پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سارق سابقه دار خودرو در نازی‌آباد، معروف به "منصور گاندی" توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 16 و 30 دقیقه 20 خردادماه عوامل گشت تجسس و  پیشگیری  در حین گشت زنی در خیابان میثاق به یک  دستگاه خودروی پراید مشکی رنگ با یک نفر سرنشین که سارق سابقه دار در سطح حوزه این یگان است به نام "منصور" معروف به "منصور گاندی" مواجه شدند.

در ادامه با توجه به اینکه فرد مذکور دارای 4 فقره سابقه کیفری در خصوص سرقت خودرو  بود ماموران به جهت بررسی مورد به نام برده اخطار ایست دادند که سارق مذکور با مواجه شدن با واحد پلیس اقدام به متواری شدن با سرعت بالا کرد که با هماهنگی مرکز پیام ماموران اقدام به تعقیب نامبرده شد.

ماموران پس از تعقیب و گریز اقدام به شلیک جمعا 4 تیر جنگی با اسلحه سازمانی کردند که متهم در شهرک بوستان خودروی مذکور را به یک دیوار کوبیده که خودرو از ناحیه جلو خسارت دید و به صورت پیاده پا به فرار گذاشت.

سرانجام پس از تعقیب و گریز پیاده فرد مذکور دستگیر شد و از داخل خودرو پژو مذکور یک قبضه چاقو و یک دستگاه تبلت کشف شد.

پس از دستگیری، نام برده که در ماه های اخیر به کرات دستگیر شده بود اعلام کرد که از این وضعیت خسته شده و حاضر به همکاری با پلیس است که به همراه نامبرده و با هدایت وی ابتدا به خیابان فاطمی مراجعه، که یک دستگاه خودروی پراید خاکستری رنگ را به عنوان خودروی سرقتی به ماموران معرفی کرد که دارای سابقه سرقت نیز بود و به وسیله چرثقیل به پارکینگ انتقال یافت.

در ادامه ماموران به اتفاق "منصور گاندی" به خیابان رجایی رفته  و یک دستگاه پراید نقره ای دیگر را به عنوان خودروی سرقتی معرفی کرد که این پراید نیز دارای سابقه سرقت بود و به پارکینگ انتقال داده شد.

 سرگرد مهدی اسدی رییس کلانتری 130نازی آباد درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: متهم به کلانتری دلالت داده شده و پرونده ای در این رابطه تشکیل و جهت بررسی تخصصی تر در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، از سقوط یک دستگاه جرثقیل به روی خودروی سمند در بزرگراه نیایش خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ،سیدجلال ملکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این‌باره گفت:‌ در ساعت 10:03 امروز یک مورد حادثه سقوط جرثقیل به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به محل حادثه واقع در مسیر شرق به غرب بزرگراه نیایش اعزام کرد.

وی با اشاره به حجم بالای ترافیک در پی این حادثه افزود: به همین دلیل یک گروه از آتش‌نشانان در مسیر خلاف جهت خود را به محل حادثه رسانده و گروهی دیگر نیز پیاده به محل رفتند و پس از حضور آنان مشاهده شده یک دستگاه جرثقیل حین کار از قسمت بوم دچار شکستگی شده و به روی یک دستگاه سواری سمند که در حال حرکت بود افتاده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با اشاره به محبوس شدن راننده سمند در کابین افزود: آتش‌نشانان همزمان با ایمن سازی محل و قطع برق خودرو قطعات سواری سمند را برش داده و راننده آن را در حالی که به شدت دچار آسیب‌دیدگی شده بود خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند

ملکی افزود:‌ پس از آن آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات خود جرثقیل را به حالت اولیه بازگردانده و خودرو را به حاشیه اتوبان منتقل کردند و پس از آن در دقایقی قبل به عملیات خود خاتمه دادند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران جزئیات تصادف عصر دیروز شنبه در بزرگراه حکیم و مرگ زن جوان و دختر 11 ساله در این حادثه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازآفتاب، جلال ملکی گفت: ساعت 18 و 15 دقیقه شنبه در بزرگراه حکیم مسیر غرب به شرق ام وی ام با سه سرنشسین به شدت با قسمت عقب خاور تصادف کرد.

وی گفت: پس از اطلاع این حادثه به سازمان آتش نشانی بلافاصله آتش نشانان دو ایستگاه به محل حادثه رسیدند. در بررسی های اولیه مشخص شد در اثر شدت تصادف دختر 11 ساله ای از داخل خودرو به بیرون پرتاب شده بود که امدادگران اورژانس مرگ او را تایید کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: دو سرنشین دیگر ام وی ام در داخل خودرو گرفتار شده بودند که آتش نشانان با برش قطعات زن 35 ساله و نوزاد 6 ماهه را از داخل خودرو خارج کردند که مرگ راننده زن از سوی امدادگران اورژانس تایید شد.

به گزارش مهر، وی در پایان گفت: نوزاد 6 ماهه به بیمارستان منتقل شد و آتش نشانان با ایمن سازی محل به عملیات خود پایان دادند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبر تکمیلی از طوفان امروز:

طوفان نسبتا شدیدی تهران را درنوردید.

مهندس احد وظیفه - مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» ایسنا، افزود: طوفان از حوالی ساعت 19:10 جمعه در پایتخت آغاز شده است.

وی با اشاره به این که موج اولیه طوفان از پایتخت عبور کرده است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود وزش باد شدید در پایتخت تا چند ساعت ادامه داشته باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: تا لحظه مخابره این خبر بیشترین سرعت وزش این طوفان در فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد حدود 85 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی به وضع هوای تهران در روز شنبه اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی وقوع طوفانی که روز جمعه در تهران شاهد بودیم به دلیل ماهیت شکل‌گیری امکان‌پذیر نیست اما پتانسیل ناپایداری جوی در روز شنبه نیز در تهران وجود دارد و بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعدازظهر شنبه شاهد بارندگی در پایتخت خواهیم بود.

سرهنگ سید تیمور حسینی - رییس پلیس راهور تهران نیز در این خصوص با اشاره به این که وزش طوفان در پایتخت از حوالی ساعت 19 از منطقه 21 آغاز شد به ایسنا گفت: در پی وزش این طوفان حدود 5 اصله درخت در معابر اصلی پایتخت سقوط کرده است و در طول خیابان امام‌زاده حسن و پاسداران سقوط چند بیلبورد گزارش شده است و در میدان 9 دی نیز چند میله پرچم احتمال سقوط دارند.

وی افزود: همچنین در خیابان پاسداران محدوده بوستان‌ها و غرب به شرق همت رو به روی ونک پارک نیز به دلیل سقوط بیلبورد تبلیغاتی بخشی از مسیر مسدود شده است که تلاش عوامل شهرداری برای بازگشایی این معابر ادامه دارد.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این که وزش طوفان موجب قطع برق تعدادی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شد افزود: در حال حاضر ترافیک معابر پایتخت نیمه‌سنگین است.

مرتضی اکبرپور - معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به وقوع طوفان در تهران و البرز به ایسنا گفت: بر این اساس تمام نیروها و دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش هستند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها طوفان فعلی در پایتخت از استان قزوین آغاز شده و پس از عبور از استان البرز از غرب وارد تهران شده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود سرعت این طوفان کمتر از طوفان قبلی تهران باشد.

حسن عباسی - مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در این خصوص به ایسنا گفت: از زمان بروز طوفان تا لحظه مخابره این خبر تماسی مبنی بر محبوس شدن کودکی خردسال در زیر آوار در منطقه فلاح تهران به اورژانس گزارش شد ولی هنوز مشخص نیست که این ریزش آوار به دلیل وزش باد رخ داده باشد.

حسین درخشان - سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از آماده‌باش نیروهای امدادی در 3 استان قزوین، البرز و تهران خبر داد و به ایسنا گفت: طبق اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان نسبت به آماده‌باش امدادگران در این استان‌ها اقدام شد اما تا کنون گزارشی مبنی بر خسارات جانی و مالی این طوفان دریافت نشده است.

وی از شهروندان خواست از ترددهای غیرضروری تا پایان طوفان خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، گزارشات دریافتی از خبرنگاران در سطح شهر نیز حاکیست در پی وزش طوفان جمعه تعدادی از درختان بر روی خودروها سقوط کرده و موجب بروز خسارات مالی به آنها شده است.

 



تاريخ : 16 / 3 / 1393برچسب:, | 7:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دقایقی پیش طوفانی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت تهران و کرج را در نوردید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران برق کرج قطع گردیده و یک کودک 12 ساله در جنوب تهران ، در اثر ریختن دیوار یک ساختمان نیمه کاره مصدوم که بلافاصله توسط عوامل اورژانش تهران به بیمارستان منتقل گردید.

این طوفان با وزش شدید باد و رگبار همراه بود .در حال حاضر طوفان شدیدفروکش کرده است. از خسارات احتمالی خبری در دسترس نیست . نیروهای امدادی به حالت آماده باش کامل هستند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
کارشناس هواشناسی گفت: شرایط برای طوفان دوباره در تهران مهیا شده است و مسیر حرکت این طوفان شهرهای همدان، ساوه، قم و تهران است.

اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: طوفان همچنان در راه تهران است.


وی ادامه داد: سرعت وزش باد و طوفان هنوز مشخص نیست اما از شهروندان می‌خواهیم در صورت امکان از منازل خود بیرون نیایند.


وی خاطر نشان کرد: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که این طوفان همراه با گردو غبار شدید و بارندگی خواهد بود.


در همین رابطه جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، از ساعاتی دیگر شاهد وزش طوفان شدید در شهر تهران خواهیم بود که به همین منظور 103 ایستگاه آتش نشانی، 16 گروه نجات تمامی تجهیزات رزرو سازمان آتش نشانی و خودروهای پشتیبانی به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: آتش نشانان و همچنین پرسنل ستادی نیز هم اکنون در ایستگاه‌ها در حالت آماده باش صد در صد هستند.

 

 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 8:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

شب گذشته (جمعه شب) بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی پارک ارم منجر به مصدومیت شدید سه دختر جوان شد.
 
خبرگزاری ایرنا: شب گذشته (جمعه شب) بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی پارک ارم منجر به مصدومیت شدید سه دختر جوان شد.

 پدر یکی از این مصدومان بامداد شنبه در تماس تلفنی با ایرنا، ضمن بیان این مطلب افزود: ساعت 11 شب جمعه، نقص فنی ترن هوایی سبب شد تا سه دختر 22 تا 25 ساله از ارتفاع چند متری به زمین سقوط کرده و به شدت مصدوم شوند.

وی که خود را قربانی معرفی کرد، ادامه داد: این سه جوان در داخل کابین بودند که ناگهان به دلیل نقص فنی، کابین از ارتفاع بیش از6 متری به زمین سقوط می کند.

به گفته وی، سه دختر جوان به شدت مصدوم می شوند به طوری که گردن هر سه شکسته و ریه یکی از آنها سوراخ شده است.

وی افزود: فرزندش در این حادثه ضمن شکستگی های مختلف از جمله لگن، دچار آسیب نخاعی نیز شده است.

وی گفت: مصدومان در اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) بستری هستند.

اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا، ضمن تایید این حادثه، از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد.

قربانی خاطرنشان کرد که یکی از مسوولان مجموعه پارک ارم در تماس تلفنی با خانواده یکی از مصدومان تاکید کرده که پیمانکاران بخش خصوصی که دستگاه ها و وسایل را اجاره کرده اند باید در این زمینه پاسخگو باشند و آنها مسوولیتی در این زمینه ندارند!

یکی از اعضای خانواده مصدومان این حادثه به خبرنگار ایرنا در بیمارستان رسول اکرم(ص) گفت: این سه دختر جوان به تازگی فارغ التحصیل شده و برای جشن اتمام تحصیلات دانشگاهی به پارک ارم رفته بودند.

وی اسامی مصدومان این حادثه که در پارک ارم 2 رخ داد را «نگار قربانی» ، «مونیا یوسفی» و «رکسانا فرحی ایروانی» اعلام کرد.

پارک ارم در کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج واقع است. این پارک، دو شهربازی با بیش از 60 دستگاه بازی تفریحی دارد. استاندارد نبودن وسایل بازی این پارک و عدم بازرسی های تعمیر و نگهداری سبب شده تا در چند سال اخیر شاهد حوادث تلخی در این مجموعه باشیم.

جان باختن 6 دانش آموز دختر در حادثه پارک شهر در سال 1385، ترکیدگی سرسره بادی در شهربازی تهرانپارس در سال 1386، سقوط 2 نفر از چرخ وفلک پارک ارم در سال 1383، سقوط دختر و پسر جوانی به دلیل شکسته شدن میله های نگهدارنده بشقاب پرنده بوستان شاهد در سال 1387، سقوط صندلی پرنده یکی از شهربازی های اطراف تهران در همان سال، مرگ دختر 16 ساله در شهربازی بسیج و سقوط مرگبار دختر نوجوان از ترن هوایی شهربازی ورامین در سال 91 از مهم ترین حوادث رخ داده در شهربازی ها در چند سال اخیر هستند.

در حالی سریال حوادث تلخ شهربازی ها همه ساله تکرار می شود که بررسی کارشناسان آتش نشانی و سازمان استاندارد نشان می دهد بیشتر دستگاه های شهربازی ها در استان تهران غیراستاندارد هستند.

روند واگذاری شهربازی ها به بخش خصوصی نیز بر این مشکلات افزوده است به طوری که دیگر هیچ سازمانی مسوولیت حوادث رخ داده در شهربازی ها را برعهده نمی گیرد و دستگاه های مسوول فقط مسوولیت حوادث را به گردن اجاره کنندگان این وسایل که پیمانکاران بخش خصوصی هستند، می اندازد.
 
 



تاريخ : 8 / 1 / 1393برچسب:, | 12:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از وقوع انفجار مهیب در محله قیطریه و تخریب چند واحد مسکونی و خودرو بر اثر آن خبر داد.

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اظهار کرد: ساعت 18 و 28 دقیقه پنجشنبه 7 فروردین‌ماه وقوع انفجاری شدید در محله قیطریه، خیابان روشنایی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله آتش‌نشانان سه ایستگاه همراه با نردبان هیدرولیکی خود را به محل حادثه رساندند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه 20 واحدی است که انفجار در یک واحد 60 متری در طبقه چهارم رخ داده بود. بر اثر این انفجار دیوارهای واحدهای مجاور در طبقه چهارم تخریب و این طبقه کاملا شعله ور شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: آتش نشانان در ابتدا یک زن 35 ساله را که دچار سوختگی شده بود از محل حادثه خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند. سپس از داخل و بیرون ساختمان با لوله کشی مشغول اطفای حریق شدند. پس از 4 ساعت عملیات نفس‌گیر، شعله های آتش مهار و با تخلیه دود آتش‌نشانان به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

ملکی تاکید کرد بر اساس این انفجار دو خودرو و شیشه های خانه های اطراف نیز تخریب و به آنها خسارت وارد شده بود.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد در ایام نوروز اگر قصد مسافرت دارند شیر گاز را بسته و از خاموش بودن وسایل گازسوز مطمئن باشند.

 



تاريخ : 7 / 12 / 1392برچسب:, | 4:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ماموران برای متوقف کردن راننده سه تیر هوایی شلیک کردند که خودرو متوقف نشد. پس از آن با شلیک چند گلوله لاستیک جلو و عقب سوناتا مورد هدف ماموران قرار گرفت و پس از آن راننده تعادل خود را از دست داده و با چند خودروی عبوری عابر پیاده برخورد کرد.

سارق خودروی سوناتا که پس از فرار از دست ماموران با چند خودرو و عابر پیاده برخورد کرده بود پس از دقایقی تعقیب و گریز با شلیک پلیس قبل از انجام گروگانگیری، کشته شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان در گفتگو با مهر در تشریح جزئیات تعقیب و گریز مرگبار ظهر امروز سارق خودرو در پایتخت گفت: ساعت 12 امروز گشت آشکار پلیس آگاهی  هنگام گشت زنی در محدوده میدان هلال احمر به یک دستگاه سوناتای قهوه ای رنگ مدل 2012 مشکوک می شود که در بررسیهای اولیه مشخص شده است خودرو روز گذشته از محله شهرزیبا سرقت شده است. بلافاصله پس از مشخص شدن سرقتی بودن خودرو ماموران به راننده دستور ایست می دهند اما او بدون توجه به این دستور اقدام به فرار می کند.

وی ادامه داد: ماموران برای متوقف کردن راننده سه تیر هوایی شلیک کردند که خودرو متوقف نشد. پس از آن با شلیک چند گلوله لاستیک جلو و عقب سوناتا مورد هدف ماموران قرار گرفت و پس از آن راننده تعادل خود را از دست داده و با چند خودروی عبوری عابر پیاده برخورد کرد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران راننده خودرو هنگام فرار تعدادی دسته چک و گوشی تلفن همراه را به بیرون از خودرو پرتاب کرد که پس از بررسی مشخص شد که آنها سرقتی هستند.

وی ادامه داد: سرانجام خودرو در میدان منیریه متوقف شد که راننده اقدام به فرار با پای پیاده کرد. این در حالی است که این سارق قصد داشت با ورود به یکی از خانه های منطقه صاحب خانه را گروگان بگیرد که مورد هدف گلوله پلیس قرار گرفته و کشته شد.

محمدیان تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد راننده خودروی سوناتا فردی به نام امید 30 ساله است که 8 فقره سابقه زورگیری، سرقت به عنف، مواد مخدر و سرقت خودرو را دارد.

وی در پایان گفت: پس از تشکیل پرونده مقدماتی با دستور بازپرس شعبه 2 دادسرای امور جنایی خودرو به پلیس آگاهی و جسد نیز به پزشکی قانونی منتقل شد.



تاريخ : 2 / 12 / 1392برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پسر جوان که پس از بازگشت مادرش از سفر حج او را با ریختن بنزین به آتش کشیده بود، به اتهام قتل دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، ساعت 2 و 15 دقیقه بامداد 19 دی ماه امسال وقوع يك فقره آتش سوزي در یکی از میادین منطقه نارمك به كلانتري147 گلبرگ اعلام شد .

با حضور مأموران كلانتري در محل و انجام بررسيهاي اوليه مشخص شد فردي به نام مجتبي 27ساله به علت اختلافات خانوادگي با ريختن بنزين بر روي فرشها اقدام به آتش زدن منزل کرده كه طی آن مادر متهم دچار سوختگی شدید شده و به بیمارستان منتقل شده بود .

یکی از برادران متهم که او نیز در سانحه آتش سوزی دچار سوختگی از ناحیه دست شده بود ، در اظهاراتش به مأموران گفت: شب حادثه ، مادرم به همراه ناپدری ام از سفر زیارتی مکه به تهران بازگشته بودند که پس از مراجعت از فرودگاه ، در داخل منزل نشسته بودیم که برادرم مجتبی وارد منزل شد و یک ظرف پر از بنزین را روی فرش ها و مادرم ریخت و با فندک خانه را آتش زده و از محل متواری شد.

با گذشت 13 روز از زمان حادثه و با وجود انجام اقدامات درمانی ، این زن به علت شدت جراحت های وارده فوت کرد .

استقبال مرگبار از مادر+عکس


با تشکل پرونده مقدماتی با موضوع "حریق عمدی منجر به قتل" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم، تحقیقات از تمامی شاهدان صحنه آتش سوزی و اعضای خانواده مقتول در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت .

با جمع بندی اظهارات اعضای خانواده، آنها به کارآگاهان عنوان داشتند : ساعت یک بامداد 19 دی ماه مادرمان به همراه همسرش از سفر مکه به تهران آمد. تمام اعضای خانواده برای پیشواز به فرودگاه رفته و مجتبی نیز آمده بود اما در زمان خوش آمدگویی ، مجتبی جلو نیامد و پس از آن دیگر او را ندیدیم . تمامی اعضای خانواده به همراه مادرمان و همسرش به خانه بازگشتند . هنوز چند دقیقه ای از ورود ما به خانه نگذشته بود که مادر به داخل آشپزخانه رفت تا چای درست کند . در همین زمان مجتبی زنگ خانه را زد و بالا آمد . مادر از مجتبی پرسد که "چرا بوی بنزین می دهی ؟"  که پاسخ داد : "پمپ بنزین بودم" .... در یک لحظه مجتبی از در خانه بیرون رفت و زمانیکه برگشت ، یک گالن بنزین به همراه خود داشت و فریاد زد : "همه جا را آتش می زنم! " اعضای خانواده خواستند مانع شوند ولی حریف او نشدند . وقتی مادر قصد داشت تا مانع شود ، مجتبی گفت : "اول خودت را آتش می زنم" و مقداری از بنزین داخل گالن را به سوی مادرمان پاشید و فندک را زد . همه جا آتش گرفت و ما توانستیم با کمک همسایه ها آتش را خاموش کرده و مادرمان را به بیمارستان منتقل کنیم اما پس از گذشت 13 روز وی در بیمارستان فوت کرد .

با توجه به اظهارات تمام اعضای خانواده ، مجتبی 29 اسفند در منطقه یوسف آباد دستگیر و به اداره دهم منتقل شد .

مجتبی در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب حریق عمدی شده و در اظهاراتش مدعی شد : "بنده از اعضای خانواد ام با سند و مدارک پول طلب داشتم و شب حادثه آنها قصد داشتند تا به زور این اسناد و مدارک را از من بگیرند و بنده به هیچ عنوان اقدام به آتش زدن خانه با بنزین نکردم " .

با وجود اظهارات اولیه مجتبی مبنی بر بیگناهی ، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت : " شب حادثه با دیدن یکی از برادرانم که با او اختلاف شدید داشته و کینه اش را از سال ها پیش به دل دارم ، ناگهان کنترل عصبی خود را از دست داده و در یک لحظه اقدام به آتش زدن خانه و مادرم کردم " .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف اولیه متهم به ارتکاب جنایت ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تکمیلی و مشخص شدن انگیزه واقعی جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

 

 



تاريخ : 16 / 11 / 1392برچسب:, | 9:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

انتشار این خبر با واکنشهای بسیاری همراه بود. گروهی از حقوقدانان معتقد بودند که علیرضا باید دوباره اعدام شود. از سوی دیگر گروهی مخالف اعدام او بودند و معتقد بودند حکم یک بار اجرا شده است.

حکم اعدامی نجات یافته در بجنورد پس از بررسی در کمیسیون عفو و بخشودگی، با یک درجه تخفیف به حبس ابد تغییر یافت.

صبح چهارشنبه 25 مهر امسال یک مرد زندانی که به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو شیشه سه سال پیش بازداشت و به مجازات مرگ محکوم شده بود، از سلول مخصوص نگهداری محکومان به مرگ به محوطه زندان منتقل شد.مرد محکوم با دیدن طناب دار، لرزه بر اندامش افتاد، قدم هایش یارای همراهی نداشت و می دانست تا دقایقی دیگر زندگی اش به پایان خواهد رسید.

قاضی اجرای احکام، حکم متهم را خواند. «علیرضا ـ م» به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو شیشه در دادگاه انقلاب محاکمه و به مجازات مرگ محکوم شده است.پس از تشریفات قانونی، طناب دار دور گردنش حلقه زد و مرد محکوم 12 دقیقه بالای دار ماند. با پایین آوردن پیکر محکوم از طناب دار، پزشک مستقر در محل مرگ او را تائید کرد و با صورتجلسه ای که به امضای او، قاضی اجرای احکام و مسئولان زندان رسید، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا صبح روز بعد تحویل بستگانش شود.

صبح روز بعد یکی از کارگران سردخانه پزشکی قانونی در حال بیرون کشیدن اجساد و آماده کردن آنها برای تحویل به بستگانشان بوده که در یک لحظه با دیدن بخاری که مقابل بینی یکی از اجساد در زیر نایلون به وجود آمده بود، دچار وحشت شده و متوجه می شود، او همان مرد اعدامی است که هنوز نفس می کشد.

با اطلاع مسئولان پزشکی قانونی از این موضوع، بلافاصله اقدامات اولیه از سوی پزشکان این مرکز انجام و مرد اعدامی به بیمارستان امام علی(ع) بجنورد منتقل شد.

بنابراین گزارش، مرد محکوم در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری و مداوا شد.

یکی از بستگان مرد اعدامی پس از زنده شدن او به خبرنگاران گفت: وقتی به ما اطلاع دادند علیرضا در زندان مجازات شده، خود را برای تحویل گرفتن جسد و برگزاری مراسم آماده می کردیم و وقتی برای تحویل گرفتن جسد به پزشکی قانونی رفتیم، باور نمی کردیم او بار دیگر زنده شده باشد و اکنون از این اتفاق بیش از همه دو دختر این فرد خوشحال هستند.

با تلاش تیم پزشکی بیمارستان علیرضا بهبودی خود را بازیافت و با پای خود به زندان بازگشت.

انتشار این خبر با واکنشهای بسیاری همراه بود. گروهی از حقوقدانان معتقد بودند که علیرضا باید دوباره اعدام شود. از سوی دیگر گروهی مخالف اعدام او بودند و معتقد بودند حکم یک بار اجرا شده است.

این اظهار نظرها با واکنش رئیس دستگاه قضا در جلسه مسوولان قضایی همراه بود. آیت الله لاریجانی با تأکید بر این که طبق قانون، علیرضا باید اعدام شود از لحاظ عاطفی اعدامی زنده مانده را مستحق عفو و مجازات با یک درجه تخفیف دانست.

وی عنوان داشت به‌لحاظ عاطفی یکی از راه‌های برخورد با فرد اعدامی که مرگ را به چشم دیده و شدائدی را تحمل کرده‌ عفو است و چنین فردی که دارای وضعیتی خاص است می‌تواند مورد لطف و عفو نظام اسلامی قرار گیرد و متأسفانه در کنار این بحث عاطفی، بحث‌هایی حتی از جانب برخی حقوقدانان مطرح شده که چندان درست نیست چرا که اعدام در واقع به معنی سلب الحیات است و اگر به مقتضای دقیق تعابیر قانونی بخواهیم عمل کنیم باید از‌کسی که حیاتش باقی مانده است سلب حیات شود.

سرانجام پس از بررسی درخواست عفو ، علیرضا در کمیسیون عفو وبخشودگی با یک درجه تخفیف به وی موافقت شد و حکم اعدام به حبس ابد کاهش یافت.

حجت الاسلام "نورالله قدرتی" ، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با تائید این خبر گفت: محکومان به حبس ابد باید از زمان عفو به مدت 10 سال در زندان مانده و سپس درخواست عفو کنند که در صورت موافقت با تقاضای آنان، زندانی آنان به 15 سال زندان کاهش خواهد یافت.

 

 



تاريخ : 29 / 10 / 1392برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: بر اثر آتش‌سوزی در یک ساختمان ۵ طبقه تولیدی پوشاک، دو نفر از کارگران این تولیدی، جان خود را از دست دادند.

سیدجلال ملکی درباره آتش‌سوزی در یک ساختمان 5 طبقه تولید پوشاک واقع در خیابان جمهوری اظهار داشت: در ساعت 11:33 دقیقه امروز آتش‌سوزی در این ساختمان به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و چند دستگاه خودروی آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد بررسی نشان داد در طبقه پنجم ساختمان 5 طبقه که کاملاً در امر تولید پوشاک فعالیت می‌کردند آتش‌ شعله‌ور شده بود و 25 نفر در قسمت‌های مختلف این ساختمان در بین شعله‌های آتش گرفتار شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان داشت: دو نفر از خانم‌هایی که در این تولیدی فعالیت می‌کردند به دلیل آتش‌سوزی از پنجره‌های طبقه پنجم این ساختمان آویزان شده بودند که به دلیل ناتوانی در استقرار مستحکم خود به پایین پرتاب و جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: بلافاصله نردبان‌های آتش‌نشانی در جاهای مناسب مستقر و 8 نفر دیگر که در حال سقوط بودند را نجات دادند و 15 نفر دیگر نیز که در راه‌پله‌های ساختمان گرفتار شده بودند توسط آتش‌نشانان نجات پیدا کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران یادآور شد: در این عملیات 3 نفر از مأموران آتش‌نشانی دچار آسیب‌دیدگی شده و به مراکز درمانی اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان داشت: در ساعت 14 نیز عملیات به پایان رسید.



تاريخ : 20 / 10 / 1392برچسب:, | 10:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پیکر چهار نفر از حان باختگان حادثه انفجار در سر صحنه فیلمبرداری سریال معراجی ها امروز - جمعه - از مقابل بنیاد روایت فتح تشییع شد.

 
.سخنرانی حجت الله ایوبی معاون سینمایی وزارت ارشاد در مراسم تشییع پیکرهای جانباختگان حادثه سریال معراجی ها

جواد شریفی راد، مهدی مرادی، رضا فرجی و علی اکبررنجبر (مدیرشهرک دفاع مقدس)، جمشید اصفهانی فر (نگهبان شهرک دفاع مقدس) در روز چهارشنبه حین تلاش درصحنه فیلمبرداری فیلم معراجی ها و آماده کردن صحنه هایی از جنگ در پی حادثه انفجار خودروی حامل مواد منفجره جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در مراسم تشییع پیکر جان باختگان این حادثه جمع کثیری از هنرمندان و مقامات مسوول کشوری حضور داشتند.

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، حسین فریدون نماینده ویژه رییس جمهوری، علی دارابی معاون سیما، مهدی فرجی رییس شبکه یک، محمدهادی ایازی معاون اجتماعی شهرداری تهران، حمید رضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران به همراه جمعی از مدیران سینمایی از جمله حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در این مراسم حضور داشتند.

ابراهیم حاتمی کیا، فرشته طائر پور، محمد مهدی عسکرپور، منوچهر شاه سواری، فرهاد توحیدی، جمال شورجه، امیر اثباتی، بهروز شعیبی، برزو ارجمند، علیرضا شجاع نوری، علیرضا رضا داد دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، محمدرضا شرف الدین، ضیا الدین دری، مهدی مسعود شاهی، کمال تبریزی و سید جمال ساداتیان از جمله برخی از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

پیکر رضا فرجی، علی اکبر رنجبر، محمد جواد شریفی راد و جمشید احسانی فر که در حادثه انفجار در شهرک سینمایی جان خود را از دست دادند بر دوش کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، مردم، هنرمندان و خانواده های داغدیده ها از جلوی بنیاد روایت فتح تا ابتدای خیابان سمیه تشییع شد.

پیکر مهدی مرادی نیز پنج شنبه شب برای خاکسپاری به خرم آباد منتقل شد. وی دستیار محمدرضا شریفی راد، مسوول جلوه های ویژه این سریال بود.

شهرک سینمایی دفاع مقدس در کیلومتر 35 بزرگراه تهران- قم واقع شده است و فیلم معراجی ها به کارگردانی مسعود ده نمکی در این شهرک سینمایی درحال فیلمبرداری است.

داستان این مجموعه تلویزیونی از آنجا آغاز می شود که تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده قرار است در یکی از دانشگاه ها دفن شوند. اما گروهی از دانشجویان با تحریک یکی از اساتید به آشوب و جنجال در دانشگاه اقدام می کنند، به نحوی که آغاز قصه ای می شود و گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می شوند...

تهیه کنندگی این اثر را سید محمود رضوی برعهده دارد.

 

 



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 7:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گروه اخبار استانها - ایرنا - وقوع حادثه انفجار خونین در شهرک سینمایی دفاع مقدس روز چهارشنبه پنج تن از فعالان پشت صحنه فیلمبرداری فیلم ˈمعراجی هاˈ به کارگردانی مسعود ده نمکی را به کام مرگ فرستاد و سینماگران کشور را عزادار کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از ایرنا این حادثه ناگوار صبح امروز هنگامی رخ داد هنرمندان و عوامل فیلم سینمایی معراجی ها سرگرم فیلمبرداری در شهرک سینمایی دفاع مقدس در کیلومتر 35 اتوبان تهران - قم بودند.

انفجار شدیدی که ساعت 10و 30 دقیقه جان «جواد شریفی راد» مدیر جلوه های ویژه فیلم معراجی ها، «عباس رنجبر» مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس، «رضا فرجی» جانشین مدیر تولید فیلم ، یک بدلکار و یکی از نیروهای تدارکات فیلم معراجی ها را گرفت و جامعه سینمایی کشور را در غم و اندوه فرو برد.

خبرنگار ایرنا ساعاتی پس از وقوع این حادثه با مسعود ده نمکی کارگردان فیلم معراجی ها گفت و گو کرد و علت و چگونگی وقوع حادثه را جویا شد.

ده نمکی که غرق در اندوه بود ، گفت : چهار تن در پشت صحنه این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس، جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر مجروح شده اند.

کارگردان فیلم ˈمعراجی هاˈ در توضیح حادثه انفجار امروز در جریان ساخت این فیلم تاکید کرد : همه بازیگران این فیلم سالم هستند.

ˈمسعود ده نمکیˈ که در حال ساخت فیلم سینماییˈمعراجی هاˈدر شهرک سینمایی دفاع مقدس است ، اظهار داشت: انفجار هنگام خارج نمودن مواد منفجره مورد نیاز از داخل یک خودرو پژو رخ داد و نامناسب بودن وضعیت چاشنی مواد منفجره باعث این حادثه شد.

وی ضمن ابراز تاسف از شهادت مدیر عامل شهرک سینمایی دفاع مقدسˈعلی اکبر رنجبرˈ و دیگر جانباختگان این حادثه تاکید کرد: حضور رنجبر برای سرکشی ساخت فیلم و صحبت با عوامل مجموعه معراجی ها بوده است.

ده نمکی گفت: یکی از مجروحین به بیمارستان هفت تیر انتقال و یکی دیگر نیز به بیمارستانی در شهرک واوان منتقل شده است.

به گفته منابع موثق، در پی این انفجار ترکش های اتومبیل منفجر شده به اتومبیل جواد شریفی که در نزدیکی محل انفجار متوقف بوده اصابت می کند و بر اثر این حادثه جواد شریفی که در نزدیکی اتومبیل خود بود، به همراه عباس رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس جان می بازند.

جواد شریفی از نیروهای بازنشسته نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون در فیلم ها و سریال های مخلتفی به عنوان مدیر جلوه های ویژه حضور داشته است.

همچنین «رضا فرجی» که در صحنه این حادثه حضور داشته، کشته شده است.

طبق گزارشهای دریافتی خبرنگار ایرنا و نیز به گفته یکی از افراد حاضر در این مکان، «مرتضی مولایی» یکی از نیروهای پشتیبانی که در این حادثه از ناحیه گردن و لگن آسیب دیده بود در اتاق عمل بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری تحت عمل جراحی است.

بر اساس همین گزارش حال «حمید عرب شهیری» طراح صحنه و لباس این فیلم و یکی دیگر از مصدومان انفجار شهرک سینمایی دفاع مقدس رضایت بخش اعلام شده است.

در انفجار صبح امروز شهرک سینمایی دفاع مقدس همچنین چند دستگاه خودرو در اطراف انفجار دچار آتش سوزی شده است.

تعداد قربانیان حادثه انفجار در شهر سینمایی دفاع مقدس در نخستین لحظات انفجار از سوی یکی از مسوولان بخشداری فشافویه شش تن و تعداد زخمی ها یک تن اعلام شده بود.

مدیر شبکه یک سیما نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به حادثه شهادت ˈمحمدجواد شریفیˈ مدیر جلوه های ویژه سینما و تلویزیون و دستیار وی در حادثه انفجار روز چهارشنبه پشت صحنه فیلم - سریالˈمعراجی هاˈ گفت: شریفی از بهترین مدیران جلوه های ویژه سینما و تلویزیون بود.

ˈمهدی فرجیˈ هم تعداد کشته شدگان این حادثه را 5 نفر اعلام کرد و گفت: محمدجواد شریفی مدیر جلوه های ویژه در سینما و تلویزیون و دستیار وی به همراه مدیرعامل و دو نفر از کارکنان شهرک سینمایی دفاع مقدس از جمله شهدای این حادثه هستند.

گفته می شود نیروهای آتش نشانی و اورژانس بلافاصله در صحنه حضور یافته اند و تیمی از مامورین حفاظتی و امنیتی در حال بررسی چگونگی وقوع این اتفاق ناگوار هستند.

 

 



تاريخ : 17 / 10 / 1392برچسب:, | 9:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تهران بزرگ- ایرنا- فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ضاربان استاد دانشگاه تهران خبر داد که چند روز گذشته در خیابان 16 آذر مورد زورگیری و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

 

سردار حسین ساجدی نیا روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: افراد ضارب امروز در محل پلیس آگاهی خیابان وحدت اسلامی حاضر خواهند شد تا در جمع خبرنگاران رسانه ها مورد بازپرسی قرار گیرند و تصویر و چهره آنان به مردم معرفی شود.

بنابر اظهارات سردار ساجدی نیا ؛ این استاد دانشگاه روز شنبه هفته جاری، حوالی خیابان 16 آذر توسط چند زورگیر با استفاده از سلاح سرد مورد زورگیری و ضرب و شتم قرار گرفت که با حضور ماموران انتظامی، زورگیران از محل متواری شده بودند.

این استاد دانشگاه که نام وی گفته نشد، در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری و درمان شد.



تاريخ : 8 / 10 / 1392برچسب:, | 9:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بخشی از خیابان ولیعصر به دلیل ترکیدگی لوله آب نشست کرد و به دنبال آن دو ایستگاه آتش‌نشانی با شش دستگاه پمپ آب به محل حادثه واقع خیابان ولیعصر حد فاصل خیابان جمهوری و لبافی‌نژاد اعزام شدند.

 

 



تاريخ : 2 / 10 / 1392برچسب:, | 9:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل ازگروه حوادث بهار: یکی از موضوعاتی که بارها از سوی مسئولان دولتی و مدیران ایرلاین های مختلف به عنوان دلیل تاخیر پروازها در کشورمان اعلام می شود، تحریم​ها و نبود امکانات فنی لازم برای استفاده از تمام هواپیماهای موجود در کشور است.

این موضوع اگرچه تا حدی قابل قبول و صحیح است اما به عاملی برای پنهان کردن برخی مشکلات اداری و مدیریتی و یا سهل انگاری​هاست که در این ایرلاین​ها یا کارکنان مرتبط با بخش پرواز صورت می گیرد اما برای رسانه ها و مردم پوشیده باقی می ماند.  عدم رعایت ضوابط فنی و ایمنی یکی از این موضوعات فوق است که طی روزهای گذشته نیز حادثه ای دیگر را رقم زده اما این بار نیز تلاش شده این موضوع به رسانه ها درز پیدا کند. ماجرا، مربوط به حادثه​ای عجیب و قابل تامل برای یکی از ایرباس​های شرکت هواپیمایی "آتا ایر" است که از جمله شرکت​های مشهور در شمال غرب کشورمان محسوب می​شود.



 چند روز قبل (اواخر هفته گذشته)، یک فروند ایرباس 320 هواپیمایی آتا در اثر برخورد پله به درب ورودی جلوی هواپیما، دچار آسیب دیدگی شده و چند وقتی امکان ارائه سرویس به مردم را نخواهد داشت. بر اساس مشاهده برخی افراد، شدت برخورد به درب جلوی هواپیما آنقدر زیاد بوده است که در اثر این حادثه، درب کاملا از جای خود جدا شده و مسئولان این شرکت مجبور شده اند این هواپیما که جزء بهترین پرنده های آتا است را به آشیانه بفرستند. اگرچه با بررسی های کارشناسان، افراد خاطی مشخص و تنبیه شده اند اما با توجه به تکرار این اشتباهات در بسیاری از ایرلاین های ایرانی و عدم اعلام آنها، باید فهمید که شاید برای برخی مدیران، تاکید بر تحریم ها و تداوم یافتن این اقدامات غیرقانونی و ضد بشری غرب، بهتر از باز شدن راههای خرید قطعات و هواپیما باشد.



تاريخ : 10 / 9 / 1392برچسب:زلزله,کهریزک,تهران,عقاب نیوز, | 6:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زلزله 1.8 ریشتری دقایقی پیش کهریزک تهران را لرزاند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازموسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ؛زلزله 1.8 ریشتری دقایقی پیش کهریزک تهران  را لرزاند.


تاريخ وقوع زلزله:

يكشنبه، 10 آذر 1392 در 17:49:56
(وقت محلي -تهران)

2013-12-01 14:19:56
 (UTC)

بزرگي زلزله:

۱.۸

نوع بزرگي:

MN

موقعيت رومركز زلزله: ۳۵.۴۶ شمالي و ۵۱.۳۳ شرقي
عمق: ۹ كيلومتر
عدم قطعيت مكاني: ۱.۷۴+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۲.۲۲+/-  كيلومتر  در جهت شرقي - غربي
منطقه:

استان تهران

فاصله‌ها:

6 كيلومتري كهريزك، تهران
10 كيلومتري باقر شهر، تهران
13 كيلومتري اسلام شهر، تهران

منبع:

موسسه ژئوفيزيك، دانشگاه تهران



تاريخ : 30 / 8 / 1392برچسب:, | 9:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک دستگاه اتوبوس مسافربری در اتوبان قم – تهران واژگون شد.
به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: در ساعت 4:28 صبح امروز وقوع یک مورد حادثه رانندگی از نوع واژگونی اتوبوس به آدرس اتوبان قم – تهران بعد از عوارضی به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی با اشاره به اعزام عوامل ایستگاه 50 به محل حادثه ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از اراک به سمت تهران در حال حرکت بوده با 18 مسافر ناگهان از مسیر خود منحرف شده و پس از تغییر مسیر بر روی گاردریل‌های میان جاده واژگون شده است.

ملکی با اشاره به اقدامات آتش نشانان برای کمک به افراد حادثه دیده افزود: آتش نشانان چهار تن از مسافران شامل سه مرد و یک زن را در حالی که مصدوم شده بودند از اتوبوس خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: البته بنا به گفته راننده اتوبوس و تعداد دیگری از شهود تعداد مصدومان این حادثه بیشتر بوده که شماری از آنان یا خودشان یا توسط افراد دیگر به مراکز درمانی منتقل شده بودند.

وی اضافه کرد: پس از نجات افراد، آتش‌نشانان به کمک یک دستگاه جرثقیل اتوبوس را به حالت اولیه درآورده و به محل امن منتقل کردند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان در ساعت 5:13 به عملیات خود خاتمه دادند، افزود: در روزهای بارانی که جاده لغزنده می‌شود بهتر است رانندگان توجه بیشتری به اصول ایمنی و سرعت مجاز داشته باشند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت این حادثه از سوی عوامل راهور بررسی و اعلام خواهد شد.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:دستگیری,قاتل,معاون,پارلمانی,وزیر,عقاب نیوز, | 1:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اختلافات فامیلی، انگیزه‌ای بود که قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را به‌دنبال داشت.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازهمشهری، عاملان این جنایت زوج جوانی بودند که 48ساعت بعد از جنایت دستگیر شدند و در بازجویی‌ها اعتراف کردند که به‌خاطر کینه دست به قتل معاون وزیر زده‌اند.ساعت 20:30یکشنبه 19آبان ماه، با پیدا شدن جسم بی‌جان صفدر رحمت‌آبادی، معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در داخل خودروی پرشیای یشمی‌‌رنگش در حوالی میدان سبلان، تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت آغاز شد.

جسد در حالی پیدا شدکه آثار اصابت گلوله به سر و سینه معاون وزیر به چشم می‌خورد و قربانی پشت فرمان ماشین پارک شده‌اش در ابتدای خیابان گلبرگ افتاده بود.وقتی هویت مقتول شناسایی شد، چندین تیم از مأموران امنیتی و همچنین پلیس راهی محل حادثه شدند. با توجه به اینکه احتمال می‌رفت ماجرا یک ترور باشد، وزیر اطلاعات نیز در محل حادثه حاضر شد و از همان زمان تحقیقات برای کشف راز جنایت کلید خورد.

گرچه در ابتدا تصور می‌شد که معاون پارلمانی وزیر از سوی گروهک‌های تروریستی به قتل رسیده است اما در تحقیقات بعدی این فرضیه ردشد چرا که پیدا شدن 2 پوکه در داخل ماشین، سالم بودن شیشه‌های ماشین، بالا بودن تمامی شیشه‌ها و همچنین پارک و خاموش بودن ماشین در کنار خیابان نشان می‌داد که عامل جنایت درحالی‌که داخل ماشین نشسته و با مقتول در حال گفت‌وگو بوده، به وی شلیک کرده است. این یعنی قاتل فردی آشنا با قربانی بوده و از قبل با او قرار داشته است.

این فرضیه وقتی قوت یافت که کاغذی که محل قرار در آن نوشته شده بود نیز داخل ماشین پیدا شد. آدرس با دستخط معاون وزیر نوشته شده و همان محلی بود که جسد او در آنجا پیدا شده بود بنابراین شکی باقی نماند که وی برای ملاقات با فردی به آن محل آمده و سپس توسط وی به قتل رسیده است.

از سوی دیگر مشخص شد عامل جنایت که سلاحی با کالیبر کوچک در اختیار داشته، با سوءاستفاده از صدای طبل‌ها، اقدام به شلیک مرگبار کرده و به همین دلیل در لحظه جنایت کسی متوجه شلیک گلوله نشده است. با این اطلاعات تحقیقات گسترده برای شناسایی کسی که با معاون وزیر در میدان سبلان قرار داشته، آغاز شد و طولی نکشید که نخستین مظنون پرونده شناسایی شد.

زوج جنایتکار

ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت که با دستور قاضی سپیدنامه، بازپرس ویژه قتل تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده بودند در بررسی‌های تخصصی توانستند زوج جوانی را شناسایی کنند که آخرین بار با قربانی در تماس بودند و با وی اختلاف نیز داشتند.

در اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که آنها همان کسانی بودند که در محل جنایت با مقتول قرار ملاقات داشتند بنابراین شکی باقی نماند که این زوج از راز جنایت باخبرند و قاضی سپیدنامه دستور بازداشت هردوی آنها را صادر کرد. وقتی محل زندگی آنها در شرق تهران شناسایی شد، تیمی از مأموران پلیس آگاهی پایتخت صبح چهارشنبه 22آبان‌ماه این محل را محاصره و در یک عملیات ضربتی متهمان را در خانه‌شان دستگیر کردند.

سرنخ مهم دختر خانواده

مرد 42ساله در بازجویی‌های اولیه با تناقض‌گویی سعی داشت خود را بیگناه نشان دهد و مدعی بود که روز حادثه با معاون وزیر قرار نداشته و در خانه بوده است. او اما تصور نمی‌کرد که حرف‌های دخترش، رازش را فاش کند. وقتی مأموران به تحقیق از دختر وی پرداختند، گفت که پدر و مادرش ساعت 18روز حادثه از خانه بیرون رفته و حدود ساعت 21برگشته‌اند. این زمان، دقیقا همان زمان تقریبی جنایت بود چرا که بررسی‌ها نشان می‌داد معاون وزیر وقتی ساعت 16:30از محل کارش به خانه برگشته بود، پس از استراحتی کوتاه، حدود ساعت 18:30سوار خودروی شخصی‌اش شده و از خانه خارج شده بود.

با این اطلاعات بازجویی از مرد 42ساله ادامه یافت و او راز جنایت را فاش کرد و گفت: مقتول از بستگانم بود و من با او اختلافات شدیدی داشتم. در واقع اختلافات ما به گذشته برمی‌گشت و به‌خاطر این کینه قدیمی، تصمیم گرفتم هرطورشده از او انتقام بگیرم. وی افزود: مدت‌ها بود که نقشه قتل او را در ذهن داشتم. قبل از حادثه به غرب کشور سفر کردم و در آنجا یک اسلحه خریدم تا اینکه روز حادثه با او در میدان سبلان قرار گذاشتم.

آن روز همسرم هم همراه من آمد و هر دو وقتی به محل حادثه رسیدیم، سوار ماشین مقتول شدیم. وقتی داخل ماشین نشستیم دوباره ماجرای گذشته را پیش کشیدم و شروع کردیم به صحبت کردن درخصوص اختلافات قدیمی‌مان اما یک دفعه بحث بالا گرفت و من اسلحه را از زیر کتم بیرون کشیدم و اقدام به شلیک کردم. چون اطراف دسته‌های عزاداری بود کسی صدای شلیک گلوله را نشنید. بعد از اینکه مقتول خون‌آلود پشت فرمان ماشینش افتاد، بلافاصله من و همسرم پیاده شدیم و اسلحه را در اتوبانی در آن حوالی انداختیم.

بازپرس جنایی پایتخت بعد از شنیدن اعترافات این مرد، برای وی به اتهام مباشرت در قتل و برای همسرش به اتهام معاونت در جنایت قرار قانونی صادر کرد و هردو برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.



تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 10:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک سوء قصد در میدان سبلان تهران کشته شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، «صفدر رحمت آبادی» معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی که سوار بر خودروی شخصی (پژو پارس) در میدان سبلان، ابتدای خیابان جانبازان شرقی (گلبرگ) بود مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
 
گفته شده، فرد ناشناس با اسلحه، دو تیر یکی به سینه و دیگری به سر وی شلیک کرده است.
 
ماموران نیروی انتظامی همراه با پلیس تشخیص جرم در محل حادثه حضور دارند.

در حال حاضر آمبولانس برای انتقال جسد وی در محل حضور یافته است.
 
هنوز دلایل و جزییات این سوءقصد اعلام نشده است.



تاريخ : 22 / 7 / 1392برچسب:, | 9:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک مقام مسئول شرکت فرودگاه‌‌های کشور گفت: شب گذشته هواپیمای بوئینگ MD شرکت هواپیمایی کاسپین هنگام پرواز از باند فرودگاه مهرآباد خارج شد که در این حادثه هیچ مشکلی برای مسافران رخ نداد ضمن آنکه باند پرواز مهرآباد هم باز است.

خبرگزاری فارس: خروج هواپیمای تهران-اهواز از باند هنگام پرواز/ باند‌ مهرآباد فقط ۱۰ دقیقه بسته شد

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز یدالله آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: شب گذشته پرواز تهران-اهواز متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین هنگام تیک‌آف (بلند شدن) از باند فرودگاه مهرآباد، ظاهراً دچار مشکل فنی شده و از باند خارج شد.

وی با بیان اینکه هواپیمای این پرواز بوئینگ MD بوده است، تصریح کرد: این مشکل ساعت 20:44 شب گذشته رخ داد که شرکت هواپیمایی مذکور بلافاصله هواپیمای جایگزین برای مسافران در نظر گرفته و آنها از طریق هواپیمای BACK UP در ساعت 01:35 بامداد امروز به سمت اهواز پرواز کردند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه هیچ آسیبی به مسافران این پرواز وارد نشده است، تصریح کرد: به دلیل آنکه 2 نفر از مسافران پرواز کمی دچار اضطراب و التهاب شده بودند، تیم پزشکی از آنها معاینه به عمل آوردند.

وی تأکید کرد: به علت بروز این مشکل باند فرودگاه مهرآباد حدود 10 دقیقه دچار اختلال بود و سپس بقیه پرواز‌ها انجام شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرواز‌ها به حالت عادی خود برگشته و هیچ باند فرودگاه مهرآباد بسته نیست و پروازهای این فرودگاه به طور منظم انجام می‌شود.

این مقام مسئول درباره علت وقوع این حادثه توضیح داد: تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره بررسی‌های لازم را به عمل آورده و علت وقوع این مشکل به صورت تخصصی بیان می‌شود.

به گزارش فارس به دلیل وقوع این مشکل، ظاهراً باند فرودگاه مهرآباد شب گذشته به مدت کوتاهی بسته شده بوده است.



تاريخ : 16 / 7 / 1392برچسب:, | 9:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک دستگاه اتوبوس بین شهری با عبور از روی پای یک خانم جوان در محدوده ترمینال جنوب موجب قطع دو پای این شهروند تهرانی شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز   به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ظهر دیروز یک دستگاه اتوبوس بین شهری با عبور از روی پای یک خانم جوان در محدوده ترمینال جنوب موجب قطع دو پای این شهروند تهرانی شد.

ظهر دیروز دوشنبه مأموریتی مبنی بر عبور یک دستگاه اتوبوس بین شهری از روی پاهای خانم 42 ساله‌ای در ترمینال جنوب به مرکز اورژانس تهران اطلاع داده شد.

با اعلام این خبر در ساعت 13:39 آمبولانس پایگاه ترمینال جنوب در کمتر از دو دقیقه در محل حضور یافت، تکنسین‌های اورژانس تهران با انجام اقدامات پزشکی لازم و حیاتی برای حفظ جان مجروح و انجام مراقبت‌های ویژه از اندامهای قطع شده، سریعا مصدوم را به داخل آمبولانس انتقال داده و به دلیل شرایط وخیم حال مصدوم و نیاز به مرکز مجهز درمانی جهت ادامه درمان این نوع آسیب، در حین حرکت از مرکز هدایت آمبولانس‌ها درخواست امداد هوایی نموده و پس از هماهنگی به سمت اتوبان آزادگان تقاطع خیابان شهید رجایی رفته و مکان را با کمک عوامل انتظامی و راهور جهت فرود بالگرد مهیا نمودند.

ساعت 14:02 بالگرد در محل فرود آمده و با تحویل گرفتن مصدوم از همکاران به سمت بیمارستان امام خمینی (ره) پرواز کرده و دقایقی بعد با نشستن در محل فرود بالگرد مصدوم را تحویل عوامل اورژانس بیمارستان نمودند.



تاريخ : 10 / 7 / 1392برچسب:, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

شب گذشته واژگونی تریلر حمل زباله بر روی کاروان عروس در بزرگراه شهید یاسینی به مرگ مغزی داماد انجامید.

 

 



تاريخ : 2 / 6 / 1392برچسب:فرار,پزشک,جراح,اتاق عمل,عقاب نیوز, | 10:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


 پزشك جراح كه به صورت غيرقانوني بيماري را تحت عمل قرار داده بود با ديدن بازرس، جراحي را نيمه‌تمام رها كرد و پا به فرار گذاشت.جراح اين دختر جوان كه به شكلي غيرقانوني دست به اين عمل زده بود با از راه رسيدن بازرس دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان پا به فرار گذاشت و بيمار تا 8 ساعت با شكمي باز در اتاق عمل تنها ماند.

به گزارش ایران، يازدهم مهرماه سال 90 بود كه دختر جواني به نام پريناز به خاطر خونريزي روده به يك جراح عمومي در اروميه مراجعه كرد و قرار شد وي در يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي اروميه تحت عمل جراحي قرار گيرد و اين در حالي بود كه پزشك معالج در يكي از مراكز دولتي به صورت تمام وقت مشغول به كار بود و اجازه جراحي در بيمارستان خصوصي را نداشت. با هماهنگي رئيس بيمارستان و بدون اين‌كه بيمار از پشت پرده اين عمل جراحي اطلاعي داشته باشد اتاق عمل آماده شد.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در این راستا واحد گشتی کلانتری 101 تجریش در حال گشت زنی در ساعت 20 و 55 دقیقه در خیابان الهیه بود که پسر جوان کوتوله‌ای را با همان مشخصات دریافت شده، شناسایی کرد.
پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران: پسر جوانی که با یک دستگاه موتورسیکلت تندرو به کابوسی برای دختران جوان شمال تهران تبدیل شده بود توسط پلیس تهران شناسایی و دستگیر شد.

طبق شکایات دختران جوان شمال پایتخت در خصوص زورگیری با تهدید سلاح سرد توسط جوانی 1 متری، پلیس به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهم را در  الویت کار خود قرار داد.

ماموران پس از اینکه با چند شاکی صحبت کردند توانستند اطلاعاتی را در خصوص مشخصات ظاهری متهم به دست آورند.

به دنبال این موضوع اطلاعات کسب شده از قربانیان به تمامی واحد های گشتی شمال تهران اعلام شد.

در این راستا واحد گشتی کلانتری 101 تجریش در حال گشت زنی در ساعت 20 و 55 دقیقه در خیابان الهیه بود که پسر جوان کوتوله‌ای را با همان مشخصات دریافت شده، شناسایی کرد.

پسر جوان با رویت ماموران با موتورسیکلت کوچک خود اقدام به فرار کرد که طی یک تعقیب و گریز کوتاه متهم تعادل خود را از دست داد و به زمین برخورد کرد.

رئیس کلانتری 101 تجریش "سرهنگ سعید کفراشی" با اعلام این خبر ؛ اظهار داشت: متهم به نام "مهران" 19 ساله در مرحله اول اعمال مجرمانه خود را انکار کرد ولی زمانی که شاکیان وی را در کلانتری شناسایی کردند و با توجه به ادله کافی لب به اعراف گشود و به ده‌ها فقره زورگیری با تهدید سلاح سرد از دختران در خیابان‌های فرشته، دربندی، الهیه، شریفی منش، خزر و تختی اعتراف کرد.

به گفته کفراشی متهم به دلیل حساسیت موضوع و کشف سایر جرائم و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



تاريخ : 22 / 4 / 1392برچسب:انفجار,گاز,جنوبغرب,تهران,عقاب نیوز, | 9:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

انفجار گاز در شهرک ولیعصر تهران به دهها خانه آسیب رساند و 12 نفر را مجروح کرد.

به گزارش مهر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار داشت: ساعت 18:17 روز جمعه انفجار گاز در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر خیابان بنایی به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد. با توجه به حساسیت موضوع آتش نشانان سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسیهای اولیه مشخص شد در یک ساختمان 4 طبقه 4 واحدی انفجار رخ داده و یک واحد مسکونی در طبقه دوم کانون این حادثه بوده است. بر اثر شدت این انفجار دیوارها و سقف خانه های اطراف فرو ریخته و شیشه های تمام منازل این کوچه شکسته شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: بر اثر این حادثه 12 نفر دچار جراحت شده بودند که آتش نشانان با ایمن سازی محل تعدادی از آنها را از داخل ساختمان خارج کرده و 4 نفر برای درمان به مراکز درمانی منتقل شدند. مجروح شدگان 6 مرد، 2 دختر بچه و 3 زن بودند.

ملکی خاطر نشان کرد: بر اثر این انفجار همچنین به 3 دستگاه خودرو که در محل حادثه پارک بود، آسیب جدی رسیده و یک تیر چراغ برق از وسط شکسته بود. آتش نشانان پس از ایمن سازی محل ساعت 20 به عملیات خود پایان داده و به ایستگاههایشان بازگشتند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دستیار تخصصی رشته طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در جلسه دفاع پایان نامه خود درگذشت.

 آفتاب: دكتر مهدي شعباني در زمان دفاع از پایان نامه دكتري تخصصي طب سنتي خود در دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درگذشت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت دكتر مهدي شعباني دستيار  دكتری تخصصي طب سنتي ايران روز گذشته پس از دفاع موفق خود در دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي كه مورد تائيد همه اساتيد حاضر در جلسه دفاع قرار گرفت، به دليل درد ناگهاني شكمي به بيمارستان طالقاني تهران منتقل شد و پس از چند دقيقه درگذشت.

به گزارش مهر،در همین زمینه دكتر خدادوست، معاون طب سنتي ايراني – اسلامي طي پيامي درگذشت اين دستيار جوان طب سنتي را تسليت گفت.



تاريخ : 10 / 4 / 1392برچسب:زلزله,تهران,گسل,مشاء,عقاب نیوز, | 6:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چند زلزله طي هفته اخير، يک گسل مشهور تهران را لرزانده است.
به گزارش مشرق، دکتر مهدی زارع در گفتگو با «نسیم»، در خصوص ثبت زلزله‌های کوچک در اطراف تهران طی چند روز گذشته توضیح داد:
 
- زلزله‌های چند روز اخیر اکثرا در پهنه شمال شرقی تهران که پهنه گسل مشاء است رخ داده است.
- اگر این زمین‌لرزه‌ها را در مکان‌های مختلف وقوع دنبال کنیم، نشان‌ می‌دهد در تمام پهنه گسل مشاء که 180 کیلومتر وسعت دارد این زلزله‌ها در حال رخ دادن است.
- تمامی گسل مشاء فعال است و از این منظر رفتار گسل قابل بررسی است.
 



تاريخ : 7 / 3 / 1392برچسب:, | 5:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آتش‌سوزی در ساختمان متروکه در مجاورت ساختمان شهید فیض دانشگاه صنعتی امیرکبیر جنب خیابان انقلاب باعث سرایت آتش به داخل محوطه این خوابگاه شد.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، آتش‌سوزی یک ساختمان متروکه در مجاورت ساختمان شهید فیض دانشگاه صنعتی امیرکبیر باعث سرایت آتش به داخل محوطه این خوابگاه و سوختن تعدادی تخت چوبی شد.

این آتش‌سوزی به داخل ساختمان نفوذ نکرده و فقط محوطه این خوابگاه دچار آتش‌سوزی شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هیچ دانشجویی در این خوابگاه حضور ندارد و این خوابگاه مکانی برای نگهداری وسایل اسقاطی است.



تاريخ : 6 / 3 / 1392برچسب:, | 8:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

میلگردی که به طور دلخراشی به بدن یک نوجوان 13 ساله فرو رفته بود، از بدنش خارج شد.

به گزارش ایسنا، محمد تیمورخانی، افسر آماده منطقه یک آتش‌نشانی پایتخت در این‌باره گفت: وقوع این حادثه در ساعت 11:44 روز دوشنبه از سوی عوامل بیمارستان امام‌خمینی به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، گروه نجات 1 را به بیمارستان امام‌خمینی اعزام کرد.

وی ادامه‌داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که یک میلگرد آهنی به علت نامعلوم به قسمت شکم پسربچه‌ای 13 ساله فرو رفته و از طرف دیگر خارج شده که وی توسط امدادهوایی به بیمارستان امام‌خمینی انتقال داده شد.

تیمورخانی افزود: عوامل گروه نجات با استفاده از تجهیزات خود، میلگرد را برش داده و این نوجوان را برای جراحی و مداوا به پزشکان بیمارستان تحویل دادند.

به گفته افسر آماده منطقه یک آتش‌نشانی پایتخت در این حادثه دلخراش، خوشبختانه به اجزای داخلی شکم این پسربچه آسیب جدی وارد نشده بود.



تاريخ : 24 / 2 / 1392برچسب:, | 2:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرمسئول روزنامه پیروزی و همسر وی در یک سانحه رانندگی دچار آسیب دیدگی شدند.
 
به گزارش نامه، شب گذشته محمدحسین انصاری فرد مدیرمسئول روزنامه پیروزی و برادر مدیران عامل سابق پرسپولیس دچار سانحه رانندگی شد.
 
وی در این سانحه از ناحیه لب و سر دچار آسیب دیدگی شد و با 40 بخیه از بیمارستان مرخص شد.
 
همسر انصاری فرد نیز در این سانحه از ناحیه جمجمه و بینی با شکستگی مواجه شد.



تاريخ : 8 / 2 / 1392برچسب:, | 9:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حوالی ساعت 15 روز یکشنبه دختر نوجوانی در خیابان حافظ اقدام به خودکشی کرد. در این حادثه دختر نوجوان حدودا 17 ساله با روپوش مدرسه خودش را از پل عابر پیاده نرسیده به پل حافظ (خیابان فیروزگر) به خیابان انداخت.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، «فرهاد» یکی از شاهدان عینی ماجرا به خبرنگار پارسینه گفت:«من دیدم که این دختر از نرده‌های پل خودش را آویزان کرده. ابتدا تصور کردم چیزی مثل شال یا لباسش از پل آویزان شده و می‌خواهد آن را بردارد؛ اما لحظاتی بعد او خودش را از نرده‌های پل آویزان کرد، چیزی حدود 10 ثانیه با دست هایش از پل آویزان بود و قبل از آنکه ما بتوانیم کاری بکنیم، خودش را پرت کرد.»

 

 



عابران دور دختر حادثه‌دیده تجمع کرده‌اند

 

بر اساس مشاهدات این دختر ظاهرا آسیب جدی ندیده بود و تنها بهت‌زده به جمعیت زیادی که دورش جمع شده بودند نگاه می‌کرد.

 

بر اساس این گزارش در این حادثه هم تجمع مردم و ماشین‌ها برای تماشای حادثه،ترافیک سنگینی ایجاد کرد و مانع از امدادرسانی به موقع شد و اورژانس با تاخیر به محل اعزام شد.

«حامد» یکی از کسبه محل که برای نخستین‌بار به اورژانس تلفن کرده بود، گفت:«آمبولانس تقریبا 20 دقیقه بعد به محل رسید و چند دقیقه‌ای هم در ترافیک خیابان معطل ماند. من از راننده آمبولانس پرسیدم چرا دیر آمده و او گفت نشانی درستی به آنها نداده‌اند و آنها ابتدا به خیابان آبان در همین محدوده رفته‌اند.»

 

با انتقال مصدوم توسط اورژانس،خیابان خلوت و ترافیک عادی شد.



تاريخ : 5 / 2 / 1392برچسب:, | 9:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز اطلاعات جغرافیایی شهر تهران و براساس نقشه مکان یابی بلند مرتبه‌سازی، محله قدیم تهران موسوم به ارگ قدیم، امن ترین ناحیه از نظر وجود گسل‌های زلزله مي‌باشد.

با وجود سه گسل اصلی شمال، شرق و گسل ری در جنوب کمتر قسمتی را مي‌توان یافت که در فاصله‌ای مناسب از سه گسل فوق واقع شده باشد. گسل شمال تهران از لشکرک و سوهانک شروع شده تا فرحزاد و حصارک و از آنجا به سوی غرب امتداد مي‌یابد. این گسل در مسیر خود، نیاوران، تجریش، زعفرانیه، الهیه و فرمانیه را در بر مي‌گیرد.

گسل ری درجنوب تهران نیز که در صورت فعالیت پرتلفات‌ترین گسل کشور و شاید جهان مي‌باشد از جاده خاوران شروع و با گذر از دولت آباد و حرکت روی جاده کمربندی تهران در حد نصاب کوره‌هاي آجرپزی چهار دانگه پایان مي‌یابد. گسل شرق نیز که توانایی قوی ترین زلزله را دارا است از شرق به تهران وارد شده و با گذر از اراضی سرخه حصار و حرکت روی بزرگراه شهید بابایی تا مجیدیه و سید خندان امتداد مي‌یابد. جالب اینجاست که اکثر حریم‌های انتقال نیروی شهر تهران نیز روی همین گسل‌هاي زلزله واقع شده است.

در این میان تک گسل ملاصدرا نیز که از خیابان شریعتی تا شهرک غرب انتقال یافته، محلات ونک، میرداماد، سعادت آباد و شهرک غرب را نا ایمن ساخته است. احداث برج میلاد نیز دقیقا در مجاورت این گسل صورت گرفته است.
از محلات به نسبت امن تر شهر تهران مي‌توان به راه آهن، محور نواب، محور خیابان انقلاب و آزادی، هفت چنار به علاوه ارگ قدیم تهران اشاره کرد. ارگ قدیم تهران حد فاصل خیابان شوش، هفده شهریور، انقلاب و کارگر جنوبی را شامل مي‌شود که بازار تهران، خیابان مولوی، میدان بهارستان، میدان امام خمینی، محله امیریه و خیابان جمهوری اسلامی را شامل مي‌شود.
به نظر مي‌رسد که مکان یابی حاصل از تجربه چند صد ساله مردم ساکن تهران که منجر به تشکیل محدوده ارگ قدیم شهر شده، بسیار قابل اعتمادتر از مکان‌یابی سال‌های کنونی در گسترش و احداث شهرک‌های حاشیه‌ای شهر تهران مي‌باشد.




ساختمان مدرن اسناد ملی ایران دقیقا روی گسل بزرگ سید خندان و در فاصله ۱۰۰ متری محل تقاطع این گسل با گسل داوودیه.
ساختمان عظیم بانک مرکزی که شبیه برج‌های دوقلوی نیویورک است بین فاصله ۲۰۰متری از گسل داوودیه و ۴۰۰ متری گسل سید خندان.
ساختمان بلند مرتبه و سنگین روزنامه اطلاعات در کنار گسل در زیر بزرگراه جهان کودک واقع است و همچنین در پشت آن ساختمان گسل سید خندان قرار دارد.

مجموعه ساختمان‌هاي کتابخانه ملی ایران -که یکی از سازه‌هايي است که مورد بازدید دانشجویان مهندسی عمران قرار مي‌گیرد- بر روی طاقدیس‌های داوودیه قرار دارد.
ساختمان بلند مرتبه بنیاد مستضعفان در کنار گسل تلویزیون واقع شده است.
ساختمان عظیم وزارت راه بین دوگسل تلویزیون باختری و عباس آباد واقع شده است.
ساختمان‌های بلند مرتبه مسکونی و مدرن آتی ساز در کنار هتل اوین، در محل تقاطع گسل محمودیه و گسل عمود بر آن قرار دارند.
تنها پل معلق تهران یعنی پل پارک وی که در تقاطع خیابان ولیعصر و بزرگراه چمران واقع است دقیقا روی گسل محمودیه قرار دارد.
پل بزرگراه صدر روی خیابان دکتر شریعتی گسل قیطریه را قطع کرده است.

نقاطی که در ذیل خواهد آمد در حال حاضر محله‌هايي هستند که در مجاورت یا روی گسل قرار گرفته اند:ازشرق و شمال شرقی منطقه زربند، سوهانک، ازگل،استخر، حکیمیه، هنگام، نارمک و بزرگراه بابایی روی گسل‌هايي به نام‌هاي تلو پایین، کوثر و گسل نارمک که از ده نارمک آغاز و انتهای آن در خیابان استادحسن بنا مي‌باشد.

در منطقه شمال تهران نیز دارآباد، اقدسیه، پاسداران، کاشانک، قیطریه، کلاهدوز، بزرگراه صدر، دزاشیب، میدان تجریش، سعدآباد، زعفرانیه، ولنجک، نمایشگاه بین‌المللی، مقدس اردبیلی، دره پونک، بزرگراه نیایش تا سولقان روی گسل‌هاي شمال تهران، نیاوران و محمودیه قرار دارند.
مناطق میدان ونک، حقانی، ملاصدرا، چمران، ایران زمین در شهرک غرب نیز بر روی گسل داوودیه قرار دارند.

از جنوب نیز مناطق ابن بابویه، میدان بروجردی، بزرگراه آزادگان، میدان معراج، صالح آباد، جنوب بزرگراه آیت‌الله سعیدی، مناطق جنوبی یافت‌آباد، باغ چهاربری بر روی گسل شهر ری قرار دارند که شاید فعال ترین گسل‌هاي جهان مي‌باشد. متاسفانه این گسل در صورت بروز زلزله به
منطقه ای باتلاقی تبدیل شده و نشست خواهد داشت.
منبع:دنیای اقتصاد



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 3:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رييس كلانتري 205 صحن مطهر گفت: گروهي از سوداگران مرگ كه در داخل غسال خانه فعاليت مي‌كردند، با قمه به جان يكديگر افتاده و موجب رعب و وحشت هموطنان شدند.

سروان سعيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي اعلام چند تن از شهروندان به سامانه پليس مبني بر درگيري و قمه كشي در غسال خانه بلافاصله ماموران كلانتري خود را به محل مورد نظر رساندند.
 
رييس كلانتري 205 صحن مطهر ادامه داد: ماموران پس از استقرار در محل متوجه شدند كه درگيري به پايان رسيده است ولي  در بدو ورود يكي از شهروندان به ماموران مراجعه كرد و 3 فرد داخل يك پرايد را كه كمي بالاتر پارك شده بود عاملين اصلي نزاع و درگيري معرفي كرد.
 
اين مقام مسئول انتظامي اذعان داشت: ماموران بلافاصله به سمت افراد مذكور حركت كردند و در بازرسي از آنان نيز دو قمه و يك چاقو كشف و ضبط كردند.
 
وي افزود: ماموران در ادامه قصد بازرسي از خودرو را داشتند كه با مقاومت بسيار شديد متهمان قرار گرفتند، لذا با در خواست نيروي كمكي متهمان را به زور به مقر انتقال دادند.
 
سروان سعيدي ابراز داشت: عوامل اين يگان در بازرسي از خودرو در حياط كلانتري توانستند چندين اسپره اشك آور، 2 عدد دستبند فلزي، 3 عدد قمه 70 سانتي متري، تعدادي پايپ و مقداري شيشه بسته بندي شده كشف و ضبط كنند.
لذا پرونده متهمان تشكيل و جهت بررسي بيشتر به پايگاه آگاهي منتقل شد.



تاريخ : 18 / 1 / 1392برچسب:, | 1:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مأموران آتش نشانی با حضور به موقع خود ، مانع از بروز یک فاجعه در مرکز شهر تهران شدند.

به گزارش عصرایران ، دقایقی قبل ، رهگذرانی که از میدان ولی عصر (عج) در مرکز تهران می گذشتند ، دود سیاه رنگی را دیدند که به شدت از میان میدان به آسمان می رفت.
از ماه ها قبل ، محوطه وسط میدان ولی عصر(عج) ، به کارگاه مترو تبدیل شده است و امروز ، منبع گازوئیل این کارگاه ، به طور ناگهانی دچار حریق شد.

در پی این حادثه ، که وحشت مردم و کسبه محل را باعث شد ، پلیس به فوریت محدودیت مقطعی آمد و شد برقرار کرد و خودروهای آتش نشانی هم در اندک زمانی خود را به میدان رساندند و قبل از گسترش آتش آن را مهار کردند.
خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.



تاريخ : 24 / 12 / 1391برچسب:, | 6:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جغد شاخداري كه در حياط خانه اي در خيابان ابوذر فرود آمده بود به دام آتش نشانان افتاد.

به گزارش ایران، اين حادثه ساعت 10صبح سه شنبه به 125 اطلاع داده شد و ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران، بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 65 را به محل حادثه در خيابان ابوذر اعزام کرد.

مهدي فتحي رئيس ايستگاه 65 در اين باره گفت: فرود اين جغد سرگردان در حياط يك ساختمان موجب نگراني اهالي شده بود كه آتش نشانان با استفاده از تجهيزات نجات، پرنده را بدون كوچكترين آسيبي از خانه خارج کردند. گفتني است هماهنگي لازم براي تحويل اين پرنده به مسئولين پارك پرديسان توسط دفتر منطقه پنج عمليات صورت گرفته است.



تاريخ : 19 / 12 / 1391برچسب:, | 5:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور یکی از تماشاگران با چاقو یکی از کشتی‌گیران را مجروح کرد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور از صبح امروز در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شد که این رقابت‌ها در نوبت بعدازظهر با برگزاری مسابقات پایانی چهار وزن اول پیگیری شد.

در حالیکه نفرات راه یافته به دیدارهای فینال چهار وزن نخست مشخص شده بودند و کشتی‌گیران در گروه شانس مجدد برای حضور در دیدار رده‌بندی آماده می شدند یکی از تماشاگران با چاقو به یکی از کشتی‌گیران که خود را برای دیدارهای شانس مجدد آماده می‌کرد حمله و این کشتی‌گیر را از ناحیه صورت زخمی کرد.

این تماشاگر پس از ارتکاب این عمل فرار کرد که توسط سایر تماشاچیان دستگیر شد.

نکته جالب توجه در این مسابقات عدم حضور ماموران نیروی انتظامی در سالن مسابقه بود. به طوریکه تماشاگران نمی‌دانستند ضارب را به چه نهادی باید تحویل دهند. البته در این بین تماشاگران فرد ضارب را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

مسابقات برای دقایقی با وقفه روبرو شد بطوریکه تمام سالن توجه‌شان به این موضوع جلب شده بود.



تاريخ : 7 / 12 / 1391برچسب:, | 7:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع تصادف مرگبار در شهرک غرب تهران خبرداد.
به گزارش مشرق، سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع حادثه تصادف رانندگی در 13:43 روز دوشنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان ایستگاه 25 و گروه نجات سه به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه واقع در شهرک‌غرب، خیابان سیمای ایران اعزام شدند.
 
وی اضافه‌کرد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که یک‌دستگاه خودرو سواری هیوندا «جنسیس» از مسیر اولیه خود منحرف شده و به شدت به یک دستگاه مینی‌بوس که در حاشیه خیابان پارک شده و فاقد راننده بود، برخورد کرده است.
 
01-351.jpg
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به شدت حادثه و محبوس‌شدن راننده و سرنشین این خودرو درون کابین، خاطرنشان کرد: آْتش‌نشانان اقدام به قطع برق خودرو کرده و پس از آن با استفاده از تجهیزات مربوطه شروع به بریدن بدنه کابین و خارج‌کردن دو فرد محبوس در خودرو کردند.
 
ملکی با اشاره به خارج‌کردن دو مصدوم مرد این حادثه که حدود 35 سال سن داشتند به ایسنا گفت: عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه پس از بررسی علائم حیاتی مصدومان، مرگ راننده سواری «جنسیس» را تائید کرده و سرنشین دیگر را که به شدت از ناحیه سر و صورت آسیب دیده بود، به مراکز درمانی منتقل کردند.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ساعت اتمام این عملیات را 14:27 اعلام‌کرد و گفت: علت این حادثه از سوی عوامل پلیس راهور در دست بررسی است.

 



تاريخ : 2 / 12 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: سایه شوم زورگیران در تهران هر از گاهی بر سر یکی از شهروندان می‌افتد اما این بار وام ازدواج یک زوج جوان نصیب زورگیران خشن شد.

خبرگزاری فارس: وام ازدواجی که نصیب زورگیران خشن شد

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، طی ماه‌های اخیر سرقت از مردم در خیابان‌های پایتخت آن هم با استفاده از سلاح‌هایی همچون قمه و چاقو رواج یافته و از آن به عنوان یک پدیده یاد می‌شود.

وحشت از حضور زورگیران در خیابان‌های شهر آن چنان در دل شهروندان تهرانی ریشه دوانده که با هرکسی صحبت می‌کنی فقط خواستار برخورد سریع و قاطع دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با این افراد است، اما سوال اینجاست که چرا این پدیده آن هم طی ماه های اخیر این چنین شدت گرفت؟

فقر، بیکاری، ناهنجاری‌های رفتاری، از هم گسیختگی خانواده و غیره هرکدام می‌تواند دلیلی برای بروز رفتارهای پرخطری از جمله زورگیری باشد اما آیا این‌ها دلایل کافی و منطقی برای اقدام علیه افرادی است که بی هیچ گناهی ناگهان در خیابان خنجر از پشت می‌خورند و کشته می‌شوند تا معاش عده‌ای تأمین شود؟

کاهش 70 درصدی جرائم زورگیری پس از اعدام 2 زورگیر خشن

فریدون امیرآبادی سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اجرای احکام در ملأعام و تأثیر آن در کاهش وقوع جرائم گفت: بعد از اعدام 2 زورگیر خشن در ملأعام مسئولان پلیس اعلام کردند حدود 70 درصد از جرائم زورگیری کاسته شده است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که اجرای احکام در ملأعام بازدارندگی لازم را دارد و البته قوه قضائیه نیز در صدد آن است که هر کجا لازم باشد احکام صادر از سوی محاکم در ملأعام اجرا شوند.

امیرآبادی به نظریات جرم‌شناسی اشاره کرد و گفت: در علوم جنایی یکی از مقولات مهم بازدارندگی، مجازات‌هاست به‌گونه‌ای که یکی از اهداف اعمال مجازات بازدارندگی است.

وی افزود: قطعاً با اجرای احکام صادر شده در ملأ عام مجرمانی که در صدد ارتکاب جرم هستند خواهند فهمید که دستگاه قضایی با آنها برخورد خواهد کرد و راه فراری از چنگال قانون برای آن ها وجود ندارد.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: بارها رئیس قوه قضائیه گفته است که برخورد سخت و محکمی در انتظار متجاوزین به عنف و اخلالگران نظم عمومی است و احکام این افراد در ملأعام اجرا خواهد شد.

گاهی حکم قصاص جنبه درمانی دارد

خلیل حیات مقدم، قاضی تجدیدنظر دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص تأثیر اجرای احکامی همچون اعدام آن هم در ملأعام گفت: گاهی اعدام مؤثر است و قاضی تشخیص می‌دهد که حکم به قصاص می‌تواند جنبه درمانی داشته باشد.

وی افزود: بدون شک اقدامات پیشگیرانه تأثیر بیشتری در کاهش جرائم خشن به ویژه زورگیری دارد اما متأسفانه روند پیشگیری از جرم در کشور ما چندان مناسب نیست.

عضو سابق کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر توجه به بهداشت قضایی گفت: متأسفانه وقتی صحبت از پیشگیری می‌شود تمامی نگاه‌ها به سمت قوه قضائیه و نیروی انتظامی معطوف است در حالی که تمامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نقش دارند و دستگاه قضایی در آخرین مرحله قرار دارد.

حیات مقدم به نقش جدی صدا و سیما در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: اگر پیشگیری صورت نگیرد بدون شک شاهد افزایش بیش از پیش جرائمی همچون زورگیری خواهیم بود.

اظهارات خبرنگاری که طعم زورگیری را چشید

میلاد محمدی یکی از خبرنگارانی است که مدتی قبل مورد زورگیری قرار گرفت، وی در تشریح جزئیات حادثه به خبرنگار قضایی فارس گفت: 16 بهمن ماه سال جاری حوالی ساعت 21 در خیابان شهید قرنی از سوی سه سرنشین یک موتور پولسار آبی رنگ مورد زورگیری قرار گرفتم.

وی افزود: دو نفر از سرنشینان موتور از پشت سر با یک چاقو به من حمله کردند و پس از زخمی کردن دست و سر من گوشی همراهم را به سرقت بردند.

من در روز حادثه دوربین عکاسی و مقداری پول به همراه داشتم اما با داد و فریادهایم اجازه ندادم چیز بیشتری به سرقت ببرند و کل زورگیری هم 30 ثانیه بیشتر طول نکشید.

این خبرنگار با اشاره به پیگیری های خود برای یافتن سارقان گفت: با پیگیری‌هایی که داشتم متوجه شدم که این موتور سواران تاکنون بیش از 30 مورد زورگیری در این منطقه داشته‌اند، با توجه به اینکه این اتفاق در نزدیکی بانک سرمایه رخ داد احتمال دادم که دوربین‌های بانک تصاویری را ضبط کرده باشند به همین جهت با دریافت حکم قضایی برای بازبینی فیلم به بانک مراجعه کردم.

وی افزود: در بازبینی‌ها چیزی مشخص نشد اما رئیس بانک سرمایه صراحتاً اعلام کرد که تاکنون فیلم 4 تا 5 زورگیری سرنشینان پولسار آبی رنگ را که از طریق دوربین‌های بانک به ثبت رسیده در اختیار نیروی انتظامی قرار داده اما آن‌ها هیچ اقدامی نکرده‌اند،‌ بدون شک کیفیت تصاویر ضبط شده از طریق دوربین بانک کمتر از فیلم زورگیری اخیر نبوده است.

محمدی در ادامه به واکنش نیروی انتظامی به این اتفاق اشاره کرد و گفت: من پس از حادثه به کلانتری 107 فلسطین مراجعه کردم و آن‌ها هم تشکیل پرونده دادند اما حرف پلیس آگاهی میدان نیلوفر که پرونده را بررسی می‌کردند این بود که نباید مقاومت می‌کردم و اگر چاقو خوردم مقصر خودم هستم.

آن ها خیلی اصرار داشتند که چون نیروی کافی ندارند نمی‌توانند پوشش دهی مناسب داشته باشند مردم باید خودشان مراقب باشند و به ویژه در شب از عابر بانک استفاده نکنند، ‌آیا این توجیه منطقی است؟

وی خاطرنشان کرد: باید با توجه به اتفاقاتی که چندین بار آن هم در یک منطقه رخ داده نیروی انتظامی پیگیری ویژه ای داشته باشد.

دستگاه قضایی در برخورد با زورگیران کوتاهی نکرده است

محسن 29 ساله معتقد به ریشه یابی در علل بروز اینگونه جرائم است، وی می‌گوید: به نظر من اینگونه جرائم خشن در جامعه ما عادی شده و برخوردهای قضایی نتوانسته در این زمینه بازدارنده باشد.

محسن در ادامه می‌گوید: من در منطقه نظام آباد زندگی می‌کنم و در مدت زمان سکونت در این منطقه شاهد زورگیری‌ها و جرائم خشن زیادی بوده‌ام، البته دستگاه قضایی در برخورد با مجرمین کوتاهی نکرده و خوشبختانه توانسته با ورود به موقع از افزایش اینگونه جرائم جلوگیری کند.

این دانشجو صدور حکم اعدام را برای اینگونه جرائم الزامی می‌داند و می‌گوید: قاضی صلواتی به حق این احکام را صادر کرده و طبق قانون هم مجازات محاربه شامل حال دو تن از این زورگیران شده است، البته اینگونه برخوردها در صورتی که استمرار داشته باشد می‌تواند نقش بازدارندگی را ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه در یک ماه اخیر در جاده مخصوص کرج 16 نفر مورد زورگیری قرار گرفته‌اند گفت: برخورد دستگاه قضایی با پرونده 4 زورگیر مسلح برخوردی خاص بوده چرا که این موضوع در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

وحشت زورگیران از برخورد قاطع دستگاه قضایی

سعید فروشنده بوتیکی در میدان امام حسین است که در پاسخ به این پرسش که آیا برخورد دستگاه قضایی با زورگیران در کاهش جرائم تأثیر داشته یا نه می گوید: نمی‌توانیم تاثیر مجازاتی مثل اعدام را کمرنگ تصور کنیم، به هر حال بسیاری از افرادی که پیش از اعدام 2 زورگیر خشن جرائم این چنینی را مرتکب شده‌اند پس از برخورد قاطع دستگاه قضایی به خود آمده‌اند و حداقل از ترس مجازات تا حدودی از جرم فاصله گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: پیش از اعدام در اطراف میدان امام حسین گاها شاهد زورگیری‌هایی بودیم که خوشبختانه در حال حاضر کمتر شده است.

دستگاه های ذی ربط برخورد با زورگیران را در الویت قرار دهند 

مرجان دختر 28 ساله‌ای است که در خصوص برخورد دستگاه قضایی می‌گوید: به عقیده من برخورد نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بازدارنده نبوده چرا که اگر این برخوردها تأثیر داشت الان برادر من به دلیل ضربه چاقوی یکی از همین زورگیرها در بیمارستان نبود.

وی در تشریح حادثه‌ای که برای برادرش رخ داده می‌گوید: دو روز پیش طی تماسی از سوی بیمارستان به ما خبر دادند که برادرم با ضربات چاقو مجروح شده است.

وی ادامه داد: به محض اینکه به بیمارستان رفتیم متوجه شدیم که برادرم به دلیل شدت ضربه تحت عمل جراحی قرار گرفته و متأسفانه زورگیران مبلغ وامی را که از بانک برای مراسم ازدواج خود تهیه کرده بوده ربوده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های ذی ربط برخورد با زورگیران را در اولویت قرار دهند و اشد مجازات را برای آن‌ها اعمال کنند.

گزارش: سعیده اسدیان