بر روی طاقدیس‌های داوودیه قرار دارد.
ساختمان بلند مرتبه بنیاد مستضعفان در کنار گسل تلویزیون واقع شده است.
ساختمان عظیم وزارت راه بین دوگسل تلویزیون باختری و عباس آباد واقع شده است.
ساختمان‌های بلند مرتبه مسکونی و مدرن آتی ساز در کنار هتل اوین، در محل تقاطع گسل محمودیه و گسل عمود بر آن قرار دارند.
تنها پل معلق تهران یعنی پل پارک وی که در تقاطع خیابان ولیعصر و بزرگراه چمران واقع است دقیقا روی گسل محمودیه قرار دارد.
پل بزرگراه صدر روی خیابان دکتر شریعتی گسل قیطریه را قطع کرده است.

نقاطی که در ذیل خواهد آمد در حال حاضر محله‌هايي هستند که در مجاورت یا روی گسل قرار گرفته اند:ازشرق و شمال شرقی منطقه زربند، سوهانک، ازگل،استخر، حکیمیه، هنگام، نارمک و بزرگراه بابایی روی گسل‌هايي به نام‌هاي تلو پایین، کوثر و گسل نارمک که از ده نارمک آغاز و انتهای آن در خیابان استادحسن بنا مي‌باشد.

در منطقه شمال تهران نیز دارآباد، اقدسیه، پاسداران، کاشانک، قیطریه، کلاهدوز، بزرگراه صدر، دزاشیب، میدان تجریش، سعدآباد، زعفرانیه، ولنجک، نمایشگاه بین‌المللی، مقدس اردبیلی، دره پونک، بزرگراه نیایش تا سولقان روی گسل‌هاي شمال تهران، نیاوران و محمودیه قرار دارند.
مناطق میدان ونک، حقانی، ملاصدرا، چمران، ایران زمین در شهرک غرب نیز بر روی گسل داوودیه قرار دارند.

از جنوب نیز مناطق ابن بابویه، میدان بروجردی، بزرگراه آزادگان، میدان معراج، صالح آباد، جنوب بزرگراه آیت‌الله سعیدی، مناطق جنوبی یافت‌آباد، باغ چهاربری بر روی گسل شهر ری قرار دارند که شاید فعال ترین گسل‌هاي جهان مي‌باشد. متاسفانه این گسل در صورت بروز زلزله به
منطقه ای باتلاقی تبدیل شده و نشست خواهد داشت.
منبع:دنیای اقتصاد



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 3:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رييس كلانتري 205 صحن مطهر گفت: گروهي از سوداگران مرگ كه در داخل غسال خانه فعاليت مي‌كردند، با قمه به جان يكديگر افتاده و موجب رعب و وحشت هموطنان شدند.

سروان سعيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي اعلام چند تن از شهروندان به سامانه پليس مبني بر درگيري و قمه كشي در غسال خانه بلافاصله ماموران كلانتري خود را به محل مورد نظر رساندند.
 
رييس كلانتري 205 صحن مطهر ادامه داد: ماموران پس از استقرار در محل متوجه شدند كه درگيري به پايان رسيده است ولي  در بدو ورود يكي از شهروندان به ماموران مراجعه كرد و 3 فرد داخل يك پرايد را كه كمي بالاتر پارك شده بود عاملين اصلي نزاع و درگيري معرفي كرد.
 
اين مقام مسئول انتظامي اذعان داشت: ماموران بلافاصله به سمت افراد مذكور حركت كردند و در بازرسي از آنان نيز دو قمه و يك چاقو كشف و ضبط كردند.
 
وي افزود: ماموران در ادامه قصد بازرسي از خودرو را داشتند كه با مقاومت بسيار شديد متهمان قرار گرفتند، لذا با در خواست نيروي كمكي متهمان را به زور به مقر انتقال دادند.
 
سروان سعيدي ابراز داشت: عوامل اين يگان در بازرسي از خودرو در حياط كلانتري توانستند چندين اسپره اشك آور، 2 عدد دستبند فلزي، 3 عدد قمه 70 سانتي متري، تعدادي پايپ و مقداري شيشه بسته بندي شده كشف و ضبط كنند.
لذا پرونده متهمان تشكيل و جهت بررسي بيشتر به پايگاه آگاهي منتقل شد.



تاريخ : 18 / 1 / 1392برچسب:, | 1:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مأموران آتش نشانی با حضور به موقع خود ، مانع از بروز یک فاجعه در مرکز شهر تهران شدند.

به گزارش عصرایران ، دقایقی قبل ، رهگذرانی که از میدان ولی عصر (عج) در مرکز تهران می گذشتند ، دود سیاه رنگی را دیدند که به شدت از میان میدان به آسمان می رفت.
از ماه ها قبل ، محوطه وسط میدان ولی عصر(عج) ، به کارگاه مترو تبدیل شده است و امروز ، منبع گازوئیل این کارگاه ، به طور ناگهانی دچار حریق شد.

در پی این حادثه ، که وحشت مردم و کسبه محل را باعث شد ، پلیس به فوریت محدودیت مقطعی آمد و شد برقرار کرد و خودروهای آتش نشانی هم در اندک زمانی خود را به میدان رساندند و قبل از گسترش آتش آن را مهار کردند.
خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.



تاريخ : 24 / 12 / 1391برچسب:, | 6:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جغد شاخداري كه در حياط خانه اي در خيابان ابوذر فرود آمده بود به دام آتش نشانان افتاد.

به گزارش ایران، اين حادثه ساعت 10صبح سه شنبه به 125 اطلاع داده شد و ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران، بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 65 را به محل حادثه در خيابان ابوذر اعزام کرد.

مهدي فتحي رئيس ايستگاه 65 در اين باره گفت: فرود اين جغد سرگردان در حياط يك ساختمان موجب نگراني اهالي شده بود كه آتش نشانان با استفاده از تجهيزات نجات، پرنده را بدون كوچكترين آسيبي از خانه خارج کردند. گفتني است هماهنگي لازم براي تحويل اين پرنده به مسئولين پارك پرديسان توسط دفتر منطقه پنج عمليات صورت گرفته است.



تاريخ : 19 / 12 / 1391برچسب:, | 5:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور یکی از تماشاگران با چاقو یکی از کشتی‌گیران را مجروح کرد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور از صبح امروز در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شد که این رقابت‌ها در نوبت بعدازظهر با برگزاری مسابقات پایانی چهار وزن اول پیگیری شد.

در حالیکه نفرات راه یافته به دیدارهای فینال چهار وزن نخست مشخص شده بودند و کشتی‌گیران در گروه شانس مجدد برای حضور در دیدار رده‌بندی آماده می شدند یکی از تماشاگران با چاقو به یکی از کشتی‌گیران که خود را برای دیدارهای شانس مجدد آماده می‌کرد حمله و این کشتی‌گیر را از ناحیه صورت زخمی کرد.

این تماشاگر پس از ارتکاب این عمل فرار کرد که توسط سایر تماشاچیان دستگیر شد.

نکته جالب توجه در این مسابقات عدم حضور ماموران نیروی انتظامی در سالن مسابقه بود. به طوریکه تماشاگران نمی‌دانستند ضارب را به چه نهادی باید تحویل دهند. البته در این بین تماشاگران فرد ضارب را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

مسابقات برای دقایقی با وقفه روبرو شد بطوریکه تمام سالن توجه‌شان به این موضوع جلب شده بود.



تاريخ : 7 / 12 / 1391برچسب:, | 7:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع تصادف مرگبار در شهرک غرب تهران خبرداد.
به گزارش مشرق، سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع حادثه تصادف رانندگی در 13:43 روز دوشنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان ایستگاه 25 و گروه نجات سه به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه واقع در شهرک‌غرب، خیابان سیمای ایران اعزام شدند.
 
وی اضافه‌کرد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که یک‌دستگاه خودرو سواری هیوندا «جنسیس» از مسیر اولیه خود منحرف شده و به شدت به یک دستگاه مینی‌بوس که در حاشیه خیابان پارک شده و فاقد راننده بود، برخورد کرده است.
 
01-351.jpg
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به شدت حادثه و محبوس‌شدن راننده و سرنشین این خودرو درون کابین، خاطرنشان کرد: آْتش‌نشانان اقدام به قطع برق خودرو کرده و پس از آن با استفاده از تجهیزات مربوطه شروع به بریدن بدنه کابین و خارج‌کردن دو فرد محبوس در خودرو کردند.
 
ملکی با اشاره به خارج‌کردن دو مصدوم مرد این حادثه که حدود 35 سال سن داشتند به ایسنا گفت: عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه پس از بررسی علائم حیاتی مصدومان، مرگ راننده سواری «جنسیس» را تائید کرده و سرنشین دیگر را که به شدت از ناحیه سر و صورت آسیب دیده بود، به مراکز درمانی منتقل کردند.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ساعت اتمام این عملیات را 14:27 اعلام‌کرد و گفت: علت این حادثه از سوی عوامل پلیس راهور در دست بررسی است.

 



تاريخ : 2 / 12 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: سایه شوم زورگیران در تهران هر از گاهی بر سر یکی از شهروندان می‌افتد اما این بار وام ازدواج یک زوج جوان نصیب زورگیران خشن شد.

خبرگزاری فارس: وام ازدواجی که نصیب زورگیران خشن شد

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، طی ماه‌های اخیر سرقت از مردم در خیابان‌های پایتخت آن هم با استفاده از سلاح‌هایی همچون قمه و چاقو رواج یافته و از آن به عنوان یک پدیده یاد می‌شود.

وحشت از حضور زورگیران در خیابان‌های شهر آن چنان در دل شهروندان تهرانی ریشه دوانده که با هرکسی صحبت می‌کنی فقط خواستار برخورد سریع و قاطع دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با این افراد است، اما سوال اینجاست که چرا این پدیده آن هم طی ماه های اخیر این چنین شدت گرفت؟

فقر، بیکاری، ناهنجاری‌های رفتاری، از هم گسیختگی خانواده و غیره هرکدام می‌تواند دلیلی برای بروز رفتارهای پرخطری از جمله زورگیری باشد اما آیا این‌ها دلایل کافی و منطقی برای اقدام علیه افرادی است که بی هیچ گناهی ناگهان در خیابان خنجر از پشت می‌خورند و کشته می‌شوند تا معاش عده‌ای تأمین شود؟

کاهش 70 درصدی جرائم زورگیری پس از اعدام 2 زورگیر خشن

فریدون امیرآبادی سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اجرای احکام در ملأعام و تأثیر آن در کاهش وقوع جرائم گفت: بعد از اعدام 2 زورگیر خشن در ملأعام مسئولان پلیس اعلام کردند حدود 70 درصد از جرائم زورگیری کاسته شده است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که اجرای احکام در ملأعام بازدارندگی لازم را دارد و البته قوه قضائیه نیز در صدد آن است که هر کجا لازم باشد احکام صادر از سوی محاکم در ملأعام اجرا شوند.

امیرآبادی به نظریات جرم‌شناسی اشاره کرد و گفت: در علوم جنایی یکی از مقولات مهم بازدارندگی، مجازات‌هاست به‌گونه‌ای که یکی از اهداف اعمال مجازات بازدارندگی است.

وی افزود: قطعاً با اجرای احکام صادر شده در ملأ عام مجرمانی که در صدد ارتکاب جرم هستند خواهند فهمید که دستگاه قضایی با آنها برخورد خواهد کرد و راه فراری از چنگال قانون برای آن ها وجود ندارد.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: بارها رئیس قوه قضائیه گفته است که برخورد سخت و محکمی در انتظار متجاوزین به عنف و اخلالگران نظم عمومی است و احکام این افراد در ملأعام اجرا خواهد شد.

گاهی حکم قصاص جنبه درمانی دارد

خلیل حیات مقدم، قاضی تجدیدنظر دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص تأثیر اجرای احکامی همچون اعدام آن هم در ملأعام گفت: گاهی اعدام مؤثر است و قاضی تشخیص می‌دهد که حکم به قصاص می‌تواند جنبه درمانی داشته باشد.

وی افزود: بدون شک اقدامات پیشگیرانه تأثیر بیشتری در کاهش جرائم خشن به ویژه زورگیری دارد اما متأسفانه روند پیشگیری از جرم در کشور ما چندان مناسب نیست.

عضو سابق کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر توجه به بهداشت قضایی گفت: متأسفانه وقتی صحبت از پیشگیری می‌شود تمامی نگاه‌ها به سمت قوه قضائیه و نیروی انتظامی معطوف است در حالی که تمامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نقش دارند و دستگاه قضایی در آخرین مرحله قرار دارد.

حیات مقدم به نقش جدی صدا و سیما در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: اگر پیشگیری صورت نگیرد بدون شک شاهد افزایش بیش از پیش جرائمی همچون زورگیری خواهیم بود.

اظهارات خبرنگاری که طعم زورگیری را چشید

میلاد محمدی یکی از خبرنگارانی است که مدتی قبل مورد زورگیری قرار گرفت، وی در تشریح جزئیات حادثه به خبرنگار قضایی فارس گفت: 16 بهمن ماه سال جاری حوالی ساعت 21 در خیابان شهید قرنی از سوی سه سرنشین یک موتور پولسار آبی رنگ مورد زورگیری قرار گرفتم.

وی افزود: دو نفر از سرنشینان موتور از پشت سر با یک چاقو به من حمله کردند و پس از زخمی کردن دست و سر من گوشی همراهم را به سرقت بردند.

من در روز حادثه دوربین عکاسی و مقداری پول به همراه داشتم اما با داد و فریادهایم اجازه ندادم چیز بیشتری به سرقت ببرند و کل زورگیری هم 30 ثانیه بیشتر طول نکشید.

این خبرنگار با اشاره به پیگیری های خود برای یافتن سارقان گفت: با پیگیری‌هایی که داشتم متوجه شدم که این موتور سواران تاکنون بیش از 30 مورد زورگیری در این منطقه داشته‌اند، با توجه به اینکه این اتفاق در نزدیکی بانک سرمایه رخ داد احتمال دادم که دوربین‌های بانک تصاویری را ضبط کرده باشند به همین جهت با دریافت حکم قضایی برای بازبینی فیلم به بانک مراجعه کردم.

وی افزود: در بازبینی‌ها چیزی مشخص نشد اما رئیس بانک سرمایه صراحتاً اعلام کرد که تاکنون فیلم 4 تا 5 زورگیری سرنشینان پولسار آبی رنگ را که از طریق دوربین‌های بانک به ثبت رسیده در اختیار نیروی انتظامی قرار داده اما آن‌ها هیچ اقدامی نکرده‌اند،‌ بدون شک کیفیت تصاویر ضبط شده از طریق دوربین بانک کمتر از فیلم زورگیری اخیر نبوده است.

محمدی در ادامه به واکنش نیروی انتظامی به این اتفاق اشاره کرد و گفت: من پس از حادثه به کلانتری 107 فلسطین مراجعه کردم و آن‌ها هم تشکیل پرونده دادند اما حرف پلیس آگاهی میدان نیلوفر که پرونده را بررسی می‌کردند این بود که نباید مقاومت می‌کردم و اگر چاقو خوردم مقصر خودم هستم.

آن ها خیلی اصرار داشتند که چون نیروی کافی ندارند نمی‌توانند پوشش دهی مناسب داشته باشند مردم باید خودشان مراقب باشند و به ویژه در شب از عابر بانک استفاده نکنند، ‌آیا این توجیه منطقی است؟

وی خاطرنشان کرد: باید با توجه به اتفاقاتی که چندین بار آن هم در یک منطقه رخ داده نیروی انتظامی پیگیری ویژه ای داشته باشد.

دستگاه قضایی در برخورد با زورگیران کوتاهی نکرده است

محسن 29 ساله معتقد به ریشه یابی در علل بروز اینگونه جرائم است، وی می‌گوید: به نظر من اینگونه جرائم خشن در جامعه ما عادی شده و برخوردهای قضایی نتوانسته در این زمینه بازدارنده باشد.

محسن در ادامه می‌گوید: من در منطقه نظام آباد زندگی می‌کنم و در مدت زمان سکونت در این منطقه شاهد زورگیری‌ها و جرائم خشن زیادی بوده‌ام، البته دستگاه قضایی در برخورد با مجرمین کوتاهی نکرده و خوشبختانه توانسته با ورود به موقع از افزایش اینگونه جرائم جلوگیری کند.

این دانشجو صدور حکم اعدام را برای اینگونه جرائم الزامی می‌داند و می‌گوید: قاضی صلواتی به حق این احکام را صادر کرده و طبق قانون هم مجازات محاربه شامل حال دو تن از این زورگیران شده است، البته اینگونه برخوردها در صورتی که استمرار داشته باشد می‌تواند نقش بازدارندگی را ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه در یک ماه اخیر در جاده مخصوص کرج 16 نفر مورد زورگیری قرار گرفته‌اند گفت: برخورد دستگاه قضایی با پرونده 4 زورگیر مسلح برخوردی خاص بوده چرا که این موضوع در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

وحشت زورگیران از برخورد قاطع دستگاه قضایی

سعید فروشنده بوتیکی در میدان امام حسین است که در پاسخ به این پرسش که آیا برخورد دستگاه قضایی با زورگیران در کاهش جرائم تأثیر داشته یا نه می گوید: نمی‌توانیم تاثیر مجازاتی مثل اعدام را کمرنگ تصور کنیم، به هر حال بسیاری از افرادی که پیش از اعدام 2 زورگیر خشن جرائم این چنینی را مرتکب شده‌اند پس از برخورد قاطع دستگاه قضایی به خود آمده‌اند و حداقل از ترس مجازات تا حدودی از جرم فاصله گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: پیش از اعدام در اطراف میدان امام حسین گاها شاهد زورگیری‌هایی بودیم که خوشبختانه در حال حاضر کمتر شده است.

دستگاه های ذی ربط برخورد با زورگیران را در الویت قرار دهند 

مرجان دختر 28 ساله‌ای است که در خصوص برخورد دستگاه قضایی می‌گوید: به عقیده من برخورد نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بازدارنده نبوده چرا که اگر این برخوردها تأثیر داشت الان برادر من به دلیل ضربه چاقوی یکی از همین زورگیرها در بیمارستان نبود.

وی در تشریح حادثه‌ای که برای برادرش رخ داده می‌گوید: دو روز پیش طی تماسی از سوی بیمارستان به ما خبر دادند که برادرم با ضربات چاقو مجروح شده است.

وی ادامه داد: به محض اینکه به بیمارستان رفتیم متوجه شدیم که برادرم به دلیل شدت ضربه تحت عمل جراحی قرار گرفته و متأسفانه زورگیران مبلغ وامی را که از بانک برای مراسم ازدواج خود تهیه کرده بوده ربوده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های ذی ربط برخورد با زورگیران را در اولویت قرار دهند و اشد مجازات را برای آن‌ها اعمال کنند.

گزارش: سعیده اسدیان



تاريخ : 25 / 11 / 1391برچسب:, | 6:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شکارچی دختران شرق تهران که به خاطر دو جنایت به قصاص محکوم شده است، دقایقی قبل در خیابان مدنی به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  این شکارچی 24 ساله که علی نام دارد در آبان و آذرماه سال 84 دو دختر به نام های ندا و اعظم را بی رحمانه به قتل رساند و پنج دختر دیگر را با چاقو هدف قرار داد اما این دختران جان سالم به در بردند.

شامگاه 30 آبان ماه سال 84 پلیس پایتخت در جریان قتل دختر 21 ساله ای به نام ندا قرار گرفتند. وی جلوی خانه شان واقع در حوالی اتوبان بابایی با ضربات چاقو روی زمین افتاده و با وجود انتقال به بیمارستان تسلیم سرنوشت مرگ شده بود.در حالی که تحقیقات برای افشای راز قتل دختر جوان ادامه داشت عصر 30 آذرماه سال 84 کارآگاهان پلیس از مرگ دختر دیگری با ضربات چاقو در اتوبان باقری اطلاع یافتند.

کارآگاهان در محل جنایت به تحقیقات میدانی دست زدند و مشخص شد دختر جوان دانشجوی 26 ساله ای به نام اعظم است که وقتی پشت فرمان خودروی پرایدش بود با ضربه چاقو به قتل رسیده است. کارآگاهان در حالی همه توان خود را روی ردیابی قاتلان دو دختر جوان در شرق پایتخت متمرکز کرده بودند که هیچ مشابهتی بین آنها دیده نمی شد.

هنوز سرنخی در دست نبود تا اینکه روز 24 آذرماه 84 دختر جوانی در شرق تهران از سوی یک ناشناس موردحمله قرار گرفته و مجروح شده بود. این دختر جوان که جان سالم به در برده بود در تحقیقات به پلیس گفت: وقتی از محل کارم در شرق تهران خارج شدم، می خواستم به خانه بروم، ناگهان پسر جوانی از پشت سر به من حمله ور شد و با چاقویی که در دست داشت، ضربه ای به کمرم زد.

وقتی کارآگاهان دیدند که دختران در شرق تهران هدف حملات دزد تک رویی قرار می گیرند، همه فرضیات حاشیه ای که ساعت ها کار را پیش روی آنان قرار داده بود، حذف کردند و به جست و جوی دزد چاقوکش پرداختند. این در حالی بود که اواخر سال 84 زن جوان دیگری که در شرق تهران مورد حمله مرد شکارچی قرار گرفته بود، جان سالم به در برد و با مشخصاتی که وی ارائه داد، مشخص شد این پسر همان دزد تحت تعقیب است.

هیچ کس دزد را نمی شناخت تا این که بار دیگر دختر جوانی در شرق تهران با اصابت ضربات چاقو به پرتگاه مرگ نزدیک شد و با جراحی های پزشکی از مرگ حتمی جان سالم به در برد.

شکارچی دختران در شرق تهران پس از هفتمین اقدام که روز 16 خردادماه سال 85 صورت گرفت، به خاطر سرقت تلفن همراه دختر جوان تحت کنترل مخابرات قرار گرفت، چرا که قاتل سریالی با شماره یکی از دوستان آخرین طعمه اش تماس گرفته و قصد داشت با وی طرح دوستی بریزد.

با آموزش های پلیسی این دختر در همان اتوبان بابایی با قاتل چاقوکش قرار عاشقانه گذاشت و وقتی شکارچی پای در کمین گاه پلیس گذاشت، دستگیر شد.

شکارچی دختران شرق تهران در بازجویی های جنایی به اعترافات هولناک دست زد و انگیزه اش را دزدی از دختران و وحشت دانست و گفت در سرقت هایش وقتی دختران می خواستند مقاومت کنند، با چاقو ضرباتی به آنان می زد که نمی دانسته دو تن از آنان کشته شده اند.

 قاضی شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پس از محاکمه شکارچی دختران شرق پایتخت را به خاطر جنایاتش به 2 بار قصاص نفس - اعدام -5 سال زندان و 74 ضربه شلاق و به خاطر سرقت به یک سال زندان و به خاطر جراحت دختر دیگر به پرداخت دیه محکوم کرد.

 قضات شعبه 42 دیوان عالی کشور پس از بررسی حکم شکارچی دختران شرق با تایید نظر به اجرای آن دادند و پرونده در اختیار اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت.

با استیذان حکم از سوی رئیس قوه قضائیه ، مرد جنایتکار سحرگاه امروز در خیابان مدنی تهران به دار مجازات آویخته شد. پس از اجرای حکم اعدام افرادی که در محل حاضر بودند با سر دادن شعارهایی از قوه قضائیه به خاطر اجرای حکم این جنایتکار تشکر کردند.



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 10:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ضاربان با یک موتورسیکلت (پالس/پولسار) آبی‌رنگ از پشت سر به وی حمله کرده و ضمن وارد آوردن جراحاتی عمیق بر شقیقه و دست راست وی تلفن همراه او را سرقت کرده و متواری شدند.
به گزارش مشرق - اواخر هفته گذشته ساعت 20.30 دقیقه شب یکی از خبرنگاران  مشرق که قصد عزیمت از دفتر این خبرگزاری واقع در خیابان سپهبد قرنی به سمت منزل را داشت، توسط سه زور گیر مسلح از ناحیه سر و دست مجروح شد.

ضاربان با یک موتورسیکلت (پالس/پولسار) آبی‌رنگ از پشت سر به وی حمله کرده و ضمن وارد آوردن جراحاتی عمیق بر شقیقه و دست راست وی تلفن همراه او را سرقت کرده و متواری شدند. خبرنگار مذکور سپس با کمک همکارانش و به دلیل خونریزی شدید به بیمارستان منتقل شد تا تحت درمان قرار بگیرد. 


پیش از این نیز در تابستان سال جاری، یکی دیگر از خبرنگاران مشرق در همین خیابان مورد هجوم قرار گرفت که او نیز از ناحیه صورت مجروح شده و‌ به‌ناچار تلفن همراه خود را به زورگیران تسلیم کرد.

البته این آخرین مورد نبود و مدتی قبل از آن یکی دیگر از کارمندان مشرق، در مقابل بانک با حدود دو میلیون تومان وجه نقد با چاقو تهدید شد و نهایتاً مجبور به تسلیم پول‌ها به زورگیران شد.


به دنبال این حوادث، خبرنگاران مشرق اقدام به جمع‌آوری برخی اطلاعات میدانی از سارقان کردند که در نهایت مشخص شد از چند ماه قبل تا کنون تعداد زیادی زورگیری و کیف‌قاپی در مرکز شهر (فردوسی، سپهبد قرنی، سمیه، شهيد نجات‌اللهی و...) توسط یک پولسار یا پالس آبی‌رنگ رخ داده و به شدت باعث ناامنی این منطقه شده است.

 پزشکان بخش اورژانس نیز در بیمارستان های این ناحیه این موارد را تأیید کرده و اظهار داشتند که به‌صورت میانگین  هر هفته یک نفر به دلیل جراحت با چاقو و تهدید به مرگ به این مراکز مراجعه می‌کنند و در توضیح اتفاقات رخ داده از یک موتور سیکلت آبی‌رنگ نام می‌برند.

زورگیری و اخاذی در حومه شهر یا محله های خلوت، آن هم در نیمه‌های شب شاید برای پلیس قابل توجبه باشد اما وقوع این اتفاق آن هم به صورت مستمر در مرکز شهر که تا ساعت‌های پایانی شب همچنان شلوغ است، به هیچ وجه جایز نبوده و با شعار جدید نیروی انتظامی یعنی "تهران، شهر ایمنی و قانون"  مغایرت دارد.

از مال‌باختگانی که به این موارد برخورد کرده‌اند، تقاضا می‌شود که در بخش نظرات، اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهند.



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 5:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

انفجار یک منزل مسکونی در خیایان مولوی تهران به سوختگی ۳ نفر منجر شد که یکی از آنها ۷۰ درصد دچار سوختگی شده و حالش وخیم است.
به گزارش مشرق، هوشنگ فولادی، رئیس اورژانس تهران در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: حادثه انفجار یک واحد مسکونی در خیابان بوربور در خیابان مولوی تهران به سوختگی 3 نفر منجر شد که حال یکی از آنها با میزان سوختگی 70 درصد وخیم است.
 
وی ادامه داد: این حادثه ساعت 15 و 9 دقیقه به اورژانس تهران گزارش شد و بلافاصله 3 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و 3 مصدوم را که یکی 70 درصد سوختگی دارد و دو نفر دیگر که خانم های 16 و 24 با درجه سوختگی 35 و 30 درصد به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری منتقل کردند.
 
رئیس اورژانس تهران گفت: گزارشهای اولیه علت این انفجار را وجود بنزین در این خانه و اشتعال آن نشان می‌دهد.



تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 8:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 یک خودرو پراید به دلیل سقوط یک تابلو تبلیغاتی بر اساس وزش باد خسارت جدی دید.

به گزارش  فارس، وزش باد شدید طی روز یکشنبه برای راننده خودرو پراید که این روزها افزایش قیمت چشمگیری داشته است دردسرساز شد.


در اثر این حادثه که امروز در خیابان 15 خرداد رخ داد یک تابلو تبلیغاتی بر روی یک دستگاه پراید سقوط کرد و به خودرو پراید خسارات جدی وارد کرد.

خوشبختانه در این حادثه راننده خودرو صدمه‌ای ندید.



تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 5:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

يك روحاني مشهدي سه شنبه گذشته در برابر ساختمان دادگستري كل استان کرمانشاه و معاونت اجتماعي نيروي انتظامي و در فاصله 500 متري فرماندهي انتظامي استان مورد هجوم اشرار قرار گرفته و به شدت مجروح شد.
به گزارش مشرق، حوالي ظهر سه شنبه گذشته (26 دي‌ماه جاري) اشرار قداره كش پس از توهين و تمسخر يک روحاني ملبس در نزديکي ساختمان دادگستري كل استان کرمانشاه، با ضربات قمه، شمشير و مشت اقدام به مجروح کردن وی مي‌نمايند و سپس سوار بر يک دستگاه خودروي 206 به راحتي از صحنه جرم مي‌گريزند!

به گفته شاهدان عيني، اين اتفاق در حالي رخ داده كه در دو سوي ساختمان دادگستري و محل وقوع جرم دو مجموعه نيروي انتظامي يعني قسمت شمالي، ساختمان معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان و قسمت جنوبي نيز به فاصله 500 متر ساختمان فرماندهي انتظامي استان کرمانشاه قرار دارد.

بر همين اساس روحاني مضروب كه دو تن از ضاربان را نیز شناسایی کرده است، با كمك مردم به بيمارستان منتقل می‌شود و به علت شدت جراحات مورد عمل جراحي قرار مي‌گيرد.

روحاني جوان مشهدی عصر همان روز به همراه تني چند از شهود شکایت خود را به مقامات انتظامي و قضايي استان ارائه می‌کند و همچنان در انتظار شناسايي و برخورد قاطع مسئولان ذيربط با مهاجمين است.


وي در گفت‌گوي كوتاهي با خبرنگار ما ضمن ابراز ناراحتي از عدم پيگيري جدي اين حادثه، وقوع اين‌گونه حوادث را به خصوص پس از وقايع اخير و تأکیدات آيت الله آملي لاريجاني درباره ضرورت برخوردی جدی با شرارت‌های خیابانی؛ دهن كجي به سيستم قضايي عنوان كرد و خواهان برخورد جدي با هتاكان و ضاربان شد.

به گفته برخي منابع محلي، تعدادي از عابرين نيز از اين صحنه با موبايل فيلمبرداري كرده‌اند كه ممكن است مورد سوء استفاده رسانه‌هاي استكباري و شبكه‌هاي اجتماعي ضد نظام قرار گيرد.

همچنين باتوجه به اشراف تصويري گسترده در اين منطقه شناسايي ضاربين و خودروي آنان دشوار نيست.

متاسفانه چندي پيش نيز يكي از اشرار معروف منطقه در ملا عام اقدام به فحاشي و ضرب و جرح عده‌اي كرده بود كه تنها با مجازات نقدي مواجه شد.


گفتنی است چندی قبل نیز خبر ضرب و شتم و مجروح کردن دو جوان ناهی از منکر در تهران افکار عمومی را به شدت جریحه دار کرد.

یکی از این دو جوان نیز طلبه بود که چشم او بینایی خود را بر اثر ضرب و شتم از دست داد.

خرداد ماه امسال نیز دو جوان بسیجی ناهی از منکر در اسلامشهر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و اشرار خیابانی به وسیله چاقو و قمه آنها را مجروح کردند.



تاريخ : 29 / 10 / 1391برچسب:, | 7:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  مهر، این زمین لرزه ساعت 15 و هفت دقیقه و 14 ثانیه جمعه 29 دی 1391 روی داد که موقعیت مرکز زلزله توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ۳۵.۸۷ شمالی و ۵۲.۳۹ شرقی گزارش شده است.

زمین لرزه امروز استان تهران در 33 کیلومتری دماوند، 37 کیلومتری فیروزکوه، 41 کیلومتری کیلان و 92 کیلومتری تهران بزرگ گزارش شده است.

پیگیری خبرنگار مهر حاکی از آن است که تا کنون از خسارات جانی و مالی این زمین لرزه 2.1 ریشتری در شهرستانهای دماوند و فیروزکوه گزارشی نشده است.



تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 4:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از حمله اراذل و اوباش به یکی از آمبولانس‌های مرکز اورژانس پایتخت در حین امدادرسانی به یک جوان مست خبر داد.
 
حسن عباسی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت 22:04 شب گذشته عوامل اورژانس برای امدادرسانی به یک جوان 18 ساله که در یکی از پارک‌های محله خیابان 17 شهریور در پی مصرف الکل مسموم شده بود، اعزام شدند.
 
وی ادامه داد: تکنیسین‌های اورژانس حین امدادرسانی و مداوای جوان حادثه دیده بودند که متوجه شدند تعدادی از اراذل و اوباش به آمبولانس اورژانس حمله کرده و دستگاه‌ها و تجهیزات آن را به سرقت بردند.
 
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه در همین حین یکی از تکنیسین‌ها به تعقیب یکی از سارقان پرداخته و موفق به گرفتن و انتقال وی به آمبولانس شد، گفت: سایر همراهان این سارق قصد آزادکردن متهم 18 ساله را داشتند که تکنیسین‌های اورژانس به سرعت وی را به کلانتری محل منتقل کردند.
 
عباسی با بیان اینکه با انجام اقدامات ماموران کلانتری شماری از دستگاه‌های به سرقت رفته آمبولانس نظیر بی‌سیم و دستگاه ID از سوی متهمان بازگشت داده شد به ایسنا گفت: برخی از تجهیزات نظیر کپسول آتش‌نشانی، کپسول اکسیژن، لوازم امدادی و ... نیز بنا بر آخرین اطلاعات تاکنون عودت داده نشده است.
 
عباسی همچنین درباره احتمال عمدی‌بودن این حادثه و ارتباط آن با پسر18 ساله نیز به ایسنا گفت: این موضوع در حال بررسی است و در حال حاضر نمی‌توان اظهارنظر قطعی درباره آن کرد.



تاريخ : 22 / 10 / 1391برچسب:, | 5:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ساعت 11 و 47 دقیقه ظهر جمعه در حالیکه مردم در یک روز تعطیل سرد زمستانی در خانه مشغول استراحت بودند ناگهان صدای انفجار مهیبی در غرب اهواز لرزه برای اندام ساکنان این نقطه از شهرستان انداخت.

به گزارش مهر، صدای انفجار برای مناطق غرب اهواز به خصوص کمپلو، خیابان اصلی انقلاب و مناطق اطراف آنقدر دلخراش و دلهره آور بود که مردم را سراسیمه به بیرون خانه ها کشاند تا آنها بفهمند این صدا که حتی باعث شد خانه اغلب مردم غرب اهواز دچار لرزش شود چه بوده است.

پرس و جوها به این مکان رسید که منطقه دو شهرداری اهواز واقع در خیابان انقلاب دچار یک انفجار شده ولی کسی تا آن لحظه از علت و چگونگی انفجار خبر نداشت. فقط مردم هر چه به محل حادثه نزیک تر می شد آثار این انفجار مهیب برای آنها نمایان تر می شد زیرا شیشه های ساختمانهای اطراف به کلی از بیرون رفته بود و برخی کرکره مغازه ها دچار خمیدگی شده بود.

به هر حال وقتی مردم به خیابان اصلی رسیدند با ساختمان مخروبه شهرداری منطقه دو مواجه شده اند که در حال آتش بود و مقادیر زیادی مصالح و تیرآهن روی هم تلنبار شده بود. علت هم آنجا مشخص شد. پوسیدگی لوله های گاز بیرونی این ساختمان قدیمی باعث به وجود آوردن چنین انفجار مهیبی شده بود.

البته به علت اینکه یکی از ایستگاه های آتش نشانی شهرداری اهواز در چند قدمی محل حادثه بود، با اقدام سریع آنان آتش رخ داده به سرعت مهار شد و خوشبختانه امکان سرایت آتش به مکانهای دیگر ساختمان و منازل اطراف این منطقه مسکونی میسر نشد.

امیر نجفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز در خصوص علت به وجود آمدن این حادثه گفت: نشت گاز و پوسیدگی و قدیمی بودن لوله های گاز ساختمان دفتر فنی متعلق به شهرداری منطقه دو که تقریبا دیوار به دیوار ساختمان است باعث به وجود آمدن این حادثه شده است.

محل حادثه در یک چشم به هم زدن مملواز جمعیت شد و این کار امداد رسانی را با مشکل مواجه می کرد ضمن اینکه به علت ناشناخته بودن علت حادثه ممکن بود حوادث دیگری نیز در راه باشد برای همین وجود این ازدحام جمعیتی خطرآفرین بود. به هر حال نیروهای امدادی شهرداری و نیروی انتظامی با همکاری هم امکان حضور خودروهای امداد رسان را فراهم کردند و عملیات با سرعت آغاز شد.

 نجفی همچنین عنوان می کند: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی به همراه نداشته و تنها چهار نفر از نیروهای نگهبان شهرداری دچار آسیب شده اند که به بیمارستان گلستان اهواز برای مداو اعزام شدند.

برای انجام کار امدادرسانی که به صورت گسترده ای آغاز شده، عبور و مرور در بخشی از خیابان انقلاب اهواز مختل شده است. ضمن اینکه مسئولان شهرداری به خصوص شهردار اهواز در محل حادثه حاضر شدند و از نزدیک ماجرای رخ دادن این انفجار مهیب را پیگیری کنند.

یکی از حاشیه های جالب این ماجرا آسیب دیدن یک خودروی پژوی 405 بود که شهرداری آن را به عنوان جایزه خوش حسابی برای پرداخت به موقع عوارض برای شهروندان اهوازی در ارتفاع جلو ساختمان شهرداری منطقه نصب کرده بودند. این خودرو که به شدت آسیب دیده بود به وسیله جرثقیل به مکانی دیگر منتقل شد تا شهرداری برای دادن جایزه به فکر یک خودروی دیگر باشد.

البته در این بین یک سئوال اساسی پیش می آید که مسئول جبران خسارت وارد شده به مردم و منازل اطراف که از بابت این انفجار دچار آسیب شده اند، کیست.















تاريخ : 22 / 10 / 1391برچسب:, | 4:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

4پزشک فوق تخصص در دزفول جان سپردند.

به گزارش جهان به نقل از بی باک، ۴ پزشک فوق تخصص و غیربومی، دیشب و به علت گازگرفتگی، در منزلی واقع در کوی حافظ این شهرستان و در نزدیکی شهرداری منطقه ۳، جان سپردند.

به گزارش روناش، یکی از این ۴ دکتر، از پزشکان سرشناس کشوری شاغل در صدا و سیما بوده است.
 



تاريخ : 21 / 10 / 1391برچسب:, | 9:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از مهر، بر اساس اطلاعات دریافتی از مرکز لرزه نگاری ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه خفیف حوالی ساعت 8 و 46 دقیقه و 52 ثانیه در بخش کیاسر شهرستان ساری در جنوب مرکز مازندران رخ داده است.

این زمین لرزه در 36.3 درجه عرض  جغرافیایی کره زمین و 53.9 درجه طول جغرافیایی و در عمق 17 کیلومتری زمین رخداد که هنوز از خسارات احتمالی آن اخباری منتشر نشده است.

دمای هوای مازندران در روزهای اخیر به صورت نامحسوسی افزایش پیدا کرده و مناطق مختلف استان هوای تابستانی را تجربه کردند.



تاريخ : 10 / 10 / 1391برچسب:, | 10:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی اسامی کشته شدگان این حادثه را حسین قاسمی مسئول شرکت پیمانکاری و علیرضا قاسمی و امیر بیکی دو تن از کارگران این کارگاه اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود از پایان عملیات امداد و نجات در حادثه انفجار در یکی از کارگاه های شرکت پیمانکار حمل مواد اولیه کارخانه سیمان شاهرود خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه سه نفر کشته شدند.

سید محمد حسینی در گفتگو با مهر، افزود: حوالی ساعت 17 روز یکشنبه بر اثر انفجار در یکی از کارگاه های شرکت پیمانکار حمل مواد اولیه از معدن آهک به کارخانه سیمان شاهرود که در کنار این کارخانه قرار دارد دو نفر در دم جان باختند و یک نفر دیگر نیز بر اثر شدت جراحات در بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان جان خود را از دست داد.

وی اسامی کشته شدگان این حادثه را حسین قاسمی مسئول شرکت پیمانکاری و علیرضا قاسمی و امیر بیکی دو تن از کارگران این کارگاه اعلام کرد.

مدیرعامل آتش نشانی شاهرود در خصوص علت این حادثه اظهار داشت: علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نشده است اما در این کارگاه، سیلندرهای گاز اتیلن، اکسیژن و مایع نگهداری می شده که بنا به دلیل نامعلوم باعث انفجار و تخریب کارگاه شده است.

حسینی گفت: بلافاصله بعد از وقوع این حادثه 10 مامور از دو ایستگاه آتش نشانی شاهرود به همراه خودرو و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند و در ساعت 19:30 به کار خود پایان دادند.

به گزارش مهر، در خبر قبلی به دلیل اینکه تعداد نیروهای این کارگاه چهار نفر بوده و از طرفی اجساد به دلیل متلاشی شدن قابل شناسایی نبوده تعداد کشته شدگان حادثه چهار نفر اعلام شده بود. 



تاريخ : 10 / 10 / 1391برچسب:زن,ایرانی,عقاب نیوز>شاهکار, | 5:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۱۳:۰۷ دقیقه روز گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه۴۹ را به محل حادثه در خیابان كارگر شمالی، خیابان زره پوش اعزام كرد...
ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۱۳:۰۷ دقیقه روز گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه۴۹ را به محل حادثه در خیابان كارگر شمالی، خیابان زره پوش اعزام كرد.
موسی مصطفوی فرمانده آتش نشانان اعزامی در مورد حادثه گفت: خودرو سواری به رانندگی زن ۳۵ ساله ای پس از عدم كنترل آن توسط راننده، از داخل پاركینگ به داخل حیاط سقوط کرد.
به گزارش فارس، وی ادامه داد: این خودرو پس از طی مسیری درحدود ۵ متردر پارکینگ، ناگهان از ارتفاع سه متری به داخل حیاط سقوط کرد ودر حالت عمودی متوقف ماند.

مصطفوی در مورد چگونگی عملیات نیروها اظهار داشت: آتش نشانان با توجه به وضعیت خودرو که به صورت عمودی قرار داشت بلافاصله با استفاده از ابزار نجات و تجربه و مهارت خود توانستند این خودرو را مهارکرده و از سقوط آن به داخل حیاط جلوگیری کنند.


این فرمانده آتش نشانی در ادامه تصریح کرد: نیروهای عملیاتی سرانجام با رعایت كامل نكات ایمنی، این خودرو را به بالا كشیده و از وارد آمدن خسارت بیشتر جلوگیری كرده و این وسیله نقلیه راصحیح و سالم تحویل مالك آن دادند.



تاريخ : 9 / 10 / 1391برچسب:, | 11:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

درگیری دو راننده «بنز» و «بی‌ام و» در بلوار سعادت آباد به مرگ راننده «بنز» و بستری شدن راننده «بی‌ام و» انجامید.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، پلیس پایتخت، ساعت 1:40 بامداد شنبه در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر درگیری و نزاع رانندگان دو خودرو «بنز» و «بی ام و» در بلوار سعادت آباد تهران، ماموران بلافاصله در محل حاضر شدند.

با حضور ماموران در صحنه تصادف، شاهدان عینی اظهار داشتند که رانندگان دو خودرو حین عبور از بلوار سعادت آباد به علت وقوع یک تصادف جزئی با هم درگیر شدند که در این میان راننده خودروی «بنز» با قمه به سمت راننده «بی ام و» حمله ور شده و وی را مجروح می‌کند و پس از آن راننده «بی ام و» به سوی خودروی خود دویده و پس از سوار شدن راننده بنز را زیر گرفته و تا قبل از رسیدن ماموران با به جای گذاشتن خودرو از محل متواری می‌شود.

با ثبت اظهارات شاهدان عینی بلافاصله ماموران اقدام به اجرای طرح "مهار" می‌کنند که دقایقی پس از حادثه و چند خیابان آن طرف‌تر خودروی مورد نظر، توسط گشت کلانتری 134 راننده متواری دستگیر می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارشات دریافتی، راننده خودرو «بنز» نیز به علت شدت تصادف در بیمارستان فوت می‌کند و راننده «بی‌ام و» نیز به دلیل شدت جراحات وارده هم‌اکنون در بیمارستان بستری است.



تاريخ : 9 / 10 / 1391برچسب:, | 8:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جوان کینه‌جو که دوستش را با شلیک گلوله در خیابان فرشته به قتل رسانده و اقدام به سرقت اموال مقتول از جمله خودروي 300 میلیونی وي كرده بود از سوی کارآگاهان پلیس دستگیر شد.
 
به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از پليس آگاهي تهران، بامداد چهارم دي ماه سال جاري از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110، وقوع يك فقره فوت مشكوك در خيابان فرشته ـ خيابان مريم شرقي به كلانتري101 تجريش اعلام شد.
 
با حضور مأموران كلانتري در محل و انجام بررسي‌هاي اوليه مشخص شد جواني به هويت "دانيال. م" ( 24ساله ) به علت اصابت گلوله از ناحيه پشت سر به قتل رسيده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 10 / 1391برچسب:, | 10:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نیما نهاوندیان، مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون و گوینده رادیو درگذشت.

 

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، نیما نهاوندیان، مجری برنامه‌های «دورخیز»، «توپ طلایی» و «ورزش از نگاه دو» بوده است و صبح امروز جسد وی در منزل شخصی‌اش کشف شد.

 

 

نیما نهاوندیان علاوه بر شبکه دو در شبکه جام جم نیز برنامه اجرا می‌کرد. او با رادیو گلستان نیز همکاری داشته است.

 

نهاوندیان درباره‌ی نحوه اجرایش گفته بود: یک عده اجرایم را آبی و یک عده قرمز می‌بینند ولی اینها مصداق هر کسی از ظن خودشد یار من است، چون من بی‌رنگ اجرا می‌کنم.

 

او در پاسخ به اینکه آیا سهم مخاطب از اجرایتان را پرداخته‌اید؟ هم گفته بود: با صراحت می‌گویم که حتی تا آخر عمرم هم نمی‌توانم سهم مخاطب را بپردازم. مردم سرزمین مقدس ایران خیلی لایقند که همه چیز داشته باشند، ولی من همه توانمندی‌ها را ندارم. مردم سرزمین ما وارث مردان بزرگی همچون شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هستند.

 

مرحوم نهاوندیان که در زمان حیاتش دل پری از زخم‌هایی که از اجرا خورده‌ بود، داشت، بیان این زخم‌ها را به صورت شعر گفته بود:

 

نیمه شب و من تازه نفس/ ره خوابم زد و ماندم بیدار/ ریخت از پرتو لرزنده شمع سایه درخت، گلی بر دیوار/ همه گل بود ولی روح نداشت/ سایه‌ای مضطرب و لرزان بود/ چهره‌ای سرد وغم‌انگیز و سیاه/ سرگردان بود/ شمع خاموش شده از تیزی باد/ چیزی از سایه بر دیوار نماند/ کس نپرسید کجا رفت/ که بود/ که دمی چند در اینجا گذراند/ این منم خسته در این کلبه تنگ/ ولی فدای یک لبخند مردم.

 

همیشه به خودم می‌گویم نیما دریای آرامی است که ناخدای قهرمان نمی‌خواهد.

 

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، بامداد امروز (یکشنبه سوم دی‌ ماه) در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر فوت فردی به نام «نیما» از مجریان صداوسیما در منزل شخصی‌اش، بلافاصله ماموران کلانتری 137 شهرآرا و کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر و ضمن حفظ صحنه، به بررسی در این خصوص پرداختند.

 

جسد متوفی برای تشخیص علت فوت به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات قضایی و پلیسی در این زمینه ادامه دارد.

 

 



تاريخ : 15 / 9 / 1391برچسب:زلزله,بیرجند,عقاب نیوز,, | 9:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از فارس، ساعت 20:38 دقیقه امشب ‌‌زلزله‌ای به قدرت 5.5 دهم ریشتر ‌در طول جغرافیایی 59.54 و عرض جغرافیایی 33.50 و عمق 9 زهان خراسان جنوبی را لرزاند.

شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که تمام مردم از وحشت به خیابان‌ها ریخته‌اند.



تاريخ : 15 / 9 / 1391برچسب:آتش سوزی,عقاب نیوز,, | 9:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از حریقی در ساختمان ۷ طبقه خبر داد و گفت: ۳ نفر در این حادثه گرفتار شدند که آتش‌نشانان آنها را خارج کردند.

خبرگزاری فارس: آتش‌سوزی در ساختمان ۷ طبقه/ ۳ نفر گرفتار شدند

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به اینکه شب گذشته حریقی در یک ساختمان 7 طبقه رخ داد گفت: یکی از واحدهای این ساختمان که تبدیل به انباری وسایل سیسمونی کودک شده بود دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه 3 ایستگاه به همراه گروه امداد و نجات و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شد، گفت: این حادثه در خیابان بهار جنوبی بین سمیه و طالقانی رخ داد.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی‌ راه‌پله‌های این ساختمان را دود فرا گرفته بود و 3 نفر گرفتار شده بودند که آتش نشانان آنها را خارج کردند یکی از مصدومین حالش وخیم بود ولی الباقی بهتر بودند.

وی اضافه کرد: علت حادثه در دست بررسی است.



تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:, | 10:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک هوادار تیم فوتبال استقلال بعد از شکست تیم محبوبش برابر داماش گیلان و از دست دادن قهرمانی نیم‌فصل جان باخت.

به گزارش فارس، بعد از شکست یک بر صفر استقلال برابر داماش گیلان در ورزشگاه عضدی رشت یکی از هواداران باشگاه استقلال از شدت ناراحتی در ورزشگاه  دچار حمله قلبی شد و به دلیل اینکه آمبولانس در ورزشگاه حضور نداشت، با ماشین شخصی و با تاخیر به بیمارستان رازی شهر منتقل شد و در نهایت جان به جان آفرین تسلیم کرد.
 
حبیب رفعتی ساجدی 21 ساله نام این هوادار جوان است که امشب بخاطر فوتبال جان باخت.
 
در پایان مسابقه هواداران استقلال را چند دقیقه در ورزشگاه نگه می‌دارند تا ابتدا هواداران تیم میزبان از ورزشگاه خارج شوند. در آن چند دقیقه نیز آمبولانس و نیروهای امدادی ورزشگاه را ترک کرده بودند.
 
استقلال در آخرین دیدار نیم‌فصل میهمان تیم داماش گیلان بود و در صورت تساوی هم قهرمان نیم‌فصل می‌شد؛ اما آبی پوشان تهرانی با یک گل شکست خوردند.



تاريخ : 9 / 9 / 1391برچسب:, | 10:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهردار شهریار از اطفای عملیات حریق در کارخانه رنگ اندیشه شهریار خبر داد.

علی حسینی لحظاتی قبل در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با تلاش مأموران آتش‌نشانی لحظاتی قبل اطفای حریق سوله‌های آسیب دیده کارخانه رنگ اندیشه به اتمام رسید.
 
وی ادامه داد: در این حادثه که با حضور سریع و به موقع ماموران آتش‌نشانی و نیروهای هلال‌احمر انجام شد،‌ مأموران با تلاش بی‌وقفه چهار نفر از زخمی‌ها که در یکی از سوله‌ها آسیب دیده بودند را نجات دادند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی در صحنه، سبب شد تا آتش به نقاط دیگر از این کارخانه سرایت نکند افزود: در این حادثه فقط یکی از سوله‌ها آسیب دید و از انتشار آتش به بخش‌های دیگر جلوگیری به عمل آمد.
 
شهردار شهریار عنوان کرد: آمادگی بالای نیروهای آتش‌نشانی شهریار در اطفای حریق در حد بسیار مطلوبی بوده به نحوی که نیاز به کمک ایستگاه‌های دیگر نشد.
 
به گفته حسینی بی‌توجهی به اصول ایمنی و مخلوط کردن مواد شیمیایی و گاز حاصل از اسید، از دلایل این انفجار است که متأسفانه در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند و خساراتی به برخی از منازل نظیر شکستن شیشه وارد شد.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:شهید,زخمی,سامرا,عقاب نیوز, | 4:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اسامی یک شهید و ۸ مجروح ایرانی حادثه انفجار ظهر امروز سامرا را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: اسامی یک شهید و ۸ مجروح ایرانی انفجار سامرا

مسعود اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در حادثه انفجار ظهر امروز سامراء سعید عسگرنیا، معصومه محب حیدری، قربانعلی کرم‌پور، رقیه کرم‌پور، یوسف شیعه، رقیه مازوچیان، مهدی باغبانی نارنجی و محمد دانش‌ورنیا مجروح شده اند.

وی گفت: مجروحان این حادثه در حال حاضر در بیمارستانی در شهر بلد بستری هستند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

به گفته اخوان همچنین در این حادثه «ریحانه دارکوش» شهید شده است.

به گزارش فارس، این انفجار ظهر امروز در مسیر بین سامراء و بغداد در ایست و بازرسی منطقه امامزاده سید محمد رخ داده است که طی این حادثه 8 نفر مجروح و یک نفر شهید شده‌اند.