تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 9:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئيس سازمان حفاظت از محيط‌زيست چندي پيش اعلام كرد كه هيچ مجوزي براي تكثير و پرورش هوبره به سرمايه‌گذاران خارجي واگذار نمي‌شود. «محمدجواد محمدي زاده» درحالي واگذاري مجوز به سرمايه‌گذاران خارجي را رد كرد كه به‌تازگي اين سازمان مجوز تکثير و پرورش هوبره در منطقه حفاظت شده بهرام گور را براي سرمايه‌گذار خارجي در 100 هکتار از اين منطقه صادر کرده است تا قصه دردناك واگذاري مناطق حفاظت شده و تكثير هوبره همچنان ادامه پيدا كند. البته قصه تلخ اين واگذاري به همين مسئله محدود نمي‌شود. اين سرمايه‌گذار عرب، قصد دارد كه منطقه حفاظت شده بهرام گور كه زيستگاه يوزپلنگ ايراني است را قرباني ساخت يك منطقه گردشگري كند تا ساخت‌و‌ساز به مناطقي برسد كه براساس قانون، حق هيچ‌گونه تغيير و تداخلي در آنها وجود ندارد. از سوي ديگر محمدجواد محمدي‌‌زاده در حالي ورود اعراب و شكار هوبره‌ها توسط اعراب شيخ نشين حاشيه خليج‌فارس را هم رد كرد كه اسماعيل كهرم، استاد محيط‌زيست با استناد به گفته‌هاي محلي‌ها از اعطاي ماشين‌هايي از سوي شيخ نشين‌هاي خليج‌فارس به سازمان حفاظت محيط‌زيست و اعطاي صدور مجوز از سوي اين سازمان به آنها براي شكار هوبره در چند سال گذشته خبر مي‌دهد.



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 11 / 1390برچسب:زلزله,گیلان,عقاب نیوز, | 7:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - زمین لرزه ای به بزرگی 5 / 4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر ) شنبه شب حوالی بندر انزلی - گیلان را لرزاند .

1390/11/15 - 09:16

به گزارش ایرنا به نقل از شكبه های لرزه نگاری وابسته مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئو فیزیك دانشگاه تهران؛ این زمین لرزه در ساعت 23 و 34 دقیقه و 13 ثانیه به وقوع پیوسته است .

مختصات جغرافیایی این زمین لرزه به عرض شمالی 68/ 37 طول شرقی 71 / 49 بوده است .

تاكنون از خسارات و تلفات احتمالی گزارشی به دست نیامده است .



تاريخ : 15 / 11 / 1390برچسب:, | 10:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به قدرت 6/3 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین بامداد امروز حوالی قصرشرین در استان كرمانشاه را لرزاند.

این زمین لرزه در ساعت 2 و 17 دقیقه و 29 ثانیه در موقعیت جغرافیایی 77/34 عرض شمالی و 62/45طول شرقی رخ داد.

زمین لرزه دیگری نیز در ساعت 22 و 37 دقیقه و 35 ثانیه به قدرت 8/3 ریشتر حوالی مراوه تپه در منطقه مرزی استان گلستان و تركمنستان را به لرزه درآورد.
 



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 7:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - زمین لرزه ای به بزرگی 7/ 3 در مقیاس امواح درونی زمین (ریشتر) بامداد روز سه شنبه حوالی قنوات در استان قم را لرزاند.

1390/11/10 - 20:10

به گزارش گروه شب اخبار ایرنا به نقل از شبكه های لرزه نگاری وابسته به مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران ، این زلزله در ساعت 5 و 50 دقیقه و 25 ثانیه با موقعیت جغرافیایی 49/ 34 درجه عرض شمالی و 22/ 51 درجه طول شرقی روی داده است.

تا زمان ارسال این خبر هیچ گزارشی از خسارت احتمالی این زمین زلزله ارایه نشده است.



تاريخ : 7 / 11 / 1390برچسب:, | 2:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تبریز- امام جمعه موقت تبریز گفت: داوطلبان انتخاباتی كه به مجلس راه می یابند، باید اعتقاد و التزام عملی به ' ولایت مطلقه فقیه ' داشته باشند.

1390/11/08 - 09:08

آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه تبریز افزود: افرادی كه دارای تقوا، تعهد و روحیه تعبد در مقابل خداوند باشند، برای مجلس انتخاب شوند.

وی، گفت: وظیفه ما در مقابل خون شهدا بسیار سنگین است و باید افرادی را انتخاب كنیم كه به منابع قدرت و ثروت متصل نباشند و فقط به فكر اسلام، انقلاب و خدمت به مردم بوده و ولایتمدار باشند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در تحولات جهانی خاطر نشان كرد: اهداف بلند امام خمینی (ره) در 33 سال گذشته هر سال بیش از سال پیش محقق می شود و امروز این انقلاب به جای جای دنیا صادر شده است.

وی اضافه كرد: با فرار عبدالله صالح از یمن دیكتاتور دیگری پس از دیكتاتور های تونس، مصر و لیبی سقوط كرد و امیدواریم آل خلیفه دیكتاتور بحرین نیز به وسیله مسلمانان با ایمان این كشور به زودی سقوط كند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: 22 بهمن ماه یكی از یوم الله ها بوده كه در حقیقت روز تجدید حیات اسلام است.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی اسلام ناب محمدی را احیا و امروز به عنوان الگو الهام بخش انقلاب ها و بیداری اسلامی ملت های جهان شده است.

وی همچنین فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسكری (ع) را تسلیت و آغاز دوران امامت حضرت ولی عصر(عج) و میلاد پر بركت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) را به مسلمانان و شیعیان تبریك گفت.



تاريخ : 2 / 11 / 1390برچسب:, | 2:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب: امام جمعه , راسک , ترور, | 1:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل فارس، مولوی مصطفی جنگی زهی روز گذشته در مسیر چابهار ـ سرباز به دست عوامل استکبار جهانی به شهادت رسید.
 
وی از طرفداران انقلاب اسلامی و از حامیان وحدت شیعه وسنی در منطقه بشمار می‌رفت که به دست عوامل استکبار جهانی به شهادت رسید. 
 



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب:, | 1:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

به گزارش مشرق به نقل از مهر ، یک گروه چهار تا هفت نفره پرسنل ارتش در خرم آباد که در ساعات اولیه صبح شنبه عازم محل کار بودند توسط دو نفر موتورسوار هدف گلوله قرار گرفتند که در جریان این حادثه یک نفر از نیروهای ارتش شهید و یک نفر دیگر مجروح شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید تیراندازی صورت گرفته در ساعت 6 و 30 دقیقه صبح امروز، اطلاع رسانی در این زمینه را منوط به بررسی بیشتر دانست.

حسن شریعت نژاد با بیان اینکه در تیراندازی صبح امروز 2 نفر موتورسوار مسلح یک گروه ارتشی را در محله کوی ارتش هدف گلوله قرار دادند، ادامه داد: در جریان این تیراندازی متاسفانه یکی از نیروهای ارتشی در خرم آباد به شهادت رسید.

وی با اشاره به مجروح شدن یک نفر دیگر در جریان این حادثه، یادآور شد: حال عمومی این فرد رضایتبخش است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه علت و انگیزه این تیراندازی در دست بررسی است هر گونه اظهار نظر را منوط به بررسی های بیشتر در این زمینه دانست.

شریعت نژاد با بیان اینکه تیم هایی از نیروهای نظامی و امنیتی برای بررسی موضوع تشکیل و موضوع در حال پیگیری است، یادآور شد: متاسفانه دو فرد موتورسوار ضارب از محل متواری شدند.



عقاب نیوز:

 

 

بر اساس آخرین گزارشها آمار تلفات زلزله‌ در نیشابور تا ساعت 21 پنجشنبه شب به 100 نفر رسید که اغلب آنان به صورت سر پایی مداوا شدند.  امدادرسانی به صدمه دیدگان زمین لرزه 5.5 ریشتری نیشابور ادامه دارد و تا کنون آمار دقیقی از خسارات مالی زمین لرزه گزارش نشده است اما طبق آخرین اخبار رسیده این زمین لرزه تاکنون تلفات جانی نداشته است.
 سیدجلال هاشمی- فرماندار نیشابور- اظهار داشت: بیمارستان های بهمن و حکیم نیشابور برای درمان مصدومان زلزله تخلیه شده و کار درمان زلزله زدگان در این دو مرکز به خوبی پیش می رود. وی گفت: محله خرو علیا و شهر 15 هزار نفری خرو از توابع بخش زبرخان نیشابور دارای بافت مسکونی بسیار فرسوده است که بیشترین خسارت مربوط به این منطقه بوده است.

در همین حال مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی از بروز 42 پس لرزه تا ساعت20 و30 دقیقه پنجشنبه شب در خراسان رضوی خبر داد و گفت: از نظر علمی انرژی زمین تخلیه شده و احتمال زلزله ای با قدرت بالاتر وجود ندارد. وی افزود: خوشبختانه به تاسیسات زیر بنایی استان آسیبی وارد نشده اما در مسیر خط لوله اصلی گاز به دلیل شکستگی لوله انفجار روی داده است که با تلاش متخصصان این مشکل بر طرف شد.

 

 زمین لرزه ای به قدرت 5/3 درجه ریشتر حوالی نیشابور را لرزاند 
ایرنا نوشت:
 زمین لرزه ای به قدرت 8/3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین 'ریشتر' در ساعت 21 و 12 دقیقه و 26 ثانیه حوالی نیشابور واقع در استان خراسان رضوی را لرزاند.
به گزارش شبکه های لرزه نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زمین لرزه براساس مختصات جغرافیایی به عرض شمالی 30/36 درجه و طول شرقی 88/58 درجه واقع در شمال شرقی کشور به ثبت رسیده است. از خسارات احتمالی این زمین لرزه تا مخابره خبر گزارشی دریافت نشده است.

 

زمین لرزه حوالی جویم جنوب شهرجهرم استان فارس را لرزاند
ایرنا نوشت:
زمین لرزه ای به قدرت 6/3 درجه در مقیاس امواج درونی 'ریشتر' ساعت 20 و 34 دقیقه و 40 ثانیه شامگاه پنجشنبه حوالی جویم واقع در جنوب شهر جهرم در استان فارس را لرزاند.
به گزارش شبکه های لرزه نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زمین لرزه براساس مقیاس مختصات جغرافیایی، عرض شمالی 27/28 درجه و طول شرقی 66/53 درجه واقع در جنوب کشور به ثبت رسید. گزارشی از خسارت احتمالی این زمین لرزه تا لحظه مخابره خبر، دریافت نشده است.

 



تاريخ : 29 / 10 / 1390برچسب:, | 10:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

اراك - دو زلزله هر دو به بزرگی سه و یك دهم ریشتر ساعت 3 و 14 دقیقه و 8 و 19دقیقه روز پنجشنبه برای چندمین بار در هفته جاری شهرستان اراك را لرزاندند.

1390/10/29 - 00:38

به گزارش ایرنا و به نقل از سایت مركز لرزه نگاری كشور، این زلزله ها در شهر داودآباد از توابع اراك در عمق 10 و دو كیلومتری زمین رخ داده اند .

مسوولان استان مركزی از مردم خواسته اند كه با توجه به خفیف بودن زلزله های رخ داده، نگران نباشند.



صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد