تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 5:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسئولان روسای دانشگاههای علوم پزشکی در مقابل پیشنهاد تعزیرات تهران مبنی بر ایجاد تیم و اعزام روزانه گشتهای تعزیراتی در حوزه پزشکی و بهداشتی سکوت کردند درحالی که در این جلسه موضوع زیرمیزی از نوع پرداخت پول در کیف مخصوص برای پزشکان در بیمارستانها مطرح شد.
 
خبرگزاری مهر: مسئولان روسای دانشگاههای علوم پزشکی در مقابل پیشنهاد تعزیرات تهران مبنی بر ایجاد تیم و اعزام روزانه گشتهای تعزیراتی در حوزه پزشکی و بهداشتی سکوت کردند درحالی که در این جلسه موضوع زیرمیزی از نوع پرداخت پول در کیف مخصوص برای پزشکان در بیمارستانها مطرح شد.

صبح چهارشنبه جلسه ویژه زیرمیزی پزشکان با حضور روسای بازرسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی، علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس تعزیرات حکومتی تهران در ساختمان تعزیرات تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه تعرفه های پزشکی 140 درصد افزایش یافته است، گفت: این افزایش در حالی است که در 6 سال گذشته هیچگونه افزایش تعرفه نداشتیم و تدوین کتاب تعرفه ها کار بزرگی بود که وزیربهداشت توانست آن را کلید بزند که 95 درصد آن مورد تایید نهادها، انجمن ها، دانشگاه ها و پزشکان است.

وی افزود: آمارها نشان می دهد که 5 درصد شکایت ها تعرفه ای است.

محمدرضا چراغ زاده رئیس اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در ادامه گفت: متاسفانه سرعت رسیدگی به پرونده ها پایین است. گاهی نتیجه پرونده ها در تعزیرات را نمی دانیم چه شد و رونوشتی از حکم و اجرای حکم را نمی بینیم. هرچند که شکایت ها به یک سوم کاهش داشته است.

جعفر سالاری رئیس اداره بازرسی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم آماری از سامانه 1690 ارائه کرد و گفت: روز گذشته 80 مورد تلفن داشتیم که 2 مورد آن تعرفه ای بود. روز اول هم حدود 35 هزار نفر با این سامانه تماس گرفتند.

محمدی مدیرکل تعزیرات تهران سئوال کرد: آیا مشکل تعرفه ها در این سامانه اعلام می شود که پاسخ دادند: تعرفه ها را باید با 1490 تماس بگیرند و ما شهروندان را راهنمایی می کنیم.

محمدی گفت: نمی شود که یک شهروند با سامانه تماس گرفته تا مشکل تعرفه و تخلف را گزارش دهد آن وقت بگویید اینجا نیست با این شماره تماس بگیرید! مگر می شود. خب بهتر نیست سامانه ها را یکی کنید؟ که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گفتند: این سامانه برای تخلفات بستری ایجاد شده است.

مرتضی خدایی رئیس شعبه 54 تعزیرات حکومتی تهران که مسئولیت رسیدگی به تخلفان پزشکی را برعهده دارد، گفت: مشکل تعرفه ها بخشی از موارد است. امروز موسساتی داریم که مانند قارچ سر از زمین در می آروند و وارد کار پوست و زیبایی می شوند و در حال گسترش هم هست. که مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی این گفته ها را تایید کردند.

خدایی گفت: متاسفانه مردم به حقوق خود واقف نیستند و واقعا نمی دانند تعزیرات می تواند بر اساس قوانین موجود با تخلفات پزشکی برخورد کند. بعنوان مثال اگر بیمارستانی بیمه ای را قبول نکرد یک تخلف است. یا اینکه وقتی درمانگاه ها مدیر فنی ندارند تخلف رخ داده است و باید گزارش شود.

فتاحی در ادامه گفت: رسیدگی به یک پرونده با توجه به مستندات و همچنین وقت تجدید نظر و اعتراض ها گاها تا 90 روز طول می کشد.

چزاغ زاده هم گفت: شکایت و گزارش ها را بلافاصله رسیدگی می کنیم و در مدت یک هفته کار انجام می شود. که محمدی مدیرکل تعزیرات در پاسخ گفت: یک هفته که اسمش بلافاصله نیست. باید کار جهادی کنید. ما هر روز برای اعزام قاضی آماده ایم. برای هر سه دانشگاه می توانم تیم تعزیراتی آماده کنم.

وی افزود: تعزیرات می تواند همزمان تخلف را رسیدگی کرده و با توجه به مستندات همان لحظه حکم صادر کند. به نوعی مردم باید ببینند که این شکایت به سرعت ترتیب اثر داده می شود.

خدایی رئیس شعبه 54 تعزیرات خطاب به مسئولان نظارت دانشگاه ای علوم پزشکی گفت: متاسفانه برخی پزشکان با افزایش تعرفه ها ارضاء نمی شوند. گاها تا 8 برابر تعرفه پول می گیرند. حالا کار به جایی رسیده که دیگر به حساب پزشک هم پول نمی ریزند بلکه کیف های پرپول را از خانواده یا خود بیمار در بیمارستان به روش های مختلف نقدا می گیرند. این در حالی است که وقتی فردی بیمار است و نیاز فوری به عمل دارد حاضر است هرکاری بکند تا بیمارش سالم شود. چرا نظام پزشکی حقوق ملت را در بخش درمان اطلاع رسانی نمی کند؟

فتاحی در این نشست با انتقاد شدید از رسانه ای شدن موضوع پروتزهای چینی و برخی اخبار گفت: این اقدامات اعتماد مردم را به پزشک کم می کند. که علی روشن مدیر روابط عمومی تعزیرات حکومتی کشور در پاسخ گفت: ما اسناد و مدارک و فیلمهایی داریم که نشان دهنده تخلف های غیرقابل باور از برخی پزشکان است. گاهی دو پزشک برای بیشتر گرفتن پول از بیمار مسابقه می گذارند، اما آن را رسانه ای نمی کنیم.

خدایی هم گفت: اینکه می آیید خبر پروتزهای چینی را تکذیب می کنید درست نیست. اگر بخواهید اینگونه کار کنید ما هم اسناد و احکام را رسانه ای می کنیم تا باور کنید که این تخلفات وجود دارد.

این جلسه در حالی به پایان رسید که تعزیرات در تمام زمینه ها اعم از اعزام قاضی، تیم تعزیراتی و حضور تمام وقت برای برخورد با تخلفات پزشکی اعلام آمادگی کرد اما دانشگاه های علوم پزشکی پاسخی به این اعلام آمادگی ندادند و گفتند که باید بررسی کنیم.
 
 



تاريخ : 22 / 8 / 1393برچسب:, | 7:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کار در شیفت شب مرد جوان را راهی دادگاه خانواده کرد تا از همسرش جدا شود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم به تازگی شغل جدیدی پیدا کرده که باید به صورت شبانه کار کند.  
 
وی ادامه داد: او در داروخانه یک بیمارستان مشغول به کار شده و شب ها در خانه نیست. اما من از همان اول با این کار او مخالف بودم و دوست نداشتم که شوهرم در شیفت شب کار کند. ولی او اصلا به خواسته من اهمیت نمی دهد و به خاطر اینکه علاقه دارد در بیمارستان کار کند شغل قبلی خود را رها کرده و در بیمارستان مشغول به کار شده است.  
 
زن جوان گفت: او شب ها به سر کار می رود و روزها هم مرتب خواب است. حتی یک روز تعطیلی هم ندارد و ما اصلا همدیگر را نمی بینیم و با هم صحبت نمی کنیم. هیچ کجا نمی توانیم با هم برویم و اگر جایی دعوت شویم من باید به تنهایی به مهمانی بروم. برای همین دیگر خسته شدم و درخواست طلاق دارم.
 
بعد از حرف های این زن قاضی شوهر او را به دادگاه احضار کرد.



تاريخ : 20 / 8 / 1393برچسب:, | 8:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زلزله‌‌ای به بزرگی 2.1 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین فشم، تهران را لرزاند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران؛ زمان این زمین لرزه ساعت 06:50:06 با قدرت 2.1 ریشتر در فشم، تهران ثبت شده است.



تاريخ : 18 / 8 / 1393برچسب:, | 2:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مرد جوان که از ارتباط همسرش با شوهر سابقش ناراحت بود، بعد از مراجعه به دادگاه خانواده به زندگی مشترک با همسرش پایان داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، زوج جوان با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق توافقی دادند. قاضی شعبه 268 دادگاه خانواده از آنها علت درخواست طلاق را پرسید که مرد جوان گفت: آقای قاضی 6 ماه است که با همسرم ازدواج کرده ام ولی در این مدت او هنوزم با همسر سابق خود در ارتباط است و هر هفته به بهانه بردن بچه پیش پدرش او را می بیند. دیگر تحمل این وضع را ندارم و می خواهم از همسرم جدا شوم.

بعد از حرف های این مرد زن جوان نیز به قاضی گفت: من باید هر هفته دخترم را پیش پدرش ببرم تا او را ببیند. برای همین مجبورم که با شوهر سابقم در ارتباط باشم. او هر هفته با من تماس می گیرد و در یک جایی با من قرار می گذارد تا دخترش را ببیند. 

وی ادامه داد: اما شوهرم زندگی را برایم جهنم کرده و ما هر هفته سر این موضوع با هم دعوا داریم. من نمی توانم شوهر قبلی ام را نبینم و مانع ملاقات او با دختر بشوم. برای همین بهتر است که ما از هم جدا شویم.

بعد از اصرار زوج جوان برای طلاق حکم طلاق توافقی از سوی قاضی صادر شد.



تاريخ : 6 / 8 / 1393برچسب:, | 1:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

5 نفر از دانش‌آموزان مدرسه استثنایی شهید شهریار خواجه‌حسنی رابر دچار حادثه برق گرفتگی شدند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، صبح امروز پنج نفر از دانش‌آموزان مدرسه استثنایی شهید خواجه‌حسنی رابر که برای قرائت زیارت عاشورا به گلزار شهدای گمنام رفته بودند دچار حادثه برق‌گرفتگی شدند.


در محل مذکور یک دستگاه بالابر نیز وجود داشته که پنج نفر از دانش‌آموزان بنا به دلایل نامعلومی با بالابر که متصل به برق فشار قوی بوده برخورد کرده و دچار برق‌گرفتگی شدند.

مجروحان بلافاصله توسط اورژانس رابر به بیمارستان بافت منتقل شدند.



تاريخ : 1 / 8 / 1393برچسب:, | 5:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این روزها برخی جوان‌های موتورسوار به قصد شوخی، بطری آب بر روی صورت عابران دختر می‌پاشند که با توجه به ماجرای اسیدپاشی و پیش زمینه ذهنی دختران، شاید در لحظات نخست که شوک به این دختران وارد می‌شود، عوارض روحی وارده، کمتر از یک قربان اسیدپاشی نباشد.

از این منظر این نوع مردم آزاری برخی موتورسوارها که به اشتباه برخی عنوان شوخی را بر آن گذاشته‌‍اند، یکی از بدترین رفتارهای ضداخلاقی است و مرزهای بی‌اخلاقی را به منتهی الیه ممکن سوق داده‌ و از این منظر باید برخورد جدی با چنین رفتارهایی داشت تا حداقل مسائل حساس و التهاب آور در جامعه بازیچه برخی برای خوش‌گذرانی قرار نگیرد و در واقع شاید بتوان گفت چنین حرکتی به ذات به اندازه اصل ماجرای اسیدپاشی غیراخلاقی است.

 



تاريخ : 1 / 8 / 1393برچسب:, | 8:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دختر ۱۷ ساله که در اتاق مشاوره پليس فتا اشک مي ريخت، در حالي که سرش را ميان دو دستش گرفته بود و به آينده تاريک خود مي انديشيد در ميان هق هق گريه به بيان ماجراي تلخ لانه وحشت پرداخت و گفت: وقتي سال اول دبيرستان را با نمرات خوب قبول شدم به پدرم اصرار کردم تا يک گوشي هوشمند تلفن همراه برايم بخرد.

پدرم که از قبولي من در امتحانات خرداد خيلي خوشحال بود گوشي تلفن زيبايي را به عنوان هديه قبولي برايم خريد. از آن روز به بعد فقط وارد شبکه هاي اجتماعي مي شدم و با دوستانم چت مي کردم. روزهاي تابستان را با دوست يابي هاي شبکه اي سپري مي کردم و هر روز دوستان جديدي به گروه ما اضافه مي شد تا اين که در اين ميان جملات عاشقانه و احساسي پسر جواني توجهم را به خود جلب کرد.

آن قدر از جملات ادبي و زيباي «آرمان» لذت مي بردم که ناخواسته با او تماس گرفتم و خواستم مطالب بيشتري برايم بفرستد. اين گونه بود که رابطه تلفني من و آرمان شروع شد، اما مدت زيادي نگذشت که به او علاقه مند شدم. روزهاي آغازين مهر هم گوشي تلفنم را پنهاني به مدرسه مي بردم تا بتوانم پاسخ پيامک هاي آرمان را بدهم.

در همين روزها آرمان براي اين که بتواند در مورد زيبايي من جملاتي بنويسد، از من خواست تا عکس بدون حجاب و با پوشش دختران غربي برايش بفرستم. من هم بدون آن که به کسي چيزي در اين رابطه بگويم با گوشي تلفن عکسي از خودم گرفتم و برايش فرستادم. از آن روز به بعد آرمان تهديدم کرد که اگر براي حذف عکس از گوشي نزد او نروم عکسم را براي پدرم ارسال مي کند. خيلي ترسيده بودم اگر پدرم تصوير مرا آن گونه مي ديد چه پيش مي آمد؟

نمي توانستم تصميم درستي بگيرم، حتي نتوانستم موضوع را براي مادرم که رازدار اصلي زندگي ام بود بازگو کنم. آن روز به خانه مجردي آرمان رفتم و او نه تنها عکسم را حذف نکرد بلکه مرا مورد آزار قرار داد و از صحنه هاي شيطاني خود فيلم گرفت که همين فيلم زمينه هاي سوء استفاده هاي بيشتر او را فراهم کرد تا اين که يک روز ديگر مرا به همان خانه مجردي کشاند و به همراه ۸ تن ديگر از دوستانش که در خانه پنهان شده بودند مرا مورد آزار و اذيت قرار داد. ديگر همه هستي ام را از دست داده بودم و چاره اي نداشتم جز آن که ماجرا را براي مادرم بازگو کنم. حالا هم اگر چه با کشف فيلم ها، آرمان روانه زندان شد اما زندگي من در بيراهه اي تاريک قرار گرفته است.



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 6:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اولياي دم مرحوم سربندي بيان واقعيت‌هاي پرونده از سوي ريحانه را تنها شرط خود براي بخشش قاتل اعلام كردند.

ظهر ديروز اولياي دم مقتول همراه مادر ريحانه در دادسراي جنايي تهران حاضر شدند تا جلسه ديگري براي كسب رضايت اولياي دم برگزار شود؛ جلسه‌يي كه ديروز ناتمام ماند و قرار است ادامه آن امروز برگزار شود.

در جلسه ديروز يكي از اولياي دم خواستار بيان حقيقت از سوي ريحانه شد تا نقاط تاريك پرونده روشن شود. اين فرد در ادامه حرف‌هايش مدعي شد تا وقتي ريحانه حقايق پرونده را نگويد خبري از بخشش نيست.

.

اين عضو خانواده اولياي دم در حالي كه از برخي اظهارنظرهاي اعضاي خانواده ريحانه در فضاي مجازي و رسانه‌هاي خارج كشور گلايه داشت، گفت: اين‌گونه سخنان در فضاي مجازي ما را آزار مي‌دهد و ‌اي كاش اين مسائل مطرح نمي‌شد. ريحانه در اين پرونده واقعيت‌ها را نمي‌گويد و اگر واقعيت را بيان كند حاضر به گذشت هستيم.

مادر ريحانه نيز در اين باره مدعي شد رسانه‌ها سخنانش را تحريف و بزرگنمايي مي‌كنند و آنها اين سخنان را نگفته‌اند. وي افزود: از اولياي دم مي‌خواهيم كه دخترم را ببخشند. حرف‌هاي ما در برخي سايت‌ها و فضاي مجازي يك كلاغ، چهل كلاغ شده است.

در جلسه روز گذشته قاضي شهرياري با اعلام اينكه جلسه صلح و سازش براي تمامي محكومان قصاص برگزار مي‌شود، گفت: اميدواريم در اين پرونده نيز بتوان به صلح و سازش رسيد. اين جلسات براي همه محكومان برگزار مي‌شود و تنها به اين پرونده اختصاص ندارد. همه مي‌دانند لذتي كه در بخشش هست در قصاص نيست.

شهرياري در مورد فضا‌سازي رسانه‌ها نيز گفت: فضاسازي رسانه‌هاي معاند و خارجي تاثيري در كار ما ندارد و وظيفه‌مان را در مورد پرونده‌ها انجام مي‌دهيم.

براساس اظهارات سرپرست دادسراي امور جنايي ويژه قتل جلسات صلح و سازش بعدي به زودي با حضور اولياي دم و خانواده ريحانه برگزار مي‌شود.

ريحانه جباري در اين پرونده متهم است در تيرماه سال 86 فردي به نام مرتضي سربندي را در محل كارش در خيابان ميرعماد تهران با ضربات چاقو به قتل رسانده است. ريحانه در جلسه دادگاه در مورد انگيزه قتل مدعي بود براي دفاع از حرمت خود و دفاع مشروع مرتكب قتل شده است؛ موضوعي كه در هيچ مرحله‌يي از رسيدگي به پرونده ثابت نشد و هميشه به عنوان ادعايي واهي مطرح بود.

او در دادگاه گفت: من دختري خودبرتربين نيستم. يك دختر معمولي هستم كه اجازه ندادم نسبت به من هتك حرمت شود. اين اتفاق در مورد افراد خودبرتربين نمي‌افتد. من يك طراح هستم و مرا به بهانه طراحي به آن خانه بردند. اما موضوع چيز ديگري بود و قصد تعرض به من را داشتند كه مقاومت كردم.

ريحانه كه در 19 سالگي مرتكب قتل شده بود پس از برگزاري جلسه دادگاه در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران به قصاص محكوم شد كه اين حكم پس از تاييد از سوي ديوان عالي كشور براي اجرا به شعبه اجراي احكام دادسراي امور جنايي ارسال شده و چندين بار با مهلت اولياي دم و برگزاري جلسات صلح و سازش به تاخير افتاده است.

 

 



تاريخ : 10 / 7 / 1393برچسب:, | 2:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع تجاری و نجات بیش از 80 نفر در غرب تهران خبر داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: ساعت 12 و 19 دقیقه ظهر امروز ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران از یک آتش سوزی گسترده در یک مجتمع تجاری در حوالی فلکه دوم صادقیه مطلع شد و بلافاصله 5 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه پنج نردبان ، بالابر ، خودرو تنفسی، خودرو کف و تشک نجات عازم محل حادثه شدند.

وی ادامه داد : محل آتش‌سوزی یک مجتمع تجاری 10 طبقه  بود که سه طبقه زیرزمین داشت و کانون آتش سوزی طبقه 2- این مرکز تجاری بود که در این محل یک تانکر بزرگ گازوئیل دچار آتش‌سوزی شده و دود غلیظی نیز تمام ساختمان را در بر گرفته بود.

ملکی افزود: آتش‌نشانان بلافاصله با کمک دستگاه‌های تنفسی خود را به زیرزمین رساندند و موفق شدند پس از یک عملیات سخت آتش‌سوزی را مهار کنند و همچنین سایر آتش‌نشانان 50 نفر از افراد محبوس شده را از طریق نردبان هیدورلیکی به بیرون انتقال دادند و 30 تن دیگر را نیز از طریق راه پله‌ها به بیرون هدایت کردند.

وی با بیان اینکه در این آتش‌سوزی سه تن از آتش‌نشانان دچار دود گرفتگی شده بودند یادآور شد: هیچ یک از شهروندان محبوس شده دچار آسیب‌دیدگی نشده‌اند و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نیز نداشت.

به گفته این مقام مسئول در آتش‌نشانی؛ علت حریق توسط کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی است و آتش‌نشانان نیز هم‌‌اکنون در حال تخلیه دود و ایمن‌سازی محل هستند.



تاريخ : 7 / 7 / 1393برچسب:, | 2:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

وکیل مدافع ضارب شهید خلیلی گفت: حکم قصاص موکلم صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است.

"محمدرضا زمانی" وکیل مدافع ضارب شهید خلیلی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعلام حکم قصاص ضارب شهید خلیلی از سوی قاضی این پرونده اظهار داشت: حکم قصاص موکلم صادر شده است اما هنوز به ما ابلاغ نشده است.
 
وی ادامه داد: طی مهلت قانونی به این حکم اعتراض می‌کنیم.

گفتنی است؛ شهید خلیلی 25 تیر ماه سال 1390 در حین بازگشت از هیات، در پی امر به معروف و نهی از منکر از سوی افراد شرور مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد  و ضارب وی در سال 90 دستگیر شد اما به علت مجروحیت این طلبه آمر به معروف، دادگاه دیه جراحت برای ضارب صادر کرد اما اکنون با توجه به شهادتش، موضوع تغییر کرد و پزشکی قانونی در نتیجه بررسی‌های خود دریافت که علت فوت شهید علی خلیلی بی‌ارتباط با حادثه صورت گرفته در سال‌90 نبوده است.
 
"احسان اسکندری" وکیل مدافع خانواده "شهیدعلی خلیلی" طلبه ناهی از منکر به باشگاه خبرنگاران گفت: طبق نظر پزشکی قانونی علت شهادت علی خلیلی بی‌ارتباط با حادثه 3 سال قبل نیست.
 
طبق گفته "حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای" دادستان کل کشور بنا بر این شد که چنانچه  فوت شهید خلیلی بر اثر جنایت و جراحت سابق بوده و سرایت آن منجر به فوت شده باشد، مجددا پرونده مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد.
 
در نهایت قرار بر این شد که پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی از فرد ضارب، بازپرس بر اساس تحقیقات صورت گرفته اقدام به صدور قرار مجرمیت یا منع تعقیب کند اما این در حالی است که "محسن افتخاری" سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده ضارب شهید خلیلی به باشگاه خبرنگاران گفت: شعبه رسیدگی کننده وقت دادگاه را نیز تعیین کرده است.

این در حالی است که در 12خرداد نخستین جلسه دادگاه برگزار شد که با توجه به اعتراض متهم به نظریه پزشکی قانونی، جلسه دادگاه تجدید شد. در ادامه کارشناسان پزشکی قانونی پس از بررسی پرونده همان نظر قبلی را اعلام کردند.

با اعلام نظر پزشکی قانونی، قاضی حسین اصغرزاده، رئیس شعبه 113 دادگاه کیفری، برای دوشنبه -31  شهریور- وقت رسیدگی فوق‌العاده صادر کرد و پس از پایان دادگاه قاضی اصغرزاده اعلانم کرد که حکم نهایی تا هفته آینده صادر می‌شود.

 

 



تاريخ : 5 / 7 / 1393برچسب:, | 9:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

در برخی از موارد نیز که مالباختگان ساکن تهران نبودند، وی از آنان خواسته تا در مسافرخانه ای در حوالی ناصرخسرو مستقر شوند تا وی برایشان دارو تجویز کند که پس از حضور در مسافرخانه و دادن داروی بیهوشی به آنان، ضمن سرقت اشیای قیمتی آنان، به برخی از این افراد نیز تجاوز کرده است.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی پایتخت در این باره گفت: حدود یک ماه پیش مردی که با پوشیدن لباس های شیک و زدن عینک آفتابی و همراه داشتن کیف سامسونت، خود را پزشک داروساز و استاد دانشگاه معرفی می کرد، دستگیر شد که تحقیقات ماموران در این زمینه ادامه داشت.

 
وی با بیان اینکه این متهم با پرسه زدن در مرکز شهر نظیر ناصرخسرو و اطراف مراکز آموزش عالی به ویژه دانشگاه تهران، خود را پزشک داروساز و استاد دانشگاه معرفی می کرد، افزود: این فرد در مواجهه با افراد مدعی می شد که علاوه بر تدریس در دانشگاه دارای داروخانه است که حتی به برخی از طعمه های خود قول داده بود که آنان را در داروخانه خود مشغول کار کند.
 
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم با طرح حیله های مختلف، مالباختگان را فریب می داد، افزود: در میان مالباختگان وی حتی یک دختر دانشجوی دانشگاه تهران نیز دیده می شود.
 
محمدیان افزود: این پیرمرد کپسول های مختلفی را تهیه کرده و درون آن را از موادبیهوشی و داروهای خواب آور پر می کرد و هر کدام از این کپسول ها که دارای رنگ های مختلف بود را به افراد تجویز می کرد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد شاکیان متهم به 31 فقره رسیده است، گفت: در میان مالباختگان، افراد مختلفی دیده می شود که به عنوان مثال وی در چند مورد به خانه افراد مراجعه کرده و پس از بیهوش کردن آنان از طریق داروهای تجویزی، اقدام به سرقت طلاجات و اشیای گران قیمت آنان کرده است.


دستگیری مرد متجاوز به دختران دانشجو/عکس
تجاوز به چند تن در پارک ساعی
 
 رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین افزود: این متهم تعدادی از مالباختگان را نیز در ناصرخسرو شناسایی کرده و حوالی غروب در محدوده پارک ساعی با آنان قرار ملاقات گذاشته که در این محل پس از خوراندن داروی بیهوشی، به آنان نیز تجاوز کرده است.
 
وی افزود: در برخی از موارد نیز که مالباختگان ساکن تهران نبودند، وی از آنان خواسته تا در مسافرخانه ای در حوالی ناصرخسرو مستقر شوند تا وی برایشان دارو تجویز کند که پس از حضور در مسافرخانه و دادن داروی بیهوشی به آنان، ضمن سرقت اشیای قیمتی آنان، به برخی از این افراد نیز تجاوز کرده است.
 
محمدیان با بیان اینکه متهم پیش از این دارای پنج فقره سابقه کیفری است، گفت: در یکی از سرقت های قبلی، یکی از مالباختگان این متهم فوت کرده است و در سرقت های اخیر نیز چند تن به کما رفته اند.
 
 
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه بیش از یک ماه است که وی در پایگاه 7 دستگیر شده، گفت: این متهم سواد چندانی نداشته اما نام داروها به ویژه داروهای خاص را حفظ کرده و حتی مدعی بوده که کاشف تعدادی دارو است که به وسیله آن بیماران ام اس و جوش های صورت را مداوا کند.
 
وی مهم ترین ویژگی این سارق شیک پوش را چرب زبانی اش اعلام کرد و افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که هرگز به چنین افرادی اعتماد نکنند و از راه دادن افراد غریبه به منزل و … خودداری کنند.
 
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: همچنین باید به این موضوع توجه شود که برای تهیه دارو، بهترین راه، مراجعه به بیمارستان و مراکز معتبر است.
 

این متهم گفت: با خوراندن داروی بیهوشی به مالباختگان، آنان را بیهوش کرده و اقدام به سرقت از آنان می کردم که در مواردی نیز به برخی از آنان تجاوز کردم.

منبع: پلیس

 



تاريخ : 26 / 6 / 1393برچسب:, | 6:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

  پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از سقوط یک پل عابر پیاده در بزرگراه آزادگان خبر داد.
 
ایسنا: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از سقوط یک پل عابر پیاده در بزرگراه آزادگان خبر داد.

سیدجلال ملکی با اعلام این خبر گفت: در ساعت 15:24 امروز یک مورد حادثه سقوط پل به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان ایستگاه‌های 16، 59 و نجات 7 به همراه دو دستگاه جرثقیل سازمانی به محل حادثه واقع در بزرگراه آزادگان ابتدای خلیج اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد یک دستگاه کامیون با یک پل عابر پیاده برخورد کرده و موجب سقوط قسمتی از آن به میانه بزرگراه شده و قسمت دیگر پل نیز در وضعیتی ناامن قرار گرفته و در حال سقوط است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات آتش‌نشانان برای بازسازی معبر گفت: خوشبختانه در جریان این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشتیم و آتش‌نشانان در حال حاضر مشغول بلندکردن پل از سطح خیابان هستند.

همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در این باره اعلام کرد که پس از این حادثه با توجه به موقعیت، عوامل پلیس راهور مسیر حرکت خودروها را به سمت خیابان خلیج تغییر داده و خوشبختانه مشکل ترافیکی خاصی در منطقه رخ نداد.



تاريخ : 3 / 6 / 1393برچسب:, | 1:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پلیس

 سارق حرفه‌ای خودرو در تعقیب وگریز پلیسی در قطعات بهشت زهرا با اصابت گلوله زمین گیر شد.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات خودرو در پارکینگ کامیونها و موارد مشابه در محدوده کلانتری 171 مصطفی خمینی و برابر اعلام مالباختگان که سارق راننده یک دستگاه خودروی پرشیا سفید رنگ و شخصی سیاه چهره و بلند قد بوده است، مشخصات سارق به واحد گشت خودرویی اعلام گردید و دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

با فعال شدن واحدهای گشت خودرویی ساعت 1و 15 دقیقه بامداد شب گذشته ماموران واحد گشت هنگام گشت زنی در قطعه 111 بهشت زهرا (س) به یک دستگاه پرشیا سفید با مشخصات فوق مظنون شدند که  فرد مضنون به محض رؤیت واحد گشت سرعت را افزایش داده و متواری شد.

ماموران از علائم هشدار دهنده آژیر و بلندگو خودروی پلیس در خصوص توقف و دستور ایست به راننده خودرو پرشیا استفاده کرده اما توجهی نکرده و با انجام حرکات نمایشی و مارپیچ با سرعت زیاد به مسیر خود ادامه داد که واحد گشت مراتب تعقیب و گریز را به مرکز پیام اعلام کرد.

در ادامه افسر واحد گشت به منظور متوقف نمودن خودرو با رعایت قانون به کارگیری سلاح و دادن اخطار، 3 تیر هوایی شلیک نموده و سپس دو چرخ عقب و جلو خودرو سمت راننده را مورد هدف قرار داده که چرخ‌های خودرو پنچر و راننده به ناچار مجبور به توقف در قطعه 89 بهشت زهرا و پیاده شدن از خودرو نموده و اقدام به جوسازی و درگیری با مامورین نموده و قصد خلع سلاح یکی از مامورین را داشت که مامور وظیفه شناس به منظور دفاع از خود و اسلحه‌اش به سمت متهم شلیک کرد که یک گلوله به کتف سمت چپ راننده متواری برخورد نموده و راننده مصدوم شد.

متهم که خود را "سیروس" معرفی کرد سریعا با اورژانس و با مامور مراقب به بیمارستان هفت تیر منتقل گردید و در بازدید و بازرسی دقیق و کامل از خودرو متهم تعداد 7 عدد کیسه خواب با مارک USA تقلبی از صندوق و مقدار 25.30 گرم حشیش از داخل لوله کولر خودرو واقع در کنسول وسط سمت راننده جا ساز شده بود کشف گردید.

سرگرد ولی اله سعیدی رییس کلانتری 205صحن مطهر درباره این خبر گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه متهم به مقام قضایی فرستاده شد.



تاريخ : 3 / 6 / 1393برچسب:, | 6:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عروس خشمگین که می‌دید نمی‌تواند از شوهرش طلاق توافقی بگیرد پرده از راز یک جنایت خاموش برداشت

این زن ادعا کرد خانواده همسرش مردی را به‌خاطر رابطه پنهان با خواهر شوهرش کشته‌اند.

ابتدای هفته گذشته زن جوانی با مراجعه به کلانتری ادعا کرد همسرش با همدستی پدر شوهر و برادر شوهرش مرد جوانی را سال91به قتل رسانده‌اند‎.

وی گفت:‎ من به‌خاطر اختلافاتی که با شوهرم دارم چند بار تقاضای طلاق توافقی داشتم ولی وی نپذیرفت و این اختلافات تا جایی پیش رفت که مجبور شدم به اینجا بیایم‎
عروس خانواده افزود:‎ دو سال پیش ماجرای رابطه پنهانی خواهر شوهرم با مردی به نام «محمد» فاش شد، خانواده همسرم  پس از زیر نظر گرفتن وی به خانه‌اش رفتند و با غافلگیر کردن مرد جوان وی را به بیابان‌های حسن‌آباد بردند و نمی‌دانم چه بلایی بر سرش آوردند، فقط می‌دانم از آن روز به بعد هیچ اثری از خواهر شوهرم نیست!‎
با ادعای زن جوان، مأموران مرد 46 ساله را به همراه دو پسرش دستگیر کردند و تحت بازجویی گرفتند ولی آنان سعی کردند با ادعاهای عجیب مأموران را گمراه کنند.‎
بدین ترتیب پرونده با دستور بازپـــرس «سپید نامه» از شعبه 10بازپرسی دادسرای امور جنایی در اختیار کارآگاهان اداره ویژه قتل قرار گرفت و آنان با تجسس‌های میدانی دریافتند دو سال پیش و در محدوده زمانی مشابه جسد سوخته مردی در بیابان‌های حسن آباد کشف شده بود و این در حالی بود که پدر و دو پسرش همچنان اظهار بی‌گناهی می‌کردند‎. این پدر و دو پسر در جلسه بازجویی پس از مشخص شدن تحقیقات و ردیابی‌های تلفنی به ناچار لب به اعتراف گشودند‎.
پدر خانواده گفت: مدتی بود به رفتارهای دخترم مشکوک شده بودم و احساس می‌کردم معتاد شده است بنابراین وی را زیر نظر گرفتیم تا اینکه روز جنایت وقتی دخترم در خانه ما مهمان بود پیامکی از سوی مرد جوان آمد که در آن نوشته شده بود  برگرد خانه تا باهم شیشه بکشیم.‎ وی ادامه داد: دخترم شوهر و یک بچه داشت، وقتی این پیامک را دیدم خونم به جوش آمد‌، گوشی من بیشتر وقت‌ها دست دخترم بود و این  را مرد نمی‌دانست. وقتی دخترم رفت با پسر بزرگم به  خانه اش رفتیم و محمد را همانجا گرفتیم و پس از بستن دست و پاهایش با خودروی خودش به سوی حسن آباد رفتیم تا گوش‌مالی‌اش بدهیم‎.
من رانندگی می‌کردم و پسرم در صندلی عقب نزد وی نشسته بود، در میانه راه ناگهان محمد از جایش بلند شد و به‌سوی من حمله کرد و با پیچاندن فرمان قصد متوقف کردن خودرو را داشت.  وقتی خودرو را نگه داشت متوجه شدیم وی نفس نمی‌کشد‎ خیلی ترسیده بودیم، به‌سوی بیابان رفتیم و زیر یک پل جسدش را برای اینکه شناسایی نشود به آتش کشیدیم و قرار شد به کسی هم نگوییم.

این مرد درخصوص نقش پسر دیگرش گفت: «تنها با یک پسرم این کار را انجام دادم و پسر دیگرم هیچ نقشی نداشته  و همراهمان هم نبود‎.پسربزرگ خانواده نیز گفت: من همسرم را تهدید  کردم اگر بخواهد حرف زیادی بزند وی را هم مانند آن جوان خواهیم کشت‎، فکر نمی‌کردم پیش پلیس برود‎ و ما را لو بدهد.


پدر خانواده‎ در زمینه سرنوشت دخترش گفت: از مرگ آن مرد پیشمان نیستم زیرا وی دخترم را معتاد  کرده بود،‎ بعد از آن دیگر دخترم را ندیدم و نمی‌دانم کجا رفته و از آن زمان به بعد ناپدید شده و فراری است.

 



تاريخ : 2 / 6 / 1393برچسب:, | 9:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری شرور شرق تهران با نام «طاهر» خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سرهنگ علیرضا رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران، با اشاره به دستگیری یکی از اراذل منطقه نیروی هوایی در شرق پایتخت اظهار داشت: با توجه به دستور بازپرس شعبه 10 دادسرای ناحیه 4 رسالت، برای جلب و دستگیری یکی از اوباش منطقه نیروی هوایی به نام «طاهر» که به اتهام شرارت و قدرت نمایی با اسلحه سرد، تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی قرار داشت، دستگیری وی در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ در ادامه افزود: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ در راستای دستگیری این اوباش فراری، موفق شدند با شگردهای پلیسی و انجام عملیات تعقیب و مراقبت شبانه روزی، وی را در حوالی خیابان 30 متری نیروی هوایی و جنب پارک پیروزی، در یک دستگاه خودروی هوندا شناسایی کنند.

وی در تشریح چگونگی دستگیری «طاهر» گفت: ماموران با شناسایی طاهر، اقدام به متوقف کردن خودروی وی کردند که فرد مورد نظر پس از توقف خودرو به همراه تعدادی از همراهانش، قصد متواری شدن از دست ماموران را داشتند.

محرابی با بیان اینکه این افراد برای فرار از دست ماموران، اقدام به درگیر شدن با ماموران پلیس کردند، اظهار داشت: پس از خروج متهم و همراهانش، این افراد به سمت ماموران حمله‌ور شده و با آن‌ها درگیر شدند که با هوشیاری ماموران، تمامی این افراد دستگیر و تحویل پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ شدند و در بازرسی از طاهر، یک قبضه کارد سلاخی را کشف کردند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: طاهر پیش از این بارها به اتهامات مختلف تحت تعقیب قرار گرفته و روانه زندان شده بود ولی متاسفانه علی رغم تحمل کیفر، دست از اعمال مجرمانه و شرارت خود برنداشته و اقدامات گذشته خود را ادامه می‌داد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سارقی که در حال فرار از دست مردم بود، ناگهان ایست قلبی کرد و رهسپار دیار باقی شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، ساعت 2 بامداد بیستم مرداد ماه، بنا بر خبر اعلامی از مرکز فوریت های پلیسی پایتخت مبنی بر دستگیری سارق لوازم خودرو در خیابان ستارخان، خیابان سازمان آب، بلافاصله گشت کلانتری ستارخان به محل اعزام و به بررسی موضوع پرداخت.
 
در همین حین یکی از شهروندان که خود را رحمت معرفی کرد به واحد گشت کلانتری مراجعه و بیان داشت: فردی از داخل خودروی من سرقت کرده و از محل متواری شده بود که با همکاری اهالی منطقه دزد را در پارک به دام انداختیم.
 
سپسی یکی دیگر از اهالی محل به ماموران گفت: سارق پس از اینکه خود را در محاصره اهالی دید رنگش تغییر کرد و ناگهان بر روی نیمکت پارک افتاد و تکان نخورد.
 
ماموران بلافاصله با هماهنگی مرکز پیام با اورژانس تماس گرفته و عوامل اورژانس پس از حضور در محل مرگ سارق را تائید کردند.
 
پس از تائید مرگ سارق ، گزارش موضوع مرگ به بازپرس ویژه قتل داده شد.
 
در ادامه مقرر شد جسد سارق بخت برگشته جهت تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل شود.
 
سرهنگ امیر حسین رضایی رئیس کلانتری 118 ستارخان در باره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: در این رابطه پرونده ای تشکیل شد و امروز پزشکی قانونی علت تامه مرگ سارق را ایست قلبی اعلام کرد.

 

 



تاريخ : 19 / 5 / 1393برچسب:, | 10:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همسر یکی از مصدومان گفت: همسرم می‌گوید شعله های آتش هر لحظه بیشتر می شد به همین دلیل تصمیم گرفتم به انتهای هواپیما بروم تا در صورت انفجار مرگم یک لحظه باشد.
به گزارش مشرق، پوران هاشم‌زاده، همسر عزت‌الله بابایی یکی از مصدومان سانحه هوایی امروز اظهار داشت: همسرم به گفته کادر پزشکی بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری دچار 10 درصد سوختگی شده است.

وی افزود: همسرم به ما گفت بعد از سقوط هواپیما می‌توانستم از آن بیرون بیایم ولی تصمیم به نجات جان یکی از مصدومان گرفتم. وقتی آن فرد را نجات دادم شعله‌های آتش بیشتر شده بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم به انتهای هواپیما بروم تا در صورت انفجار مرگم یک لحظه باشد.

پوریا بابایی فرزند این مصدوم نیز گفت: ساعت 7 و 45 دقیقه امروز پدرم را به فرودگاه مهرآباد رساندم. بعد از آن به محل کار خود که نزدیک جاده مخصوص بود رفتم و وقتی دود سیاه را مشاهده کردم به فرودگاه بازگشتم.

وی ادامه داد: پس از پرس و جو از پرسنل فرودگاه آنها گفتند که این پرواز مربوط به مشهد بوده است اما در دلم شک داشتم و تصمیم به پیگیری گرفتم. ابتدا به خانه آمدم تا تلویزیون را خاموش کنم تا مادرم درباره سانحه چیزی نشنود. بعد از آن متوجه شدیم پدرم را به بیمارستان پیامبران انتقال داده اند.

وی خاطرنشان کرد: پدرم برای یک سفر کاری عازم طبس شده بود.



تاريخ : 20 / 5 / 1393برچسب:, | 11:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یکی از حادثه‌دیدگان سانحه هوایی سقوط آنتونف گفت: ۶ نفر از گروه ما قرار بود برای تهیه مستند با این پرواز راهی طبس شوند که تنها توانستیم ۴ بلیت تهیه کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، امیر مزرعتی اظهار داشت: من، همسرم، برادرم و همسر و فرزند وی در این پرواز بودیم که خدا را شکر جزو معدود بازماندگان این حادثه تلخ هستیم.

وی افزود: من تهیه‌کننده هستم و همراه برادرم (مصطفی) کارگردان و تصویربردار برای تهیه مستندی به طبس می‌رفتیم که دچار این حادثه شدیم.

مزرعتی ادامه داد: برادرم و همسر وی دچار درصد سوختگی بالایی شدند و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید مطهری بستری هستند، محمد پارسا فرزند برادرم که یک سال و 7 ماهه است وضعیت رضایت‌بخشی دارد.

وی گفت: همسرم شوکه شده است و من نیز موقع نجات همسرم دچار مشکل ریوی‌ شدم ، اما به هرحال ما به طور معجزه‌آسایی نجات پیدا کردیم.

مزرعتی گفت: 6 نفر از گروه ما قرار بود با این پرواز راهی طبس شوند که تنها توانستیم 4 بلیت تهیه کنیم و دو نفر دیگر قرار بود ساعت 13 امروز با قطار به طبس بروند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

لحظاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس، سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، لحظاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز  از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس سقوط کرد.

هواپیمای ایران 140 شرکت هواپیمایی سپاهان در شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد.
 
بر اساس این گزارش، پرواز شماره 5915 هواپیمایی این شرکت هواپیمایی که گفته می‌شود خلبان آن اوکراینی بوده است، ساعت 09:25 دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند.
 
این گزارش می‌افزاید: تعداد کشته‌های هواپیمای مسافری بین 35 تا 43 نفر بوده است.
 
کارشناسان حوادث غیرمترقبه صنعت هوانوردی کشور در حال بررسی علت حادثه هستند.

گفتنی است، در این سانحه 8 کودک و 34 بزرگسال کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تا کنون 15 جسد سوخته از لاشه‌های هواپیما پیدا شده است.

همچنین ایلخانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: بروز این سانحه هواپیمایی به علت از دست دادن یکی از موتورها بوده است.

بعلاوه، به گفته رئیس اورژانس کشور؛ 5 مصدوم سانحه به بیمارستان منتقل شدند.
 







خبر در حال تکمیل است...


 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با طرح سومین شکایت علیه ناظمی که به آزار و اذیت دانش‌آموزان متهم است وزارت آموزش‌وپرورش نیز با ارسال نامه‌ای به دادگاه کیفری ‌استان تهران از این ناظم شکایت کرد.

  نماینده وزارت آموزش‌وپرورش با طرح این شکایت‌ درخواست کرد متهم به دلیل آزار دانش‌آموزان و برهم‌زدن امنیت مدرسه نیز مجازات شود. متهم که ناظم دبستانی پسرانه در غرب تهران بود، دو ماه قبل به اتهام تعرض به دو کودک بازداشت شد. مطابق گزارش پرونده مدیر و معلم پرورشی این مدرسه توسط یک دانش‌آموز در جریان این ماجرا قرار گرفتند. دانش‌آموزی که موضوع را اطلاع داد به معلم پرورشی خود گفت: ناظم مدرسه در نماز‌خانه بچه‌ای را اذیت کرده و او در حال گریه‌کردن است. وقتی معلم پرورشی به محل رفت کودک را در حالی‌که لباس‌هایش به هم ریخته ‌بود، دید و بلافاصله موضوع را به پلیس و مدیر مدرسه اطلاع داد و به این ترتیب ناظم جوان بازداشت شد.

هرچند در ابتدا او هیچ اتهامی را قبول نمی‌کرد اما به‌جز کودکی که وی را مورد آزار قرار داده ‌بود دانش‌آموز دیگری نیز موضوع مشابهی را تعریف کرد و مدعی‌ شد ناظم از او خواسته‌ بود در این‌باره به کسی چیزی نگوید. این پرونده به دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده شد و قاضی محمدی کشکولی، رییس شعبه 79 دادگاه کیفری ‌استان تهران مسوول رسیدگی به این پرونده ‌شد. با توجه به اینکه در ابتدا یک شکایت در پرونده‌ بود ناظم مدرسه به‌دلیل عدم تودیع وثیقه ‌ بازداشت شد اما بعد از طرح شکایت دوم قرار صادره تشدید شد و ناظم مدرسه با قرار بازداشت در زندان ماند. وی چندین جلسه مورد بازجویی قرار گرفت.

 هنوز بازجویی‌ها تمام نشده بود که والدین سومین کودک نیز شکایت خود را اعلام کردند. آنها نیز مدعی‌ شدند فرزندشان چند ماه قبل از این حادثه مورد تعرض ناظم مدرسه قرار گرفته است اما تا قبل از مشخص‌شدن این موضوع به‌دلیل اینکه از ناظم می‌ترسید، سکوت کرده‌ بود. این شکایت نیز به شعبه 79 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد و ناظم جوان مدرسه در این خصوص نیز مورد پرسش قرار گرفت، با این حال او هیچ‌کدام از اتهامات را قبول نکرده‌ است. این در حالی است که پزشکی قانونی در مورد دو کودک اعلام کرده ‌ هرچند آثار آزار جنسی روی بدن کودکان وجود دارد اما اثری از تجاوز به دست نیامده‌ است؛ البته در مورد یکی از کودکان از آنجایی که مدت زمان زیادی از این موضوع گذشته امکان اظهارنظر وجود ندارد.

اکنون کودک سوم نیز به پزشکی‌قانونی معرفی شده ‌است و هنوز پزشکان در این خصوص اظهارنظر نکرده‌اند. این در حالی است که قاضی کشکوکی و چهار مستشار شعبه 79 در جلساتی جداگانه از معلم پرورشی و مدیر مدرسه که موضوع را به پلیس گزارش دادند، تحقیق کردند و آنها نیز اطلاعات خود را ارایه دادند.

در حال حاضر با توجه به شکایت آموزش‌وپرورش از این ناظم جمع شاکیان وی به چهارنفر رسیده‌ است و حالا پزشکی‌قانونی از سوی شعبه 79دادگاه کیفری استان تهران موظف شده در مورد هر سه ‌کودک و آثاری که از محل وقوع جرم جمع‌آوری شده تحقیق و نظر نهایی خود را اعلام کند. متهم پس از اعلام نظر پزشکی‌قانونی و اتمام تحقیقات پای میز محاکمه خواهد رفت.
منبع: روزنامه شرق

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سارق سابقه دار خودرو در نازی‌آباد، معروف به "منصور گاندی" توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 16 و 30 دقیقه 20 خردادماه عوامل گشت تجسس و  پیشگیری  در حین گشت زنی در خیابان میثاق به یک  دستگاه خودروی پراید مشکی رنگ با یک نفر سرنشین که سارق سابقه دار در سطح حوزه این یگان است به نام "منصور" معروف به "منصور گاندی" مواجه شدند.

در ادامه با توجه به اینکه فرد مذکور دارای 4 فقره سابقه کیفری در خصوص سرقت خودرو  بود ماموران به جهت بررسی مورد به نام برده اخطار ایست دادند که سارق مذکور با مواجه شدن با واحد پلیس اقدام به متواری شدن با سرعت بالا کرد که با هماهنگی مرکز پیام ماموران اقدام به تعقیب نامبرده شد.

ماموران پس از تعقیب و گریز اقدام به شلیک جمعا 4 تیر جنگی با اسلحه سازمانی کردند که متهم در شهرک بوستان خودروی مذکور را به یک دیوار کوبیده که خودرو از ناحیه جلو خسارت دید و به صورت پیاده پا به فرار گذاشت.

سرانجام پس از تعقیب و گریز پیاده فرد مذکور دستگیر شد و از داخل خودرو پژو مذکور یک قبضه چاقو و یک دستگاه تبلت کشف شد.

پس از دستگیری، نام برده که در ماه های اخیر به کرات دستگیر شده بود اعلام کرد که از این وضعیت خسته شده و حاضر به همکاری با پلیس است که به همراه نامبرده و با هدایت وی ابتدا به خیابان فاطمی مراجعه، که یک دستگاه خودروی پراید خاکستری رنگ را به عنوان خودروی سرقتی به ماموران معرفی کرد که دارای سابقه سرقت نیز بود و به وسیله چرثقیل به پارکینگ انتقال یافت.

در ادامه ماموران به اتفاق "منصور گاندی" به خیابان رجایی رفته  و یک دستگاه پراید نقره ای دیگر را به عنوان خودروی سرقتی معرفی کرد که این پراید نیز دارای سابقه سرقت بود و به پارکینگ انتقال داده شد.

 سرگرد مهدی اسدی رییس کلانتری 130نازی آباد درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: متهم به کلانتری دلالت داده شده و پرونده ای در این رابطه تشکیل و جهت بررسی تخصصی تر در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، از سقوط یک دستگاه جرثقیل به روی خودروی سمند در بزرگراه نیایش خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ،سیدجلال ملکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این‌باره گفت:‌ در ساعت 10:03 امروز یک مورد حادثه سقوط جرثقیل به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به محل حادثه واقع در مسیر شرق به غرب بزرگراه نیایش اعزام کرد.

وی با اشاره به حجم بالای ترافیک در پی این حادثه افزود: به همین دلیل یک گروه از آتش‌نشانان در مسیر خلاف جهت خود را به محل حادثه رسانده و گروهی دیگر نیز پیاده به محل رفتند و پس از حضور آنان مشاهده شده یک دستگاه جرثقیل حین کار از قسمت بوم دچار شکستگی شده و به روی یک دستگاه سواری سمند که در حال حرکت بود افتاده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با اشاره به محبوس شدن راننده سمند در کابین افزود: آتش‌نشانان همزمان با ایمن سازی محل و قطع برق خودرو قطعات سواری سمند را برش داده و راننده آن را در حالی که به شدت دچار آسیب‌دیدگی شده بود خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند

ملکی افزود:‌ پس از آن آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات خود جرثقیل را به حالت اولیه بازگردانده و خودرو را به حاشیه اتوبان منتقل کردند و پس از آن در دقایقی قبل به عملیات خود خاتمه دادند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران جزئیات تصادف عصر دیروز شنبه در بزرگراه حکیم و مرگ زن جوان و دختر 11 ساله در این حادثه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازآفتاب، جلال ملکی گفت: ساعت 18 و 15 دقیقه شنبه در بزرگراه حکیم مسیر غرب به شرق ام وی ام با سه سرنشسین به شدت با قسمت عقب خاور تصادف کرد.

وی گفت: پس از اطلاع این حادثه به سازمان آتش نشانی بلافاصله آتش نشانان دو ایستگاه به محل حادثه رسیدند. در بررسی های اولیه مشخص شد در اثر شدت تصادف دختر 11 ساله ای از داخل خودرو به بیرون پرتاب شده بود که امدادگران اورژانس مرگ او را تایید کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: دو سرنشین دیگر ام وی ام در داخل خودرو گرفتار شده بودند که آتش نشانان با برش قطعات زن 35 ساله و نوزاد 6 ماهه را از داخل خودرو خارج کردند که مرگ راننده زن از سوی امدادگران اورژانس تایید شد.

به گزارش مهر، وی در پایان گفت: نوزاد 6 ماهه به بیمارستان منتقل شد و آتش نشانان با ایمن سازی محل به عملیات خود پایان دادند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبر تکمیلی از طوفان امروز:

طوفان نسبتا شدیدی تهران را درنوردید.

مهندس احد وظیفه - مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» ایسنا، افزود: طوفان از حوالی ساعت 19:10 جمعه در پایتخت آغاز شده است.

وی با اشاره به این که موج اولیه طوفان از پایتخت عبور کرده است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود وزش باد شدید در پایتخت تا چند ساعت ادامه داشته باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: تا لحظه مخابره این خبر بیشترین سرعت وزش این طوفان در فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد حدود 85 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی به وضع هوای تهران در روز شنبه اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی وقوع طوفانی که روز جمعه در تهران شاهد بودیم به دلیل ماهیت شکل‌گیری امکان‌پذیر نیست اما پتانسیل ناپایداری جوی در روز شنبه نیز در تهران وجود دارد و بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعدازظهر شنبه شاهد بارندگی در پایتخت خواهیم بود.

سرهنگ سید تیمور حسینی - رییس پلیس راهور تهران نیز در این خصوص با اشاره به این که وزش طوفان در پایتخت از حوالی ساعت 19 از منطقه 21 آغاز شد به ایسنا گفت: در پی وزش این طوفان حدود 5 اصله درخت در معابر اصلی پایتخت سقوط کرده است و در طول خیابان امام‌زاده حسن و پاسداران سقوط چند بیلبورد گزارش شده است و در میدان 9 دی نیز چند میله پرچم احتمال سقوط دارند.

وی افزود: همچنین در خیابان پاسداران محدوده بوستان‌ها و غرب به شرق همت رو به روی ونک پارک نیز به دلیل سقوط بیلبورد تبلیغاتی بخشی از مسیر مسدود شده است که تلاش عوامل شهرداری برای بازگشایی این معابر ادامه دارد.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این که وزش طوفان موجب قطع برق تعدادی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شد افزود: در حال حاضر ترافیک معابر پایتخت نیمه‌سنگین است.

مرتضی اکبرپور - معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به وقوع طوفان در تهران و البرز به ایسنا گفت: بر این اساس تمام نیروها و دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش هستند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها طوفان فعلی در پایتخت از استان قزوین آغاز شده و پس از عبور از استان البرز از غرب وارد تهران شده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود سرعت این طوفان کمتر از طوفان قبلی تهران باشد.

حسن عباسی - مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در این خصوص به ایسنا گفت: از زمان بروز طوفان تا لحظه مخابره این خبر تماسی مبنی بر محبوس شدن کودکی خردسال در زیر آوار در منطقه فلاح تهران به اورژانس گزارش شد ولی هنوز مشخص نیست که این ریزش آوار به دلیل وزش باد رخ داده باشد.

حسین درخشان - سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از آماده‌باش نیروهای امدادی در 3 استان قزوین، البرز و تهران خبر داد و به ایسنا گفت: طبق اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان نسبت به آماده‌باش امدادگران در این استان‌ها اقدام شد اما تا کنون گزارشی مبنی بر خسارات جانی و مالی این طوفان دریافت نشده است.

وی از شهروندان خواست از ترددهای غیرضروری تا پایان طوفان خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، گزارشات دریافتی از خبرنگاران در سطح شهر نیز حاکیست در پی وزش طوفان جمعه تعدادی از درختان بر روی خودروها سقوط کرده و موجب بروز خسارات مالی به آنها شده است.

 



تاريخ : 16 / 3 / 1393برچسب:, | 7:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دقایقی پیش طوفانی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت تهران و کرج را در نوردید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران برق کرج قطع گردیده و یک کودک 12 ساله در جنوب تهران ، در اثر ریختن دیوار یک ساختمان نیمه کاره مصدوم که بلافاصله توسط عوامل اورژانش تهران به بیمارستان منتقل گردید.

این طوفان با وزش شدید باد و رگبار همراه بود .در حال حاضر طوفان شدیدفروکش کرده است. از خسارات احتمالی خبری در دسترس نیست . نیروهای امدادی به حالت آماده باش کامل هستند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
کارشناس هواشناسی گفت: شرایط برای طوفان دوباره در تهران مهیا شده است و مسیر حرکت این طوفان شهرهای همدان، ساوه، قم و تهران است.

اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: طوفان همچنان در راه تهران است.


وی ادامه داد: سرعت وزش باد و طوفان هنوز مشخص نیست اما از شهروندان می‌خواهیم در صورت امکان از منازل خود بیرون نیایند.


وی خاطر نشان کرد: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که این طوفان همراه با گردو غبار شدید و بارندگی خواهد بود.


در همین رابطه جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، از ساعاتی دیگر شاهد وزش طوفان شدید در شهر تهران خواهیم بود که به همین منظور 103 ایستگاه آتش نشانی، 16 گروه نجات تمامی تجهیزات رزرو سازمان آتش نشانی و خودروهای پشتیبانی به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: آتش نشانان و همچنین پرسنل ستادی نیز هم اکنون در ایستگاه‌ها در حالت آماده باش صد در صد هستند.

 

 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 8:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

شب گذشته (جمعه شب) بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی پارک ارم منجر به مصدومیت شدید سه دختر جوان شد.
 
خبرگزاری ایرنا: شب گذشته (جمعه شب) بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی پارک ارم منجر به مصدومیت شدید سه دختر جوان شد.

 پدر یکی از این مصدومان بامداد شنبه در تماس تلفنی با ایرنا، ضمن بیان این مطلب افزود: ساعت 11 شب جمعه، نقص فنی ترن هوایی سبب شد تا سه دختر 22 تا 25 ساله از ارتفاع چند متری به زمین سقوط کرده و به شدت مصدوم شوند.

وی که خود را قربانی معرفی کرد، ادامه داد: این سه جوان در داخل کابین بودند که ناگهان به دلیل نقص فنی، کابین از ارتفاع بیش از6 متری به زمین سقوط می کند.

به گفته وی، سه دختر جوان به شدت مصدوم می شوند به طوری که گردن هر سه شکسته و ریه یکی از آنها سوراخ شده است.

وی افزود: فرزندش در این حادثه ضمن شکستگی های مختلف از جمله لگن، دچار آسیب نخاعی نیز شده است.

وی گفت: مصدومان در اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) بستری هستند.

اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا، ضمن تایید این حادثه، از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد.

قربانی خاطرنشان کرد که یکی از مسوولان مجموعه پارک ارم در تماس تلفنی با خانواده یکی از مصدومان تاکید کرده که پیمانکاران بخش خصوصی که دستگاه ها و وسایل را اجاره کرده اند باید در این زمینه پاسخگو باشند و آنها مسوولیتی در این زمینه ندارند!

یکی از اعضای خانواده مصدومان این حادثه به خبرنگار ایرنا در بیمارستان رسول اکرم(ص) گفت: این سه دختر جوان به تازگی فارغ التحصیل شده و برای جشن اتمام تحصیلات دانشگاهی به پارک ارم رفته بودند.

وی اسامی مصدومان این حادثه که در پارک ارم 2 رخ داد را «نگار قربانی» ، «مونیا یوسفی» و «رکسانا فرحی ایروانی» اعلام کرد.

پارک ارم در کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج واقع است. این پارک، دو شهربازی با بیش از 60 دستگاه بازی تفریحی دارد. استاندارد نبودن وسایل بازی این پارک و عدم بازرسی های تعمیر و نگهداری سبب شده تا در چند سال اخیر شاهد حوادث تلخی در این مجموعه باشیم.

جان باختن 6 دانش آموز دختر در حادثه پارک شهر در سال 1385، ترکیدگی سرسره بادی در شهربازی تهرانپارس در سال 1386، سقوط 2 نفر از چرخ وفلک پارک ارم در سال 1383، سقوط دختر و پسر جوانی به دلیل شکسته شدن میله های نگهدارنده بشقاب پرنده بوستان شاهد در سال 1387، سقوط صندلی پرنده یکی از شهربازی های اطراف تهران در همان سال، مرگ دختر 16 ساله در شهربازی بسیج و سقوط مرگبار دختر نوجوان از ترن هوایی شهربازی ورامین در سال 91 از مهم ترین حوادث رخ داده در شهربازی ها در چند سال اخیر هستند.

در حالی سریال حوادث تلخ شهربازی ها همه ساله تکرار می شود که بررسی کارشناسان آتش نشانی و سازمان استاندارد نشان می دهد بیشتر دستگاه های شهربازی ها در استان تهران غیراستاندارد هستند.

روند واگذاری شهربازی ها به بخش خصوصی نیز بر این مشکلات افزوده است به طوری که دیگر هیچ سازمانی مسوولیت حوادث رخ داده در شهربازی ها را برعهده نمی گیرد و دستگاه های مسوول فقط مسوولیت حوادث را به گردن اجاره کنندگان این وسایل که پیمانکاران بخش خصوصی هستند، می اندازد.
 
 



تاريخ : 8 / 1 / 1393برچسب:, | 12:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از وقوع انفجار مهیب در محله قیطریه و تخریب چند واحد مسکونی و خودرو بر اثر آن خبر داد.

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اظهار کرد: ساعت 18 و 28 دقیقه پنجشنبه 7 فروردین‌ماه وقوع انفجاری شدید در محله قیطریه، خیابان روشنایی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله آتش‌نشانان سه ایستگاه همراه با نردبان هیدرولیکی خود را به محل حادثه رساندند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه 20 واحدی است که انفجار در یک واحد 60 متری در طبقه چهارم رخ داده بود. بر اثر این انفجار دیوارهای واحدهای مجاور در طبقه چهارم تخریب و این طبقه کاملا شعله ور شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: آتش نشانان در ابتدا یک زن 35 ساله را که دچار سوختگی شده بود از محل حادثه خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند. سپس از داخل و بیرون ساختمان با لوله کشی مشغول اطفای حریق شدند. پس از 4 ساعت عملیات نفس‌گیر، شعله های آتش مهار و با تخلیه دود آتش‌نشانان به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

ملکی تاکید کرد بر اساس این انفجار دو خودرو و شیشه های خانه های اطراف نیز تخریب و به آنها خسارت وارد شده بود.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد در ایام نوروز اگر قصد مسافرت دارند شیر گاز را بسته و از خاموش بودن وسایل گازسوز مطمئن باشند.

 



تاريخ : 7 / 12 / 1392برچسب:, | 4:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ماموران برای متوقف کردن راننده سه تیر هوایی شلیک کردند که خودرو متوقف نشد. پس از آن با شلیک چند گلوله لاستیک جلو و عقب سوناتا مورد هدف ماموران قرار گرفت و پس از آن راننده تعادل خود را از دست داده و با چند خودروی عبوری عابر پیاده برخورد کرد.

سارق خودروی سوناتا که پس از فرار از دست ماموران با چند خودرو و عابر پیاده برخورد کرده بود پس از دقایقی تعقیب و گریز با شلیک پلیس قبل از انجام گروگانگیری، کشته شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان در گفتگو با مهر در تشریح جزئیات تعقیب و گریز مرگبار ظهر امروز سارق خودرو در پایتخت گفت: ساعت 12 امروز گشت آشکار پلیس آگاهی  هنگام گشت زنی در محدوده میدان هلال احمر به یک دستگاه سوناتای قهوه ای رنگ مدل 2012 مشکوک می شود که در بررسیهای اولیه مشخص شده است خودرو روز گذشته از محله شهرزیبا سرقت شده است. بلافاصله پس از مشخص شدن سرقتی بودن خودرو ماموران به راننده دستور ایست می دهند اما او بدون توجه به این دستور اقدام به فرار می کند.

وی ادامه داد: ماموران برای متوقف کردن راننده سه تیر هوایی شلیک کردند که خودرو متوقف نشد. پس از آن با شلیک چند گلوله لاستیک جلو و عقب سوناتا مورد هدف ماموران قرار گرفت و پس از آن راننده تعادل خود را از دست داده و با چند خودروی عبوری عابر پیاده برخورد کرد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران راننده خودرو هنگام فرار تعدادی دسته چک و گوشی تلفن همراه را به بیرون از خودرو پرتاب کرد که پس از بررسی مشخص شد که آنها سرقتی هستند.

وی ادامه داد: سرانجام خودرو در میدان منیریه متوقف شد که راننده اقدام به فرار با پای پیاده کرد. این در حالی است که این سارق قصد داشت با ورود به یکی از خانه های منطقه صاحب خانه را گروگان بگیرد که مورد هدف گلوله پلیس قرار گرفته و کشته شد.

محمدیان تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد راننده خودروی سوناتا فردی به نام امید 30 ساله است که 8 فقره سابقه زورگیری، سرقت به عنف، مواد مخدر و سرقت خودرو را دارد.

وی در پایان گفت: پس از تشکیل پرونده مقدماتی با دستور بازپرس شعبه 2 دادسرای امور جنایی خودرو به پلیس آگاهی و جسد نیز به پزشکی قانونی منتقل شد.



تاريخ : 2 / 12 / 1392برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پسر جوان که پس از بازگشت مادرش از سفر حج او را با ریختن بنزین به آتش کشیده بود، به اتهام قتل دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، ساعت 2 و 15 دقیقه بامداد 19 دی ماه امسال وقوع يك فقره آتش سوزي در یکی از میادین منطقه نارمك به كلانتري147 گلبرگ اعلام شد .

با حضور مأموران كلانتري در محل و انجام بررسيهاي اوليه مشخص شد فردي به نام مجتبي 27ساله به علت اختلافات خانوادگي با ريختن بنزين بر روي فرشها اقدام به آتش زدن منزل کرده كه طی آن مادر متهم دچار سوختگی شدید شده و به بیمارستان منتقل شده بود .

یکی از برادران متهم که او نیز در سانحه آتش سوزی دچار سوختگی از ناحیه دست شده بود ، در اظهاراتش به مأموران گفت: شب حادثه ، مادرم به همراه ناپدری ام از سفر زیارتی مکه به تهران بازگشته بودند که پس از مراجعت از فرودگاه ، در داخل منزل نشسته بودیم که برادرم مجتبی وارد منزل شد و یک ظرف پر از بنزین را روی فرش ها و مادرم ریخت و با فندک خانه را آتش زده و از محل متواری شد.

با گذشت 13 روز از زمان حادثه و با وجود انجام اقدامات درمانی ، این زن به علت شدت جراحت های وارده فوت کرد .

استقبال مرگبار از مادر+عکس


با تشکل پرونده مقدماتی با موضوع "حریق عمدی منجر به قتل" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم، تحقیقات از تمامی شاهدان صحنه آتش سوزی و اعضای خانواده مقتول در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت .

با جمع بندی اظهارات اعضای خانواده، آنها به کارآگاهان عنوان داشتند : ساعت یک بامداد 19 دی ماه مادرمان به همراه همسرش از سفر مکه به تهران آمد. تمام اعضای خانواده برای پیشواز به فرودگاه رفته و مجتبی نیز آمده بود اما در زمان خوش آمدگویی ، مجتبی جلو نیامد و پس از آن دیگر او را ندیدیم . تمامی اعضای خانواده به همراه مادرمان و همسرش به خانه بازگشتند . هنوز چند دقیقه ای از ورود ما به خانه نگذشته بود که مادر به داخل آشپزخانه رفت تا چای درست کند . در همین زمان مجتبی زنگ خانه را زد و بالا آمد . مادر از مجتبی پرسد که "چرا بوی بنزین می دهی ؟"  که پاسخ داد : "پمپ بنزین بودم" .... در یک لحظه مجتبی از در خانه بیرون رفت و زمانیکه برگشت ، یک گالن بنزین به همراه خود داشت و فریاد زد : "همه جا را آتش می زنم! " اعضای خانواده خواستند مانع شوند ولی حریف او نشدند . وقتی مادر قصد داشت تا مانع شود ، مجتبی گفت : "اول خودت را آتش می زنم" و مقداری از بنزین داخل گالن را به سوی مادرمان پاشید و فندک را زد . همه جا آتش گرفت و ما توانستیم با کمک همسایه ها آتش را خاموش کرده و مادرمان را به بیمارستان منتقل کنیم اما پس از گذشت 13 روز وی در بیمارستان فوت کرد .

با توجه به اظهارات تمام اعضای خانواده ، مجتبی 29 اسفند در منطقه یوسف آباد دستگیر و به اداره دهم منتقل شد .

مجتبی در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب حریق عمدی شده و در اظهاراتش مدعی شد : "بنده از اعضای خانواد ام با سند و مدارک پول طلب داشتم و شب حادثه آنها قصد داشتند تا به زور این اسناد و مدارک را از من بگیرند و بنده به هیچ عنوان اقدام به آتش زدن خانه با بنزین نکردم " .

با وجود اظهارات اولیه مجتبی مبنی بر بیگناهی ، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت : " شب حادثه با دیدن یکی از برادرانم که با او اختلاف شدید داشته و کینه اش را از سال ها پیش به دل دارم ، ناگهان کنترل عصبی خود را از دست داده و در یک لحظه اقدام به آتش زدن خانه و مادرم کردم " .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف اولیه متهم به ارتکاب جنایت ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تکمیلی و مشخص شدن انگیزه واقعی جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

 

 



تاريخ : 16 / 11 / 1392برچسب:, | 9:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

انتشار این خبر با واکنشهای بسیاری همراه بود. گروهی از حقوقدانان معتقد بودند که علیرضا باید دوباره اعدام شود. از سوی دیگر گروهی مخالف اعدام او بودند و معتقد بودند حکم یک بار اجرا شده است.

حکم اعدامی نجات یافته در بجنورد پس از بررسی در کمیسیون عفو و بخشودگی، با یک درجه تخفیف به حبس ابد تغییر یافت.

صبح چهارشنبه 25 مهر امسال یک مرد زندانی که به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو شیشه سه سال پیش بازداشت و به مجازات مرگ محکوم شده بود، از سلول مخصوص نگهداری محکومان به مرگ به محوطه زندان منتقل شد.مرد محکوم با دیدن طناب دار، لرزه بر اندامش افتاد، قدم هایش یارای همراهی نداشت و می دانست تا دقایقی دیگر زندگی اش به پایان خواهد رسید.

قاضی اجرای احکام، حکم متهم را خواند. «علیرضا ـ م» به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو شیشه در دادگاه انقلاب محاکمه و به مجازات مرگ محکوم شده است.پس از تشریفات قانونی، طناب دار دور گردنش حلقه زد و مرد محکوم 12 دقیقه بالای دار ماند. با پایین آوردن پیکر محکوم از طناب دار، پزشک مستقر در محل مرگ او را تائید کرد و با صورتجلسه ای که به امضای او، قاضی اجرای احکام و مسئولان زندان رسید، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا صبح روز بعد تحویل بستگانش شود.

صبح روز بعد یکی از کارگران سردخانه پزشکی قانونی در حال بیرون کشیدن اجساد و آماده کردن آنها برای تحویل به بستگانشان بوده که در یک لحظه با دیدن بخاری که مقابل بینی یکی از اجساد در زیر نایلون به وجود آمده بود، دچار وحشت شده و متوجه می شود، او همان مرد اعدامی است که هنوز نفس می کشد.

با اطلاع مسئولان پزشکی قانونی از این موضوع، بلافاصله اقدامات اولیه از سوی پزشکان این مرکز انجام و مرد اعدامی به بیمارستان امام علی(ع) بجنورد منتقل شد.

بنابراین گزارش، مرد محکوم در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری و مداوا شد.

یکی از بستگان مرد اعدامی پس از زنده شدن او به خبرنگاران گفت: وقتی به ما اطلاع دادند علیرضا در زندان مجازات شده، خود را برای تحویل گرفتن جسد و برگزاری مراسم آماده می کردیم و وقتی برای تحویل گرفتن جسد به پزشکی قانونی رفتیم، باور نمی کردیم او بار دیگر زنده شده باشد و اکنون از این اتفاق بیش از همه دو دختر این فرد خوشحال هستند.

با تلاش تیم پزشکی بیمارستان علیرضا بهبودی خود را بازیافت و با پای خود به زندان بازگشت.

انتشار این خبر با واکنشهای بسیاری همراه بود. گروهی از حقوقدانان معتقد بودند که علیرضا باید دوباره اعدام شود. از سوی دیگر گروهی مخالف اعدام او بودند و معتقد بودند حکم یک بار اجرا شده است.

این اظهار نظرها با واکنش رئیس دستگاه قضا در جلسه مسوولان قضایی همراه بود. آیت الله لاریجانی با تأکید بر این که طبق قانون، علیرضا باید اعدام شود از لحاظ عاطفی اعدامی زنده مانده را مستحق عفو و مجازات با یک درجه تخفیف دانست.

وی عنوان داشت به‌لحاظ عاطفی یکی از راه‌های برخورد با فرد اعدامی که مرگ را به چشم دیده و شدائدی را تحمل کرده‌ عفو است و چنین فردی که دارای وضعیتی خاص است می‌تواند مورد لطف و عفو نظام اسلامی قرار گیرد و متأسفانه در کنار این بحث عاطفی، بحث‌هایی حتی از جانب برخی حقوقدانان مطرح شده که چندان درست نیست چرا که اعدام در واقع به معنی سلب الحیات است و اگر به مقتضای دقیق تعابیر قانونی بخواهیم عمل کنیم باید از‌کسی که حیاتش باقی مانده است سلب حیات شود.

سرانجام پس از بررسی درخواست عفو ، علیرضا در کمیسیون عفو وبخشودگی با یک درجه تخفیف به وی موافقت شد و حکم اعدام به حبس ابد کاهش یافت.

حجت الاسلام "نورالله قدرتی" ، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با تائید این خبر گفت: محکومان به حبس ابد باید از زمان عفو به مدت 10 سال در زندان مانده و سپس درخواست عفو کنند که در صورت موافقت با تقاضای آنان، زندانی آنان به 15 سال زندان کاهش خواهد یافت.

 

 



تاريخ : 29 / 10 / 1392برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: بر اثر آتش‌سوزی در یک ساختمان ۵ طبقه تولیدی پوشاک، دو نفر از کارگران این تولیدی، جان خود را از دست دادند.

سیدجلال ملکی درباره آتش‌سوزی در یک ساختمان 5 طبقه تولید پوشاک واقع در خیابان جمهوری اظهار داشت: در ساعت 11:33 دقیقه امروز آتش‌سوزی در این ساختمان به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و چند دستگاه خودروی آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد بررسی نشان داد در طبقه پنجم ساختمان 5 طبقه که کاملاً در امر تولید پوشاک فعالیت می‌کردند آتش‌ شعله‌ور شده بود و 25 نفر در قسمت‌های مختلف این ساختمان در بین شعله‌های آتش گرفتار شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان داشت: دو نفر از خانم‌هایی که در این تولیدی فعالیت می‌کردند به دلیل آتش‌سوزی از پنجره‌های طبقه پنجم این ساختمان آویزان شده بودند که به دلیل ناتوانی در استقرار مستحکم خود به پایین پرتاب و جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: بلافاصله نردبان‌های آتش‌نشانی در جاهای مناسب مستقر و 8 نفر دیگر که در حال سقوط بودند را نجات دادند و 15 نفر دیگر نیز که در راه‌پله‌های ساختمان گرفتار شده بودند توسط آتش‌نشانان نجات پیدا کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران یادآور شد: در این عملیات 3 نفر از مأموران آتش‌نشانی دچار آسیب‌دیدگی شده و به مراکز درمانی اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان داشت: در ساعت 14 نیز عملیات به پایان رسید.



تاريخ : 20 / 10 / 1392برچسب:, | 10:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پیکر چهار نفر از حان باختگان حادثه انفجار در سر صحنه فیلمبرداری سریال معراجی ها امروز - جمعه - از مقابل بنیاد روایت فتح تشییع شد.

 
.سخنرانی حجت الله ایوبی معاون سینمایی وزارت ارشاد در مراسم تشییع پیکرهای جانباختگان حادثه سریال معراجی ها

جواد شریفی راد، مهدی مرادی، رضا فرجی و علی اکبررنجبر (مدیرشهرک دفاع مقدس)، جمشید اصفهانی فر (نگهبان شهرک دفاع مقدس) در روز چهارشنبه حین تلاش درصحنه فیلمبرداری فیلم معراجی ها و آماده کردن صحنه هایی از جنگ در پی حادثه انفجار خودروی حامل مواد منفجره جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در مراسم تشییع پیکر جان باختگان این حادثه جمع کثیری از هنرمندان و مقامات مسوول کشوری حضور داشتند.

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، حسین فریدون نماینده ویژه رییس جمهوری، علی دارابی معاون سیما، مهدی فرجی رییس شبکه یک، محمدهادی ایازی معاون اجتماعی شهرداری تهران، حمید رضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران به همراه جمعی از مدیران سینمایی از جمله حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در این مراسم حضور داشتند.

ابراهیم حاتمی کیا، فرشته طائر پور، محمد مهدی عسکرپور، منوچهر شاه سواری، فرهاد توحیدی، جمال شورجه، امیر اثباتی، بهروز شعیبی، برزو ارجمند، علیرضا شجاع نوری، علیرضا رضا داد دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، محمدرضا شرف الدین، ضیا الدین دری، مهدی مسعود شاهی، کمال تبریزی و سید جمال ساداتیان از جمله برخی از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

پیکر رضا فرجی، علی اکبر رنجبر، محمد جواد شریفی راد و جمشید احسانی فر که در حادثه انفجار در شهرک سینمایی جان خود را از دست دادند بر دوش کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، مردم، هنرمندان و خانواده های داغدیده ها از جلوی بنیاد روایت فتح تا ابتدای خیابان سمیه تشییع شد.

پیکر مهدی مرادی نیز پنج شنبه شب برای خاکسپاری به خرم آباد منتقل شد. وی دستیار محمدرضا شریفی راد، مسوول جلوه های ویژه این سریال بود.

شهرک سینمایی دفاع مقدس در کیلومتر 35 بزرگراه تهران- قم واقع شده است و فیلم معراجی ها به کارگردانی مسعود ده نمکی در این شهرک سینمایی درحال فیلمبرداری است.

داستان این مجموعه تلویزیونی از آنجا آغاز می شود که تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده قرار است در یکی از دانشگاه ها دفن شوند. اما گروهی از دانشجویان با تحریک یکی از اساتید به آشوب و جنجال در دانشگاه اقدام می کنند، به نحوی که آغاز قصه ای می شود و گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می شوند...

تهیه کنندگی این اثر را سید محمود رضوی برعهده دارد.

 

 



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 7:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گروه اخبار استانها - ایرنا - وقوع حادثه انفجار خونین در شهرک سینمایی دفاع مقدس روز چهارشنبه پنج تن از فعالان پشت صحنه فیلمبرداری فیلم ˈمعراجی هاˈ به کارگردانی مسعود ده نمکی را به کام مرگ فرستاد و سینماگران کشور را عزادار کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از ایرنا این حادثه ناگوار صبح امروز هنگامی رخ داد هنرمندان و عوامل فیلم سینمایی معراجی ها سرگرم فیلمبرداری در شهرک سینمایی دفاع مقدس در کیلومتر 35 اتوبان تهران - قم بودند.

انفجار شدیدی که ساعت 10و 30 دقیقه جان «جواد شریفی راد» مدیر جلوه های ویژه فیلم معراجی ها، «عباس رنجبر» مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس، «رضا فرجی» جانشین مدیر تولید فیلم ، یک بدلکار و یکی از نیروهای تدارکات فیلم معراجی ها را گرفت و جامعه سینمایی کشور را در غم و اندوه فرو برد.

خبرنگار ایرنا ساعاتی پس از وقوع این حادثه با مسعود ده نمکی کارگردان فیلم معراجی ها گفت و گو کرد و علت و چگونگی وقوع حادثه را جویا شد.

ده نمکی که غرق در اندوه بود ، گفت : چهار تن در پشت صحنه این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس، جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر مجروح شده اند.

کارگردان فیلم ˈمعراجی هاˈ در توضیح حادثه انفجار امروز در جریان ساخت این فیلم تاکید کرد : همه بازیگران این فیلم سالم هستند.

ˈمسعود ده نمکیˈ که در حال ساخت فیلم سینماییˈمعراجی هاˈدر شهرک سینمایی دفاع مقدس است ، اظهار داشت: انفجار هنگام خارج نمودن مواد منفجره مورد نیاز از داخل یک خودرو پژو رخ داد و نامناسب بودن وضعیت چاشنی مواد منفجره باعث این حادثه شد.

وی ضمن ابراز تاسف از شهادت مدیر عامل شهرک سینمایی دفاع مقدسˈعلی اکبر رنجبرˈ و دیگر جانباختگان این حادثه تاکید کرد: حضور رنجبر برای سرکشی ساخت فیلم و صحبت با عوامل مجموعه معراجی ها بوده است.

ده نمکی گفت: یکی از مجروحین به بیمارستان هفت تیر انتقال و یکی دیگر نیز به بیمارستانی در شهرک واوان منتقل شده است.

به گفته منابع موثق، در پی این انفجار ترکش های اتومبیل منفجر شده به اتومبیل جواد شریفی که در نزدیکی محل انفجار متوقف بوده اصابت می کند و بر اثر این حادثه جواد شریفی که در نزدیکی اتومبیل خود بود، به همراه عباس رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس جان می بازند.

جواد شریفی از نیروهای بازنشسته نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون در فیلم ها و سریال های مخلتفی به عنوان مدیر جلوه های ویژه حضور داشته است.

همچنین «رضا فرجی» که در صحنه این حادثه حضور داشته، کشته شده است.

طبق گزارشهای دریافتی خبرنگار ایرنا و نیز به گفته یکی از افراد حاضر در این مکان، «مرتضی مولایی» یکی از نیروهای پشتیبانی که در این حادثه از ناحیه گردن و لگن آسیب دیده بود در اتاق عمل بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری تحت عمل جراحی است.

بر اساس همین گزارش حال «حمید عرب شهیری» طراح صحنه و لباس این فیلم و یکی دیگر از مصدومان انفجار شهرک سینمایی دفاع مقدس رضایت بخش اعلام شده است.

در انفجار صبح امروز شهرک سینمایی دفاع مقدس همچنین چند دستگاه خودرو در اطراف انفجار دچار آتش سوزی شده است.

تعداد قربانیان حادثه انفجار در شهر سینمایی دفاع مقدس در نخستین لحظات انفجار از سوی یکی از مسوولان بخشداری فشافویه شش تن و تعداد زخمی ها یک تن اعلام شده بود.

مدیر شبکه یک سیما نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به حادثه شهادت ˈمحمدجواد شریفیˈ مدیر جلوه های ویژه سینما و تلویزیون و دستیار وی در حادثه انفجار روز چهارشنبه پشت صحنه فیلم - سریالˈمعراجی هاˈ گفت: شریفی از بهترین مدیران جلوه های ویژه سینما و تلویزیون بود.

ˈمهدی فرجیˈ هم تعداد کشته شدگان این حادثه را 5 نفر اعلام کرد و گفت: محمدجواد شریفی مدیر جلوه های ویژه در سینما و تلویزیون و دستیار وی به همراه مدیرعامل و دو نفر از کارکنان شهرک سینمایی دفاع مقدس از جمله شهدای این حادثه هستند.

گفته می شود نیروهای آتش نشانی و اورژانس بلافاصله در صحنه حضور یافته اند و تیمی از مامورین حفاظتی و امنیتی در حال بررسی چگونگی وقوع این اتفاق ناگوار هستند.

 

 



تاريخ : 17 / 10 / 1392برچسب:, | 9:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تهران بزرگ- ایرنا- فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ضاربان استاد دانشگاه تهران خبر داد که چند روز گذشته در خیابان 16 آذر مورد زورگیری و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

 

سردار حسین ساجدی نیا روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: افراد ضارب امروز در محل پلیس آگاهی خیابان وحدت اسلامی حاضر خواهند شد تا در جمع خبرنگاران رسانه ها مورد بازپرسی قرار گیرند و تصویر و چهره آنان به مردم معرفی شود.

بنابر اظهارات سردار ساجدی نیا ؛ این استاد دانشگاه روز شنبه هفته جاری، حوالی خیابان 16 آذر توسط چند زورگیر با استفاده از سلاح سرد مورد زورگیری و ضرب و شتم قرار گرفت که با حضور ماموران انتظامی، زورگیران از محل متواری شده بودند.

این استاد دانشگاه که نام وی گفته نشد، در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری و درمان شد.



تاريخ : 8 / 10 / 1392برچسب:, | 9:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بخشی از خیابان ولیعصر به دلیل ترکیدگی لوله آب نشست کرد و به دنبال آن دو ایستگاه آتش‌نشانی با شش دستگاه پمپ آب به محل حادثه واقع خیابان ولیعصر حد فاصل خیابان جمهوری و لبافی‌نژاد اعزام شدند.

 

 



تاريخ : 2 / 10 / 1392برچسب:, | 9:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل ازگروه حوادث بهار: یکی از موضوعاتی که بارها از سوی مسئولان دولتی و مدیران ایرلاین های مختلف به عنوان دلیل تاخیر پروازها در کشورمان اعلام می شود، تحریم​ها و نبود امکانات فنی لازم برای استفاده از تمام هواپیماهای موجود در کشور است.

این موضوع اگرچه تا حدی قابل قبول و صحیح است اما به عاملی برای پنهان کردن برخی مشکلات اداری و مدیریتی و یا سهل انگاری​هاست که در این ایرلاین​ها یا کارکنان مرتبط با بخش پرواز صورت می گیرد اما برای رسانه ها و مردم پوشیده باقی می ماند.  عدم رعایت ضوابط فنی و ایمنی یکی از این موضوعات فوق است که طی روزهای گذشته نیز حادثه ای دیگر را رقم زده اما این بار نیز تلاش شده این موضوع به رسانه ها درز پیدا کند. ماجرا، مربوط به حادثه​ای عجیب و قابل تامل برای یکی از ایرباس​های شرکت هواپیمایی "آتا ایر" است که از جمله شرکت​های مشهور در شمال غرب کشورمان محسوب می​شود.



 چند روز قبل (اواخر هفته گذشته)، یک فروند ایرباس 320 هواپیمایی آتا در اثر برخورد پله به درب ورودی جلوی هواپیما، دچار آسیب دیدگی شده و چند وقتی امکان ارائه سرویس به مردم را نخواهد داشت. بر اساس مشاهده برخی افراد، شدت برخورد به درب جلوی هواپیما آنقدر زیاد بوده است که در اثر این حادثه، درب کاملا از جای خود جدا شده و مسئولان این شرکت مجبور شده اند این هواپیما که جزء بهترین پرنده های آتا است را به آشیانه بفرستند. اگرچه با بررسی های کارشناسان، افراد خاطی مشخص و تنبیه شده اند اما با توجه به تکرار این اشتباهات در بسیاری از ایرلاین های ایرانی و عدم اعلام آنها، باید فهمید که شاید برای برخی مدیران، تاکید بر تحریم ها و تداوم یافتن این اقدامات غیرقانونی و ضد بشری غرب، بهتر از باز شدن راههای خرید قطعات و هواپیما باشد.



تاريخ : 10 / 9 / 1392برچسب:زلزله,کهریزک,تهران,عقاب نیوز, | 6:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زلزله 1.8 ریشتری دقایقی پیش کهریزک تهران را لرزاند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازموسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ؛زلزله 1.8 ریشتری دقایقی پیش کهریزک تهران  را لرزاند.


تاريخ وقوع زلزله:

يكشنبه، 10 آذر 1392 در 17:49:56
(وقت محلي -تهران)

2013-12-01 14:19:56
 (UTC)

بزرگي زلزله:

۱.۸

نوع بزرگي:

MN

موقعيت رومركز زلزله: ۳۵.۴۶ شمالي و ۵۱.۳۳ شرقي
عمق: ۹ كيلومتر
عدم قطعيت مكاني: ۱.۷۴+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۲.۲۲+/-  كيلومتر  در جهت شرقي - غربي
منطقه:

استان تهران

فاصله‌ها:

6 كيلومتري كهريزك، تهران
10 كيلومتري باقر شهر، تهران
13 كيلومتري اسلام شهر، تهران

منبع:

موسسه ژئوفيزيك، دانشگاه تهران



تاريخ : 30 / 8 / 1392برچسب:, | 9:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک دستگاه اتوبوس مسافربری در اتوبان قم – تهران واژگون شد.
به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: در ساعت 4:28 صبح امروز وقوع یک مورد حادثه رانندگی از نوع واژگونی اتوبوس به آدرس اتوبان قم – تهران بعد از عوارضی به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی با اشاره به اعزام عوامل ایستگاه 50 به محل حادثه ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از اراک به سمت تهران در حال حرکت بوده با 18 مسافر ناگهان از مسیر خود منحرف شده و پس از تغییر مسیر بر روی گاردریل‌های میان جاده واژگون شده است.

ملکی با اشاره به اقدامات آتش نشانان برای کمک به افراد حادثه دیده افزود: آتش نشانان چهار تن از مسافران شامل سه مرد و یک زن را در حالی که مصدوم شده بودند از اتوبوس خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: البته بنا به گفته راننده اتوبوس و تعداد دیگری از شهود تعداد مصدومان این حادثه بیشتر بوده که شماری از آنان یا خودشان یا توسط افراد دیگر به مراکز درمانی منتقل شده بودند.

وی اضافه کرد: پس از نجات افراد، آتش‌نشانان به کمک یک دستگاه جرثقیل اتوبوس را به حالت اولیه درآورده و به محل امن منتقل کردند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان در ساعت 5:13 به عملیات خود خاتمه دادند، افزود: در روزهای بارانی که جاده لغزنده می‌شود بهتر است رانندگان توجه بیشتری به اصول ایمنی و سرعت مجاز داشته باشند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت این حادثه از سوی عوامل راهور بررسی و اعلام خواهد شد.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:دستگیری,قاتل,معاون,پارلمانی,وزیر,عقاب نیوز, | 1:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اختلافات فامیلی، انگیزه‌ای بود که قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را به‌دنبال داشت.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازهمشهری، عاملان این جنایت زوج جوانی بودند که 48ساعت بعد از جنایت دستگیر شدند و در بازجویی‌ها اعتراف کردند که به‌خاطر کینه دست به قتل معاون وزیر زده‌اند.ساعت 20:30یکشنبه 19آبان ماه، با پیدا شدن جسم بی‌جان صفدر رحمت‌آبادی، معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در داخل خودروی پرشیای یشمی‌‌رنگش در حوالی میدان سبلان، تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت آغاز شد.

جسد در حالی پیدا شدکه آثار اصابت گلوله به سر و سینه معاون وزیر به چشم می‌خورد و قربانی پشت فرمان ماشین پارک شده‌اش در ابتدای خیابان گلبرگ افتاده بود.وقتی هویت مقتول شناسایی شد، چندین تیم از مأموران امنیتی و همچنین پلیس راهی محل حادثه شدند. با توجه به اینکه احتمال می‌رفت ماجرا یک ترور باشد، وزیر اطلاعات نیز در محل حادثه حاضر شد و از همان زمان تحقیقات برای کشف راز جنایت کلید خورد.

گرچه در ابتدا تصور می‌شد که معاون پارلمانی وزیر از سوی گروهک‌های تروریستی به قتل رسیده است اما در تحقیقات بعدی این فرضیه ردشد چرا که پیدا شدن 2 پوکه در داخل ماشین، سالم بودن شیشه‌های ماشین، بالا بودن تمامی شیشه‌ها و همچنین پارک و خاموش بودن ماشین در کنار خیابان نشان می‌داد که عامل جنایت درحالی‌که داخل ماشین نشسته و با مقتول در حال گفت‌وگو بوده، به وی شلیک کرده است. این یعنی قاتل فردی آشنا با قربانی بوده و از قبل با او قرار داشته است.

این فرضیه وقتی قوت یافت که کاغذی که محل قرار در آن نوشته شده بود نیز داخل ماشین پیدا شد. آدرس با دستخط معاون وزیر نوشته شده و همان محلی بود که جسد او در آنجا پیدا شده بود بنابراین شکی باقی نماند که وی برای ملاقات با فردی به آن محل آمده و سپس توسط وی به قتل رسیده است.

از سوی دیگر مشخص شد عامل جنایت که سلاحی با کالیبر کوچک در اختیار داشته، با سوءاستفاده از صدای طبل‌ها، اقدام به شلیک مرگبار کرده و به همین دلیل در لحظه جنایت کسی متوجه شلیک گلوله نشده است. با این اطلاعات تحقیقات گسترده برای شناسایی کسی که با معاون وزیر در میدان سبلان قرار داشته، آغاز شد و طولی نکشید که نخستین مظنون پرونده شناسایی شد.

زوج جنایتکار

ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت که با دستور قاضی سپیدنامه، بازپرس ویژه قتل تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده بودند در بررسی‌های تخصصی توانستند زوج جوانی را شناسایی کنند که آخرین بار با قربانی در تماس بودند و با وی اختلاف نیز داشتند.

در اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که آنها همان کسانی بودند که در محل جنایت با مقتول قرار ملاقات داشتند بنابراین شکی باقی نماند که این زوج از راز جنایت باخبرند و قاضی سپیدنامه دستور بازداشت هردوی آنها را صادر کرد. وقتی محل زندگی آنها در شرق تهران شناسایی شد، تیمی از مأموران پلیس آگاهی پایتخت صبح چهارشنبه 22آبان‌ماه این محل را محاصره و در یک عملیات ضربتی متهمان را در خانه‌شان دستگیر کردند.

سرنخ مهم دختر خانواده

مرد 42ساله در بازجویی‌های اولیه با تناقض‌گویی سعی داشت خود را بیگناه نشان دهد و مدعی بود که روز حادثه با معاون وزیر قرار نداشته و در خانه بوده است. او اما تصور نمی‌کرد که حرف‌های دخترش، رازش را فاش کند. وقتی مأموران به تحقیق از دختر وی پرداختند، گفت که پدر و مادرش ساعت 18روز حادثه از خانه بیرون رفته و حدود ساعت 21برگشته‌اند. این زمان، دقیقا همان زمان تقریبی جنایت بود چرا که بررسی‌ها نشان می‌داد معاون وزیر وقتی ساعت 16:30از محل کارش به خانه برگشته بود، پس از استراحتی کوتاه، حدود ساعت 18:30سوار خودروی شخصی‌اش شده و از خانه خارج شده بود.

با این اطلاعات بازجویی از مرد 42ساله ادامه یافت و او راز جنایت را فاش کرد و گفت: مقتول از بستگانم بود و من با او اختلافات شدیدی داشتم. در واقع اختلافات ما به گذشته برمی‌گشت و به‌خاطر این کینه قدیمی، تصمیم گرفتم هرطورشده از او انتقام بگیرم. وی افزود: مدت‌ها بود که نقشه قتل او را در ذهن داشتم. قبل از حادثه به غرب کشور سفر کردم و در آنجا یک اسلحه خریدم تا اینکه روز حادثه با او در میدان سبلان قرار گذاشتم.

آن روز همسرم هم همراه من آمد و هر دو وقتی به محل حادثه رسیدیم، سوار ماشین مقتول شدیم. وقتی داخل ماشین نشستیم دوباره ماجرای گذشته را پیش کشیدم و شروع کردیم به صحبت کردن درخصوص اختلافات قدیمی‌مان اما یک دفعه بحث بالا گرفت و من اسلحه را از زیر کتم بیرون کشیدم و اقدام به شلیک کردم. چون اطراف دسته‌های عزاداری بود کسی صدای شلیک گلوله را نشنید. بعد از اینکه مقتول خون‌آلود پشت فرمان ماشینش افتاد، بلافاصله من و همسرم پیاده شدیم و اسلحه را در اتوبانی در آن حوالی انداختیم.

بازپرس جنایی پایتخت بعد از شنیدن اعترافات این مرد، برای وی به اتهام مباشرت در قتل و برای همسرش به اتهام معاونت در جنایت قرار قانونی صادر کرد و هردو برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.